Mies ei halua luopua omasta asunnostaan kun olemme muuttamassa yhteen, miksi?
Minä ja miesystäväni ollaa muuttamassa yhteen, mutta nyt minua on alkanut epäilyttää kun mies ilmoitti ettei aio luopua ollenkaan hänen omasta vuokrakämpästään. Kun kysyin miksi, hän sanoi vain tarvitsevansa oman tilan. En ymmärrä hänen selitystään, omaa tilaa hän saisi tulevasta yhteisestä kodistamme ihan tarpeeksi, sillä se on sen verran iso (4 huonetta + keittiö) ja minä olen muutenkin antaut miehelle sitä omaa tilaa hänen niin halutessaan... Minulle tullut sellainen tunne, että mies on epävarma vaikkei hän sitä kehtaakkaan myöntää tai sitten haluaa pitää jotain takaporttia auki.
Kommentit (68)
Minä pidin oman taloni kun muutin miehen kanssa yhteen. Syy sama kuin miesystävälläsi: halusin säilyttää oman tilan.
Voi olla että miehesi syy toiminnalleen on joku muu kuin hän sanoo, voi myös olla että syy on juuri täsmälleen se mitä hän sanoo. Siinä vastaus kysymykseesi. En tiedä mitä tähän muuta voisi todeta. Eipä kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehellä varaa maksaa kahden asunnon kuluja? Vai olettaako, että sinä maksat uudesta asunnosta suurimman osan ja sanoo, että sinunhan se enemmän on.
Pistäisin yhteenmuuton jäihin.
Hänellä on kyllä varaa ja on sanonutkin maksavansa oman kämppänsä kulut ja tarjoutunut jopa maksamaan enemmän yhteisen kämppämme kuluja, vain saadakseen pitää omansa. Mielestäni täysin järjetöntä, kun mies voisi ihan hyvin luopua kämpästään, säästää nekin rahat vaikka yhteiseen omistusasuntoon mistä ollaan puhuttu ja voisin sitä hänen kaipaamaa omaa aikaa antaa hänelle kuitenkin.
Tästäkö on kyse? :D Rahat on pois TEIDÄN yhteistestä asunnosta?
no ei nyt välttämättä. Kyllähän mies saa omat rahansa käyttää ihan miten haluaa ei siinä mitään, mutta minusta on silti häneltä ihan tyhmää kuluttaa niitä tyhjillään olevaan vuokra-asuntoon, jotta hän saisi olla siellä ehkä muutaman päivän kuusta. Mies voisi ostaa vaikka itselleen jotain kivaa sen sijaan, että heittää rahansa hukkaan pitääkseen oman asuntonsa...
Asunto se kiva, jonka haluaa itselleen?!
Ymmärtäisin tuon jos miehen asunto olisi miehen omistama. Mutta kun se on vuokra-asunto, niin en ymmärrä miksi mies tahtoisi tietentahtoen heittää paljon rahaa hukkaan asuntoon, missä hän on vain vuokralainen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä olet turvannut tai turvaamassa selustasi eron varalle? Vai katsotko teidän suhteen olevan jotenkin erikoisasemassa suhteessa muihin?
No jos ero kuitenkin tulee niin minä kyllä ainakin löydän uuden asunnon helposti, tai sitten voin muuttaa väliaikaisesti vanhemmilleni. Eksänkin kanssa tuli ero neljän kuukauden avoliiton jälkeen (eksä jätti), ja uuteen asuntoon pääsin muuttamaan pari päivää eron jälkeen.
Ainahan kaikki voi mennä takaisin vanhemmille, kun SINÄ kerran voit...Ainahan sen asunnon saa parissa päivässa, kun SINÄ kerran sait...
Missä päin Suomea asutte? Minkälaiset vuokrat asunnoissa on? Tuskinpa näillä pääkaupungin hinnoilla ainakaan kahta asuntoa olisi mukava pitää kun jo nuhruisesta kolmiosta saa maksaa 1000 e/kk, saati sitten isommasta.
