Onko kinkun koko Jouluna elintason mittari?
Ostatteko mielellään hieman painavamman kinkun kuin naapurilla? Ihan vaan näpäyttääksenne sitä köyhää.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Ostatteko mielellään hieman painavamman kinkun kuin naapurilla? Ihan vaan näpäyttääksenne sitä köyhää.
Mistä minä tiedän minkäkokoinen kinkku naapurilla on??
Meille ostetaan isoin mahdollinen kinkku vain koska syöjiä on paljon.
:D
Kinkun koolla kilpaileminen on junttia, niinkuin kaikki elintasokilpailut muutenkin.
Kinkun koon määrittelee syöjien määrä, ei mikään muu. Jotain pitää jäädä tähteeksi, jotta saadan hyvää hernerokkaa yms. Hävikkiä ei saa tulla joulunakaan.
Meillä ei ole kinkkua ollenkaan, kun syöjiä on vaan 3, joista 1 ei tykkää kinkusta ja 2 muutakin söisi vaan 1-2 siivua yhtenä päivänä. Minkäköhän kokoinen olisi 3 siivun kinkku :D
Onko kaikki kalkkunan syöjät köyhiä? Kasvissyöjät tietysti ovat, turha kysyäkään.
On. Mitä pienempi ja luomumpi kinkku, sitä korkeampi elintaso.
No tottahan toki ostamme peräti kaksi kinkkua ja suurieleisesti kotipihassa pohdimme miten jättikinkut saisi autosta sisälle reväyttämättä selkää. Kuskaamme sitten vaivalloinen näköisinä kinkut yksi kerrallaan autosta oven eteen nokkakärryillä ja nostamme miehen kanssa yhdessä sisälle. Mies huutaa sitten kovaan äänen minulle, että nosta jaloilla niin ei mene selkä. Kyllä tämä jokavuotinen kinkkushow saa naapurit aina kovin kateellisia kurkkimaan meidän pihalle.
Ei se kinkun koko mitään todista vaan SE UUNI MINNE SE 15KG KINKKU LAITETAAN
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki kalkkunan syöjät köyhiä? Kasvissyöjät tietysti ovat, turha kysyäkään.
Haha joo, tienaan neljä tonnia nettona, t. vegaani
Olen onnellinen kun selviän - ruoka voi olla jauhelihakastiketta ja rosollia.
Tämähän on itsestäänselvyys, vaikkei sitä moni myönnä. Jos joku sanoo, että "meille ei tänä vuonna osteta kinkkua " tai "tänä vuonna saa 4kg kinkku riittää, kun se jää aina syömättä" = rahat totaalisen loppu.
Millä vegaanit sit kilpailee? Nyhtökauran määrällä?
No meillä pääpaino on ihan muussa kuin kinkussa. Kinkku on n 3kg ja siitä syö 12 henkeä. Muutama ohut siivu riittää jokaiselle laatikoiden ja uunijuuresten kanssa.
Sen sijaan meillä on graavilohta, lämminsavulohta, paljon siian tai muikunmätiä lisukkeineen, silliä, pateita, juustoja yms herkkua. Ja jälkiruoka + kakku kahvin kanssa. Niillekin täytyy jättää tilaa.
En ole ikinä tajunnut miten kaveriperheessä syödään 10 kg kinkut molempina päivinä!
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Sen vuoksi vaimoni on melko isokokoinen. Päihittää mennen tullen persaukisen naapurin Ranen kukkakeppi tyttöystävän.
Meillä ei ole kinkkua ensinkään, vain 1kg filepala.... Näppärämpi käsitellä, sinappihunnun saa tähänkin ja riittää meidän 2+1 perheelle ihan hyvin.
Nettotulot kuutisen tonnia /kk.
Mitähän minä yksin elävä tekisin 20kg kinkulla? Naapurin lestaperheessa se menee parempiin suihin tapaninpäivään mennessä mutta minä söisin vielä pääsiäisenäkin.
M
Tänä vuonna en osta. Naapurini nimittäin tukehtuivat aamupuuroihinsa tämän kuun ensimmäisenä päivänä, kun iltapäivälehdet julkaisivat verotiedot.
Jos minä saisin päättäämeillä ei olisi kinkkua ollenkaan. Ostetaan pieni pala jotain palvikinkkua.
Minä grillaan kokonaista sikaa etupihalla, että varmasti kaikki näkevät. On siinä köyhillä naapureilla ihmettelemistä.
:) liekö joskus ollut, nykyäänhän joulukinkku on tosi halpaa lihaa, kunnon lohet pöytään on paljon kalliimpia.
Itse asiassa hyvä säästövinkki pienituloisille onkin ostaa joulun jälkeen vielä kinkku, paistaa se ja pakastaa paloina, niin on hyvin halpaa lihaa vaikka hernekeittoon koko kevääksi.
Kyllä minä yleensä nokitan 1-2 kilolla.