Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pelini naisten kanssa jo pelattu tässä vaiheessa 20-vuotiaana?

M20
22.11.2016 |

Haluaisin rehellisiä arviointeja tästä. En ole koskaan ollut hirveän menestynyt naissuhteissa. Nuorempana vain pari kertaa seksiä ja en ole ikinä seurustellut koska en ole komean näköinen ja olen lisäksi lyhyt. Nykyään tilanne on vielä huonompi: erään tapaturman takia koin rankan ja pysyvän hiustenlähdön ja nyt näyttääkin että kaljuuntuisin pahasti. Tuntuu todella pahalta että se aikaisempi vähäinen viehätyksenikin taitaa olla nyt menetetty :(

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nainen 28v lisaa, 

suurin osa naisista tajuaa lahempana kolmeakymppia, etta ne nortahtavat kivat miehet on niita joiden kanssa lyodaan hynttyyt yhteen ja aloitetaan vakava parisuhde. Jos sulla on ikava luonne (silta vaikuttaa kirjoitustesi perusteella, pakkomielle ulkonakoon ei ole viehattavaa), ulkomuodollasi ei ole mitaan merkitysta jos haluat enemman kuin yhdenyon jutun. 

Mun 'vaatimuslista' kun tapasin mieheni oli 

1. hauska

2. arvostaa minua (ja kohtelee sen mukaisesti)

Ulkonakoon liittyvat asiat on ihan toissijaisia. 

Hoida oma elamasi kuntoon, tyot, opiskelut, itsetunto, opettele rakastamaan itseasi ja hyvaksy se asia etta tukkasi ei ole entisellaan ja sille ei nyt mitaan voi. Se etta elamasi paamaaraa on saada tyttoystava saa naiset juoksemaan karkuun. 

Olet hellyyttävän rehellinen.

Vierailija
42/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin ap sinun ikäisellesi kundille, että naiset ovat paljon vähemmän kiinnostuneita ulkonäöstä kuin luulet. Minä olen myös aikaisin kaljuuntunut, alle 180 cm ja lievästi ylipainoinen mies, mutta silti parisuhteita on elämän varrella ollut useampiakin, samoin kuin yhden illan juttuja. En myöskään ole rikas, en erityisen lipeväkielinen enkä mikään loistava pukeutuja. Sosiaalisesti olen varmaankin hyvin tavallinen rauhallisuutta arvostava suomalainen.

Kaiken avain meillä miehillä on itsetunto. Jos sitä ei ole, ei ole eikä tule naistakaan. Jos se on kunnossa niin kaikki hoituu kuin itsestään. Yhtälö on lopulta äärimmäisen yksinkertainen.

Kehotan sinua siis tekemään sellaisia asioita, jotka kohottavat itsetuntoasi. Jos kaljuuntuminen häiritsee, käytä vaikka tupeeta. Jos huono ryhti ja löysä vartalo häiritsevät, bodaa. Tärkeintä on, että kun lähdet lähestymään naisia uhkut samalla itsevarmuutta etkä epäröi tai ainakaan häpeä mitään kehossasi tai luonteessasi.

Ja vielä siitä pakko sanoa, että ikäiseksesi sulla ei ole mennyt mitenkään erityisen huonosti naisrintamalla. Tosi moni tuon ikäinen ei ole vielä harrastanut seksiä koskaan.

M33

Entäpä jos olisit alle 170? Itse olen ja tiedän että moni nainen ei kiinnostuisi minusta jo pelkästään tämän takia vaikka olisin ulkoisesti muuten täydellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole mitään muuta kuin naama, pituus ja hiukset? Sinussa ei ole mitään muuta mainitsemisen arvoista? Mikä sinusta tekisi ikäisellesi naiselle kiinnostavan? Mistä olet ylpeä itsessäsi? Mikä sinussa on parasta? Mitä haluat tulevaisuudelta? Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua, millaisen naisen kanssa?

Jos vielä kerrankin jankutat ulkonäöstäsi niin kyllä, uskon että on erittäin suuri todennäköisyys, että pelisi on naisten kanssa pelattu. Ainakin ellet vihdoin hae ammattiapua tuohon ulkonäkö-pakkomielteeseesi.

No ei tule muuta mieleeni kun että harrastelen musiikkia. Ja menetin myös entisen hyvän harrastukseni tuon tapaturman takia.

Okei. Sinulla ei ole töitä, tulevaisuuden suunnitelmia, haaveita, tavoitteita, unelmia, kavereita... ei yhtään mitään. Ja silti omasta mielestäsi suurin ongelmasi on ulkonäkösi.

