Sinä joka et laita jouluvaloja
Mikset? Laitatko muita joulukoristeita? Aina kun näen kodin ilman jouluvaloja, mietin kuka siellä asuu ja miksei hän laita. Joten tule tänne nyt kertomaan!
Kommentit (53)
Tota noin, miten helvetissä viestiäni voi alapeukuttaa, sehän oli vain toteamus tilanteestani :D En lähde tekemään vaarallisia viritelmiä ikkunan raosta. #15
Vierailija kirjoitti:
Tota noin, miten helvetissä viestiäni voi alapeukuttaa, sehän oli vain toteamus tilanteestani :D En lähde tekemään vaarallisia viritelmiä ikkunan raosta. #15
Alapeukuttajien mielestä jokaisen pitää tehdä ihmeellisiä virityksiä ja säätöjä, vaikka pistorasioita ei olisi sopivissa paikoissa.
Siinähän mietit ihan rauhassa, minä en kerro.
Tosi vanha talo, nämä sähkövalot ei vaan näytä hyvältä ja ovat kärsineet muutenkin täysi inflaation ns. kausivaloina. Sopivassa kohtaa yksikin kaunis aito kynttilä voi tuoda joulun, kaikki kimallus ja krääsä ei vaan ole meidän perheen juttu.
En laita, koska en halua niistä ylimääräistä vaivaa. Ja siis sitä olisi, koska ripustamisen lisäksi pitäisi sitten ottaa töpseliä ois kotoa lähtiessä ja lopulta kerätä ne valot pois. En laita muitakaan koristeita, koska en koe saavani niistä iloa enempää kuin niistä on vaivaa. Meillä on ihan kaunista ja mukavaa kotona ilman koristeitakin.
Missään muussa suhteessa en muuten konmarita. On meillä tavaraa, paljon - ja vaikka suurin osa siitä on jollain lailla tarpeen, on se samalla jollain toisella lailla tarpeetonta.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa pattereilla toimivia valoja. :)
En ole jouluihminen enkä muutenkaan perusta kodin sesonkikoristeista. Asun melko pienessä asunnossa, joten en halua hankkia nurkkiini sellaista krääsää, jota pidetään esillä muutaman viikon ajan vuodessa.
En laita jouluvaloja, koska en vietä joulua. Asun yksin enkä muutenkaan sen kummemmin koristele kotiani minään vuodenaikana tai minkään juhlan takia. Mulla on pysyvästi kaunis sisustus, joka ei kaipaa mitään lisää (jos ei lasketa tuoreita kukkia silloin tällöin).
En ole aiemmin ajatellutkaan, että mun jouluvalottomuuteni voisi aiheuttaa jollekin pahaa mieltä. :)
Sisällä on ympäri vuoden yhdet himmeät pallonmuotoiset jouluvalot (näkee yöllä kävellä vessaan ja keittiöön), mutta parvekkeella ei ole pistorasiaa mihin tökkäisi kiinni.
Puoliso on jehova (eivät vietä joulua), minä täysi pakana enkä pysty uskomaan. Joulu on meille tavallinen päivä, emme kärsi tästä mitenkään.
En todellakaan laita mitään jouluvaloja, en voi sietää sitä, että valot palavat turhaan. Kynttilöitä poltan välillä. En vietä joulua missään kristillisessä mielessä, sillä joulu ei alunperin ole kristillinen juhla ja minä en ole kristitty. Minua häiritsee sellaiset välkkyvät valot, joita näkee joillain parvekkeilla, olisi kammottavaa jos joutuisi olemaan sellaisessa asunnossa, johon nuo valot näkyisivät.
Joillakin voi olla vallan toisella puolella taloa nekin valot, jos jotain on.
Meillä on usein oven reunassa ulkona kynttilöitä lyhdyissään, mutta eivät ne tielle näy. Ikkunoihin laitan ehkä tummanpunaisen paperitähden, muuten poltellaan kynttilöitä.
