Kylläpä jokin rekkakuski hiillosti ajamalla perässä kiinni
Ei voinut ohituskaistan aikana edes ohi mennä ja ylämäetkin vaan ajoi melkein puskurisss kiinni. Ja kyllä ajoin mittarin mukaan +4km sallitun. Rasittava työmatka argh!!
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Perässä roikkujaan auttaa yleensä nopeat terävät jarrutukset, älä anna oman vauhdin pudota paljoa ja kiihdytä heti uudelleen mutta kun rekkakuski joutuu painamaan jarrun pohjaan hetkeksi niin ei se niin nopeasti taas pääse lähelle ja jos pääsee niin jarruttelee lisää.
Et mitään typerämpää neuvoa keksinyt kuin vaarantaa niin oma kuin muidenkin turvallisuus alkamalla testailla kumpi hidastuu nopeammin, kotterosi vai takana oleva rekka?
Alan ymmärtää Saudi-Arabian linjausta naisautoilun suhteen.
Mulla ajoi rekka hetken perseessä kiinni tänään Kehä Ykkösellä. Ihan nopeusrajoitusten mukaan ajoin. Se oli niin lähellä, että arvioisinko 2 metriä. Sellainen väli siis, mikä jätetään parkkiruutuun peräkkäin parkkeeratessa....jostain se siihen perseeseen yhtäkkiä tuli. huh heijakkaa. Onneks häipyi siitä noin 3 minsan päästä, lähti pois siis oikealle.
Itse pidän esim. Kehä ykkösellä vähintään katulyhdystä toiseen välisen aukon edellä ajavaan. Oisko se 100 metriä. Itselle olisi epämiellyttävää ajaa perseessä kiinni, pitäis olla supertarkkana kokoajan eikä yhtään voisi ajaa rentoutuneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajan sallittua ja vähän yli, odotan, että takana tuleva pitää turvavälin. Jos ajaa puskurissa kiinni, väläytän jarruvaloja. Yleensä se auttaa, ja takana tuleva jättäytyy kauemmas. Jos ei auta, lasken omaa nopeuttani 15 km/h hitaammaksi. Menköön ohi, jos kerran on niin kiire.
Kaltaisesi "kouluttajat" ovat liikenteen pahimpia riskejä!
Katse jossain ihan muussa kuin tiessä ja aiheutetaan sahaamalla nopeutta yllättäviä vaaratilanteita. Kortti kuivumaan ja asennekasvatukseen tuollaiset.
Kyllä sinut kuuluukin kouluttaa tavoille. Mikä siinä on että et tajua turvaväliä? Nukuitko autokoulussa?
Jos joku pyrkii ohitsesi niin LASKE OHI. Tarkkaile edessä olevaa tietä, ryhmity oikeaan laitaaan ja helpota ohitustilannetta näyttämällä ohitusmerkkiä kun on hyvä kohta ohittaa.
Jos haluat ohittaa, ohita. Minä en tee sitä sinun puolestasi. En huolehdi että sinulla on tilaa, en tarkista että ketään ei tule vastaan, en kiipeä autoosi painamaan sopivasti kaasua ja jarrua. SINÄ OLET OHITUKSESTASI VASTUUSSA. Älä mene auton rattiin, jos et osaa ajaa ilman minun apuani.
Kyllähän se kieltämättä ketuttaa, kun rajoitus on 80 ja itse ajan mittarin mukaan 90.
Sitten joku syöksyy puskuriin kiinni raivoamaan että olen tukkona.
Vierailija kirjoitti:
Eli rekkakuskin pitää saada kaahata tuhatta ja sataa niiden pikku kullannuppujensa luo? Miksi sen rekkakuskin matka olisi millään tavalla tärkeämpi kuin muiden? En minä ainakaan ala nähdä vaivaa, että muut saavat ajella miten huvittaa. Ajan sopivaa tilannenopeutta rajoitusten mukaan. Jos joku haluaa ohittaa, saa ohittaa. Mutta en minä keskity häntä auttamaan.
