Tuola oli aloitus, että appivanhemmilla exän tekemiä tauluja seinällä... Mutta entäs kun...
Mun anopin seinällä on mieheni ja exän Hääkuva. Ovat eronneet jo yli 10 vuotta sitten. En haluan käydä edes tuola, kun niin v ja kummastuttaa ja ties mitä. On oikein olkkarin seinällä. Mies ei asiaan ole puuttunut, vaikka olen aikanaan heti maininnut asiasta, ja monta kertaa myöhemminkin.
Kommentit (46)
Myös ystäväni vanhemmilla on ystäväni ja hänen eksänsä hääkuva... ehkei kauhean kiva ystävälle tai hänen nyk. miehelleen...
Jos he tykkää siitä ihmisestä ja ovat vieläkin tekemisissä. Ja poikansa näyttää kerrankin niin komealta kuvassa?
Miksi riitaisasta erosta on hääkuva muistona? Ex vaimo heitti miehen niskaotteella ulos.
Ap.
Ai että musta ois ahistavaa jos mummolassa ois vielä mun vanhempien hääkuva esillä :D vaikkei isän uusi naisystävä sielä koskaan käykään ni ois se silti ihan helvetin outoa.
No joo, minusta tuo tauluista valittaja on hakoteillä, appivanhemmat voivat tykätä tauluista, ei todennäköisesti ole mikään henkilökohtaiseksi tarkoitettu loukkaus. Mutta sun asiat on kyllä satakertaa pahemmin, otan osaa. Aika taukkia pitää vanhaa hääkuvaa esillä. Olisi ehkä jollain tavalla ymmärrettävissä jos miehesi olisi jäänyt leskeksi, niin silloin voisi ajatella että haluavat pitää muiston vainajasta. (No, ei ehkä kovin korrektia tuokaan, mutta tietyllä tavalla ymmärrettävää.) Mutta jos ovat eronneet, niin auts. Ei taida kovin lämpimät välit sulla olla appivanhempiin? Toisaalta et voi oikeastaan tehdä asialle mitään, jokainenhan saa omaan kotiinsa laittaa esille mitä haluaa. Ja onhan se hyvä ettei tarvi arvuutella mitä mieltä appivanhemmat on susta. Voi pitää sellaiset etäisen korrektit välit.
Vierailija kirjoitti:
Jos he tykkää siitä ihmisestä ja ovat vieläkin tekemisissä. Ja poikansa näyttää kerrankin niin komealta kuvassa?
Eivät ole tekemisissä. Exän mielestä mies ei ollut tarpeeksi kunnianhimoinen, eikä rikas. Oli haukkunut koko suvun paskasakiksi.
Minä en ainakaan ymmärrä tämmöisiä. Minusta se on selvä merkki jostain että oltaisiin toivottu että poika olis yhä sen exän kanssa. Ja toki ymmärrän sen mutta kun ero tapahtuu niin pitäisi kyllä hyväksyä se ja antaa tilaa myös sille uudelle miniälle. Ja ei kyllä minusta se onnistu jos asunnossa on paraatipaikalla heti jotain entisestä naisesta muistuttavaa, tauluja tai valokuvia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole tekemisissä. Exän mielestä mies ei ollut tarpeeksi kunnianhimoinen, eikä rikas. Oli haukkunut koko suvun paskasakiksi.
Aivan. Exässä kaikki vika ja mies oikea kultamussukka. Ja sullahan on tästä kaikesta molemminpuolinen versio.
Vierailija kirjoitti:
Miksi riitaisasta erosta on hääkuva muistona? Ex vaimo heitti miehen niskaotteella ulos.
Ap.
Heittikö myös anopin ja appensa ja riitelikö heidänkin kanssaan? Tuo valokuva voi olla muisto yhdestä kauniista ja onnellisesta päivästä miehesi vanhempien elämässä. On harhaa kuvitella, että ihminen voisi esineitä hävittämällä aloittaa elämänsä nk puhtaalta pöydältä. Jokaisella on menneisyytensä, halusi tai ei. Mulla on esineitä, jotka ovat muistoja hyvistä ajoista. Vaikka ne ajat sittemmin muuttuivatkin huonoiksi.
Tämä ex on katkaissut vielä kaikki yhteydet ex miehensä sukulaisiin. Kielsi näitä menemästä kenenkään miehen sukulaisten luokse, eli 2 mieheni lasta ei ole eron jälkeen tavannut isänsä vanhempia. Miehen isä kuoli pari vuotta sitten.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.Heittikö myös anopin ja appensa ja riitelikö heidänkin kanssaan? Tuo valokuva voi olla muisto yhdestä kauniista ja onnellisesta päivästä miehesi vanhempien elämässä. On harhaa kuvitella, että ihminen voisi esineitä hävittämällä aloittaa elämänsä nk puhtaalta pöydältä. Jokaisella on menneisyytensä, halusi tai ei. Mulla on esineitä, jotka ovat muistoja hyvistä ajoista. Vaikka ne ajat sittemmin muuttuivatkin huonoiksi.
Voihan sitä kuvaa säilyttää jossain muuallakin kuin seinällä, vaikka jossain varastossa. Kodissa pitäisi olla ainoastaa kuvia jotka liittyy pojan nykyiseen elämäntilanteeseen, se osoittaisi sen että sitä todella arvostetaan, kaikki tunnepitoiset exään liittyvät asiat esillä ei ole mitään muuta kuin piiloaggressiota päätöstä kohtaan ja sitä ei selittämällä paremmaksi saa.