Noista minulla on: töitä ja ikuisena haaveena ( tai unelmana) tuo parempi ulkonäkö=nainen.

Ja minkälaisen ihmissuhteen ajattelit muodostaa noin narsistiselta pohjalta?

Parisuhdemarkkinoilla täytyy olla sen verran narsistinen että kehittäisi itseään viehättävämmäksi mutta kun en siihen mitenkään pysty.

Vierailija
44/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M20 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole mitään muuta kuin naama, pituus ja hiukset? Sinussa ei ole mitään muuta mainitsemisen arvoista? Mikä sinusta tekisi ikäisellesi naiselle kiinnostavan? Mistä olet ylpeä itsessäsi? Mikä sinussa on parasta? Mitä haluat tulevaisuudelta? Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua, millaisen naisen kanssa?

Jos vielä kerrankin jankutat ulkonäöstäsi niin kyllä, uskon että on erittäin suuri todennäköisyys, että pelisi on naisten kanssa pelattu. Ainakin ellet vihdoin hae ammattiapua tuohon ulkonäkö-pakkomielteeseesi.

No ei tule muuta mieleeni kun että harrastelen musiikkia. Ja menetin myös entisen hyvän harrastukseni tuon tapaturman takia.

Okei. Sinulla ei ole töitä, tulevaisuuden suunnitelmia, haaveita, tavoitteita, unelmia, kavereita... ei yhtään mitään. Ja silti omasta mielestäsi suurin ongelmasi on ulkonäkösi.

Noista minulla on: töitä ja ikuisena haaveena ( tai unelmana) tuo parempi ulkonäkö=nainen.

Parisuhdemarkkinoilla täytyy olla sen verran narsistinen että kehittäisi itseään viehättävämmäksi mutta kun en siihen mitenkään pysty.

Mitä siis aiot tehdä? Käyttää loppuelämäsi kirjoittelemalla tällaisia ketjuja vauvapalstalle?

Vierailija
45/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M20 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin ap sinun ikäisellesi kundille, että naiset ovat paljon vähemmän kiinnostuneita ulkonäöstä kuin luulet. Minä olen myös aikaisin kaljuuntunut, alle 180 cm ja lievästi ylipainoinen mies, mutta silti parisuhteita on elämän varrella ollut useampiakin, samoin kuin yhden illan juttuja. En myöskään ole rikas, en erityisen lipeväkielinen enkä mikään loistava pukeutuja. Sosiaalisesti olen varmaankin hyvin tavallinen rauhallisuutta arvostava suomalainen.

Kaiken avain meillä miehillä on itsetunto. Jos sitä ei ole, ei ole eikä tule naistakaan. Jos se on kunnossa niin kaikki hoituu kuin itsestään. Yhtälö on lopulta äärimmäisen yksinkertainen.

Kehotan sinua siis tekemään sellaisia asioita, jotka kohottavat itsetuntoasi. Jos kaljuuntuminen häiritsee, käytä vaikka tupeeta. Jos huono ryhti ja löysä vartalo häiritsevät, bodaa. Tärkeintä on, että kun lähdet lähestymään naisia uhkut samalla itsevarmuutta etkä epäröi tai ainakaan häpeä mitään kehossasi tai luonteessasi.

Ja vielä siitä pakko sanoa, että ikäiseksesi sulla ei ole mennyt mitenkään erityisen huonosti naisrintamalla. Tosi moni tuon ikäinen ei ole vielä harrastanut seksiä koskaan.

M33

Entäpä jos olisit alle 170? Itse olen ja tiedän että moni nainen ei kiinnostuisi minusta jo pelkästään tämän takia vaikka olisin ulkoisesti muuten täydellinen.

Jos olisin alle 170 kehittelisin jonkin keinon, joka lievittäisi tuosta tulevaa haittaa itsetunnolle. En tiedä mikä se olisi, mutta jotain keksisin. Ja hei, 160+ mies on monelle naiselle ihan riittävän pituinen kumppani.

Tärkeintä on, että saat ajatuksesi pois tuosta pituudestasi. Monilla miehillä on joku periaatteessa negatiivinen ulkoinen piirre: joku on mahakas, joku on lyhyt, jollain on omasta mielestään liian pieni sukuelin, joku on kaljuuntunut, jollain on huonot hampaat ja jollain taas kierot silmät. Noi on kaikki ihan voitettavissa olevia juttuja, kun saat vaan oman pääsi kuntoon niiden osalta.