Mutta ihan sama, mies on fiksu. Mitä enemmän olen lukenut kirjoituksiasi, sitä enemmän ovat karvani nousseet pystyyn. Olet sellainen Justiina, etten yhtään ihmettele miehen halua suojata selustansa. Yrität pomottaa miestä mennen tullen. Pitäisikö sinun nyt tähän hätään "unohtaa" ehkäisy ja saattaa itsesi raskaaksi miehelle? Niin saisit hänet itsellesi ainakin rahallisesti lapsen myötä, teet siis Mintut toisin sanoen. Kuinka monta aloitusta muuten meinasit asiasta vielä kirjoittaa täällä? Tämä oli varmaan jo ainakin kolmas samasta aiheesta tehty aloitus muutaman viikon sisällä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehellä varaa maksaa kahden asunnon kuluja? Vai olettaako, että sinä maksat uudesta asunnosta suurimman osan ja sanoo, että sinunhan se enemmän on.
Pistäisin yhteenmuuton jäihin.
Hänellä on kyllä varaa ja on sanonutkin maksavansa oman kämppänsä kulut ja tarjoutunut jopa maksamaan enemmän yhteisen kämppämme kuluja, vain saadakseen pitää omansa. Mielestäni täysin järjetöntä, kun mies voisi ihan hyvin luopua kämpästään, säästää nekin rahat vaikka yhteiseen omistusasuntoon mistä ollaan puhuttu ja voisin sitä hänen kaipaamaa omaa aikaa antaa hänelle kuitenkin.
Tästäkö on kyse? :D Rahat on pois TEIDÄN yhteistestä asunnosta?
no ei nyt välttämättä. Kyllähän mies saa omat rahansa käyttää ihan miten haluaa ei siinä mitään, mutta minusta on silti häneltä ihan tyhmää kuluttaa niitä tyhjillään olevaan vuokra-asuntoon, jotta hän saisi olla siellä ehkä muutaman päivän kuusta. Mies voisi ostaa vaikka itselleen jotain kivaa sen sijaan, että heittää rahansa hukkaan pitääkseen oman asuntonsa...
Asunto se kiva, jonka haluaa itselleen?!
Ymmärtäisin tuon jos miehen asunto olisi miehen omistama. Mutta kun se on vuokra-asunto, niin en ymmärrä miksi mies tahtoisi tietentahtoen heittää paljon rahaa hukkaan asuntoon, missä hän on vain vuokralainen..
Mihin miehen sitten pitäisi omat rahat käyttää? Naiseensa? Kaikki mikä ei mene naiseen on hukkaan heitettyä rahaa? Hän haluaa säilytttä oman tilansa niin mitä hiton väliä onko asunto vuokrattu tai oma.
Miten yhteisenasunnon sisustus? Miehen kamat roskiin?
Koska olette seurustelleen vasta puoli vuotta, on ihan järkevää pitää se toinen asunto vähän aikaa. Katsotte miten alkaa sujua. Yhdessä asuminen paljastaa yleensä toisesta niitä ikäviäkin piirteitä, jotka eivät tule esille pelkästään treffaillessa. Voihan olla että AP haluaa miehen ulos yhteisestä asunnosta muutaman kuukauden jälkeen. Se tapahtuu helpommin kun on asunto valmiina, jossa on huonekalujakin... Ja jos ap alkaa epäillä, että siellä sekstaillaan jonkun muun naisen kanssa, niin suhteen luottamus ei toimi ja silloinkin on järkevää päättää suhde.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidin oman taloni kun muutin miehen kanssa yhteen. Syy sama kuin miesystävälläsi: halusin säilyttää oman tilan.
Voi olla että miehesi syy toiminnalleen on joku muu kuin hän sanoo, voi myös olla että syy on juuri täsmälleen se mitä hän sanoo. Siinä vastaus kysymykseesi. En tiedä mitä tähän muuta voisi todeta. Eipä kestä.
