Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiskierto: onko teillä muilla koskaan välissä yhtäkkiä lyhyempi kierto?

Vierailija
23.11.2016 |

Minulla on kuukautiskierto aina 28-29, mutta joskus välissä on esim. 26 tai 25 pituinen kierto! Sen jälkeen kierron pituus palaa aina heti normiksi. Tällainen kierto on yleensä n. kerran vuodessa.

Ihmetyttää, kun tänään alkaneissa menkoissa kierron pituus jää vain 25 vrk. Tosin muistan jo eilen illalla vessassa käydessäni ihmetelleeni, kun paperiin näytti tulevan vähän verta. Jos nämä menkat alkoivat jo eilen, kierron pituudeksi tulee 24!

Noh, ehkä kierto palautuu taas tämän jälkeen normaalin mittaiseksi. Mutta siis haluaisin tietää, onko teillä muilla suht säännöllisillä koskaan välissä tällaisia omituisia lyhyitä kiertoja, n. kerran vuodessa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on suunnilleen kerran vuodessa muutaman päivän lyhyempi! Muuten kierto on tosi säännöllinen.

Vierailija
2/6 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Helpottavaa kuulla, etten ole ainoa. Kertokaa muutkin, jos kuulostaa tutulta.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viime keväänä yks kierto 19 pv. Tosin oon +40 ja luulen että kroppa alkaa oireilla vaihdevuosia.

Vierailija
4/6 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli nelikymppisenä varsinkin alkaa tulla noita lyhyempiä kiertoja väliin ja muutenkin kierrot lyhenevät. Ihan normaalia on välillä tuollaiset nuorempanakin.

Vierailija
5/6 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kuukautiset kohta 6 vuotta ja edelleen ovat epäsäännölliset. En juurikaan kiertoja laske, mutta yleensä ne ovat sen 20-25 pv mutta joskus saattaa olla vaan 5-10pv kun alkaa uudestaan ja sitten taukoa yli 30pv.

Vierailija
6/6 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö17 kirjoitti:

Minulla on ollut kuukautiset kohta 6 vuotta ja edelleen ovat epäsäännölliset. En juurikaan kiertoja laske, mutta yleensä ne ovat sen 20-25 pv mutta joskus saattaa olla vaan 5-10pv kun alkaa uudestaan ja sitten taukoa yli 30pv.

Vielä 17-vuotiaana on suht normaalia, että kierto heittelee paljonkin. Hormonit hakee uomaansa, ja joukossa saattaa olla silloin tällöin anovulatorisia kiertoja. Jos vielä 20-vuotiaana on huomattavan epäsäännöllistä, kannattaa mennä lääkäriin tarkastuttamaan tilanne, vaikkei siihen silti välttämättä löydy syyksi mitään sairautta. Ala pitää kalenteria, johon merkitset aina kuukautiset, niin sitten voit halutessasi laskea kierron pituudet. Kierto lasketaan siis ensimmäisestä vuotopäivästä seuraavaa vuotopäivää edeltävään päivään.

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi