Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka et laita jouluvaloja

Vierailija
21.11.2016 |

Mikset? Laitatko muita joulukoristeita? Aina kun näen kodin ilman jouluvaloja, mietin kuka siellä asuu ja miksei hän laita. Joten tule tänne nyt kertomaan!

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua. Usein matkustan. Tänä vuonna 10.-31.12.

Vierailija
42/53 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita jouluvaloja, koska en vietä joulua. Asun yksin enkä muutenkaan sen kummemmin koristele kotiani minään vuodenaikana tai minkään juhlan takia. Mulla on pysyvästi kaunis sisustus, joka ei kaipaa mitään lisää (jos ei lasketa tuoreita kukkia silloin tällöin).

En ole aiemmin ajatellutkaan, että mun jouluvalottomuuteni voisi aiheuttaa jollekin pahaa mieltä.  :)

Miksi aina pitää vääristellä? Ei ole kukaan puhunut pahasta mielestä mitään. Kyse oli ap:n IHMETTELYSTÄ. Hän kysyi aivan asiallisesti, että miksi joku ei halua pitää valoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita jouluvaloja enkä muitakaan joulukoristeita. Asun yksin eikä ole joulutunnelmaa. Olen yrittänyt viettää joulua yksin mutta se ei vain onnistu, ei vaikka koko talo olisi koristeltu. Olen sitten antanut koko joulun olla.

Vierailija
44/53 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikkuja alan syksyisin polttaa heti pimeiden iltojen tullessa, lähellä joulua sitten lisään parit pattereilla toimivat led-valot lipaston päälle, sekä sellaiseen lasimaljaan, jossa on pohjalla koristekiviä. Tänä vuona hankin myös värikkäät valot tv-tasolle. Parvekkeen kaiteeseen on kierretty ulkovalot, jotka laitetaan päälle iltaisin ja pois sitten nukkumaan mennessä.

Tämä joulu tulee olemaan ensimmäinen, jona mulla on oma kuusi kotona.:) (Tähän asti muutamana jouluna mulla on ollut pieni muovinen pöytäkuusi kyllä joulun ajan esillä.) Olen asunut yksin ja sinkkuna tähän asti ja viettänyt joulun pyhät äidin luona, mutta nyt seurustelevana (mies käytännössä asuu luonani) tekee mieli laittaa kuusi, kun muutenkin tulee laitettua joulua nyt useammalle kaverille täällä omalla kämpällä ihan kinkusta lähtien. Eikä tulleet loppusiltaan edes kalliiksi 150cm muovikuusi, pallot, nauhat, lameet ja valot.:) Nyt on vaan vaikeaa malttaa odottaa edes vähän lähemmäs joulua, ennen kuin lyö kuusen esille.:D

Lisäksi olen askarrellut taikataikinasta sekä wc-paprurullien hylsyistä joulukoristeita. Juu, olen jouluihminen.:)

Vierailija
45/53 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu jotenkin surulliselta,näin paljon ihmisiä,joille mikään perinteellinen ja kaunis,vuoden eri juhlat,vuodenaikojen kierto ym. eivät merkitse oikein mitään.Ei ole mitään mitä odottaa,siis ajan kulussa,vuoden eri sykleissä.Ymmärrän ja en.Surullista vaan että jos on mies ja lapsia,täytyykö heidänkin mukautua tuohon.

Minulla on sukulaisnainen joka ei paljon välitä joulusta,mutta miehensäja lastensa vuoksi on juonessa mukana.

Vierailija
46/53 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa olen minäkin niitä ihmisiä,joille joulu alkaa aattona ja loppuu loppiaisena.Noissa valoissa nyt olen antanut vähän periksi,että laitan jo marraskuun alkupuolella kun ovat niin kauniita.Ensimmäisestä adventista laitan sellaisen tonttumajakokonaisuuden kirjahyllyyn,on siinä loppiaisen yli.Joulukuusi tulee aatonaattona sisälle,auttaa ajansäästössä,kun aattona käymme vieraisillakin.Koristan sen kyllä toisinaan vasta aattoaamuna.

Se on myös yli loppiaisen ja muut koristeet.

Enkä tarkoittanut kans mitään ikävää niille jotka eivät mitään laita.Tuntuu vain surulliselta,jos vuoden kierto ei sytytä millään lailla eivätkä vuoden juhlat herätä tunteita.

Vierailija
47/53 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää turhasta krääsästä, joten en hanki mitään joulukoristeita tai vastaavia. Kynttilöitä poltan kyllä. Oon ihan tavallinen, vähän ituhippi-henkinen parikymppinen yo-opiskelija, ja asun poikaystäväni kanssa. Muuta kysyttävää?

Vierailija
48/53 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa etenkin lapsiperheet, joissa ei ole valoja. En voi sille mitään, mutta ajattelen että sellaisissa perheissä äiti on joko täysin välinpitämätön tai vaihtoehtoisesti sairaalloisen kontrolloiva.

Vierailija
49/53 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuntuu jotenkin surulliselta,näin paljon ihmisiä,joille mikään perinteellinen ja kaunis,vuoden eri juhlat,vuodenaikojen kierto ym. eivät merkitse oikein mitään.Ei ole mitään mitä odottaa,siis ajan kulussa,vuoden eri sykleissä.Ymmärrän ja en.Surullista vaan että jos on mies ja lapsia,täytyykö heidänkin mukautua tuohon.

Minulla on sukulaisnainen joka ei paljon välitä joulusta,mutta miehensäja lastensa vuoksi on juonessa mukana.

Miten niin se etten välitä jouluvaloista yms koristeista kertoo ettei vuodenaikojen kierto merkkaa mulle mitään? En vaan ole kiinnostunut somistamisesta, mutta tykkään vuoden kierrosta ja jokaisesta (tai no kesästä en niin välitä) vuodenajasta.

Vierailija
50/53 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin se etten välitä jouluvaloista yms koristeista kertoo ettei vuodenaikojen kierto merkkaa mulle mitään? En vaan ole kiinnostunut somistamisesta, mutta tykkään vuoden kierrosta ja jokaisesta (tai no kesästä en niin välitä) vuodenajasta.

Näin myös minulla. Pidän kaikista vuodenajoista, ja rytmitän vuoteni enemmän niiden mukaan kuin päälleliimattujen juhlapyhien. Joulun aikaan lähtee päivä pitelemään ja tammikuulla sen jo huomaa :) - olen kasvanut ortodoksiperheessä, ja meillä pidettiin varmasti tiukemmin kiinni perinteestä tai juhlapyhistä kuin perus-evlutperheessä. Ehkä juuri siksi en ole aikuistuttuani välittänyt joulu- tai pääsiäishypestä.

Meillä se oli aikanaan lapsi, joka halusi lopettaa joulunvieton perinteisen kaavan mukaan, koska koki sen teennäiseksi. Hänen oikeudentajuunsa ei mahtunut se, miksi lapsille pitää valehdella (Joulupukista). Nykyinen Tiedostava Teini™ tuntee molempien kirkkojen jouluperinteet, mutta ei toistaiseksi ole välittänyt aiheesta. Juuri se on nykyajassa hienoa, ei ole pakko, jos ei tahdo, ja perinteestä voi valita ne itseä enemmän ja vähemmän koskettavat. En oikein näe asialla mitään yhteyttä kauneuden arvostamiseen, sitä on niin monissa muissakin paikoissa kuin jouluvaloissa.

Vierailija
51/53 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jokainenhan sitä taaplaa tyylillään.En minäkään krääsää rakasta.En esim. ymmärrä ihmisiä,joiden täytyy joka jouluksi hankkia uudet koristeet.Minä uusin niitä harkiten ja rakastan just kuusessa vanhoja juttuja.Olen 57,ja mulla on ulko-ovessa seppele joka ostettiin kotiini kun olin kait kymmenen tai vähän alle.

Mutta mietin vaan,että jos lapset tahtoisi ja puoliso,niin äitikö yksin sanoo,mitä laitetaan.Tarkoitin sitä vuodenaikojen kiertoa,että juhlapyhät perinteineen saavat mielen iloiseksi pitkin vuotta.Muistan kun lapsena sanoin äidille,kun juhannus oli ohi ja porraspielen koivut menossa puuliiteriin polttopuiksi:kesällä ei ole juhlia,vasta jouluna.Äiti vastasi iloisesti että kesähän on yhtä juhlaa."Juhlakausi"alkoi ensimmäisestä adventista,mutta ei silloin vielä koristeita laitettu.Isä toi aina pienen kuusen,joka oli muurin päällä.Se koristeltiin,mutta koristeet pantiin vielä takaisin jouluaattoa odottamaan.Pikkujoululahjoiksi oli suklaata kaikille.

Vierailija
52/53 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka voi olla niin EGOISTI jos ei laita edes joulupuuta valoineen lapsille????????

onko tuollaisia vanhempia olemassa?

Vierailija
53/53 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksa hankkia valoja ja vaivautua laittamaan niitä. Sellaista on sinkkumiehen elämä, ei tule joulua laitettua. Onneksi on poika jolle voi lahjoja ostaa ja nauttia hänen kauttaan sillä tavalla.