Tälläinen tilanne täällä!
Hei!
Olin suojaamattomassa yhdynnässä elokuussa. Sain kaikenlaisia raskausoireita. Tein raskaustestin aamuvirtsasta ja sain negan. Odotin viikon ja tein toisen, nega, molemmat apteekin omia testejä. Hyväksyin sen etten ole raskaana ja jatkoin normaalia elämääni. Oireet kuitenkin lisääntyivät ja voimistuivat, otin yhteyttä paikalliseen neuvolaan. Luovutin pissanäytteen ja sain negan. Kerroin nippailuista ja vihlonnoista joita tunnen kohdun alueella. Maatessani tutkimuspöydällä neuvolantäti kuitenkin kertoi tuntevansa kohdun kasvaneen ja pistikin lähetteen labraan. Tulos oli alle 5. Pakotin itseni uskomaan että mieli vain jekkuilee. Annoin asian olla. Muutama viikko sitten istuessani tuolilla tunsin kun joku olisi tökännyt minua sisältäpäin tai antanut luunapin, ja heti ensimäinen ajatus joka tuli mieleen oli "vauva potkii". Näitä "potkuja" on nyt ollut siitä lähtien joka päivä ja tunsinkin äsken taas yhden, mutta tällä kertaa niin voimakkaana että säpsähdin ja sydän alkoi tykyttää. (Suolen murinoita ja sitä kun ilma kulkee suolessa tuntuu myös ja erotan, nämä "potkut" ovat uusi tuttavuus ja ovat voimistuneet ensimäisestä) Myös ns. muljahteluja on tuntunut kohdussa, kuvailin niitä lääkärille "kun joku kääntelisi nyrkkiä kohdussa". En usko hetkeäkään että raskaus ei näkyisi testeissä, joten suhtaudun hieman kyynisesti. Vatsani on kasvanut ja "kiinteytynyt" ja tunnen kovan möykyn noin 5cm navan alapuolella kun tunnustelen. Tuttavani ja äitini ovat sitä mieltä että olen raskaana, mutta en sitä itse usko koska en ole nähnyt positiivistä raskaustestiä. Olen ihan hukassa ja toivon että edes joku osaisi auttaa, neuvolaan kun eivät ota sisälle kun en ole saanut positiivistä raskaustestiä ja lääkärin mukaan minua ei vaivaa yhtään mikään!
Avautuminen helpotti.
Kommentit (23)
Voi hyvinkin olla myös suoliston aiheuttamia tuntemuksia siitäkin huolimatta, että koet tunnistavasi ja erottavasi suoliston liikkeet ym. kaikesta muusta. Myös vatsalihakset voivat "muljahdella".
Mikä lääkärin kanta oli tuohon tuntemaasi "möykkyyn"? Onko sun kohtua tutkittu tarkemmin? Kohdun koko voi muuttua esim. myoomien takia. Oletko käynyt vain neuvolan puolella terkalla ja lääkärissä? Jos koet oireidesi johtuvat gynekologisista syistä, kannattaisi varmaan käydä ihan gynellä ultrassa.
Oli mitä oli, toivottavasti saat asiaan selviyden. Tsemppiä!
Päätin mielessäni että kun menen lääkärille niin kerron ihan kaikki mitä itse epäilen, tykkäsi tai ei näistä omista diagnooseista. Kyselin voisiko olla kasvain tai joku kysta, lääkäri vastasi suoraan sen empimättä että "ei vielä noin nuorilla" kuulemma yli 30-vuotiailla yleistä. Eihän se silti poissulje minua?! Neuvolassa lupailivat minulle että ultrataan, ja sekös mielen piristi kun ajattelin että saan sitten kertalaakista selvyyden. Lääkäri kyseli kysymykset ja tutki sisäisesti "kohdun limakalvot on herkällä" syytä ei sanonut miksi tai mitä epäilisi.. "Varaa uusi aika jos oireet pahenee vielä" ja sitten kiitos ja heipat. Sen jälkeen kirosin mielessäni ja päätin että menen yksityiselle, se tosin tuottaa hankaluutta sillä lähemmälle yksityiselle klinikalle on yli 100km. Pitää vaan vielä jostain löytää se aikarako. Aina se pistää miettimään kun on kuitenkin omasta terveydestä kyse :/
Kiitokset teille! Ap
Alienit käyneet. Ei se testeissä näy. Joku aamu heräät ja huomaat että vaavi viety.
Päätin juuri itse maksaa huomenna yksityisen laboratorion raskaustestistä, kun raskaustestit näyttävät negaa ja minusta tuntuu että olen jo kuudennella viikolla raskaana. Kyllähän sen taloudellisesti kirpaisee, mutta terveyskeskukseen minua ei oteta vaan he sanovat, että täytyy vain tehdä raskaustestejä tai odottaa että josko ne kuukautiset ennenpitkää tulevat... Minkäänlaista hoitoa sieltä ei tässä tapauksessa saa.
kerro sitten että miten sulle kävi!
Kuudennella viikolla? Potkuja??
Öö, ei.
Vierailija kirjoitti:
Kuudennella viikolla? Potkuja??
Öö, ei.
Aa sori, ei ollutkaan Ap toi kirjottaja.
labrassa ottivat 3 putkea verta katsoivat hcg:n ja samalla klamydian ja HIV:n eikä löytynyt mitään, Luojan kiitos. Lasta ei tietenkään yrittämällä yritetty, mutta nyt kun on ollut aikaa ajatella ja mielessään elämää uudelleen järjestellä, olisi hän tervetullut ja rakastettu, monella taholla.
Ap
Mut onko sulla ollut siis elokuusta lähtien kuukautiset poissa? Eikä syy ollutkaan raskaus. Saatiinko siihen sitten muuta syytä?
Vierailija kirjoitti:
Mee yksityiselle ultraan.
Tämä. Selvitä heti onko siellä vauva.
Näiden "Potkujen" alkamisen jälkeen olen alkanut elää ns. terveellisemmin kaiken varalta, tupakan ja alkoholin jätin heti. "Kuukautiset" minulla on kerran ollut. Verta tuli pyyhittäessä kaksi päivää, normaalit kuukautiset minulla kestävät 5-6pv ja vuodan kuin seula sen ajan.
Koitan saada raivattua kalenteriin aikaa jotta pääsen yksityiselle, elän hektistä elämää ja stressi omasta terveydentilasta ei mitenkään auta.
Ap
Kuulostaa pään sisäiseltä asialta. Vähän kuin teinityttö joka harrastaa ekoja kertoja seksiä alkaa tunnontuskissa saada raskausoireita ja panikoi.
Outoa kyllä. Näkyis varmaan jossain ultrassa että mikä siellä on..Kannattaa toki yrittää tutkia jotenkin jos oireet lisääntyy kun voisiko joku sairaus esimerkiksi tehdä tollasta:/