Mies ei halua luopua omasta asunnostaan kun olemme muuttamassa yhteen, miksi?
Minä ja miesystäväni ollaa muuttamassa yhteen, mutta nyt minua on alkanut epäilyttää kun mies ilmoitti ettei aio luopua ollenkaan hänen omasta vuokrakämpästään. Kun kysyin miksi, hän sanoi vain tarvitsevansa oman tilan. En ymmärrä hänen selitystään, omaa tilaa hän saisi tulevasta yhteisestä kodistamme ihan tarpeeksi, sillä se on sen verran iso (4 huonetta + keittiö) ja minä olen muutenkin antaut miehelle sitä omaa tilaa hänen niin halutessaan... Minulle tullut sellainen tunne, että mies on epävarma vaikkei hän sitä kehtaakkaan myöntää tai sitten haluaa pitää jotain takaporttia auki.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon aikaa mies sitten on ajatellut viettävänsä siellä omassa tilassaan? Jos paljon, niin eihän se mitään yhteen muuttamista ole.
Vähintään pari päivää kuussa, kun hän haluaa pitää joillekin kavereilleen juhlia, joita minä taas en haluaisi yhteiseen kotiimme sotkemaan ja rellestämään. Lisäksi hänellä on omia projektejaan, joita hän haluaisi tehdä ihan omassa rauhassa.
En oikein silti jaksa uskoa hänen selityksiään oman kämppänsä pitämiselle.
no tuossahan se syy tulikin: sinä et haluaisi sitä ja tätä yhteiseen kotiin sotkemaan, ts. asetat käyttörajoituksia yhteiselle kodille - totta ihmeessä mies tuossa tilanteessa pitää oman kämppänsä, kuka ei pitäisi?
Ilmeisesti yhteisessä kodissa on tarkoitus olla sinun säännöilläsi, armollisesti antaisit miehelle yhden huoneen omaan käyttöön, muuta osaa hallinnoit sinä omine sääntöinesi? Paitsi että mies ei ilmeisesti edes sinne omaan huoneeseensa saisi tuoda vieraita sotkemaan?
Oletko kuullut joustamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon aikaa mies sitten on ajatellut viettävänsä siellä omassa tilassaan? Jos paljon, niin eihän se mitään yhteen muuttamista ole.
Vähintään pari päivää kuussa, kun hän haluaa pitää joillekin kavereilleen juhlia, joita minä taas en haluaisi yhteiseen kotiimme sotkemaan ja rellestämään. Lisäksi hänellä on omia projektejaan, joita hän haluaisi tehdä ihan omassa rauhassa.
En oikein silti jaksa uskoa hänen selityksiään oman kämppänsä pitämiselle.no tuossahan se syy tulikin: sinä et haluaisi sitä ja tätä yhteiseen kotiin sotkemaan, ts. asetat käyttörajoituksia yhteiselle kodille - totta ihmeessä mies tuossa tilanteessa pitää oman kämppänsä, kuka ei pitäisi?
Ilmeisesti yhteisessä kodissa on tarkoitus olla sinun säännöilläsi, armollisesti antaisit miehelle yhden huoneen omaan käyttöön, muuta osaa hallinnoit sinä omine sääntöinesi? Paitsi että mies ei ilmeisesti edes sinne omaan huoneeseensa saisi tuoda vieraita sotkemaan?
Ei kun sinä ymmärtit nyt väärin, antaisin miehen käyttää omaa huonettaan ihan miten hän itse haluaa enkä puuttuisi siihen millään tavalla enkä varsinkaan rupeaisi itse hallinnoimaan muuta asuntoa pelkästään yksin..
Asunut miehen kanssa jo vuodesta -14, mutta edelleen myös oma vuokra-asunto. Kerran, kun on jäänyt tyhjän päälle virhettä ei toista kertaa tee. Eikö ero yms tilastot kerro, että harvaa elää hautaan asti yhdessä? Realismi on negatiivisuutta.
t. inhorealisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehellä varaa maksaa kahden asunnon kuluja? Vai olettaako, että sinä maksat uudesta asunnosta suurimman osan ja sanoo, että sinunhan se enemmän on.
Pistäisin yhteenmuuton jäihin.
