Onko kukaan irtisanoutunut töistä ilman tietoa uudesta työstä?
Tarkoitan lähinnä sen aikaa että löytää paremman työn. Kannattaako tuollaista riskiä ottaa?
Saako työttömyyspäivärahaa? Toimeentulotukea? Kun on loppu niin on loppu! Voisin olla sen aikaa lapsen kanssa kotona että löytäisin uuden työn. Sellaisen joka ei kuluttaisi viimeisiäkin rippeitä minusta ihmisenä ja voimavarojani.. En ole masentunut. Olen kyllästynyt työhöni.
Kommentit (73)
Voi kun ei tiedetä toisten asioista riittävästi mikä olisi paras ratkaisu. Ja joskus tulee tehtyä tyhmiä ratkaisuja, tai ainakin ne sille vaikuttaa. Aika näyttää. Elämään kuuluu huonotkin ratkaisut.
Montakin kertaa olen irtisanoutunut koska en pitänyt työstä ja sitten jouduin ylitöihin tekemään toisten töitä mutta ylityö palkkaa ei näkynyt.
Lopetin tuosta vain ja nyt 6v myöhemmin työmarkkinatuella. En kuollut vaikka lopetin. En kuollut vaikka ansiosidonnainen loppui. Jotenkin tuntuu että mitä vähemmän saan sitä enemmän elän. En toisaalta koskaan ollutkaan niitä himmeimpiä kynttilöitä.
kirjoitti:
Todistustaakka kiusaamisesta on kiusatulla, henkistä väkivaltaa voi olla vaikea todistaa varsinkin siinä tapauksessa että suunnilleen koko työyhteisö on jo käännetty kiusattua vastaan. Yleensä kiusatun kannalta paras vaihtoehto on lähteä, oman terveytensä vuoksi, ongelma vaan on se että karenssi tulee yleensä aina vielä lisärangaistuksena tähän päälle. Toisaalta jos jää, mielenterveyden pettäessä seurauksena voi olla ikuinen työkyvyttömyys.
Pihistäisin pikkuhiljaa kaiken mikä irti lähtee sitten kun tarvitsee hiabia lähtö koska syyt.
Olen joutunut lähtemään kuxipään takia tyhjän päälle ja myös saanut potkut tyhjän päälle. -Nyt on n .13 v. työttömyyttä takana en nosta tukia.
Olen irtisanonut itseni kaksi kertaa vakituisesta työstä. Ei ollut säästöjä yms. mutta oli kova luotto siihen että töitä löytyy jos vaan haluaa. Ensimmäisellä kerralla kerkesin olla kaksi viikkoa työttömänä ja ensimmäisestä paikasta josta kysyin töitä sain paikan. Toisella kerralla olin jonkun aikaa työttömänä ja ryhdyin opiskelemaan ja harjoittelu paikasta tuli vakituinen työpaikka. Suosittelen kyllä. Elämä on liian lyhyt olemaan huonossa työssä ja itse uskon edelleen että töitä löytyy jos on vaan valmis tekemään töitä.
Kannattaa yrittää ensin säästää vähän rahaa ja vasta sitten irtisanoutua.
Jos on valmis elämään karenssiajan (3kk) joko säästöillään tai tt-tuella (tämä mahdollista vain, jos ei ole säästöjä tai puolisoa), mikä ettei.
Joo, meinasin tulla hulluksi, en löytänyt vaihtoehtoja.
Elämä kantoi ja pärjäsin hyvin jatkossa, kuuntele sydäntäsi älä järkeä!
Vierailija kirjoitti:
Internetaikana ei voi irtisanoutua töistä ilman, että on jo toinen työ. Työnantajat ei palkkaa työttömiä ja suosivat erityisesti henkilöitä, jotka hakevat uutta työpaikka, vaikka on nykyinenkin, ja palkka voi silloin olla parempi - ainakin voi pyytää enemmän.
Tuohan ei pidä paikkaansa. Olen aina saanut uuden työn oltuani ensin jonkin aikaa työttömänä. Työttömänä on se etu, että voi aloittaa työt vaikka seuraavana päivänä. Valmiiksi työsuhteessa olevalla on irtisanomisaika.
Jep, ei ole ollut ongelmia elää karenssin yli silloinkaan, kun se oli vielä 3 kk. Kevät on hyvä aina irtisanoutua, kesälomat muutetaan rahaksi ja kesän voi vetää henkeä. To
Vierailija kirjoitti:
Minä olen, mutta en välttämättä suosittele tätä kellekään. Miten olisi, jos pitäisit pitkän palkattoman vapaan tai osa-aikaistaisit itsesi?
Samoin, parikin kertaa. Olin typerä, typerä, typerä. Tosin sain joka kerran melko nopeasti uuden työn mutta ei ollut järkevää.
Eräs lapsen kaverin äiti teki, kun eron jälkeen mies etenikin elämässään ja naiselle otti koville. Yhtenä päivänä vain irtisanoutui ja ilmoitti muuttavansa satojen kilometrien päähän lapsen kanssa. Mielenterveydestähän siinä tosin oli kyse, mutta nyt vuosiakaan myöhemmin ei ole vakituista työtä saanut. Ikävästi kulissionnelta vaikuttaa muutenkin somepäivitykset. Vaikea selvästi myöntää, ettei ratkaisut olekaan olleet ihan fiksuja ja pitää koittaa muuta todistaa. Toisten virheistä voi myös oppia. Itse ainakin hoitaisin ensin uuden työn ja sitten vasta irtisanoutuisin.