Onko yleistäkin että vanhemmat jäävät ekaluokkalaisen kanssa kaverisynttäreille?
Viikonloppuna oli lapsen kaverilla synttärit, vein lapsen ja synttärisankarin äiti kysyi haluaisinko jäädä, ilmeisesti ainakin pari äitiä oli synttäreille jäänyt. Jäi ihmetyttämään koska en itse ole ollut enää muutamaan vuoteen mukana näissä synttärikemuissa. Lapsen omat synttärit ovat tulossa alkuvuodesta ja aloin miettimään tarvitseeko minun miettiä aikuisillekin paikat synttäreillä, meillä on muutenkin aika rajalliset tilat enkä tosiaan ajatellut että näin tämän ikäisten kohdalla toimittaisiin.
Kommentit (8)
Ei ole yleistä, itse en ole törmännyt koskaan. Ehkä tuo äiti halusi tutustua muihin äiteihin tai oli jotenkin epävarma siitä saako hallittua isoa lapsiporukkaa yksin.
No ei ole, mutta jos haluaa tutustua teihin äiteihin niin tuo on hyvä ja helppo tapa esittää kahvikutsu.
Meidän lapsilla ja kavereillaan on kaverisynttärit olleet jo useamman vuoden ulkoistettuja (noin. 5-vuotiaasta asti) esim. keilahallille tmv. Silloin on mukavaa kun joku äiti jää auttamaan organisoinnissa. Itsekin välillä tarjoudun apukäsiksi ja juttuseuraksi.
Minä pyydän aina myös vanhempaa jäämään siksi, että haluan tutustua lapseni kavereiden perheisiin. Aina joku jää, mutta moni kieltäytyy jollakin tekosyyllä.
terveisin kerrostalokolmiossa asuva tokaluokkalaisen äiti
Vierailija kirjoitti:
Minä pyydän aina myös vanhempaa jäämään siksi, että haluan tutustua lapseni kavereiden perheisiin. Aina joku jää, mutta moni kieltäytyy jollakin tekosyyllä.
Ei kai siihen tarvitse erityistä tekosyytä? Itse rupattelen pitkät pätkät vanhempien kanssa kun lapset kyläilee keskenään haku ja tuontitilanteessa, mutta kokisin vähän epämukavaksi jäädä lastensynttäreille kahviteltavaksi.
Oma poikani oli vielä eskari-ikäisenä niin arka, että hänen oli vaikea jäädä tutun kaverin synttäreille. Jätin sitten kuitenkin, kun joskus sellainen "uskallatko sä nyt varmasti"-kysely vain ruokkii pelkoja. Kun hain, kaverin äiti sanoi, että oli aluksi ajatellut soittaa minulle, että tulisin pojan hakemaan, mutta isä toppuutteli. Lopulta pojalla oli ollut sitten ihan kivaa. Eli pieni "karaisu" toimi kyllä, mutta tästä huomaa, että lapset ovat todella erilaisia. Mikä on toiselle kivaa, voi toiselle ollakin jo liian pelottavaa. Minusta olisi siis ihan hyvä järjestää vanhemmille mahdollisuus jäädä paikalle. Ja onhan se hauskakin päästä tutustumaan toisiin kahvittelun merkeissä. (Ja taivastelijoille tiedoksi, poika on nyt ihan reipas ja kavereita omaava teini.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siihen tarvitse erityistä tekosyytä? Itse rupattelen pitkät pätkät vanhempien kanssa kun lapset kyläilee keskenään haku ja tuontitilanteessa, mutta kokisin vähän epämukavaksi jäädä lastensynttäreille kahviteltavaksi.
Epämukavaa olla jossakin, mihin sinut varta vasten kutsutaan??? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epämukavaa olla jossakin, mihin sinut varta vasten kutsutaan??? En ymmärrä.
No on. Lapsen nimi kutsussa, itse vien lapsen sillä ajatuksella että tulen kotiin takaisin, eli en todellakaan missään juhlavermeissä liikenteessä ja yhtäkkiä ovella kutsutaan minutkin. Sitäpaitsi ei kaikki näissä tilanteissa ole luontevia jäämään muutenkaan.
Ei ole.