Nainen, näin tiedät oletko ruma vai kaunis!
Rumuutesi tai kauneutesi selviää tällä yksinkertaiselle testillä.
Ovatko miehet mielestäsi enemmän a) ystävällisiä, hyviä ja lämpimiä vai b) epäystävällisiä, pahoja ja kylmiä?
Jos vastaat a, olet kaunis, ja jos vastaat b, olet ruma. Mitä varmempi vastauksesi on, sitä varmempaa on myös kauneutesi tai rumuutesi. Jos et osaa päättää vastausta, olet todennäköisesti tavallisen näköinen.
Mihinkö tämä perustuu? Siihen, että jos tarkastelemme miehiä joukkona, he kohtelevat kauniita naisia paremmin kuin rumia. Rumia kohtaan he ovat välinpitämättömämpiä, joten rumille syntyy miehistä etäinen vaikutelma. Miehet eivät välitä heistä. Kauniisiin naisiin miehet suhtautuvat miellyttämisenhaluisesti ja ystävällisemmin. Tämä koskee myös tilanteita, joissa miehet eivät ainakaan tietoisesti halua naisilta mitään vastineeksi. Miehet huomaavat kauniit naiset nopeammin ja haluavat päästä heidän suosioonsa, koska he pitävät heitä arvokkaampina kuin rumia naisia. Maailma näyttää siis miesten suhteen kauniiden ja rumien naisten silmin erilaiselta.
Kummin vastaat kysymykseen? Oletko samaa mieltä tuloksen kanssa?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Kieltäydyn ajattelemasta, että miehet, tai ihmiset yleensä, suhtautuvat mukavasti ainoastaan kauniisiin naisiin.
Minäkin kieltäydyn ajattelemasta noin, mutta uskon että rumempia ainakin kohdellaan epämukavammin. Aloitus oli tarkoituksella yleistävä, kyllä jopa minä tiedän erikseen muutamia lämpimiä miehiä (ovat usein jollain tavalla vähän epämiehäkkäitä, naisellisia, homohtavia tai hieman vammaisen oloisia), mutta kokonaisvaikutelmaani miehistä nämä hienot miehet eivät muuta. Tavallisen näköiset ja oloiset miehet, jotka olisivat myös lämpimiä minun silmiini, ovat harvinaisuus, todellinen harvinaisuus.
ap.
Vastaus A ja aikalailla epäröimättä. Olen naamasta varmaan ihan tavallinen rillipää, mutta kroppa on kamala. Olen 170cm pitkä ja 115kg painava. Jokainen voi arvioida kuinka kaunis olen.
Eli en ole lainkaan samaa mieltä ap:n kanssa. Minusta kyllä ihmiset ovat pääsääntöisesti kivoja ja ystävällisiä, ja sellainen olen itsekin muille, sukupuoleen katsomatta.
Omalla kohdalla testi ei pidä paikkaansa. Vastaan a, koska miehet ovat normaalisti arjessa ystävällisiä, mutta esim. viihteellä saan kuulla kommentteja rumuudestani.
Vierailija kirjoitti:
Surullista
Olen samaa mieltä. Todellisuus ei ole kivaa.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus A ja aikalailla epäröimättä. Olen naamasta varmaan ihan tavallinen rillipää, mutta kroppa on kamala. Olen 170cm pitkä ja 115kg painava. Jokainen voi arvioida kuinka kaunis olen.
Eli en ole lainkaan samaa mieltä ap:n kanssa. Minusta kyllä ihmiset ovat pääsääntöisesti kivoja ja ystävällisiä, ja sellainen olen itsekin muille, sukupuoleen katsomatta.
Oletko sitten olemukseltasi suloinen tai tosi naisellisen näköinen? Vaikka olisit kuinka pullukka, niin miehet voivat nähdä sinussa jotain viehättävää, jos olet naisellisen näköinen. Vaikea uskoa, että miehet olisivat sinua kohtaan yleisesti ottaen ystävällisiä, jos olisit ruma.
ap.
Vastauksistanne tähän mennessä voin päätellä, että miehet ovat ystävällisiä myös tavallisen näköisille naisille, eikä se menekään niin, että juuri puolivälissä tapahtuu käänne. Eli se epäkohteliaisuus tulee esille vasta siellä rumimpien pienemmässä päässä.
Voihan olla jopa niin, että ne kaikkein kauniimmat naiset näkevät miesten läpi ja vaikutus kääntyykin päinvastaiseksi: miehet eivät vaikutakaan niin aidosti ihanilta, vaan ovat aina haluamassa jotain ja mielistely on selvää.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla testi ei pidä paikkaansa. Vastaan a, koska miehet ovat normaalisti arjessa ystävällisiä, mutta esim. viihteellä saan kuulla kommentteja rumuudestani.
Mielenkiintoista. Ehkä ulkonäössäsi on samalla jotain viehättävää ja outoa. Et ole täysruma, mutta sinua voi rumanakin katsoa, jos niin ehdottomasti haluaa.
ap.
Joo niin varmaan, vastaukseni on ehdottomasti A, viimeksi tänään kaupassa käydessäni, tuntematon mies tarjoutui kantamaan raskaan kantamukseni autolleni. Myös nuori myyjämies oli erittäin ystävällinen ja kohtelias, vaikka ostin vain muutaman euron hintaisen lehden. Ja näitä on ihan päivittäin. Muutenhan tuon voisi uskoakin, mutta kun olen jo 47-v, niin en todellakaan usko. Ennemmin uskon siihen, että mitä itse annat, sitä saat takaisin. Lähtökohtaisesti olen itse kaikille ystävällinen ja suuni on mieluummin hymyssä kuin viivasuorana, joten luulen sen vaikuttavan.
A, mutta perustelusi ovat aivan kestämättömät. Ajattelen kaikista ihmisistä samoin. Suurin osa suomalaisista on hyvin kasvatettuja ja kohteliaita. Ne muutamat apinatapaukset ovat poikkeus, eikä heidän ruma ja huono käytöksensä johdu kenenkään muun "rumuudesta".
Kyllä sellaiset miehet lentäisivät työpaikoilta äkkiä ulos, jotka vain käyttäytyisivät hyvin kauniita naisia kohtaan! Hassu ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltäydyn ajattelemasta, että miehet, tai ihmiset yleensä, suhtautuvat mukavasti ainoastaan kauniisiin naisiin.
Minäkin kieltäydyn ajattelemasta noin, mutta uskon että rumempia ainakin kohdellaan epämukavammin. Aloitus oli tarkoituksella yleistävä, kyllä jopa minä tiedän erikseen muutamia lämpimiä miehiä (ovat usein jollain tavalla vähän epämiehäkkäitä, naisellisia, homohtavia tai hieman vammaisen oloisia), mutta kokonaisvaikutelmaani miehistä nämä hienot miehet eivät muuta. Tavallisen näköiset ja oloiset miehet, jotka olisivat myös lämpimiä minun silmiini, ovat harvinaisuus, todellinen harvinaisuus.
ap.
Mulla taas niin päin, että tunnen vain yhden miehen, joka kohtelee random-naisia erilailla ulkonäön mukaan. Tämä kaikki, niin sinun kuin minunkin tekstini, on pelkkää mutu-tuntumaa, ja olen iloinen että mulla on aika positiivinen käsitys miehistä tässä asiassa.
Minä en hymyile vieraille ja minulla on se resting bitch face. Kun menen kauppaan saan palvelua. En osaa erottaa mitään muuta kuin hyvän palvelun ja olemattoman palvelun. Sehän on huono myyjä jos ei osaa myydä kuin kauniille ja hymyileville :D
Ap on kyllä niin porvoolainen, että nauraa varmaan makeasti näitä lukiessaan.