Mielestäni sen oman tilan voi kyllä säilyttää muullakin tavalla kuin pitämällä vuokrakämppäänsä tyhjillään. Esim. voisin suostua siihen että tulevassa yhteisessä kodissamme yksi huoneista olisi yksinomaan miehen oma "man-cave" jonne minulla ei olisi mitään asiaa, tai jos sekään ei riitä miehelle niin voinhan minäkin lähteä esim vanhemmilleni kyläilemään tai omien ystävieni kanssa matkoille muutamaksi päiväksi... Sillä tavalla mieskin saisi sitä kaipaamaansa omaa tilaa ihan yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole vielä valmis sitoutumaan.
Kiva aina pari päivää kk juhlia "poikamieskämpässä" ja sinne voi aina vetäytyä kun tulee riitaa tai muuten vaan nyppii. Voi myös käyttää panoluukkuna...kaveritkin saa lainata.
Tätä minäkin pelkään, vaikka mies kyllä sanoo haluavansa sitoutua minuun :(
Et voi kieltää miestä kutsumasta kavereitaan, vain koska niillä on päättömiä juttuja. Eihän niihin kaikkiin miesten rientoihin tietysti tarvitse osallistua, mutta pitää olla todella painava syy, jos haluaa kieltää puolisoaan kutsumasta jotain itselleen tärkeää ihmistä yhteiseen kotiin.
Jos olette olleet vasta puoli vuotta yhdessä, niin ymmärrän kyllä, että mies haluaa pitää testausvaiheen, eikä vielä luovu asunnosta. Tai tavallaan en ymmärrä. En ole koskaan itse ollut suhteessa jota olisi tarvinnut testata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä olet turvannut tai turvaamassa selustasi eron varalle? Vai katsotko teidän suhteen olevan jotenkin erikoisasemassa suhteessa muihin?
No jos ero kuitenkin tulee niin minä kyllä ainakin löydän uuden asunnon helposti, tai sitten voin muuttaa väliaikaisesti vanhemmilleni. Eksänkin kanssa tuli ero neljän kuukauden avoliiton jälkeen (eksä jätti), ja uuteen asuntoon pääsin muuttamaan pari päivää eron jälkeen.
Tämä on kans ihan naisten logiikkaa. Kyllä minäkin löydän uuden asunnon vaikka joka kuukausi, jos joku muu aina kantaa mun sängyt, sohvat ja pianot.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea asutte? Minkälaiset vuokrat asunnoissa on? Tuskinpa näillä pääkaupungin hinnoilla ainakaan kahta asuntoa olisi mukava pitää kun jo nuhruisesta kolmiosta saa maksaa 1000 e/kk, saati sitten isommasta.
Mutta ihan sama, mies on fiksu. Mitä enemmän olen lukenut kirjoituksiasi, sitä enemmän ovat karvani nousseet pystyyn. Olet sellainen Justiina, etten yhtään ihmettele miehen halua suojata selustansa. Yrität pomottaa miestä mennen tullen. Pitäisikö sinun nyt tähän hätään "unohtaa" ehkäisy ja saattaa itsesi raskaaksi miehelle? Niin saisit hänet itsellesi ainakin rahallisesti lapsen myötä, teet siis Mintut toisin sanoen. Kuinka monta aloitusta muuten meinasit asiasta vielä kirjoittaa täällä? Tämä oli varmaan jo ainakin kolmas samasta aiheesta tehty aloitus muutaman viikon sisällä. :D
Asutaan täällä vähän pohjoisempana ja hinnat on kyllä paljon pienempiä kuin missään pääkaupungissa. Meidän tuleva kotimme (4h+k) on n. 800e luokkaa, miehen kaksion vuokraa en tiedä mutta tuskinpa mitenkään hirveästi sekään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kans ihan naisten logiikkaa. Kyllä minäkin löydän uuden asunnon vaikka joka kuukausi, jos joku muu aina kantaa mun sängyt, sohvat ja pianot.
