"Pikkujoulujen hankalin asiakas on nainen, "jolla on vain oikeuksia, eikä minkäänlaisia velvollisuuksia"."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611212200030347_uu.shtml?_ga=1.13802… "Poliisin kannalta sesongin hankalin asiakas on Marteliuksen mukaan keski-ikäinen voimakkaasti humaltunut nainen, "jolla on vain oikeuksia, eikä minkäänlaisia velvollisuuksia". Palstamammojen viinahuuruinen "rusinat pullasta"-asenne vaikeuttaa jo virkavallankin elämää! Ketkä tunnustaa olleensa asialla?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja keski-iän kääntyessä mummuudeksi alamäki senkun jyrkkenee! https://www.youtube.com/watch?v=8sDbI9p5LGE Skarpatkaa vähän naiset! Voitte ihan kollektiivisestikin tukea ja opastaa toisianne, jos ei yksilötasolla tulosta ala syntymään. Kannattaisi kaikkien oikeuksien ja positiivisen syrjinnän parissa piehtaroinnin lisäksi myös hieman panostaa velvollisuuksiinkin. Videossa mainitaan nuo kuuluisat "oikeudet" lukemattomia kertoja. Velvollisuuksista ei "yllättäen" tietoakaan!
Käytätkö oikeasti perusteluna dementoitunutta vanhusta? Tuosta selkeämpää Alzheimerin taudinkuvaa tuskin saa parin minuutin klipille.
Käsittämätöntä, että aikuinen taksikuski voi olla niin aivoton, että kuvaa tuossa tilanteessa videon eikä soita terveyskeskukseen. Siellä selviää kyllä henkilöllisyys ja taksin laskutus hoidetaan omaisten tai sosiaalitoimen kautta. Tuo ei ole ensimmäinen eikä viimeinen muistisairas, jonka kuski tulee kohtaamaan. Esim puhelinmyyntifirmoissa joudutaan tekemään samasta syystä takaisinmaksuja harva se päivä.
Muistisairas voi olla juuri tommonen, että kykenee ottamaan taksin mutta ei ymmärrä, että se pitäisi maksaa. Saa tietty hirveen kohtauksen, kun tosissaan luulee, että outo vieras mies yrittää varastaa häneltä rahaa tai pakottaa autoonsa. Hoitopaikat ovat tiukassa, joten mummot saavat selvitä omillaan kunnes eivät osaa peseytyä tai muista omaa nimeään. Dementiapotilaat ovat monasti juuri noin äksyjä ja vainoharhaisia, kun ympäristö muuttuu omituiseksi, eikä itse tiedä syytä.
Inhottaa elää maailmassa, missä sairaista ihmisistä tehdään nettivitsejä!
Terkuin muistipotilaan omaishoitaja. :)
Älä viitsi höpöttää joutavia! Näethän itsekin, että "arvon rouva" on sekakäyttänyt alkoholia ja lääkkeitä. Sairaushan se päihdeongelmakin tosin on, muttei oikeuta tuollaista käytöstä!
Höpöhöpö. Esiinny siinä sitten sekä Alzheimerin että sekakäytön asiantuntijana, kun et selvästi tiedä kummastakaan. Mieti, miten haluaisit itseäsi kohdeltavan, jos Alzheimer osuisi kohdallesi. Nuorikin voi sairastua geneettisesti, ja eläkeiässä riski alkaa kasvaa rajusti vuosi vuodelta.
Väität, ettei videon mummu ole nauttinut tippaakaan alkoholia??? -Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, taas on katkeria miehiä palsta pullollaan.
Herää vain kysymys: missä te hengasitte vuosi sitten kun ei näitä paskakeskusteluja täällä ollut?
Ja vielä kahden pisteen lisäkysymys: Voitteko mennä sinne takaisin?
Naiset ja miehet kertovat kokemuksiaan naisista= miehet katkeria. :D En ole katkeroitunut vaikka humalaiset keski-ikäiset naiset aihetta antaisivatkin. Ettet itse olisi katkera kun totuuden sanoja lausutaan? Minkä ikäinen nainen olet? Örvellätkö kännissä?
naiset ja miehet kertovat kokemuksiaan naisista:
"Vain Suomessa. Suominaiset ovat kyllä täysiä elukoita. Ei tule juuri muita maita mieleen missä tällaista olisi olemassa."
"Miksei keski-ikäiset naiset vain voi pysyä kotona tai muuten ihmisten silmiltä piilossa. Eihän heillä tee yhtään mitään!"
"Feministit ovat kylväneet tuhoaan. Ehkä puhdistava tuuli on jo herännyt..."
