PewDiePiella psykoosi!
Tai burnout. Mikähän psykoosi/burnout-buumi nyt on kun kaikki saa hermoromahduksia, Akut ja Kanyet ja Piudipait?
Kommentit (29)
Eihän tuossa mitään psykoosista puhuta, ihan eri asia kuin stressaaminen ja väsyminen.
"Mitä järkeä on jatkaa, jos vloggaaminen ei enää ole hauskaa."
Voi ristus miten naiivi kommentti. No vaikkapa miljoonatulojen vuoksi? Herra tajunnee tämän itsekin hiukan aikaa levättyään ja palaa tubettamaan, oli se miten epähauskaa tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisillä oikeasti ole nykyään parempaa tekemistä kuin seurata kun joku pelaa tietokonepelejä? Onko ne niin laiskoja ettei ne jaksa enää edes itte pelata?
Esimerkiksi minä en tykkää pelata, mutta tykkään taas katsoa kun muut pelaa. Säästää myös tolkuttomasti rahaa, kun ei tarvitse ostaa konsolia ja siihen päälle monen kympin pelejä. Kiinnostavan kuuloisen pelin ilmestyessä, laitan vaan youtuben hakuun sen nimen ja valitsen kanavan, joka vaikuttaa kiinnostavalta.
Pelaaminen ei ole myöskään se ainut syy, miksi näitä kanavia seuraaa miljoonia ja taas miljoonia ihmisiä. Nämä suositut henkilöt, kuten just esimerkiksi Pewdiepie, ovat henkilöinä viihdyttäviä/karismaattisia/mukavia/hauskoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisillä oikeasti ole nykyään parempaa tekemistä kuin seurata kun joku pelaa tietokonepelejä? Onko ne niin laiskoja ettei ne jaksa enää edes itte pelata?
Esimerkiksi minä en tykkää pelata, mutta tykkään taas katsoa kun muut pelaa. Säästää myös tolkuttomasti rahaa, kun ei tarvitse ostaa konsolia ja siihen päälle monen kympin pelejä. Kiinnostavan kuuloisen pelin ilmestyessä, laitan vaan youtuben hakuun sen nimen ja valitsen kanavan, joka vaikuttaa kiinnostavalta.
Pelaaminen ei ole myöskään se ainut syy, miksi näitä kanavia seuraaa miljoonia ja taas miljoonia ihmisiä. Nämä suositut henkilöt, kuten just esimerkiksi Pewdiepie, ovat henkilöinä viihdyttäviä/karismaattisia/mukavia/hauskoja jne.
Juuri näin. En itse pysty pelaamaan kauhupelejä, joten katson toisten Let's play -videoita. Toisaalta on pelejä joita pelaan, mutta katson silti esim. Markiplierin pelivideoita samasta pelistä koska se on viihdyttävää ja hauskaa katsottavaa. Olen jopa päätynyt ostamaan pelejä joista olen nähnyt "maistiaisia".
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisillä oikeasti ole nykyään parempaa tekemistä kuin seurata kun joku pelaa jalkapalloa? Onko ne niin laiskoja ettei ne jaksa enää edes itte pelata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lähdettä?
Paska otsikko jopa iltapaskan kriteereillä. Toimittaja ei ole edes katsonut koko videota. Poju menee tauolle vaan puoleksitoista viikoksi, koska hänellä on niin paljon muitakin vastuita kuin pelkkä vlogi tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Minä pelaan itsekin, mutta tykkään myös katsoa muiden pelaamista, etenkin peleistä jotka olen itse pelannut läpi tai joita pelaan aktiivisesti. Nykyajan pelit on niin monimutkaisia ja moniulotteisia, ettei itse millään voi käydä läpi niiden kaikkea sisältöä. Pelistriimaajilla on myös usein sisäpiirin tietoa peleistä, julkaisupäivistä, kätketystä sisällöstä jne. mikä on mielenkiintoista. Tosin pitää sanoa, että Pewdiepie on makuuni liian äänekäs ja rasittava, en jaksa olla koko ajan sormi äänenvoimakkuuden säätimellä siltä varalta että hän saa jonkun huutokohtauksen.
Olen jo keski-ikää lähestyvä kääkkä, mutta oikeasti ihailen nykyajan nuorisoa, joka aktiivisesti itse tuottaa mielenkiintoista ja hyvää viihdettä ihmisille. Musta se on jotenkin äärimmäisen hienoa, että aletaan tehdä itse eikä vaan valiteta kun telkkarista tulee pelkkää paskaa. On myös äärimmäisen oikein, että nämä ihmiset tienaavat miljoonia itsenäisesti ja voivat halutessaan viitata kintaalla yrityksille, jotka kuolaavat heidän mainosarvonsa perään osaamatta itse tehdä mitään kiinnostavaa. Mulla ei telkkaria ole ollut vuosiin, koska youtube ja twitch tuottavat paljon paremmin sen viihteen, mitä tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Se on miljonääri joka pelaa työkseen tietokonepelejä juutuubissa ja huutaa ja kertoo pieruvitsejä.
Tähän voisi lisätä vielä, että hän on miljonääri nimenomaan youtube-sisältönsä vuoksi. Fanit ovat pääasiassa esiteini- ja teinityttöjä, kuten vaikka tästä näkee: https://youtu.be/RKzIYK0Dk6w?t=116
Ei hän kyllä mikään tyhmä ole. Videoita katsellessa huomaa, että hänellä leikkaa aika nopeasti ja ihan suht hauskoja juttuja tulee paljonkin.