Äiti ja iskä kyllä kantaa tyttären tavarat omaan kotiinsa, kun tytärtä on loukattu, kun kaikki ei mene niin kuin heidän pikkuprisessansa haluuuu...
Vierailija kirjoitti:
Koska olette seurustelleen vasta puoli vuotta, on ihan järkevää pitää se toinen asunto vähän aikaa. Katsotte miten alkaa sujua. Yhdessä asuminen paljastaa yleensä toisesta niitä ikäviäkin piirteitä, jotka eivät tule esille pelkästään treffaillessa. Voihan olla että AP haluaa miehen ulos yhteisestä asunnosta muutaman kuukauden jälkeen. Se tapahtuu helpommin kun on asunto valmiina, jossa on huonekalujakin... Ja jos ap alkaa epäillä, että siellä sekstaillaan jonkun muun naisen kanssa, niin suhteen luottamus ei toimi ja silloinkin on järkevää päättää suhde.
Minusta ei ole mitään järkeä maksaa vuokraa kahdesta asunnosta ja säätää kahden asunnon välillä koko ajan kun voisi maksaa puolet yhdestä asunnosta ja asua toisen kanssa virallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Et voi kieltää miestä kutsumasta kavereitaan, vain koska niillä on päättömiä juttuja. Eihän niihin kaikkiin miesten rientoihin tietysti tarvitse osallistua, mutta pitää olla todella painava syy, jos haluaa kieltää puolisoaan kutsumasta jotain itselleen tärkeää ihmistä yhteiseen kotiin.
Jos olette olleet vasta puoli vuotta yhdessä, niin ymmärrän kyllä, että mies haluaa pitää testausvaiheen, eikä vielä luovu asunnosta. Tai tavallaan en ymmärrä. En ole koskaan itse ollut suhteessa jota olisi tarvinnut testata.
Jos minulle olisi puolen vuoden seurustelun jälkeen tehty selväksi, että yhteen muuton jälkeen ei kavereita voi enää kylään kutsua niin varmasti harkitsisin kaksikin kertaa haluanko muuttaa yhteen ylipäätään. Oman asunnon pitäminen olisi sekä oiva kompromissi sitä kavereiden kutsumista ajatellen, että turvaverkko melko nopealla aikataululla jo nyt aavistuksen kontrolloivalta haiskahtavan naisen kanssa yhteen muuttamisen riskien vähentämiseen.
Miksi muutatte niin isoon? Onko lapsia suunnitteilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulle olisi puolen vuoden seurustelun jälkeen tehty selväksi, että yhteen muuton jälkeen ei kavereita voi enää kylään kutsua niin varmasti harkitsisin kaksikin kertaa haluanko muuttaa yhteen ylipäätään. Oman asunnon pitäminen olisi sekä oiva kompromissi sitä kavereiden kutsumista ajatellen, että turvaverkko melko nopealla aikataululla jo nyt aavistuksen kontrolloivalta haiskahtavan naisen kanssa yhteen muuttamisen riskien vähentämiseen.
Lähes kaikki tajuavat asian, mutta ap se vain ihmettelee. Miesreppana saisi hyvin käyttäytyessään ehkä yhden 10 m2:n huoneen JOS lupaa ettei kutsu sinne ikinä kavereitaan. Itella asiassa miehen ei tarvitsisi tästä lähtien edes ajatella kavereitaan, saati nähdä, sillä hänellähän on ap, oma rakas avovaimo. Avokki pitää olla aina järjestyksessä ykkönen, ainoa ystävä mitä enää voi olla. Miehen perhe, sukulaiset ja ystävät ovat pohjasakkaa ja heistä ei tule edes puhua yhteisen katon alla asuessa.