TODELLA tasokasta keskustelua.
No mietipä itse näitä otuksia maailmanhistorian näyttämöllä. Yhtä hämmentäviä naisia ei varmasti ole nähty.
Otuksia...niin... niin katkerana siellä ettei voi enää naiseksi edes kutsua toista sukupuolta.
Ihan mielenkiintoinen aihe, mutta en todellakaan lähde näihin tekstinä toteutettuihin naistenpieksämisiin, koska näissä ei ole tippaakaan kunnon keskustelua aiheesta, vaan muutaman naisia vihaavan miehen agendan esilletuontia, johtuen onnenpäivästä kun iltapäivälehden etusivulla oli otsikko, jota pääsee oikein kunnolla copypasteemaan ja naisia haukkumaan! Jee! Miten olisi vaikka ihan oikea harrastus tämän tilalle?
p.s. keskustelun naiset, pitäisikö hieman pohtia että lähteekö näihin mukaan laumana määkymään vai jättäiskö väliin?
Sinä taidat itse olla just näitä naisia joista tulee yksi p*rkele muutaman drinkin jälkeen. Tässä ketjussa on kerrottu kokemuksia ja itsekin olen yhden kirjoittanut enkä näe mitään syytä miksei tästä saisi ja pitäisi keskustella. Kyseessä kun on tosiasia ja ihan oikea ongelma ja sen näkee ja kokee vastenmielisenä ihan sukupuolesta riippumatta.
N40
Jokainen voi pitää jotain tasoa yllä omalla kohdallaan. Jos keskustelussa on lukuisia kommentteja, jossa naisia solvataan vain sukupuolensa vuoksi, niin kannattaa pohtia haluaako sitä naisena itse olla osa tuontasoista keskustelua.
Naisia ei ole arvosteltu sukupuolensa vaan käytöksensä takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja keski-iän kääntyessä mummuudeksi alamäki senkun jyrkkenee! https://www.youtube.com/watch?v=8sDbI9p5LGE Skarpatkaa vähän naiset! Voitte ihan kollektiivisestikin tukea ja opastaa toisianne, jos ei yksilötasolla tulosta ala syntymään. Kannattaisi kaikkien oikeuksien ja positiivisen syrjinnän parissa piehtaroinnin lisäksi myös hieman panostaa velvollisuuksiinkin. Videossa mainitaan nuo kuuluisat "oikeudet" lukemattomia kertoja. Velvollisuuksista ei "yllättäen" tietoakaan!
Käytätkö oikeasti perusteluna dementoitunutta vanhusta? Tuosta selkeämpää Alzheimerin taudinkuvaa tuskin saa parin minuutin klipille.
Käsittämätöntä, että aikuinen taksikuski voi olla niin aivoton, että kuvaa tuossa tilanteessa videon eikä soita terveyskeskukseen. Siellä selviää kyllä henkilöllisyys ja taksin laskutus hoidetaan omaisten tai sosiaalitoimen kautta. Tuo ei ole ensimmäinen eikä viimeinen muistisairas, jonka kuski tulee kohtaamaan. Esim puhelinmyyntifirmoissa joudutaan tekemään samasta syystä takaisinmaksuja harva se päivä.
Muistisairas voi olla juuri tommonen, että kykenee ottamaan taksin mutta ei ymmärrä, että se pitäisi maksaa. Saa tietty hirveen kohtauksen, kun tosissaan luulee, että outo vieras mies yrittää varastaa häneltä rahaa tai pakottaa autoonsa. Hoitopaikat ovat tiukassa, joten mummot saavat selvitä omillaan kunnes eivät osaa peseytyä tai muista omaa nimeään. Dementiapotilaat ovat monasti juuri noin äksyjä ja vainoharhaisia, kun ympäristö muuttuu omituiseksi, eikä itse tiedä syytä.
Inhottaa elää maailmassa, missä sairaista ihmisistä tehdään nettivitsejä!
Terkuin muistipotilaan omaishoitaja. :)
Älä viitsi höpöttää joutavia! Näethän itsekin, että "arvon rouva" on sekakäyttänyt alkoholia ja lääkkeitä. Sairaushan se päihdeongelmakin tosin on, muttei oikeuta tuollaista käytöstä!
Höpöhöpö. Esiinny siinä sitten sekä Alzheimerin että sekakäytön asiantuntijana, kun et selvästi tiedä kummastakaan. Mieti, miten haluaisit itseäsi kohdeltavan, jos Alzheimer osuisi kohdallesi. Nuorikin voi sairastua geneettisesti, ja eläkeiässä riski alkaa kasvaa rajusti vuosi vuodelta.