Itsetunto määrää kaiken meille miehille naisrintamalla, usko pois! Pää pystyyn ja eteenpäin on paras vinkki, minkä sulle voi antaa.

Sama M33

Vierailija
46/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitellaan, että olen parikymppinen opiskelijatyttö ja otan sinuun yhteyttä nettiprofiilisi kautta. Mitä kirjoitat minulle? Mistä keskustelemme? Mitä kerrottavaa sinulla olisi itsestäsi? Mitä ajankohtaista kerrottavaa sinulla olisi vaikkapa kuluneesta viikonlopusta, jos alkaisimme kirjoitella tai vaikka jollain kanavalla chattailla?

Teen kokeeksi avauksen, kuvittele, että saat tällaisen viestin tänään opiskelijatytöltä:

Moi, sinulla oli ihan kiva profiili. Kerro lisää itsestäsi!

Profiilista näkisit, että tyttö itse on parikymppinen sosionomiopiskelija, joka harrastaa mm. laskettelua ja matkailua. Hän haaveilee parisuhteesta ja toivoo jonakin päivänä elävänsä onnellista perhe-elämää luotettavan, kivan miehen kanssa.

Mitä väliä sillä on että mistä alkaisin puhua kun ei kukaan minuun yhteyttä ottaisi kuvani takia. Miksi yritetään korostaa sitä että puhuminen olisi tärkein tekijä? Suurin osa kuitenkin kaikista suomalaisista seurustelevista kuitenkin puhuu ihan samoista asioista keskenään (tylsä arki, työ, lastenhoito). Jos mietitään luonnetta niin sitähän muodostuu ystävyyssuhteet, mutta parisuhde on seksuaalisuuteen perustuva suhde jolloin ulkonäkö merkitsee.

Vierailija
47/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M20 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Jos olisin alle 170 kehittelisin jonkin keinon, joka lievittäisi tuosta tulevaa haittaa itsetunnolle. En tiedä mikä se olisi, mutta jotain keksisin. Ja hei, 160+ mies on monelle naiselle ihan riittävän pituinen kumppani.

Tärkeintä on, että saat ajatuksesi pois tuosta pituudestasi. Monilla miehillä on joku periaatteessa negatiivinen ulkoinen piirre: joku on mahakas, joku on lyhyt, jollain on omasta mielestään liian pieni sukuelin, joku on kaljuuntunut, jollain on huonot hampaat ja jollain taas kierot silmät. Noi on kaikki ihan voitettavissa olevia juttuja, kun saat vaan oman pääsi kuntoon niiden osalta.

Itsetunto määrää kaiken meille miehille naisrintamalla, usko pois! Pää pystyyn ja eteenpäin on paras vinkki, minkä sulle voi antaa.

Sama M33

Muista että olen lyhyyden lisäksi myös kaljuuntuva ja aika ruma. Eli näin minussa on jo 3 vikaa. Montako kaltaistani miestä olet nähnyt seurustelevan ikäisieni naisien kanssa?

Vierailija
48/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M20 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siis aiot tehdä? Käyttää loppuelämäsi kirjoittelemalla tällaisia ketjuja vauvapalstalle?

En oikeastaan tiedä mitä tekisin. Masennus vaikeuttaa kyllä kiinnostusta tulevaisuuteen kuten opiskeluunkin ja pelkään että kohta en jaksa keskittyä edes töihin tai harrastuksiini.

Vierailija
49/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M20 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitellaan, että olen parikymppinen opiskelijatyttö ja otan sinuun yhteyttä nettiprofiilisi kautta. Mitä kirjoitat minulle? Mistä keskustelemme? Mitä kerrottavaa sinulla olisi itsestäsi? Mitä ajankohtaista kerrottavaa sinulla olisi vaikkapa kuluneesta viikonlopusta, jos alkaisimme kirjoitella tai vaikka jollain kanavalla chattailla?

Teen kokeeksi avauksen, kuvittele, että saat tällaisen viestin tänään opiskelijatytöltä:

Profiilista näkisit, että tyttö itse on parikymppinen sosionomiopiskelija, joka harrastaa mm. laskettelua ja matkailua. Hän haaveilee parisuhteesta ja toivoo jonakin päivänä elävänsä onnellista perhe-elämää luotettavan, kivan miehen kanssa.