Hänellä on kyllä varaa ja on sanonutkin maksavansa oman kämppänsä kulut ja tarjoutunut jopa maksamaan enemmän yhteisen kämppämme kuluja, vain saadakseen pitää omansa. Mielestäni täysin järjetöntä, kun mies voisi ihan hyvin luopua kämpästään, säästää nekin rahat vaikka yhteiseen omistusasuntoon mistä ollaan puhuttu ja voisin sitä hänen kaipaamaa omaa aikaa antaa hänelle kuitenkin.
Tästäkö on kyse? :D Rahat on pois TEIDÄN yhteistestä asunnosta?
Onhan tuo nyt ihan järjetöntä rahankäyttöä. Vuokraatte liian ison asunnon yhteiseksi, ja sitten mies vielä pitää vanhan asuntonsa. Minkä ikäisiä olette? Kauanko mies ajatteli pyörittää tuollaista kuviota?
Eiköhän nyt molempien kannattaisi joustaa omasta mukavuudesta, niin että saatte säästettyä rahaa omaan asuntoon. Sinä kestät miehen kavereita ja mies yhdessä asumista. Ymmärrän kyllä, että jos kaverit ovat olleet aggressiivisia tai loukkaavia, että et halua nähdä heitä. Tosin en ymmärrä miksi mies haluaisi heitä tavata, jos käyttäytyvät niin hänen tyttöystäväänsä kohtaan.
Miten sinä olet turvannut tai turvaamassa selustasi eron varalle? Vai katsotko teidän suhteen olevan jotenkin erikoisasemassa suhteessa muihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein silti jaksa uskoa hänen selityksiään oman kämppänsä pitämiselle.no tuossahan se syy tulikin: sinä et haluaisi sitä ja tätä yhteiseen kotiin sotkemaan, ts. asetat käyttörajoituksia yhteiselle kodille - totta ihmeessä mies tuossa tilanteessa pitää oman kämppänsä, kuka ei pitäisi?
Ei kun sinä ymmärtit nyt väärin, antaisin miehen käyttää omaa huonettaan ihan miten hän itse haluaa enkä puuttuisi siihen millään tavalla enkä varsinkaan rupeaisi itse hallinnoimaan muuta asuntoa pelkästään yksin..
Siis sinä antaisit miehen käyttää omaa huonettaan? Mikäs oma huone sellainen on, jonka käyttöön pitää saada vaimon lupa? Ja meinasitko, että mies juhlii kavereidensa kanssa vain siinä yhdessä huoneessa? Saako juhlia milloin haluaa vai pitääkö kysyä sinulta lupa siihenkin?
Jos kyseessä olisi hänen oma omistusasuntonsa niin asia olisi helppo ymmärtää.
Vähän paikkakunnasta riippuen mutta keskustassa tai sen läheisyydessä olevan asunnon pystyy helposti vuokraamaan ja saamaan siitä pääomatuloja vuokran muodossa.
Jos kyseessä on vuokra-asunto niin sitä ei voi samoin perustella.
Vaikuttaa oudolta , mutta voihan olla että tällekin on olemassa jokin järkevä selitys vaikka en sellaista nyt pysty keksimään.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olette seurustelleet?
Ollaan seurusteltu puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehellä varaa maksaa kahden asunnon kuluja? Vai olettaako, että sinä maksat uudesta asunnosta suurimman osan ja sanoo, että sinunhan se enemmän on.
Hänellä on kyllä varaa ja on sanonutkin maksavansa oman kämppänsä kulut ja tarjoutunut jopa maksamaan enemmän yhteisen kämppämme kuluja, vain saadakseen pitää omansa. Mielestäni täysin järjetöntä, kun mies voisi ihan hyvin luopua kämpästään, säästää nekin rahat vaikka yhteiseen omistusasuntoon mistä ollaan puhuttu ja voisin sitä hänen kaipaamaa omaa aikaa antaa hänelle kuitenkin.
no ei nyt välttämättä. Kyllähän mies saa omat rahansa käyttää ihan miten haluaa ei siinä mitään, mutta minusta on silti häneltä ihan tyhmää kuluttaa niitä tyhjillään olevaan vuokra-asuntoon, jotta hän saisi olla siellä ehkä muutaman päivän kuusta. Mies voisi ostaa vaikka itselleen jotain kivaa sen sijaan, että heittää rahansa hukkaan pitääkseen oman asuntonsa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olette seurustelleet?
Ollaan seurusteltu puoli vuotta.