Väität, ettei videon mummu ole nauttinut tippaakaan alkoholia??? -Ohis
Väitän. Usko mua, tuo on tietyssä sairaudenvaiheessa muistisairaalle tyypillistä käytöstä. Mä näen tuossa aitoa hätää ja hämmennystä, en öykkäröintiä. Pää sekaisin koheltamisen kyllä erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisenä joskus pelkäsin suorastaan näitä humalaisia raivotätejä. Kerran yks kurppa yritti potkia vessan kopin oven tohjoksi, kun olin pissillä ja toinen emäntä kannusti vieressä.
Samoin miespuolisia opiskelukavereitani ahdisteltiin törkeästi. On minuakin kähmitty, mutta kokemus keski-ikäisistä miehistä oli lähinnä se että heidän kanssaan pystyi juttelemaan tosi asiallisesti. Naiset oli ihan eri sorttia. Ihan kuin menkat menossa kaikilla.
Naisilla tulee jokin ihana olen itsenäinen vahva nainen -vaihe ja jihuu, olen vapaa pikkulapsivaiheesta yms. Siihen vähän viinaa ja hyvä tulee. Saa nähdä, olen nyt 35. Kymmenen vuoden päästä olen kai samanlainen...läps pyllylle vaan poikia baarissa!
Villi veikkaus: sulla ei oo ikinä "ihan ku menkat menossa", kaikki ystäväsi ovat miehiä koska naisten kanssa ei voi olla kaveri, ja et oo siis yhtään niin ku muut naiset.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pahin kokemus pikkujouluporukasta kun sain erään n. 50 v rouvan kiinni baarin takahuoneesta. Oli PASKALLA sellaiseen saaviin jolla roudattiin tavaraa. Ei edes nolostunut jäädessään kiinni, vaan raivokkaana ilmoitti että oma vika kun ei ole rakennettu riittävästi vessoja, hän ei ala iltaansa pilaamaan jonottamalla. Päästin rouvan palaamaan pöytäänsä josta portsarin kanssa sitten roudattiin ulos, kertoen koko porukalle miksi rouva poistetaan ravintolasta. Ulosheitettäessäkin oli edelleen tyrmistynyt saamastaan kohtelusta.
Hyi s*atana. Kai te laitoitte tädille potan mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pahin kokemus pikkujouluporukasta kun sain erään n. 50 v rouvan kiinni baarin takahuoneesta. Oli PASKALLA sellaiseen saaviin jolla roudattiin tavaraa. Ei edes nolostunut jäädessään kiinni, vaan raivokkaana ilmoitti että oma vika kun ei ole rakennettu riittävästi vessoja, hän ei ala iltaansa pilaamaan jonottamalla. Päästin rouvan palaamaan pöytäänsä josta portsarin kanssa sitten roudattiin ulos, kertoen koko porukalle miksi rouva poistetaan ravintolasta. Ulosheitettäessäkin oli edelleen tyrmistynyt saamastaan kohtelusta.
Portsarin ja baariapinan arkea: omanarvontuntoa, kunniaa ja tyydytystä ei saa omasta itsestä, työnkuvasta tai palkasta, joten jostakin se on saatava. ;)
Sikailevan av-mamman arkea: hakea sitä omanarvontuntoa anonyymiltä keskustelupalstalta toista alentamalla, kun omasta elämästä sitä ei saa. ;)
Voiko tuollaisesta ilonsa repivää edes alentaa? Noin viheliäisen ihmisen ämpäriin voisinkin kakkia ihan vaan kiusallani. Kyllä ihmisen sietäisi olla fiksu tai kiltti. Ei tarvitse olla molempia!
- KTM, 3:n lapsen äiti, alkoholin kohtuukäyttäjä, potentiaalinen ämpärijekun toteuttaja :)
Ämpärikakkija ei ole kyllä kumpaakaan. Ei edes kännissä tai läpällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Portsarin ja baariapinan arkea: omanarvontuntoa, kunniaa ja tyydytystä ei saa omasta itsestä, työnkuvasta tai palkasta, joten jostakin se on saatava. ;)
Lopeta paskomasta ympäriinsä niin ei tarvitse alkaa ojentamaan sua peruskäytöstavoista.
Ei av-mammaa saa ojentaa kun sillä on oikeus tehdä mitä vaan. Ei edes poliisin toimesta.
