"Pikkujoulujen hankalin asiakas on nainen, "jolla on vain oikeuksia, eikä minkäänlaisia velvollisuuksia"."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611212200030347_uu.shtml?_ga=1.13802… "Poliisin kannalta sesongin hankalin asiakas on Marteliuksen mukaan keski-ikäinen voimakkaasti humaltunut nainen, "jolla on vain oikeuksia, eikä minkäänlaisia velvollisuuksia". Palstamammojen viinahuuruinen "rusinat pullasta"-asenne vaikeuttaa jo virkavallankin elämää! Ketkä tunnustaa olleensa asialla?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Sovinistitaksikuskien jauhantaa ja legendaa koko juttu. En ole eläissäni törmännyt näihin sikaileviin keski-ikäisiin naisiin ja olen itse keski-ikäinen. Kaikista juhlista ihmiset ovat lähteneet siististi kotiin joko jalkaisin tai taksilla. En tosin asu Helsingissä, jossa sikailevia naisia ja miehiä on varmasti enemmän.
En asu minäkään pääkaupunkiseudulla ja kyllä niitä poskesta/perseestä puristeleviä pojuttelevia "minulla on oikeus" naisia on tullut nähtyä niin tanssilavoilla kuin baareissakin. Pari kesää riitti järkkärin hommia nuorelle miehelle avaamaan silmät miesten ja naisten käytökselle.
Voi kuulkaa, ei siihen tarvita edes alkoholia. Itse olen asiakaspalvelutehtävissä ja kyllä ne vaikeimmat asiakkaat ovat järjestään keski-ikäisiä akkoja ihan selvinpäin.
Joko ollaan itse niin olevinaan, tai sitten mies/poika/serkku on juristina Tukholmassa ja sen takia asiakkaan pitää saada nyt erikoiskohtelua ja kaikki läpi käytännöistä huolimatta.
Oi kuinka mulle palaa mieleen ajat jolloin työskentelin ravintoloissa. Pikkujoulukaudella todellakin raskain asiakasryhmä oli just nää keski-ikäiset naiset joilla oli vain
oikeuksia, ei velvollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovinistitaksikuskien jauhantaa ja legendaa koko juttu. En ole eläissäni törmännyt näihin sikaileviin keski-ikäisiin naisiin ja olen itse keski-ikäinen. Kaikista juhlista ihmiset ovat lähteneet siististi kotiin joko jalkaisin tai taksilla. En tosin asu Helsingissä, jossa sikailevia naisia ja miehiä on varmasti enemmän.
Keski-ikäinen naisporukka tuli minua vastaa keskustellen kovaäänisesti. Ohitettuani kuulin kuinka puhuivat kuinka söpö poika olin ja kuinka olisi tehnyt mieli suudella ja muut yhteen äänin totesivat, että olisit suudellut.
Harva känninen miesporukka kehtaa tuollaisia puhua isoon ääneen.
Nyt kun olen keski-ikäinen, niin en kuule tuollaista. Nuorena naisena sai kuulla tuota jatkuvasti, jopa työpaikalla. Eli kyllä ne miesporukatkin kehtaavat. Vaikka olen keski-ikäinen nainen, en samaistu pikkujoulukännääjiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolen vuoden palstatauon jälkeen ajattelin piipahtaa katsomaan, joko täällä olisi se yletön naisten mollaaminen ja hillitön yleistäminen laantunut. Turha toivo näemmä, eli heippa katkerat "palstamammattelijat" taas. En varmaankaan enää poikkea katsomaan myrkynkylvöntääne, mutta pitäkää te toki hauskaa keskenänne. Adios amigos!
Huomaa kyllä, että feministejä vituttaa, kun naisia on alettu lyödä täällä kuin vierasta sikaa. Suoraa seurausta palstalla rehottavasta miesvihasta, mutta sitä feministi ei voi itselleen myöntää. :D
Et taida voida kovin hyvin?
Jotkut vainoharhaiset näkevät ahdistelijoita, varkaita, mörköjä tms. joka puolella, mutta palstamies se näkee niiden asemesta feministejä, joille sitten räksyttää sylki roiskuen ja kuvittelee olevansa kovakin jätkä. Säälittävää.
Ja päätit jatkaa tuolla hyvällä ja rakentavalla linjalla väheksyen kirjoittajan (mielen)terveyttä.
Luuletko kommenttisis edistävän hyvähenkistä keskustelua, jota kaikesta päätellen kaipaat?
Kannattaa pitää oma pesä puhtaana ennenkuin arvostelee toisia.
Kävelkääpä mihin tahansa baariin nuorehkona naisena ja ei tarvi montaa minuuttia olla kun kohtaa ensimmäiset, keski-ikäiset känniörveltäjämiehet jotka tulevat ahdistelemaan, ehdottelemaan ja sössöttämään jotakin.
Ihan tosissaan kuvittelevat nuorien naisten olevan kiinnostuneita heidän sekoiluistaan.
Tämä on ihan normaalia, yleistä käytöstä ympäri vuoden ja varmasti useimmille naisille hyvinkin tuttua.
