Tulossa köyhä joulu
Veromätkyjä n 8000 euroa tosin niistä maksetaan joulukuun alussa puolet. Sitten tuli yhtäkkiä iso ja kallis remontti. Miten ihmeessä tästä voi selvitä ja selittää lapsille ettei rahaa joululahjoihin ole?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keräys pystyyn, että yrittäjät saa hätäapufyffeä!
Mikä viha täällä on yrittäjiä kohtaan?
Palstan työttömät syyttävät työttömyydestään yrittäjiä, heidän mielestään yrittäjät eivät työllistä tarpeeksi. Sitten on tietenkin muutama päivystävä änkyrävasuri, jotka periaatteesta mustamaalaavat kaikki yrittäjät ahneiksi riistäjiksi, vaikka eivät raukat itse edes tajua yrittämisestä, tai liiketoiminnasta ylipäätään, yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visa vinkuu joulukuussa ja ensinmäiset puolvuotta ensivuodesta maksetaan joulunlaskuja pois, kunnes tehdään kesälomavelkoja.
Ei vaan ollaan ilman lahjoja.
Ei näissä perheissä, joissa luullaan hyvin aikojen olevan ikuisiksi ajoiksi ansaittuja. He pitävät velanottoa niin luonnollisena osana elämää, että velalla rahoitetaan lähes kaikki.
Mä olen suurimman osan elämästäni elänyt niitä vaikeita aikoja joten kyllä tällaisessakin vaikeasta tilanteesta selvitään ja ollaan sitten ilman lahjoja.
Kyllä kyllä. Monen tonnit mätkyt ja varaa kalliiseen remonttiin, kylläpä on ollut taloudellisesti raskasta.
Remonttiin on otettu lainaa asuntolainan lisäksi joten ei olla mitään hyväosaisia todellakaan.
Ne uskonutkaan, että olisitte hyväosoisia, mutta olette luoneet sellaiset raamit, että se näyttää siltä ulospäin? Otettu lainaa suhteuttamatta menoja tuloihin, jos tulee yllätyksiä? Esim. remontti, työttömyys, sairastuminen? Lapset totettu liian hyvää? Jos ei olisi tämä lahjattomuus ei olisi mikään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visa vinkuu joulukuussa ja ensinmäiset puolvuotta ensivuodesta maksetaan joulunlaskuja pois, kunnes tehdään kesälomavelkoja.
Ei näissä perheissä, joissa luullaan hyvin aikojen olevan ikuisiksi ajoiksi ansaittuja. He pitävät velanottoa niin luonnollisena osana elämää, että velalla rahoitetaan lähes kaikki.
Mä olen suurimman osan elämästäni elänyt niitä vaikeita aikoja joten kyllä tällaisessakin vaikeasta tilanteesta selvitään ja ollaan sitten ilman lahjoja.
Kyllä kyllä. Monen tonnit mätkyt ja varaa kalliiseen remonttiin, kylläpä on ollut taloudellisesti raskasta.
Remonttiin on otettu lainaa asuntolainan lisäksi joten ei olla mitään hyväosaisia todellakaan.
Miksi tämä lahjattomuus tai köyhyys sitten on joku ongelma jos olette siihen jo tottuneet ja se on lapsille ihan arkipäivää etteivät voi saada kaikkea haluamaansa?
Luulen, että sinulla ei ole käsitystäkään mitä köyhyys oikeasti on. Käytät vaan sanaa leväperäisesti, kun lapset saavat vain pari hassua lahjaa kymmenien sijasta.
Jaxuhaleja<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne uskonutkaan, että olisitte hyväosoisia, mutta olette luoneet sellaiset raamit, että se näyttää siltä ulospäin? Otettu lainaa suhteuttamatta menoja tuloihin, jos tulee yllätyksiä? Esim. remontti, työttömyys, sairastuminen? Lapset totettu liian hyvää? Jos ei olisi tämä lahjattomuus ei olisi mikään ongelma.
Ei tosiaan näytetä ylöspäin hyväosaisilta. Talo ja koko elämämme on hyvin vaatimatonta. Lapset eivät ole ikinä mitään luksusta saaneet mutta lahjoja jouluna kuitenkin. Osaavat kyllä varmaan ilman lahjojskin olla.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjäperheellä nämä veroasiat eivät ole niin helppoja ja remontti oli täysi yllätys.
