Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuola oli aloitus, että appivanhemmilla exän tekemiä tauluja seinällä... Mutta entäs kun...

Vierailija
22.11.2016 |

Mun anopin seinällä on mieheni ja exän Hääkuva. Ovat eronneet jo yli 10 vuotta sitten. En haluan käydä edes tuola, kun niin v ja kummastuttaa ja ties mitä. On oikein olkkarin seinällä. Mies ei asiaan ole puuttunut, vaikka olen aikanaan heti maininnut asiasta, ja monta kertaa myöhemminkin.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se anopille ole pelkkä ex-miniä, vaan lastenlasten äiti. Sukuside ikuisesti.[/quote

]

Täs tapaukses ex -miniä ei ole antanut anopin tai apen kuitenkaan nähdä näitä lapsenlapsiaan yli 10 vuoteen, vaan katkaissut välit totaalisesti. Oikeudessa piti istua, että isä saa edes lapsiaan joskus nähdä.

Ap.

Ovatko uskovaisia tai mahdollisesti salakristittyjä? Sen verran kuulostaa ilkeältä exältä, että juurikin uskovainen ex-appivanhempi pitäisi muistutuksena, että erityisesti tuon henkilön puolesta pitää rukoilla. Helpompi rukoilla, jos on kuva, josta on myönteisiä muistoja. Sen verran on iso loukkaus, että oma lapsi joutuu hakemaan tapaamiia oikeuden kautta.

Vierailija
42/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, minusta tuo tauluista valittaja on hakoteillä, appivanhemmat voivat tykätä tauluista, ei todennäköisesti ole mikään henkilökohtaiseksi tarkoitettu loukkaus. Mutta sun asiat on kyllä satakertaa pahemmin, otan osaa. Aika taukkia pitää vanhaa hääkuvaa esillä. Olisi ehkä jollain tavalla ymmärrettävissä jos miehesi olisi jäänyt leskeksi, niin silloin voisi ajatella että haluavat pitää muiston vainajasta. (No, ei ehkä kovin korrektia tuokaan, mutta tietyllä tavalla ymmärrettävää.) Mutta jos ovat eronneet, niin auts. Ei taida kovin lämpimät välit sulla olla appivanhempiin? Toisaalta et voi oikeastaan tehdä asialle mitään, jokainenhan saa omaan kotiinsa laittaa esille mitä haluaa. Ja onhan se hyvä ettei tarvi arvuutella mitä mieltä appivanhemmat on susta. Voi pitää sellaiset etäisen korrektit välit.  

Miksi ei olisi korrektia pitää hääkuvaa esillä, jos lapsen puoliso on kuollut? En ymmärrä. Mun mielestä kaikilla leskillä on oikeus elämää jatkettuaankin muistaa sitä kuollutta puolisoa, vaikka menisi uusiin naimisiin. Jos mun mies kuolisi, niin totta kai mun vanhemmat saisivat pitää hääkuvan esillä, vaikka sittenkin kun löytäisin uuden puolison. Itsekin varmaan pitäisin hääkuvaa esillä. Vaikka puoliso kuolee, niin ei ne muistot mihinkään katoa.

Meillä on lasten menehtyneen vanhemman ja siis entisen puolisoni kuva esillä olohuoneessa. Ei sitä uuden kumppanin tarvitse sietää, mutta se on hänen valintansa. Se kuva on ja pysyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, minusta tuo tauluista valittaja on hakoteillä, appivanhemmat voivat tykätä tauluista, ei todennäköisesti ole mikään henkilökohtaiseksi tarkoitettu loukkaus. Mutta sun asiat on kyllä satakertaa pahemmin, otan osaa. Aika taukkia pitää vanhaa hääkuvaa esillä. Olisi ehkä jollain tavalla ymmärrettävissä jos miehesi olisi jäänyt leskeksi, niin silloin voisi ajatella että haluavat pitää muiston vainajasta. (No, ei ehkä kovin korrektia tuokaan, mutta tietyllä tavalla ymmärrettävää.) Mutta jos ovat eronneet, niin auts. Ei taida kovin lämpimät välit sulla olla appivanhempiin? Toisaalta et voi oikeastaan tehdä asialle mitään, jokainenhan saa omaan kotiinsa laittaa esille mitä haluaa. Ja onhan se hyvä ettei tarvi arvuutella mitä mieltä appivanhemmat on susta. Voi pitää sellaiset etäisen korrektit välit.  

Miksi ei olisi korrektia pitää hääkuvaa esillä, jos lapsen puoliso on kuollut? En ymmärrä. Mun mielestä kaikilla leskillä on oikeus elämää jatkettuaankin muistaa sitä kuollutta puolisoa, vaikka menisi uusiin naimisiin. Jos mun mies kuolisi, niin totta kai mun vanhemmat saisivat pitää hääkuvan esillä, vaikka sittenkin kun löytäisin uuden puolison. Itsekin varmaan pitäisin hääkuvaa esillä. Vaikka puoliso kuolee, niin ei ne muistot mihinkään katoa.

Meillä on lasten menehtyneen vanhemman ja siis entisen puolisoni kuva esillä olohuoneessa. Ei sitä uuden kumppanin tarvitse sietää, mutta se on hänen valintansa. Se kuva on ja pysyy.

Mielestäni eri asia kuin tuo vuoden 2016 tapaus 10 vuotta sitten eronneen parin hääkuvasta, jota appivanhemmat palvovat seinällään.

Itse olen siivonnut näkyvistä lapseni exän kuvat nimenomaan siksi, että voisivat kummastuttaa ja häiritä nykyistä puolisoa, jonka kanssa heillä on jo pitkä liitto. Heillä ei ollut lapsia, joiden takia olisi perusteltua pitää vanhemman kuvaa esillä.

Vierailija
44/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kans anopilla miehen ja tämän exän hääkuva seinällä :D

Nykyään anoppi ei olekkaan meidän kanssa tekemisissä vaan kaveeraa tämän eksän kanssa. Onnea heille!

Vierailija
45/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos he tykkää siitä ihmisestä ja ovat vieläkin tekemisissä. Ja poikansa näyttää kerrankin niin komealta kuvassa?

Niin tai sitten se pojan edellinen vaimo oli vaan niin paljon parempi valinta, että siitä pitää poikaa muistuttaa pitämällä se kuva esillä.

Vierailija
46/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on ok pitää lapsensa hääkuvaa seinällä jos on lapsenlapsien toinen vanhempi on kuvassa toisena osapuolena. Biologinen vanhemmuus kun ei häviä mihinkään oli ero sitten kuinka ruma tahansa.

Eksän valokuvien pitäminen esillä on jo ehkä hieman oudompaa, mutta selittynee sillä että eksä on tuntunut appivanhemmista kuin omalta lapselta ja ehkä kumppanisi ei ole kertonut vanhemmilleen eron kaikkia yksityiskohtia koko rumuudessaan, tai sitten appivanhemmat eivät ole halunneet valita puolia. Tilanne saattaa olla eri jos otatte kumppanisi kanssa studiossa yhteiskuvan ja viette anoppilaan ja he eivät kehystä sitä esille.

Jos ap:n aloituksen ymmärsin oikein, niin kyse oli eksän tekemistä maalauksista tms., niin mielestäni niiden poistamisen vaatiminen anoppilan seiniltä on ylireagointia ja liikaa vaadittu.