Mitä väliä sillä on että mistä alkaisin puhua kun ei kukaan minuun yhteyttä ottaisi kuvani takia. Miksi yritetään korostaa sitä että puhuminen olisi tärkein tekijä? Suurin osa kuitenkin kaikista suomalaisista seurustelevista kuitenkin puhuu ihan samoista asioista keskenään (tylsä arki, työ, lastenhoito). Jos mietitään luonnetta niin sitähän muodostuu ystävyyssuhteet, mutta parisuhde on seksuaalisuuteen perustuva suhde jolloin ulkonäkö merkitsee.

Jos olet oikeasti muka niin ruma, että se ettei sinuun kukaan kuvasi nähtyään ottaisi yhteyttä niin piruko käskee lähettämään sen kuvan ensimmäisenä? Tuohan on ihan sama kuin että rampa koittaisi tehdä vaikutuksen naiseen kutsumalla tämän juoksulenkille - silkkaa tyhmyyttä.

Vierailija
50/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kun ei se ole kiinni sun ulkonäöstä vaan henkisistä ominaisuuksista. Ruminkin mies löytää kyllä aikaa myöten naisen jos on valmis unohtamaan sen pärstänsä ja kaljunsa ja keskittymään ihan muihin asioihin elämässä. Mutta se on varmaa että jos jumitat tänne vuosikausiksi näitten palstavahveroitten keskelle päivät haukkumaan ja hourittelemaan naisia ja illallä kerjäämään sääliä itsemurhapuheilla niin kyllä, voit olla ihan varma että pilaat itsesi etkä tule koskaan löytämään naista.

Ei nyt näinkään. Olen aloittajaa 10v vanhempi mies ja olen keskittynyt mm. koulutukseen, uraan, harrastuksiin ja matkusteluun, mutta ei tilanne ole muuttunut mihinkään. Ei nämä asiat kompensoi rumuutta. Tuskin sinäkään ottaisit mielestäsi rumaa miestä, vaikka olisi miten keskittynyt muihin asioihin elämässä eikä huoritellut naisia

Vierailija
51/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M20 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M20 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Sama M33

Muista että olen lyhyyden lisäksi myös kaljuuntuva ja aika ruma. Eli näin minussa on jo 3 vikaa. Montako kaltaistani miestä olet nähnyt seurustelevan ikäisieni naisien kanssa?

Mä olin kanssa lyhyehkö ja kaljuuntuva. Rumasta en tiedä, mutta ylipainoa mulla oli ainakin. Ei se estänyt naishommia kun sen ei antanut estää.

Tiedän, että tää on vaikeeta. Mutta itse voit tämän itsetuntopeikon selättää, kun lähdet systemaattisesti sitä työstämään.

M33

Vierailija
52/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla tuntuu nyt olevan niin pahoja ulkonäkökomplekseja, että suosittelisin unohtamaan ne naiset hetkeksi ja keskittymään itsetunnon rakentamiseen.

Vierailija
53/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä se kaljuuntuminen nyt miehellä mihinkään vaikuttaa? Iso osa miehistä ajaa hiuksensa pois koneella ihan vapaaehtoisestikin. Okei okei... Kallion hippipiireissä rastat tai ponnari olisi enemmän in, mutta on sitä naisia punavihreän kuplan ulkopuolellakin.

54/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarmo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä sulle olisi tässä vaiheessa löytää kunnon kaveripiiri. Onko sulla sellainen? Sieltä ne naiset todellisuudessa löytyy kavereiden kavereiden kavereista, eikä niin että parkkeeraat kaljusi baariin ja käyt kysymässä kaikilta naisilta paikkakunnan missistä aloittaen.

No miten naisten vietit miehiin eroaa onko jossain muualla kuin baarissa? Eihän miljööllä pitäisi olla mitään tekemistä sen kanssa onko mies hyvännäköinen vai rumilus.

Siten että useimmilla naisilla ei nouse klitoris yhtäkkiä pystyyn tuntemattomasta miehestä? Ei olla yhtä visuaalisia kuin miehet, tieteellinen tosiasia. Miksi luulit että kaikki sinkkumiehet pyörii baarissa ja naisista vaan murto-osa?

Vierailija
55/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kun ei se ole kiinni sun ulkonäöstä vaan henkisistä ominaisuuksista. Ruminkin mies löytää kyllä aikaa myöten naisen jos on valmis unohtamaan sen pärstänsä ja kaljunsa ja keskittymään ihan muihin asioihin elämässä. Mutta se on varmaa että jos jumitat tänne vuosikausiksi näitten palstavahveroitten keskelle päivät haukkumaan ja hourittelemaan naisia ja illallä kerjäämään sääliä itsemurhapuheilla niin kyllä, voit olla ihan varma että pilaat itsesi etkä tule koskaan löytämään naista.