Otsikko naisista joilla "on vain oikeuksia,ei velvollisuuksia" liittyy selvästi juurikin niihin keski-ikäisiin jotka ovat ikänsä laittaneet toisten tarpeet ja halut omien edelle, velvollisuutta velvollisuuden perään.
Suomikin muuttuu hitaasti ja ei siitä kauan ole, kun ei olisi tullut kuuloonkaan että nainen lähtee kapakkaan.
Nyt eletään muutosvaihetta, naisilla on oikeus sinne kapakkaan lähteä ja vetää nakit silmille yhtälailla kuin miehetkin.
Yhtä vastenmielisiä ovat känniääliöt, oli sukupuoli mikä tahansa.
Silti kännissä oleva nainen herättää paheksuvaa huomiota miljoonasti enemmän kuin mies,vielä 2016 vuonnakin.
Öh, mikä on keski-ikäinen nainen? Onko se pönäköitynyt, taikinanaamainen rillipää-täti joka värjää lyhyttä tukkaansa ja kulkee käytännöllinen mummotakki ja -kengät yllään? Joka ei seuraa trendejä eikä nypi leuastaan kasvavia karvoja? Hirveä hormonihirviö kuumissa aalloissa?
Minusta tämä ylläoleva on vanhanaikainen näkemys. Moni unohtaa, että nykyiset 50-vuotiaat ovat eläneet nuoruutensa PUNKKAREINA 1980-luvun villeinä vuosina. He ovat niitä entisiä juppeja ja anarkisteja, diinareita ja fiftareita jotka tappelivat ja aiheuttivat anarkiaa. Pelle Miljoona, Leningrad Cowboys, Sielunveljet, Yö, Dingo, Liisa Akimoff ja muut ovat niitä ikänsä puolesta.
Ehkä tämä näkyy tuolla pikkujoulujen viinanhuuruisessa yössä?
Vierailija kirjoitti:
Yksi tällainen kassialma tarjosi 200e, jos nuolisin piluaan ja panisin kaupungin keskellä sijaitsevassa puistossa! Oksettavaa! Olisi tehnyt mieli täräyttää nyrkillä naamaan. Kuvottavia mummuja, hyi STANA!!!
Yksilötasolla olen pahoillani ja otan osaa ikävään kokemukseesi. Minä tiedän täsmälleen miltä sinusta tuntui.
Mutta yleisellä tasolla mä kyllä olen suorastaan vahingoniloinen, sillä tämäntyyppinen ehdottelu on naisille tuttua ja sitä tapahtuu usein. Tekee mieli sanoa, että siitäs saitte, miehet.
Parasta olisi, jos molemmat sukupuolet lopettaisivat sikailun ja kaikki saisivat olla rauhassa.
Heh, vaikka olenkin ainakin av:n mittapuun mukaan keski-ikäinen kanttura (41 v), niin en kyllä tunnista itseäni, enkä ystävättäriäni, näistä keskusteluista. Tosin minähän velana voin rillutella tasaisesti pitkin vuotta, eli ei ole tarvetta repäistä sitten pikkujouluissa "kunnolla".
En ole koskaan kännissä nipistellyt miehiä (tai no ehkä olenkin, mutta vain tuttuja miehiä ja yhteisymmärryksessä), tai haastanut riitaa baarityöntekijöille tai heittänyt kateuksissani kaljoja kenenkään nuoremman naisen päälle. Varmaan tuollaistakin tapahtuu, mutta itse kyllä en ole suurempia draamoja päässyt todistamaan.
Viime viikonloppuyönä mua noin 15 vuotta nuorempi marokkolainen taksikuski kysyi, että voitaisiinko me "olla ystäviä", vaikka en sieltä takapenkiltä itseäni mitenkään seuraani hänelle tyrkyttänyt, kunhan hölötin kaikenlaista ja kyselin hänen duunistaan ja elämästään. Että tulee niitä ehdotteluja ja nipistelyjä varmaan puolin ja toisin kaikille, turha syyllistää ainoastaan toista sukupuolta ja tiettyä ikäryhmää.
Olen aina sanonut että naiset ovat kuin lapsia monessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
On hyvin outoa, että moni nainen puolustelee rumaa käytöstä oikeuksilla ja feminismillä. Puuttuuko näiltä ihmisiltä kuri?
Eihän se ole puolustelua, jos pohditaan asioiden ja ilmiöiden taustaa ja laajempaa kontekstia. Mitkään ilmiöt eivät kuitenkaan synny tyhjästä, vaan ympärillä olevat asiat vaikuttaa, miksi niistä ei saisi puhua? Minusta on hyvin outoa, että keskustelua saisi käydä vain "kylläpä on kamalaa, joo niin on, hirveitä ne keski-ikäiset naiset, totta totta, aivan kammottavia, vain oikeuksia eikä minkäänlaisia velvollisuuksia!" -tasolla, jotta ei tulisi puolustelleeksi. Lisäksi tuonkaltainen keskustelu on todella tylsää eikä anna ainakaan minulle mitään.