Miten te ihan oikeasti saatte väännettyä ongelmia tällaisista asioista? Minun vanhemmillani oli exäni ja minun hääkuva vuosikausia eromme jälkeen kirjahyllyssä. He nyt vaan ovat ihmisiä, joiden kirjahyllyissä on valokuvia (eikä kirjoja) eikä se ole niin tarkkaa, minkä ikäisiä kuvia ne ovat. Jossain vaiheessa itse pyysin ottamaan sen pois, koska näytän kuvassa niin idioottimaiselta sen ajan kampauksessa ja tyylissä.
Mutta että pitäisi ottaa pulttia siitä mitä on omien appivanhempien olohuoneessa? Eipä tulisi mieleenkään. Antaa jokaisen pitää ympärillään juuri niitä kuvia ja esineitä joita haluaa. Jos mies haluaisi pitää vanhaa hääkuvaa yöpöydällään tai seinällään niin sitten saattaisin pohtia tarkkaan, mikä minun roolini on hänen elämässään, mutta ei herrajumalasentään minulle kuulu mitä hänen sukulaisillaan on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.Heittikö myös anopin ja appensa ja riitelikö heidänkin kanssaan? Tuo valokuva voi olla muisto yhdestä kauniista ja onnellisesta päivästä miehesi vanhempien elämässä. On harhaa kuvitella, että ihminen voisi esineitä hävittämällä aloittaa elämänsä nk puhtaalta pöydältä. Jokaisella on menneisyytensä, halusi tai ei. Mulla on esineitä, jotka ovat muistoja hyvistä ajoista. Vaikka ne ajat sittemmin muuttuivatkin huonoiksi.
Voihan sitä kuvaa säilyttää jossain muuallakin kuin seinällä, vaikka jossain varastossa. Kodissa pitäisi olla ainoastaa kuvia jotka liittyy pojan nykyiseen elämäntilanteeseen, se osoittaisi sen että sitä todella arvostetaan, kaikki tunnepitoiset exään liittyvät asiat esillä ei ole mitään muuta kuin piiloaggressiota päätöstä kohtaan ja sitä ei selittämällä paremmaksi saa.
Kukas tämmöisen säännön on määrännyt?
Oma anoppini sanoo, että kuva edustaa hänelle hänen lapsenlapsen vanhempia ja säilyttää hän muitakin elämänsä muistoja OMALLA (korostaen sanaa) seinällään.
Vierailija kirjoitti:
Miten te ihan oikeasti saatte väännettyä ongelmia tällaisista asioista? Minun vanhemmillani oli exäni ja minun hääkuva vuosikausia eromme jälkeen kirjahyllyssä. He nyt vaan ovat ihmisiä, joiden kirjahyllyissä on valokuvia (eikä kirjoja) eikä se ole niin tarkkaa, minkä ikäisiä kuvia ne ovat. Jossain vaiheessa itse pyysin ottamaan sen pois, koska näytän kuvassa niin idioottimaiselta sen ajan kampauksessa ja tyylissä.
Mutta että pitäisi ottaa pulttia siitä mitä on omien appivanhempien olohuoneessa? Eipä tulisi mieleenkään. Antaa jokaisen pitää ympärillään juuri niitä kuvia ja esineitä joita haluaa. Jos mies haluaisi pitää vanhaa hääkuvaa yöpöydällään tai seinällään niin sitten saattaisin pohtia tarkkaan, mikä minun roolini on hänen elämässään, mutta ei herrajumalasentään minulle kuulu mitä hänen sukulaisillaan on!
Kyllä minua ainakin miniänä kiinnostaa mitä appivanhemmat ajattelee minusta. Jos ilmapiiri on kovin vihamielinen ja haikaillaan vaan jotain mennyttä naikkosta niin eipä myöskään tee miele lastenlapsia sellaiseen ympäristöön viedä. Mutta jokainenhan saa ajatella ihan mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
No joo, minusta tuo tauluista valittaja on hakoteillä, appivanhemmat voivat tykätä tauluista, ei todennäköisesti ole mikään henkilökohtaiseksi tarkoitettu loukkaus. Mutta sun asiat on kyllä satakertaa pahemmin, otan osaa. Aika taukkia pitää vanhaa hääkuvaa esillä. Olisi ehkä jollain tavalla ymmärrettävissä jos miehesi olisi jäänyt leskeksi, niin silloin voisi ajatella että haluavat pitää muiston vainajasta. (No, ei ehkä kovin korrektia tuokaan, mutta tietyllä tavalla ymmärrettävää.) Mutta jos ovat eronneet, niin auts. Ei taida kovin lämpimät välit sulla olla appivanhempiin? Toisaalta et voi oikeastaan tehdä asialle mitään, jokainenhan saa omaan kotiinsa laittaa esille mitä haluaa. Ja onhan se hyvä ettei tarvi arvuutella mitä mieltä appivanhemmat on susta. Voi pitää sellaiset etäisen korrektit välit.
Miksi ei olisi korrektia pitää hääkuvaa esillä, jos lapsen puoliso on kuollut? En ymmärrä. Mun mielestä kaikilla leskillä on oikeus elämää jatkettuaankin muistaa sitä kuollutta puolisoa, vaikka menisi uusiin naimisiin. Jos mun mies kuolisi, niin totta kai mun vanhemmat saisivat pitää hääkuvan esillä, vaikka sittenkin kun löytäisin uuden puolison. Itsekin varmaan pitäisin hääkuvaa esillä. Vaikka puoliso kuolee, niin ei ne muistot mihinkään katoa.
Anna olla, menneisyyttä jo mutta muisto appivanhemmillesi.