Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuola oli aloitus, että appivanhemmilla exän tekemiä tauluja seinällä... Mutta entäs kun...

Vierailija
22.11.2016 |

Mun anopin seinällä on mieheni ja exän Hääkuva. Ovat eronneet jo yli 10 vuotta sitten. En haluan käydä edes tuola, kun niin v ja kummastuttaa ja ties mitä. On oikein olkkarin seinällä. Mies ei asiaan ole puuttunut, vaikka olen aikanaan heti maininnut asiasta, ja monta kertaa myöhemminkin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te ihan oikeasti saatte väännettyä ongelmia tällaisista asioista? Minun vanhemmillani oli exäni ja minun hääkuva vuosikausia eromme jälkeen kirjahyllyssä. He nyt vaan ovat ihmisiä, joiden kirjahyllyissä on valokuvia (eikä kirjoja) eikä se ole niin tarkkaa, minkä ikäisiä kuvia ne ovat. Jossain vaiheessa itse pyysin ottamaan sen pois, koska näytän kuvassa niin idioottimaiselta sen ajan kampauksessa ja tyylissä.

Mutta että pitäisi ottaa pulttia siitä mitä on omien appivanhempien olohuoneessa? Eipä tulisi mieleenkään. Antaa jokaisen pitää ympärillään juuri niitä kuvia ja esineitä joita haluaa. Jos mies haluaisi pitää vanhaa hääkuvaa yöpöydällään tai seinällään niin sitten saattaisin pohtia tarkkaan, mikä minun roolini on hänen elämässään, mutta ei herrajumalasentään minulle kuulu mitä hänen sukulaisillaan on!

Kyllä minua ainakin miniänä kiinnostaa mitä appivanhemmat ajattelee minusta. Jos ilmapiiri on kovin vihamielinen ja haikaillaan vaan jotain mennyttä naikkosta niin eipä myöskään tee miele lastenlapsia sellaiseen ympäristöön viedä. Mutta jokainenhan saa ajatella ihan mitä haluaa.

Kuulepas...jos appivanhempasi eivät pidä sinusta, niin eivät he pitäisi sinusta yhtään sen enempää, vaikka poikansa toivomuksesta laittaisivat vanhan valokuvan pois näkyvistä. 

Vierailija
22/46 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi riitaisasta erosta on hääkuva muistona? Ex vaimo heitti miehen niskaotteella ulos.

Ap.

Heittikö myös anopin ja appensa ja riitelikö heidänkin kanssaan? Tuo valokuva voi olla muisto yhdestä kauniista ja onnellisesta päivästä miehesi vanhempien elämässä. On harhaa kuvitella, että ihminen voisi esineitä hävittämällä aloittaa elämänsä nk puhtaalta pöydältä. Jokaisella on menneisyytensä, halusi tai ei. Mulla on esineitä, jotka ovat muistoja hyvistä ajoista. Vaikka ne ajat sittemmin muuttuivatkin huonoiksi. 

Voihan sitä kuvaa säilyttää jossain muuallakin kuin seinällä, vaikka jossain varastossa. Kodissa pitäisi olla ainoastaa kuvia jotka liittyy pojan nykyiseen elämäntilanteeseen, se osoittaisi sen että sitä todella arvostetaan, kaikki tunnepitoiset exään liittyvät asiat esillä ei ole mitään muuta kuin piiloaggressiota päätöstä kohtaan ja sitä ei selittämällä paremmaksi saa.

Kukas tämmöisen säännön on määrännyt?

Kateellinen av-mamma, joka ei pysty hyväksymään, että hänen miehellään ja miehen sukulaisilla on ollut elämä ja menneisyys ennen häntäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, ehdotus sulle: ala konmarittaa ja suostuttele anoppikin. Ehdota että siivoatte yhdessä. Sitten vaan teet selväksi napakasti että exän hääkuva ei ole hyödyllinen eikä iloa tuova ja joutaa mennä roskikseen. Voitte vielä rituaalisesti polttaa sen (ja hämäykseksi muitakin tavaroita) pihalla kokossa, vetoat tietysti että polttaminen niinkun lisää ja tehostaa sitä siivoamisesta tulevaa puhdistumisen tunnetta. 

