Miks aina väitetään et opiskelijat köyhiä?
Elänkö mä jotenkin nuukasti vai kun rahat kuitenkin riittää. Toki joka kuukausi tulee opintolainaa 220¿. Tältä kuulta kaikki laskut maksettu ja tilillä kuitenkin rahaa 700¿.
Minulla siis myös 2 lasta, että ei kukaan kuvittele että tuon 700¿ voisin käyttää humputteluun...
Kommentit (44)
Minun tulot ovat:
Opintotuki n.190¿
lapsilisä 100¿
elatusmaksu 120¿
asumistuki n.350¿
=760¿
Siitä pois vuokra 440¿
Jää n.320¿
Sitten tietysti lainaa jos nostaa niin tulee lisää 220¿, mutta lainaa nostan vain jos on aivan pakko. Usein on jos isompia laskuja tulee. Esim. vakuutukset, sähkölaskut jne.
Kadehtikaa ihmeessä ;)
Miten voi saada 500¿ asumistukea???
Mä sain parhaimmillaankin 150¿.
Onhan kuussa muiteki menoja kuin vuokra, puhelin, netti ja sähkö.
HArva opiskelija kuitenkaan saa 1400¿ kuussa rahaa.
Itsellä tulot
TUki 233¿
Asumislisä 150¿
LAina 220¿
VUokra 300¿
Puhelin n. 35¿
Netti 20¿
Lisäksi ruoka, vakuutus, kirjat, bussikortti ym.
HAlvan asumisen vuoksi pärjään, mutta mielestäni olen oikeutettu sanomaan, että olen köyhä. Varsinkin, jos vertaan siihen aikaan, kun olin työttömänä. En ole edes opintolainan ja osa-aikaisen työn kanssa ollut niin hyvissä rahoissa kuin työttömänä..
opintotuki+asumislisä: 430E
Töistä käteen: n.400
=830E
Menot
Vuokra: 370E
Sähköt, puh., netti, vakuutus.:60e
Eli loppuihin jää n.400e kuussa...
Ei siis lapsia...
Tulot:
Asumistuki 500¿
opintoki 192¿
elatusmaksu 230¿
lapsilisä 280¿
opintolaina 220¿
tekee sis noin 1400¿
Menot:
vuokra 700¿
puhelin 30-40¿
netti 24¿
sähkö n.25¿
Harrastukset sekä auto jutut maksetaan siis vararahastosta...niitä en tähän siis listaa..
Mitä tässä nyt on epäselvää?
Tällä pärjää loistavasti!