No mitä muuta sä odotit, näillä omasta mielestään on vain oikeuksia eikä minkäänlaisia velvollisuuksia. Aivan sama onko ne humalassa vai selvinpäin niin yhtä asiatonta ja röyhkeää on käytös. Tuntuu että näitä itsekkäitä minäminä-ihmisiä on päivä päivältä enemmän ja todellakin jo enemmistö.
aspa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, että nuokin vihaajamiehen kommentit oikeasti joku kirjoittaa. Siellä se istuu sohvalla parhaillaan ja näpyttää kiukulla naisia apinoiksi ja toiseen ketjuun näpyttää miten naiset on lompakkoloisia ja tahalleen raskautuvat petoksen voimin. Ja naiset on rumia, lihavia ja kamalia ja niiden pitäisi pysyä piilossa kotona.
Jotenkin äärimmäisen huvittava ajatus. Eikö teistä ole? :D
Mitähän tuollekin miehelle on joskus käynyt?
Mulle tulee ihan mieleen se biisi "Mies, jonka ympäriltä tuolit viedään." Ehkä sille kävi se?
Mitähän sinulle on käynyt kun spekuloit mielikuvituksessasi viestittelijöitä ja pyrit menemään henkilökohtaisuuksiin vaikka sitten harhaisten kuvitelmiesi perusteella? Miten naisviha, lompakkoloisimiset, petolliset raskautumiset jne. tämän ketjun aiheeseen liittyvät? Lapsellista uhriutua ja yrittää kääntää naisten käyttäytymisen kritisoiminen naisvihaksi. En tiedä juuri miehiä jotka kännisien mokailujen kritisointia yrittäisi laittaa miesvihan piikkiin. Edes yleistävää sellaista. Alleviivat juuri aiheen ydintä: "vain oikeuksia vailla velvollisuuksia/vastuita". Viet asian tosin vielä seuraavalle tasolle yrittämällä syttää ilmiöstä patriarkaattista naisvihaa. Kasva aikuiseksi.
Palstamiehen fraasigeneraattori taas hyrrää täysillä, vois alkaa pelata ulibingoa ja joka viestillä tärppäis.
Ihan oikeesti, olisiko sinunkin aika välillä vähän uudistua, kehittyä johinkin suuntaan, saada viestintääsi uusia ulottuvuuksia? Nää vuosia kierrättämäsi, onttouttaan kumisevat jankutukset korkeintaan herättävät säälin sekaista huvitusta, ja se ei varmaankaan ole tavoitteesi? (Ihan ystävällinen vinkki tämä on, joten älä pliis oksenna niskaani sitä iänikuista "sinä senkin katkera uhriutuva kananpersetukkainen siiderivalas ja lesbofemakko, ite oot ja uliuli" -mantraasi, jooko. Se on jotain niin nähtyä jo...)
Vierailija kirjoitti:
Sovinistitaksikuskien jauhantaa ja legendaa koko juttu. En ole eläissäni törmännyt näihin sikaileviin keski-ikäisiin naisiin ja olen itse keski-ikäinen. Kaikista juhlista ihmiset ovat lähteneet siististi kotiin joko jalkaisin tai taksilla. En tosin asu Helsingissä, jossa sikailevia naisia ja miehiä on varmasti enemmän.
Salli minun nauraa. Kesällä kävimme Eppujen keikalla ja kyllä siellä pahimmassa kunnossa olivat 50-vuotiaat naiset. Ihan räkäkännissä ja ei mitään kontrollia, kun olivat kerrankin viihteellä.
Jos kaikki vessat on varattu ja uloste on tällä sekunnilla purkautumassa housuun, niin onko todella kohteliainta ulostaa juhlissa housuun? Entä, jos on esim. ärtyvän suolen oireyhtymä tai on saanut noroviruksen? Eihän tuo mamma kakannut ämpäriin huvikseen/kännin vuoksi, vaikka olikin post-kakka-kohtaamisessa epäkohtelias (vaikka kukapa ei olisi, jos kaksi tuntematonta ihmistä keskeyttää hätäkakkaamisen).
Mä ihmettelen tätä ilmiötä, vaikka sen tunnistankin. Liittyisikö jotenkin kaunis, rietas, onnellinen-asenteeseen?
Taas yksi esimerkki arkielämän jatkuvasta misogyniasta, jota naiset joutuvat kohtaamaaan. Valkoinen heteromies ei vain kykene tarkistamaan omaa etuoikeuttansa vaan jatkaa patriarkaallisen yhteiskunnan ylläpitoa naista tarkoituksellisesti alentavilla kommenteillaan. Oikein paha olo ja järkytys iski päälle, kun ajattelin miten suurin osa suomalaisista miehistä on tällaista paskasakkia. Yök!