Hyvät puolensa ja huonot puolensa. Jos niitä kavereita ei tosiaan voisi enää tavata missään (esim. kavereiden kotona) niin kurjaa, mutta kurjaa ap:lle jos miehen omasta kämpästä tulisikin kutuluola.
Mutta sentään kyseessä on vasta puolen vuoden seurustelusuhde :D Mitäs tästä sanotte? Yksi sukulaisukko on seurustellut naisystävänsä kanssa jo 20 vuotta (molemmat nyt viisikymppisiä) pääkaupunkiseudulla; naisella vuokralla kallis kerrostalokolmio, miehellä omakotitalo (myös kolmio + autotalli) Viettävät aikansa naisen asunnolla mutta mies ei siis asu siellä virallisesti, ei maksa vuokraa, ei oteta huomioon asumistuessa. Vuokra nousee joka vuosi ja nainen kyselee, eivätkö voisi muuttaa yhteen miehen omakotitaloon? (taloa ei siis ole vuokrattu kellekään ulkopuoliselle) Ei käy, mies tarvitsee omaa tilaa! Koska mitä jos tuleekin riita naisen kanssa? Miten asiat muka voisi selvittää ellei mies pääsisi vähäksi aikaa muualle mököttämään? :D Onhan hänellä kesämökki, mutta äh kun se on niin kaukana, sinne on ainakin 50 kilometriä, kun taas ok-talolle on naisen asunnolta vain jotain 10.
Sitäpaitsi miehen talo on täynnä miehen tavaroita! Lohjenneita Arabian "antiikki"kuppeja! Ja 30 vuotta vanhoja autolehtiä, ja vaatekaapissa se koinsyömä karvareunuksinen nahkatakki, jota mies kerran amisviiksenä käytti naamiaisasunaan. Sängyn alla ehkä mahdollisesti miljoonien arvoinen taulu, tai sitten pelkkä kurja väärennös, vaikea sanoa kun sitä ei ole vielä viitsinyt viedä arvioitavaksi. Niin ja ne 70-luvulla ostetut purkkapaketit, joista puuttuu yksi purkka! Ne on pitänyt lähettää tehtaalle reklamaatiota varten, mutta ei ole ihan vielä saanut aikaiseksi. Ja sitten on ne armeijasta pöllityt räjähtämättömät luodit ja käsikranaatit. Siellä kivasti pölyä keräämässä, kauniit sisustusesineet. Ei sinne mitään naista ja sen tavaroita mahdu.
Ja niin nainen jatkaa kalliin vuokransa maksua ahtaassa kerrostalolähiössä. Velaton ok-talo isolla pihalla hyvällä paikalla jatkaa pölyyntymistään.
(eikä auta sanoa naiselle että jätä se sika. Olen sanonut jo 15 vuotta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avopuolisona voin hyvin allekirjoittaa miehen haluaman "oman tilan". Minäkin haluaisin, jos olisi millä mällätä
Edelleenkin, asunto mihin ollaan miehen kanssa muuttamassa on niin iso, että voisin ihan hyvin antaa miehen ottaa yhden huoneen vain omaan käyttöönsä jos hän sitä omaa tilaa kerran tar vitsee. Hän ei siis tarvitsisi omaa kämppää yhtään mihinkään.
Oliko miehen ideasta lähtöisin, että hommaatte noin ison kämpän teille kahdelle? Hommahan menee niin, että miehellä on avain "sinun luoksesi" eli pääsee kotiinne milloin vain, mutta tuskin antaa oman kämppänsä avainta sinulle, jos pyydät? Hän haluaa leikkiä kotia ja parisuhteen hyvät puolet, muttei ole kuitenkaan valmis sitoutumaan vaan haluaa pitää vapautensa ja poikamieselämän hyvät puolet. Mies kuorii kermat päältä.
Kuka on valmis puolen vuoden seurustelun jälkeen täysin valmis sitoutumaan?