Ulkokuuseen voin käydä laittamassa valot, mutta nekin vasta aattona - en minäkään ymmärrä noita värikkäitä valoja nyt jo ikkunoissa, joulu alkaa aattona.
Inhoan krääsää ja en todellakaan laita mitään koristeita minkään juhlan kunniaksi. Vietämme joulua aikuisporukassa hyvin syöden, juoden ja toistemme seurasta nauttien että mitään tähtiä ja tonttu-ukkoja ei kuulu meidän jouluun muutenkaan.
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään paikkaa missä pääsisin niistä itse iloitsemaan. Asun kerrostalossa ja parvekkeella en vietä aikaa edes kesällä. Makuuhuoneen ikkunaan jos laitan ne häiritsevät unta.
Ja ei ole muita joulukoristeitakaan kun ennen aattoa lähden matkalle.
Eikö teillä näy parvekkeelta sisään tai kadulle/ pihaan (valothan ilahduttavat myös ohikulkijoita)? Outoa. Emme mekään parvekkeella talvisin istuskele.
Laitan valot 1. adventtina ja puran pois pääsiäisenä, eli ovat siis talvivalot. Joulun pyhinä palavat 24/7, muuten vain pimeän aikaan, eli aamuin ja illoin. Ovat siis talvi-, eivät jouluvalot. En ole huomannut niiden tuovan sähkölaskuun mitään korotusta.
Ja vaikkei ap sitä kysynytkään: laitan talvivalot koska ne ovat kauniit ja tuovat valoa pimeyteen.
Ensimmäinen kerros ja parvekke suoraan kävelytielle/toisen talon pihalle yksine ikkunoineen. Kaihtimet pysyy kiinni aina pimeällä eli talven aikaan 24/7 (asun lapissa eli 24/7 ei ole edes liioiteltua). Itse taas en sillä puolella taloa ole ikinä joten en näkisi niitä valoja koskaan.
Tämän keskustelun innoittamana saatan laittaakin jotain valoja keittiöön. Tykkään kuitenkin kaikista (hyvin asetelluista) talvivaloista.
En tarvitse jouluvaloja joulufiilistäni luomaan. En myöskään ole koskaan nähnyt jouluvaloja, jotka olisivat silmiini niin kauniita, että niillä haluaisin ympäristöni koristaa - kaikki kaupan jouluvalot ovat mielestäni mauttomia.
Princesss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa pattereilla toimivia valoja. :)
Toki, omistankin sellaiset ja voisin vaikka laittaa joku kerta kun juon vaikka kuumaa kaakaota ja fiilistelen. Mutta noin muuten mulla on paristoille muutakin käyttöä kuin poltella ohikulkijoiden iloksi...
Vierailija kirjoitti:
Meillä laitetaan jouluvalot jouluaattona. Olemme näitä vanhanaikaisia, joilla joulu alkaa aatosta ja päättyy loppiaiseen. Nykyisin tuntuu olevan niin, että joulu alkaa marraskuussa ja päättyy joulupäivänä.
Meillä on vähän pitempi joulu: parvekkeen kaiteelle laitan jouluvaloköynnoksen itsenäisyyspäivänä, samoin sähkökynttelikön keittiön ikkunalle ja sisävaloketjun lasimaljakkoon olohuoneen sivupöydälle. Sisällä olevat valot pakkaan pois aina loppiaisena, mutta ulkovalot ovat olleet parina viime vuotena tammikuun lopulle tai helmikuun alkuun, koska on ollut niin pimeää, kun tuon lumen pysyvyyden kanssa on ollut vähän niin ja näin. Kynttilöitä poltan marraskuusta maaliskuulle asti.
En omista joulukoristeita, ja aika turha niitä olisi laittaa kun menen kuitenkin äitini luo jouluksi.
En omista jouluvaloja. En näe myöskään tarvetta hankkia, koska en niitä halua. En myöskään halua joulukoristeita.