No nyyh nyyh kun naiset on taas niin kauheita. Pitäis tajuta olla sievä, kiltti, raitis, ihana ja hiljaa kelvatakseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovinistitaksikuskien jauhantaa ja legendaa koko juttu. En ole eläissäni törmännyt näihin sikaileviin keski-ikäisiin naisiin ja olen itse keski-ikäinen. Kaikista juhlista ihmiset ovat lähteneet siististi kotiin joko jalkaisin tai taksilla. En tosin asu Helsingissä, jossa sikailevia naisia ja miehiä on varmasti enemmän.
Salli minun nauraa. Kesällä kävimme Eppujen keikalla ja kyllä siellä pahimmassa kunnossa olivat 50-vuotiaat naiset. Ihan räkäkännissä ja ei mitään kontrollia, kun olivat kerrankin viihteellä.
Hei, ne "tädit" on niitä Eppujen alkuperäisfaneja. 50- vuotiaita punkkareita. Kai säkin revittelisit Robinin keikalla, vaikka olisit 50 vee... ;-D
Vierailija kirjoitti:
Vastenmielisiä lumppuja kyllä näkee yöelämässä
Näitä näkee kaikenikäisissä.
Hah, vaikea kuvitella kenenkään tuntemani 50-vuotiaan naisen käyttäytyvän noin. Ehkä se kiinnittää huomiota, koska se on jotain aivan muuta kuin keski-ikäisiltä tädeiltä odotetaan. Miehiltä se on "normaalia" ja nuoret kauniit naiset voivat saada sen anteeksi. Mutta keski-ikäisen naisen pitää olla aina kiltisti, koska hän on muutenkin ärsyttävä.
Baarihommia 10v takana ja on tullut huomattua että pikku joulusesongin aikana ärsyttävin/ilkein/epäkohteliain ihminen on juuri keski-ikänen nainen, joka juo yhden kerran vuodessa...
Tullaan tiskille kuin maailman omistaja, ja siinä pöyristyvät ensimmäisen kerran kun ei heille jonon ohi myydä..
Sitten tulee heidän tilausvuoro:
Hei tyttö koitappa nyt antaa sitä palvelua!
Tilataan xxx ja ccc juomat. Saisiko olla jäitä? Ootko vähän tyhmä tietenkin jäitä!!!!
Selvä tässäpä nämä juomat ja tekisi xxx€ kiitoksia..
Nyt oot kyllä lyönyt ilmaa ei varmasti maksa noin paljoa!! NÄYTÄ KUITTI!! (Olen koko ajan ollut kuitti ojennettuna häntä kohti..)
Kaivetaan maksu väline ja nakataan se käteen törkeästi tuhahdellen ettei tule enää koskaan tänne kun on ylihintaista ja paska palvelu..
Kiitos ja tekisi x ja y takaisin näin olkaa hyvä..
Poistuvat tiskiltä mulkoillen, haukkuen sinua työpaikkaasi, ylipäätään kaikkea ja tämä jatkuu koko illan, kunnes arvon rouva sitten suuttuu jostain ja rupeaa riehumaan, tai sitten on niin kännissä että oksentaa minne sattuu ja kusee alleen.. Ja sitten uhkaillaan poliisilla kun henkilökunta on käynyt "käsiksi" häneen poistaessaan häntä ravintolasta..
Miksi osalla suomalaisia keski-ikäisiä naisia ei ole humalassa alkeellisimpiakaan käytöstapoja? Tämä ei koske pelkästään mammoja vaan ihan yhtä hyvin naiskansanedustajia.
Ikävä katsoa sitä meuhkaamista ja tyhjästä pillastumista; seuraavana päivänä luimistellen kysellään häntä koipien välissä tekareita tms. Hävettää näiden onnettomien puolesta he**vetisti.
Ansioksi on luettava toki useimpien naisten tahdikas, iloinen ja todella asiallinen käytös tilanteessa kuin tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
No nyyh nyyh kun naiset on taas niin kauheita. Pitäis tajuta olla sievä, kiltti, raitis, ihana ja hiljaa kelvatakseen!
Onko liikaa vaadittu ettei käyttäydy kuin eläin ja jos on niin olisiko syytä muuttaa johonkin erämaahan jossa ei aiheuta häiriötä sekoiluillaan. Jos kaikilla olisi samanlainen mentaliteetti, niin Suomessa paskottaisiin kadulle, joku lataisi nyrkillä naamaan ihan huvikseen, koska hän voi ja hänellä on oikeus olla huonosti käyttäytyvä vastenmielinen kusipää.
KTM = Kauppatieteen maisteri
KM = Kasvatustieteen maisteri