No eivät olekaan, mutta siksi ne veroasiat pitäisi pitää mielessä pitkin vuotta ja olla kartalla siitä, missä niiden suhteen mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä teit tämän aloituksen, kun olit jo itse ratkaissut ongelman? Selviätte tilanteesta ja olette sitten ilman lahjoja.
Asuntolainanlyhennys kolmeksi kuukaudeksi jäihin, maksatte vain korot. Helpottaa kummasti ja hoituu nettipankin kautta parilla klikkauksella.
Mikä ihme siinä joulussa on niin tärkeetä, että niitä lahjoja lapsille pitäis tulla ovista ja ikkunoista? Sitten kuitenkin pitkin vuotta ostetaan tavaraa, mitä penskat haluaa.
Vielä ehtii pienelläkin saada lapsille kiva joulu. Riippuu tietty vähän minkä ikäisiä ja mitä olit ajatellut lahjoiksi, mutta paljon saa sellaistakin joka ei paljoa maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka näin: "Kuulkaas lapsukaiset. Nyt tuli niin isot veromätkyt ja sen lisäksi iso ja kallis remontti, että tänä vuonna ei ole mahdollista ostaa joululahjoja."
ja lisätään "mutta nyt vietetään jännittävä, erilainen ja vanhanajan joulu"
1. Joulukuusen haku (ei osteta torilta, vaan mennään hakemaan maanteiden vierestä. TVL:n mailta saa kaiketi edelleen ottaa kuusen ilmaiseksi, tai sitten pyydetään päästä tuttavan tai sukulaisen metsään. Ja sieltä ihan oikeasti isä sahaa sopivan kuusen, joka tuodaan ilosaattuessa kotiin.
2. Kuusen koristelu. Lapset tekevät koristeet. Materiaalia löytyy kyllä sieltä ja täältä.
3. Jokainen tekee yllätyslahjan. Lahjat jaetaan sitten jouluaattona. Lahjaan voi sisällyttää jonkin viestin.
4. Piparit leivotaan yhteistuumin, jokunen pipari voidaan laittaa kuuseenkin roikkumaan.
5. Lainataan kirjastosta joulusta kertovia kirjoja, joita sitten luetaan pyhinä.
6. Mennään aattokirkkoon, vaikka ei uskovaisia ollakaan.
7. Tehdään laatikot itse, kinkkurulla voidaan toki ostaa, mutta se paistetaan kotona. Ei tule kalliiksi. Tehdään yhteistuumin esim. rosolli.
8. Äiti kaivaa kaapeista vanhat joululiinat, -verhot ja muut rekvisiitat esiin. Ei osteta uusia.
9. Jokainen voi esittää 1-2 lahjatoivetta (hintaraja), jotka toteutetaan ennen kesää, jos rahavarat suovat.
10. Videoidaan hauskoja hetkiä ja tehdään niistä elokuvatyökalulla (ladattavissa ilmaiseksi) joulun pyhinä tarina "Meidän joulu 2016"
11. Mennään ilmaiskonserttiin kirkkoon tai jonnekin muuhun tilaisuuteen kuuntelemaan joululauluja, otetaan eväät ja kaakaota mukaan.
12. Käydään hautausmaalla ja viedään kynttilät sukulaisten haudoille.
13. Lasketaan mäkeä aiemmilla välineillä. Kyllä ne luistavat, jos lunta on.
14. Jos ollaan pk-seudulla käydään ihastelemassa Stockan jouluikkunaa.
15. Muistetaan olla surkuttelematta rahan puutetta, joka kyllä korvautuu monin kerroin yhteisillä hetkillä.
Elämyksiä ei niin vaan osteta, ne tehdään ja koetaan. Tavarat ja lelut unohtuvat aikanaan, eikä yksin leikkiminen ole edes hauskaa. Isällä ja äidillä kun ei usein ole aikaa edes leikkiä niillä lasten kanssa.
16. Otetaan muistoksi valokuvia ja videonpätkiä.
17. Sanotaan toisille, mummoilla ja papoille, sedille ja tädeille: Hyvää joulua! Kutsutaan heidät kylään. Kakun tekemiseen ei mene paljon rahaa.
Rauhallista joulua! Se on sittenkin paljon parempi lahja kuin elää Rahallista Joulua.
----
Rauhallista joulua! Se on sittenkin paljon parempi lahja kuin elää Rahallista Joulua.[/quote]
Kauppiaat eivät vaan tykkää...
Mikä viha täällä on yrittäjiä kohtaan?