Ei nyt näinkään. Olen aloittajaa 10v vanhempi mies ja olen keskittynyt mm. koulutukseen, uraan, harrastuksiin ja matkusteluun, mutta ei tilanne ole muuttunut mihinkään. Ei nämä asiat kompensoi rumuutta. Tuskin sinäkään ottaisit mielestäsi rumaa miestä, vaikka olisi miten keskittynyt muihin asioihin elämässä eikä huoritellut naisia

Jospa jossain vaiheessa keskittyisit deittailuunkin?

Olen siis eri kuin tuo jolle vastasit. Minä en ottaisi mielestäni rumaa miestä, totta. Eikä varmaan kukaan muukaan nainen. Mutta monilla mielestäni epäviehättävillä miehillä on nainen, joten eivät kaikki ole samaa mieltä noiden miesten ulkonäöstä. Nämä ovat niin makuasioita.

Vierailija
56/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M20 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet oikeasti muka niin ruma, että se ettei sinuun kukaan kuvasi nähtyään ottaisi yhteyttä niin piruko käskee lähettämään sen kuvan ensimmäisenä? Tuohan on ihan sama kuin että rampa koittaisi tehdä vaikutuksen naiseen kutsumalla tämän juoksulenkille - silkkaa tyhmyyttä.

En kyllä hirveästi tiedä noista nettideittipalveluista mutta ainakin Tinderissä ja Suomi24 deitissä (mitä siis tiedän) on kuva profiilissa ensimmäisenä . Ja koska Tinderissä valitaan kuvan perusteella sain sieltä joskus ihan muutaman parin ja hekään eivät jääneet kanssani keskustelemaan , enkä ollut edes tänä aikana vielä kaljuuntunut eikä profiilissani kerrottu pituuttanikaan.

Vierailija
57/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M20 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai ulkonäkö merkitsee. Mutta jos sinulla oikeasti ei ole mitään muuta kerrottavaa itsestäsi kuin ulkonäkö, et olisi houkutteleva vaikka olisit miten hyvän näköinen. Hyvän näköisiä ihmisiä nimittäin mahtuu tähän maailmaan aika paljon. Jos pää on tyhjää täynnä, sillä ei pääse pitkälle.

Vierailija
58/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M20 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai ulkonäkö merkitsee. Mutta jos sinulla oikeasti ei ole mitään muuta kerrottavaa itsestäsi kuin ulkonäkö, et olisi houkutteleva vaikka olisit miten hyvän näköinen. Hyvän näköisiä ihmisiä nimittäin mahtuu tähän maailmaan aika paljon. Jos pää on tyhjää täynnä, sillä ei pääse pitkälle.

No jos olisin mukava ja puheliaskin niin mitä tämä siis auttaisi naisten kiinnostumisessa kun ulkonäkö ei miellytä jos hyvä ulkonäkö on kuitenkin vaatimus?

Vierailija
59/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa jossain vaiheessa keskittyisit deittailuunkin?

Olen siis eri kuin tuo jolle vastasit. Minä en ottaisi mielestäni rumaa miestä, totta. Eikä varmaan kukaan muukaan nainen. Mutta monilla mielestäni epäviehättävillä miehillä on nainen, joten eivät kaikki ole samaa mieltä noiden miesten ulkonäöstä. Nämä ovat niin makuasioita.

Eli onko naisia jotka näkevät kaljuuntuvan pätkämiehen hyvän näköisenä?

Vierailija
60/91 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti olet niin ruma kuin väität, käy jollain stylistillä ja sen jälkeen plastiikkakirurgilla ihan vain arvioittamassa, millaisia muutoksia ulkonäköösi olisi mahdollista tehdä. Kasvoissa olevat arvet sekä muut pienehköt kauneusvirheet saadaan nykyisin aika pienellä vaivalla pois ja vähän isommalla voidaan muuttaa nenän mallia, hörökorvia jne. Ei sun tarvitse tehdä vielä päätöstä, haluatko niitä toimenpiteitä vai et. Pukeutumalla tyyliisi ja ruumiinrakenteellesi sopivimmalla tavalla voit vaikuttaa yllättävän paljon ulkonäköösi. Lyhyelle miehelle hyvä ryhti on kymmenen kertaa tärkeämpi asia kuin pidemmälle miehelle. Kuntosalilla kannattaa ottaa yksi tai muutama personal trainerin tunti. Niin ja käy myös hammaslääkärillä. Aikuistenkin hampaita voidaan oikoa, jos on tarvetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi