Jaksatko liikkua näin pimeään vuodenaikaan?
Tuntuu että vain sohva ja herkut kutsuvat. 😔Miten muilla, oletko yhtä aktiivinen liikkuja näin pimeään aikaan kuin muulloinkin vai jääkö liikunnat vähemmälle?
Kommentit (31)
On vaikeeta. Olen luopunut juoksemisesta, nyt käyn vain kävelemässä. Juoksu vaan kerta kaikkiaan tuntuu liian raskaalta, jalat ei nouse. Sallin tämän itselleni, liikun kuitenkin joka päivä edes kävellen.
En jaksa liikkua oli vuodenaika mikä tahansa. Onneksi en ole helposti lihovaa sorttia. Olen tosin huonossa kunnossa, normaalien portaiden nouseminenkin saa puuskuttumaan. Onneksi hissit on keksitty :)
Kyllähän se kylmässä, pimeässä ja sateessa vähän enemmän tunteenpaloa vaatii kuin kesäauringossa. Mutta olo on vielä paljon huonompi, jos ei lähde ulos.
Ulos tai ylipäätänsä pois kotoa en jaksa lähteä. Onneksi on inwell.fi. Pelastaa tällaisen laiskan ihmisen pimeänä(kin) vuodenaikana kun tehokkaan jumpan voi tehdä siinä sohvan vieressä :)
Kyllä mä mieluummin liikun pimeässä ja viileässä kuin kuumassa ja aurinkoisessa.
Pimeys ei niinkään haittaa, mutta liukkaus kyllä. Inhottaa kun ei voi rennosti edes kävellä, joutuu varomaan koko ajan, vie ilon koko hommasta. Siksi inhoan talvea.
Vierailija kirjoitti:
Pimeys ei niinkään haittaa, mutta liukkaus kyllä. Inhottaa kun ei voi rennosti edes kävellä, joutuu varomaan koko ajan, vie ilon koko hommasta. Siksi inhoan talvea.
seli seli. Nastat.
Kyllä mutta tahmeaa on. Tavoitteena että kaksi kertaa viikossa käyn juoksemassa. Ajattelen, ettei tarvii jaksaa kuin kymmenen minuttia tietä pitkin ja takaisin. Yleensä kuitenkin tekee mieli jatkaa juoksemista kun on päässyt vauhtiin.
En joka päivä jaksa. Eilen vedin 15km. nopeatempoisen kävelylenkin. Saan potkua, kun olen alkanut ottamaan miehen vanhan iPodin lenkille mukaan. Kuuntelen mieheni musiikkia liikkuessani. Toimii mulle :)
Käyn ryhmäliikuntatunneilla ja poljen kotona kuntopyörää telkkaria katsoessa. Viikonloppuna valoisaan aikaan kävelen.
Masentaa kun aamulla on pimeää ja iltapäivällä pimeys tulee aikaisin. Työttömänä tuntuu että päivät ovat pelkkää yötä. Ankea olotila.
En kyllä jaksa lähteä lenkille ulos pimeään, mutta kuntosali 300 metrin päässä kyllä kutsuu neljästä viiteen kertaan viikossa. Vähintään kaksi kertaa viikossa olen crosstrainerilla tunnin, että tulisi harjoitettua myös aerobista liikuntaa.
Jaksan. Kävelyä ja pyöräilyä on näin syksyisin ohjelmassa. Itseasiassa pidän syyssäässä ulkoilusta, kunhan vaan ei sada, eikä ole kova tuuli. Juuri tänään kävin 30 kilometrin pyörälenkillä, eli kävin fillarilla kaupassa. Takas tullessa hieman turhan navakka vastuuli, mutta muuten mukava pyöräilykeli.
Viikonloppuna käyn lenkillä. On ihanaa nähdä päivänvaloa hetki kaksi kertaa viikossa. Työssäkäyvältä se menee viikolla ohi.
Pimeys ja kylmyys eivät kutsu ulos. Syksyn tullen lenkkeilyni väheni ja sen sijaan aloitin säännöllisen lihastreenaamisen kahvakuulalla. Olen yllättynyt positiivisesti: lihaskunnon vahvistaminen on kohottanut energiatasojani selvästi, enemmän kuin aerobinen liikunta. Suosittelen, lihastreeniä voi harrastaa kotonakin.
_____________________________________________________________________________________________________
* Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
Päätin tässä muutama päivä sitten, että alan ulkoilla 3 kertaa päivässä, vaikka olis miten kiireisen tuntuista. Kyllä on kiva ulkoilla syksysäälläkin, happiraikasta.
Liikun samaan tyyliin vuoden ympäri: kaksi noin tunnin juoksulenkkiä (n. 25 km) ja kaksi salitreeniä joka viikko. Lisäksi tulee käveltyä tai pyöräiltyä vajaa tunti lähes joka päivä.
Mielestäni syksy on parasta aikaa liikkumiselle. Mukavan rauhallista, raikasta ja pimeää, mutta ei vielä liukasta. Olen muutenkin sitä tyyppiä, jonka vauhti vain kiihtyy mitä kovempaa tuulee ja sataa päin kasvoja.
Yritän kävellä vähintään 3km päivässä vaikka ilma ois mikä. Tosin, jos sataa kaatamalla tai on tosi kova pakkanen, niin en lähde ulkoilemaan. Onneks töissä tulee nyt käveltyä kilometri tai enemmänkin päivässä ja myös seistyä paljon, joka sekin kuluttaa kaloreita:)