Ammattikuskien tehtävä on roudata lasti paikasta A paikkaan B ajassa X. Jos X on suurempi kuin ennalta arvioitu siksi että edessä matelee joku AV-liikenneSJW jarruvalojaan vilkuttelemassa niin kuskille tulee sanomista.
Viimeisestä lauseestasi henkii oikein kirkkaasti kyvyttömyys jouhevaan ajoon. "minä ajan juuri niin lujaa kuin minä haluan ja jos olen sen takia tien tukko niin muut saavat kärsiä siitä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin hiillosti Tikkakoski-Jyväskylä välin rekka ihan takapuskurissa kiinni.. sateista, pimeää ja mulla vatsa kipeä (söin jotain epäsopivaa) niinajoin tasaista seittemääkymppiä.. Kyllä ahdisti ajatus äkkijarrutuksesta.. ei olis ollu mitään saumaa mulla selvitä pikku kotterollani. Mikä siinä turvavälissä on niin vaikeeta.. ja hölläis kaasua jos/kun ohi ei vielä pääse (motari alkaa Jyväskylässä).
Mene saatana hetkeksi bussipysäkille äläkä tee kiusaa työkseen tien päällä oleville.
Itsekin olisin roikkunut ihan puskurissasi kiinni.
Kai opit edes jotain?Sinä et saatana kuulu auton rattiin. Kuka ihme tuollaisen on palkannut työkseen ajamaan? Luulisi löytyvän kunnollisiakin kuskeja.
En aja rekkaa työkseni.
Kaltaisistasi nysväreistä ajan ohi kyllä saman tien.
Mutta mikä vittu siinä on että et voi antaa tilaa raskaalle ajoneuvolle? Heillä on aikataulut ja ajamansa 80 km/h on henkilöautolle todella hiljainen nopeus. Jos ei siihen kykene ei kelpaa auton rattiin.
Menkää bussilla saatanan arkajalat!
Kaikille tiedoksi, että rekoissa on jotkut nopeusrajoittimet, kai noin 5 km yli todellisen kahdeksankympin. Kaikki perääni tulleet rekat ovat aivan turvallisesti menneet ohi, kun olen hyvissä ajoin vilkuttaen väistänyt vaikkapa bussipysäkille tai suoralla hidastanut laitaan. Sen jälkeen voi taas jatkaa köröttelyä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajan sallittua ja vähän yli, odotan, että takana tuleva pitää turvavälin. Jos ajaa puskurissa kiinni, väläytän jarruvaloja. Yleensä se auttaa, ja takana tuleva jättäytyy kauemmas. Jos ei auta, lasken omaa nopeuttani 15 km/h hitaammaksi. Menköön ohi, jos kerran on niin kiire.
Katse jossain ihan muussa kuin tiessä ja aiheutetaan sahaamalla nopeutta yllättäviä vaaratilanteita. Kortti kuivumaan ja asennekasvatukseen tuollaiset.
Kyllä sinut kuuluukin kouluttaa tavoille. Mikä siinä on että et tajua turvaväliä? Nukuitko autokoulussa?
Jos joku pyrkii ohitsesi niin LASKE OHI. Tarkkaile edessä olevaa tietä, ryhmity oikeaan laitaaan ja helpota ohitustilannetta näyttämällä ohitusmerkkiä kun on hyvä kohta ohittaa.
Jos haluat ohittaa, ohita. Minä en tee sitä sinun puolestasi. En huolehdi että sinulla on tilaa, en tarkista että ketään ei tule vastaan, en kiipeä autoosi painamaan sopivasti kaasua ja jarrua. SINÄ OLET OHITUKSESTASI VASTUUSSA. Älä mene auton rattiin, jos et osaa ajaa ilman minun apuani.
Juuri näin. Ei oteta toisiamme yhtään huomioon liikkuessamme yhdessä teiden päällä. Minä, minä ja minä.
Opettiko ne noin typerää asennetta autokoulussa vai onko synnynnäistä vittumaisuutta ja kyvyttömyyttä ymmärtää että sujuva liikenne on yhteispeliä?
Jossain toisessa ketjussa olet tietysti puimassa nyrkkiä kun ei joku hidas maajussi laske ohi kun olet menossa mökille.