Vierailija
24/46 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, ehdotus sulle: ala konmarittaa ja suostuttele anoppikin. Ehdota että siivoatte yhdessä. Sitten vaan teet selväksi napakasti että exän hääkuva ei ole hyödyllinen eikä iloa tuova ja joutaa mennä roskikseen. Voitte vielä rituaalisesti polttaa sen (ja hämäykseksi muitakin tavaroita) pihalla kokossa, vetoat tietysti että polttaminen niinkun lisää ja tehostaa sitä siivoamisesta tulevaa puhdistumisen tunnetta. 

:DDD

Vierailija
25/46 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi. Mun vanhempien seinillä on mun ja eksän hääkuva. Ja mun, eksän ja lasten perhekuva. Mieheni (nykyisen mieheni siis) isän piirongin päällä on sekä miehen ja hänen eksänsä hääkuva että heidän perhekuva. Ei ole kummatkaan kuvat vaivanneet meitä kumpaakaan millään tavalla. Meidän hääkuva ei ole missään koska sellaista ei ole. Me vaan rakastetaan toisiamme ihan ilman kuvia...

Vierailija
26/46 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esillä kuva, jossa on mieheni ex- vaimo mukana. Onko se väärin? Setäni on leski, joka löysi mukavan leskinaisen ja menivät naimisiin vuosia sitten. Seinillä on kuvia molempien entisistä puolisoista, lasten entisistä puolisoista yms. En ole sitäkään tajunnut ihmetellä.

Vierailija
27/46 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se anopille ole pelkkä ex-miniä, vaan lastenlasten äiti. Sukuside ikuisesti.

Vierailija
28/46 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko että manipuloisin pieneen mieleesi muutamia yhtä kivoja ongelmia?

Tiesitkö muuten, että miehesi muistaa eksiensä nimet???

Eikö ole hirveää ja nyt pitäisi heti kehittää asiasta jokin soppa.

Vierailija
29/46 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te ihan oikeasti saatte väännettyä ongelmia tällaisista asioista? Minun vanhemmillani oli exäni ja minun hääkuva vuosikausia eromme jälkeen kirjahyllyssä. He nyt vaan ovat ihmisiä, joiden kirjahyllyissä on valokuvia (eikä kirjoja) eikä se ole niin tarkkaa, minkä ikäisiä kuvia ne ovat. Jossain vaiheessa itse pyysin ottamaan sen pois, koska näytän kuvassa niin idioottimaiselta sen ajan kampauksessa ja tyylissä.

Mutta että pitäisi ottaa pulttia siitä mitä on omien appivanhempien olohuoneessa? Eipä tulisi mieleenkään. Antaa jokaisen pitää ympärillään juuri niitä kuvia ja esineitä joita haluaa. Jos mies haluaisi pitää vanhaa hääkuvaa yöpöydällään tai seinällään niin sitten saattaisin pohtia tarkkaan, mikä minun roolini on hänen elämässään, mutta ei herrajumalasentään minulle kuulu mitä hänen sukulaisillaan on!

Kyllä minua ainakin miniänä kiinnostaa mitä appivanhemmat ajattelee minusta. Jos ilmapiiri on kovin vihamielinen ja haikaillaan vaan jotain mennyttä naikkosta niin eipä myöskään tee miele lastenlapsia sellaiseen ympäristöön viedä. Mutta jokainenhan saa ajatella ihan mitä haluaa.