Jos näkee jonkun ilmiön taustoja, ei se tarkoita että asia on sen jälkeen ok. Feministinen näkökulma tähän liittyy varmastikin siksi, koska tämä on taas hyvä tilaisuus nähdä, miten eri tavoin miehiin ja naisiin suhtaudutaan. On ihan totta, että miehistä ei tällaisia juttuja kirjoiteta, vaikka suurimman osan baarien hankalista tilanteista aiheuttavat miehet.
Ei se silti tarkoita, että sikailu olisi kummaltakaan sukupuolelta hyväksyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinen naisporukka tuli minua vastaa keskustellen kovaäänisesti. Ohitettuani kuulin kuinka puhuivat kuinka söpö poika olin ja kuinka olisi tehnyt mieli suudella ja muut yhteen äänin totesivat, että olisit suudellut.
Hyvin naiivisti ajattelet jos kuvittelet ettei miesporukat huutele tuollaisia. Poikkeuksena vain se että yleensä siirtyvät tuumasta toimeen ja käyvät kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin naiivisti ajattelet jos kuvittelet ettei miesporukat huutele tuollaisia. Poikkeuksena vain se että yleensä siirtyvät tuumasta toimeen ja käyvät kiinni.
Todellakin :D Voi herranjestas jos alkaisi muistelemaan, mitä kaikkea on kännisiltä miesporukoilta kuullut ja kokenut. Oman mielenterveyden takia kuitenkin parempi vaan yrittää unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on olemassaoleva ilmiö. Näen siihen kaksi syytä:
i) nämä naiset on eläneet suurimman osan ikäänsä ollen hiljaisia hissukoita, koska naiselta on sellaista käytöstä heidän nuoruudessaan vaadittu. Jossain vaiheessa heitä ei enää jaksa kiinnostaa nämä odotukset, itsetunto kasvaa iän myötä ja kun vielä se pari kertaa vuodessa tempaistu alkoholiannos poistaa estot, niin aletaan vaatia niitä oikeuksia mitä ei ole koskaan saanut ja tehdä niitä asioita mitä ei ole koskaan uskaltanut.
ii) nämä tapaukset sattuu muiden ihmisten silmään, koska edelleen ihmisten odotuksissa on se, että naisen pitää käyttäytyä aina hyvin, muut edelle asettaen, siivosti ja sievältä näyttäen. Ihmiset kavahtaa kännistä keski-ikäistä naista enemmän kuin samoin käyttäytyvää miestä, sillä miehiltä tuollaiseen käytökseen on totuttu.
Uskomatonta soopaa ja ilmiömäistä uhriutumista! :D Naissovinisti yrittää laittaa kännisen sekoilun muiden syyksi. Kommenttisi hakee tökeryydessään vertaistaan. Onko nainen mielestäsi olento joka ei kykene itse hallitsemaan itseään ja siten syyntakeeton virheisiinsä sukupuolensa perusteella?
Sinä et selvästikään kykene ymmärtämään lukemaasi. Vähän hävettää puolestasi.
N26
Vierailija kirjoitti:
Olen aina sanonut että naiset ovat kuin lapsia monessa mielessä.
Olet siis aina ollut yksinkertainen sovinisti. Millainen äitisuhteesi on? Minua kiinnostaa ihan oikeasti.
Tätä ne on kaikki sanoneet jo vuosikausi portsareista lähtien, hankalin asiakas on nainen. Toki tuo häirikköporukka on marginaalia ja naiset osaavat käyttäytyä hyvin yleensä. On vain ikävä törmätä näihin häiriintyneisiin ihmisiin olivatpa sitten miehiä tai naisia.
Ja keski-iän kääntyessä mummuudeksi alamäki senkun jyrkkenee! https://www.youtube.com/watch?v=8sDbI9p5LGE Skarpatkaa vähän naiset! Voitte ihan kollektiivisestikin tukea ja opastaa toisianne, jos ei yksilötasolla tulosta ala syntymään. Kannattaisi kaikkien oikeuksien ja positiivisen syrjinnän parissa piehtaroinnin lisäksi myös hieman panostaa velvollisuuksiinkin. Videossa mainitaan nuo kuuluisat "oikeudet" lukemattomia kertoja. Velvollisuuksista ei "yllättäen" tietoakaan!
Kyllä. Minäkin olen huomannut, että naisilla on juhlissa mielestään vain oikeus seurustella keskenään ja pitää hauskaa, mutta ei velvollisuutta antaa minulle toosaa. Ei, vaikka olen niin kiva mies.
Tuon olisi voinut sanoa yhdellä sanalla , vaimo. Selitys vaatiikin pari sanaa enempi. Kun on ottanut ilmasta viinaa, ei muista vaan, luulee olevansa kotona.
Et taida voida kovin hyvin?
Jotkut vainoharhaiset näkevät ahdistelijoita, varkaita, mörköjä tms. joka puolella, mutta palstamies se näkee niiden asemesta feministejä, joille sitten räksyttää sylki roiskuen ja kuvittelee olevansa kovakin jätkä. Säälittävää.