Sitten ymmärrän miestä paremmin kuin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ei nyt välttämättä. Kyllähän mies saa omat rahansa käyttää ihan miten haluaa ei siinä mitään, mutta minusta on silti häneltä ihan tyhmää kuluttaa niitä tyhjillään olevaan vuokra-asuntoon, jotta hän saisi olla siellä ehkä muutaman päivän kuusta. Mies voisi ostaa vaikka itselleen jotain kivaa sen sijaan, että heittää rahansa hukkaan pitääkseen oman asuntonsa...
Asunto se kiva, jonka haluaa itselleen?!
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt ihan järjetöntä rahankäyttöä. Vuokraatte liian ison asunnon yhteiseksi, ja sitten mies vielä pitää vanhan asuntonsa. Minkä ikäisiä olette? Kauanko mies ajatteli pyörittää tuollaista kuviota?
Eiköhän nyt molempien kannattaisi joustaa omasta mukavuudesta, niin että saatte säästettyä rahaa omaan asuntoon. Sinä kestät miehen kavereita ja mies yhdessä asumista. Ymmärrän kyllä, että jos kaverit ovat olleet aggressiivisia tai loukkaavia, että et halua nähdä heitä. Tosin en ymmärrä miksi mies haluaisi heitä tavata, jos käyttäytyvät niin hänen tyttöystäväänsä kohtaan.
Minä olen 28 ja mies 37. Ja miehelle hänen kaverinsa ja omat juttunsa/oma tilansa ovat sen verran tärkeitä, etten usko hänen ihan heti ainakaan luopuvan kämpästään. Hänen kaverinsa eivät sinänsä käyttäydy minua kohtaan loukkaavasti eikä varsinkaan agressiivisesti, mutta jotkut heistä ketkä ovat miehen hyviä kavereita vain ärsyttävät minua. Heidän juttunsa ovat välillä niin päättömiä ettei mielestäni mitään järkeä.
Mies ei halua luopua omasta asunnostaan kun olemme muuttamassa yhteen - OMG. Arvaa meniskö mulla läpi tuollainen. Ei menis! Enkä muuttaisi kyllä yhtään yhteen enää tuollaisen kanssa.
Juuri noin toimin itsekin (olen nainen), muuttaessani miesystäväni kanssa yhteen häneen asuntoonsa. Hyvä että näin teinkin, sillä yhdessäasuminen ei todellakaan sitten sujunutkaan ja muutin muutaman kuukauden päästä takaisin omaan asuntooni. En sano että teillä kävisi näin, mutta tuohan on ihan fiksua, koska jos asuminen yhdessä ei kertakaikkiaa suju, on molemmille helpompaa, että homma saadaan purettua nopeasti. Kyllä sen muutaman kuukauden päästä jo näkee ja sitten voi luovuttaa oman asuntonsa pois, jos ongelmi ei tule. Ajattele sitä kuin avioehtona - sitä optiota ei tarvitse käyttää ellei tule ongelmia.
Mies ei ole vielä valmis sitoutumaan.
Kiva aina pari päivää kk juhlia "poikamieskämpässä" ja sinne voi aina vetäytyä kun tulee riitaa tai muuten vaan nyppii. Voi myös käyttää panoluukkuna...kaveritkin saa lainata.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä olet turvannut tai turvaamassa selustasi eron varalle? Vai katsotko teidän suhteen olevan jotenkin erikoisasemassa suhteessa muihin?
No jos ero kuitenkin tulee niin minä kyllä ainakin löydän uuden asunnon helposti, tai sitten voin muuttaa väliaikaisesti vanhemmilleni. Eksänkin kanssa tuli ero neljän kuukauden avoliiton jälkeen (eksä jätti), ja uuteen asuntoon pääsin muuttamaan pari päivää eron jälkeen.
Eiköhän ole parempi oppia elämään yksin ja seurustella pitempään ennenkuin edes ajattelee yhteenmuuttoa.
Puoli vuotta on tosi lyhyt aika! Mies on fiksu kun haluaa pitää paluutien avoimena..
Olen nainen ja minusta tuo olisi ihanan ylellistä. Oma kämppä, minne voisi halutessaan mennä vain olemaan yksin ja vaikka nukkua rauhassa ilman että herää sata kertaa yössä miehen kuorsaukseen. Ottaisin heti jos olis rahaa.