Miksi minun pitäisi ajatella sinusta yhtään mitään? Heti, kun sinä ja poikani eroatte, muutun sinulle täysin merkityksettömäksi ja poistat ympäriltäsi kaiken, mikä voisi muistuttaa olemassaolostani. Sinäkin muutut minulle vain omien sanojesi mukaan "menneeksi naikkoseksi". Joten mitä väliä sillä on, mitä minä sinusta nyt ajattelen tai olen ajattelematta?

t. Anoppisi

Vierailija
30/46 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuva on eksän vanhemipen kotona esillä. Meillä on hyvä, vaikkakin harvoin ylläpidettävä yhteys edelleen. Toivon, ettei tämä ole syynä siihen, miksi nykyinen miniä käyttäytyy hankalasti. Eksän kanssa en ole tekemisissä, koska ei ole yhteisiä lapsia.

Vierailija
31/46 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se anopille ole pelkkä ex-miniä, vaan lastenlasten äiti. Sukuside ikuisesti.[/quote

]

Täs tapaukses ex -miniä ei ole antanut anopin tai apen kuitenkaan nähdä näitä lapsenlapsiaan yli 10 vuoteen, vaan katkaissut välit totaalisesti. Oikeudessa piti istua, että isä saa edes lapsiaan joskus nähdä.

Ap.

Vierailija
32/46 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla on sisareni hääkuva edelleen esillä, vaikka ensimmäisestä avioliitosta on jo 15 vuotta. Sisko on sen jälkeen ehtinyt erota jo paristakin miehestä. Syy hääkuvaan ei suinkaan ole ensimmäisen puolison ihannointi (ei ollu kummonen kaveri), vaan se että sisko on siinä niin nätti ja nuori, hääpuku äidin tekemä, kuva ammattilaisen ottama jne. Sen jälkeen hän on mennyt vain maistraatissa naimisiin eikä vastaavia kuvia oikeastaan ole.

Vierailija
33/46 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette taida olla aviossa, jos kerran vanha vihkikuva edelleen seinällä. Jos olisitte, niin ehkä kuvakin olisi vaihtunut ajantasaiseen.

Vierailija
34/46 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että sinun ulkonäköasioiden vuoksi kuva otetaan pois, mutta ei siksi, että se olisi kohteliasta mahdollista nykyistä kumppaniaan kohtaan. Kun ero tulee, niin rakkauskuvia ei yleensä pidetä niin arvokkaana muistona, että ne olisi pakko pitää esillä. Miksi siis ei voisi laittaa hyllyltä pois?

Vierailija
35/46 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei menneisyys sillä katoa, että laittaa kuvat piiloon. Tai ylipäätään muutkaan tavarat, mitkä liittyvät muistoihin jostain aiemmista vuosista tai ihmisistä. Mulla oli todella riitaisa ero exästäni, mutta edelleen ranteessani on hänen mulle esikoisen synnyttyä ostamansa kultakello.  

Vierailija
36/46 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misä tuola se alotus oli?

Vierailija
37/46 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi kieltäytyy vierailemasta meillä, koska täällä asuvat lapseni edellisestä liitosta. Anoppi on sanonut miehelleni, että minä olen vielä kiinni menneessä ja exässä, kun en ole ymmärtänyt poistaa lapsia elämästäni. Joka päivä ne muistuttavat edellisestä liitosta ja se on anopille liikaa.

Vierailija
38/46 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kun puolisoni ekan kerran kävi vanhemmillani, hän katsoi hääkuvaani exän kanssa ja totesi, että oot sä edelleen upea, mutta voi hyvänen aika kuinka kaunis sä oot tuossa kuvassa. 

Äiti sen kuvan jossain vaiheessa laittoi pois, vaikka sanoin että saa se seinällä olla, ei haittaa ketään.

Vierailija
39/46 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertonee, että appivanhemmilla alkaa  heittää päässä vanhuuden takia, kun ei osata toimia normaalisti.

Ei kannata välittää vanhojen höpsötyksistä. Ulkopuolelta on toki helppoa sanoa, että elä välitä.

Vierailija
40/46 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta voihan se olla että vanhemmat ihmiset ei niin ajattele mitä kuvia siellä seinällä tai kirjahyllyssä nyt sattuu olemaan. Tuskin he sisustusta miettivät sen kummemmin.