Isäni on mies, veljeni samoin ovat miehiä, kaikki poikaystäväni ja aviomieheni ovat olleet miehiä. Minulla on ollut useita miespomoja ja leegio miestyökavereita. Kaikki ovat suhtautuneet minuun ystävällisesti, monet ovat rakastaneet minua. Mitä tällä muka on tekemistä ulkonäköni kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Isäni on mies, veljeni samoin ovat miehiä, kaikki poikaystäväni ja aviomieheni ovat olleet miehiä. Minulla on ollut useita miespomoja ja leegio miestyökavereita. Kaikki ovat suhtautuneet minuun ystävällisesti, monet ovat rakastaneet minua. Mitä tällä muka on tekemistä ulkonäköni kanssa?
Aika naiivi olet, jos luulet että miespomosi ja -työkaverisi olisivat olleet yhtä ystävällisiä sinulle, jos olisit ruma.
ap.
B, ja olen ruma! Esim miesasiakaspalvelijoista huomaa kylmäkiskoisuuden, joskus jopa halveksunnan. Moni mies tuntuu viestivän "hyi saatana, älä vaan kuvittele mitään rumilus". Joskus huomaan että miehet tuppaavat esim humalassa jopa vähän haastavan riitaa. Se ei haittaa, koska olen hyvä pitämään puoleni ja pieksen miehet aina sanallisesti.
Kauheaa, mutta olen itse tavallaan samanlainen miehiä kohtaan. Ystävällisin olen normaalin tai hyvällä tavalla persoonallisen näköisille miehille. Kiiltokuvapojille olen viileä ja vähän tyly. Mutta niin olen myös rumille pullaposkimiehille! Semmoisille nyhjäkkeille jotka ovat vähän mielistelevän ystävällisiä. Silloin huomaan että itselleni tulee olo "yääh eikai tuo kuvittele mitään" ja siksi tylytän vaikken tavallaan haluaisi.
Eli miehet ovat kyllä pinnallisia kusipäitä mutta niin olen minäkin! Olen ruma mutta pinnallinen kusipää, hahhahhaa :D Näin se maailma makaa!
Vierailija kirjoitti:
Minä en hymyile vieraille ja minulla on se resting bitch face. Kun menen kauppaan saan palvelua. En osaa erottaa mitään muuta kuin hyvän palvelun ja olemattoman palvelun. Sehän on huono myyjä jos ei osaa myydä kuin kauniille ja hymyileville :D
Ap on kyllä niin porvoolainen, että nauraa varmaan makeasti näitä lukiessaan.
Mieluummin olisinkin porvoolainen naureskelija, kuin b-vastauksen antava rumilus, jota ei paljon naurata.
En tajua, miksi se on miehille niin vaikea antaa peruskohteliasta palvelua rumille naisille. Onko niin tärkeää, ettei anna väärää kuvaa, ettei nainen vaikka luule, että hänellä on ihmisarvo? Mutta tavisnaisten ja kauniiden kohdalla tämä riski ei haittaa, koska heitä voi ihan perusinhimillisesti kohdella.
ap.
Suurin osa naisista on tavallisia/nättejä ja siitä ylöspäin, joten ei ehkä tajua miten eri tavalla voitaisiin kohdella jos olisivat oikeasti niitä rumia. Ei ole väliä millään hymyllä ja asenteella silloin.
Outo ajatus, sillä muistan kouluajoilta miten koulukiusatut saattoivat olla hyvinkin söpöjä nuoria tyttöjä, ja kiusaajat poikia. Koen että aina tämä ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Oman ulkonäkönsä tason huomaa siitä minkänäköset katselee sua kun tulet vastaan kaupungilla
Silloin kohtalaisen harvoin kun nainen minua katsoo pidempään, niin hän on yleensä kaunis. Tavikset eivät katso oikeastaan koskaan. Tarkoittaako tämä sitä, että olen komea?
Ehkä se on niin, että suurin osa naisista on miesten mielestä jollakin tavalla viehättäviä (minunkin silmissäni ovat, joten miesten silmissä sitten varmasti vasta ovatkin), ja me rumilukset, jotka asemamme vuoksi pidämme miehiä etäisinä ja kylminä, olemme harvinaisuus.
ap.