Vierailija kirjoitti:
Nuo 70 ajajat ovat raivostuttavia!!!! Ite ajan pitkää työmatkaa, niin kyllä tuntuu jos ei 60 kilometriin ohi päästä! Hirveä jono perässä eikä tajua pysäkille hetkeksi mennä. Olet typerä.
Ne hitaasti ajavat ajoneuvot eivät lopu maailmasta. Eivät ikinä. Liikenteessä tulee aina olemaan epävarmoja kuskeja, nuoria kuskeja, vanhoja kuskeja, traktoreita, leveitä kuljetuksia... Luulisi, että paljon ajava tajuaisi, että tuo raivoaminen ei auta mitään. Niitä hitaampia on aina ollut ja tulee aina olemaan. Vanhana viimeistään tulet olemaan yksi heistä. Noiden kanssa on vain elettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä perseessä roikkujia on muuallaki kuin maanteillä. Esim. Kehä Ykkönen ja Kolmonen pullollaan näitä tilanteita. Ja vieressä on jo valmis ohituskaista. Nämä tiet on siis kaksi suuntaa rinnakkain molempiin suuntiin.
Myös perseessä roikkuvia kaupungissa joka puolella, ja niillä teillä ei kyllä koskaan lähtökohtaisesti koskaan ohitella. Rajoitukset siis 30-60 km/h, riippuen tiestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli rekkakuskin pitää saada kaahata tuhatta ja sataa niiden pikku kullannuppujensa luo? Miksi sen rekkakuskin matka olisi millään tavalla tärkeämpi kuin muiden? En minä ainakaan ala nähdä vaivaa, että muut saavat ajella miten huvittaa. Ajan sopivaa tilannenopeutta rajoitusten mukaan. Jos joku haluaa ohittaa, saa ohittaa. Mutta en minä keskity häntä auttamaan.
Ammattikuskien tehtävä on roudata lasti paikasta A paikkaan B ajassa X. Jos X on suurempi kuin ennalta arvioitu siksi että edessä matelee joku AV-liikenneSJW jarruvalojaan vilkuttelemassa niin kuskille tulee sanomista.
Viimeisestä lauseestasi henkii oikein kirkkaasti kyvyttömyys jouhevaan ajoon. "minä ajan juuri niin lujaa kuin minä haluan ja jos olen sen takia tien tukko niin muut saavat kärsiä siitä".
No tuo kertookin sinusta ihan kaiken tarpeellisen. Sanon ajavani sopivaa tilannenopeutta, ja sinä syytät minua tien tukoksi. Siksi että käytän aivojani. Sinä tapat vielä jonkun tuolla liikenteessä. Sitten se kuljetus vasta myöhästyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rekkakuski pääse ohitsesi jos et auta, vitun hullu!
Vierailija kirjoitti:
En ole rekkakuski eikä kukaan perheestänikään...mutta..
Muistetaanpa arvon mammat, että aina voi antaa tilaa ns. nopeammalle!
Moni rekkakuski on perheellinen, jonka täytyy ehtiä hakemaan lapset päiväkodista ajoissa ja osa viedä harrastuksiin jne. Nykyisin aikataulut tehty todella tiukoiksi eli matelijoiden taka köröttelyyn ei ole varaa, jos meinaa pitää työpaikkansa.
Kaikki eivät suinkaan suhaa stadista sevettijärvelle vaan on näitä ns. paikalliskuskeja: keskusvaraston ja kauppojen väliä ns. 8h päivää tai satama -> keskusvarasto tms
Ei se multa ole pois jos päästän kiireisemmät ohi ja jatkan omaa rentoa ajoani.
No, minä olen ammattikuljettaja ja lapset on päivähoidossa. Kuitenkaan tuo (eikä lasten harrastukset) voi olla syy käyttäytyä ala-arvoisesti liikenteessä. Turvallisuus tulee aina ensin. Jos eivät päiväkodissa tajua, että ruuhkassa / jonossa ajetaan muun liikenteen tahtia ja voin olla siksi vartin myöhässä, ni se on niiden ongelma. Jos en pidä kiinni turvallisuudesta ja aiheutan onnettomuuden "kiireelläni" viivästys kaikkine selvittelyineen voi olla parikin tuntia...
Varsinkin pimeällä ja märällä / liukkaalla on tärkeämpää turvallisuus kuin aikataulut. Joo, rassaa ihan älyttömästi nuo ammattikuljettajat, jotka hiillostaa, ku on niin hyviä kuskeja..
Hyvin saatu virtuaalista liikenneraivoa tähän ketjuun. Jatkakaa samaan malliin!
Vierailija kirjoitti:
Kaikille tiedoksi, että rekoissa on jotkut nopeusrajoittimet, kai noin 5 km yli todellisen kahdeksankympin. Kaikki perääni tulleet rekat ovat aivan turvallisesti menneet ohi, kun olen hyvissä ajoin vilkuttaen väistänyt vaikkapa bussipysäkille tai suoralla hidastanut laitaan. Sen jälkeen voi taas jatkaa köröttelyä!
Olet huomaavainen ja osaat katsoa peileihin.
Äärimmäisen harvinainen kuski siis, ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo kertookin sinusta ihan kaiken tarpeellisen. Sanon ajavani sopivaa tilannenopeutta, ja sinä syytät minua tien tukoksi. Siksi että käytän aivojani. Sinä tapat vielä jonkun tuolla liikenteessä. Sitten se kuljetus vasta myöhästyy.
Kun lusikalla on annettu...
Se mikä on sinun kotterollesi ja sinun ajotaidoillesi sopiva tilannenopeus ei välttämättä ole ammattikuljettajalle sopiva tilannenopeus. Jos joku muu, etenkin ammattikuski, tahtoo ajaa nopeammin niin laske ohi äläkä ryhdy pomottamaan muille omaa tilannenopeuttasi millään jarruvaloshowlla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin hiillosti Tikkakoski-Jyväskylä välin rekka ihan takapuskurissa kiinni.. sateista, pimeää ja mulla vatsa kipeä (söin jotain epäsopivaa) niinajoin tasaista seittemääkymppiä.. Kyllä ahdisti ajatus äkkijarrutuksesta.. ei olis ollu mitään saumaa mulla selvitä pikku kotterollani. Mikä siinä turvavälissä on niin vaikeeta.. ja hölläis kaasua jos/kun ohi ei vielä pääse (motari alkaa Jyväskylässä).
Mene saatana hetkeksi bussipysäkille äläkä tee kiusaa työkseen tien päällä oleville.
Kai opit edes jotain?Sinä et saatana kuulu auton rattiin. Kuka ihme tuollaisen on palkannut työkseen ajamaan? Luulisi löytyvän kunnollisiakin kuskeja.
En aja rekkaa työkseni.
Kaltaisistasi nysväreistä ajan ohi kyllä saman tien.Mutta mikä vittu siinä on että et voi antaa tilaa raskaalle ajoneuvolle? Heillä on aikataulut ja ajamansa 80 km/h on henkilöautolle todella hiljainen nopeus. Jos ei siihen kykene ei kelpaa auton rattiin.
Mitä vitun väliä on mitä työksesi teet? Vittu tuommoista sekopäätä pitäisi päästää auton rattiin ilman rauhoittavia lääkkeitä. Vittu minä ajan sitä noputta mitä haluan ja jos se ei muille kelpaa, poistukoot tieltä. Vittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aja rekkaa työkseni.
Kaltaisistasi nysväreistä ajan ohi kyllä saman tien.Mutta mikä vittu siinä on että et voi antaa tilaa raskaalle ajoneuvolle? Heillä on aikataulut ja ajamansa 80 km/h on henkilöautolle todella hiljainen nopeus. Jos ei siihen kykene ei kelpaa auton rattiin.
Mene sinä helvettiin jäkättämästä, saatanan ämmä. On ne aikataulut muillakin kuin sillä aivokääpiöllä, joka on siellä rekan ratin takana.
Niinhän se on, kun ei muuhun pysty eikä lukupäätä ole niin on telkkari tai rekkakuski.