Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, näin tiedät oletko ruma vai kaunis!

Vierailija
20.11.2016 |

Rumuutesi tai kauneutesi selviää tällä yksinkertaiselle testillä.

Ovatko miehet mielestäsi enemmän a) ystävällisiä, hyviä ja lämpimiä vai b) epäystävällisiä, pahoja ja kylmiä?

Jos vastaat a, olet kaunis, ja jos vastaat b, olet ruma. Mitä varmempi vastauksesi on, sitä varmempaa on myös kauneutesi tai rumuutesi. Jos et osaa päättää vastausta, olet todennäköisesti tavallisen näköinen.

Mihinkö tämä perustuu? Siihen, että jos tarkastelemme miehiä joukkona, he kohtelevat kauniita naisia paremmin kuin rumia. Rumia kohtaan he ovat välinpitämättömämpiä, joten rumille syntyy miehistä etäinen vaikutelma. Miehet eivät välitä heistä. Kauniisiin naisiin miehet suhtautuvat miellyttämisenhaluisesti ja ystävällisemmin. Tämä koskee myös tilanteita, joissa miehet eivät ainakaan tietoisesti halua naisilta mitään vastineeksi. Miehet huomaavat kauniit naiset nopeammin ja haluavat päästä heidän suosioonsa, koska he pitävät heitä arvokkaampina kuin rumia naisia. Maailma näyttää siis miesten suhteen kauniiden ja rumien naisten silmin erilaiselta.

Kummin vastaat kysymykseen? Oletko samaa mieltä tuloksen kanssa?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B, ja olen ruma! Esim miesasiakaspalvelijoista huomaa kylmäkiskoisuuden, joskus jopa halveksunnan. Moni mies tuntuu viestivän "hyi saatana, älä vaan kuvittele mitään rumilus". Joskus huomaan että miehet tuppaavat esim humalassa jopa vähän haastavan riitaa. Se ei haittaa, koska olen hyvä pitämään puoleni ja pieksen miehet aina sanallisesti.

Kauheaa, mutta olen itse tavallaan samanlainen miehiä kohtaan. Ystävällisin olen normaalin tai hyvällä tavalla persoonallisen näköisille miehille. Kiiltokuvapojille olen viileä ja vähän tyly. Mutta niin olen myös rumille pullaposkimiehille! Semmoisille nyhjäkkeille jotka ovat vähän mielistelevän ystävällisiä. Silloin huomaan että itselleni tulee olo "yääh eikai tuo kuvittele mitään" ja siksi tylytän vaikken tavallaan haluaisi.

Eli miehet ovat kyllä pinnallisia kusipäitä mutta niin olen minäkin! Olen ruma mutta pinnallinen kusipää, hahhahhaa :D Näin se maailma makaa!

Kiva että kirjoitit "maailmankuvasi" tänne, just tuollainen asenne miehistä välittyy minullekin. Jos menen vaikka kysymään kaupassa, että mistä löytyy jotain, niin ei voida hymyillä tai olla ihan vain kohteliaita, ihan kuin haisisin tai jotain. Naiset kyllä ovat useinkin tosi ystävällisiä minulle.

Ihan kohteliaita minulle ovat vanhusmiehet, eilen yksikin papparainen ystävällisesti kiitti kun häntä neuvoin jossakin, mutta nuorelta tai 4-kymppiseltä tuollaista kohteliasta kiitosta on turha odottaa, ellei kyseessä ole sellainen kaikkien kaveri -tyyppinen ihminen (joka on yleensä holhoavassa, hieman isällisessä asemassa työnsä puolesta).

ap.

Miehet eivät yleensä hymyile tuntemattomille, se ei kuulu meidän sosiaaliseen käyttäytymiseemme samalla tavalla kuin naisilla. Miehet myös töksäyttävät loogisen vastauksen, koska kysyit loogisen kysymyksen, vaikkapa "Tiedätkö missä ketsuppi on?" Eli olet vain kohdannut tavallisia miehiä, et varsinaisesti sinua kohtaan vihamielisiä.

Jos miehet ovat luonnostaan kylmiä ihan kaikille, niin mikseivät ihmiset ole vastanneet enemmän b-kohtaa? Jos sanomasi on totta, niin eivätkö miehet olisi yleisesti muidenkin naisten mielestä enemmän b:tä kuin a:ta?

Vierailija
62/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ollaan ystävällisiä usein, mutta en usko että johtuisi kauneudesta. Ulkonäköni on tavallinen, ei ärsyttävä, ei uhkaava, ja näytän jotenkin luotettavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olet ilmeisesti ihan tosissasi. Pystytkö kokeilemaan seuraavaa noin 20-30 päivän ajan: suhtaudu kaikkiin ihmisiin rakkaudella. Kun puhut heille, puhu "sydämestäsi". Aamulla ennen ulos lähtemistä lähetä lämpimiä ajatuksia kaikkialle minne tulet menemään. Ajattele, että jokainen kohtaamasi ihminen on paras ystäväsi ja tosi mukava ja ihana sisältä.

Vaikka toinen murisisi vastaan, hymyile vain vähän ja rakasta häntä mielessäsi.

Lyön kanssasi vetoa, että oma asennemuutoksesi muuttaa elämäsi näiden päivien aikana. Ja ei, sinun ei tarvitse laittaa mekkoa ja korkokenkiä tai keikutella päätä tai lirkutella. Suhtaudut vain kaikkiin kohtaamiisi ihmisiin rakkaudella.

Aika kauan kesti, että joku tulee vihjaamaan minua itseäni syypääksi miesten kylmyyteen, tähän asti pysyttiin edes melkein asiassa.

Enköhän jatka ihan normiasenteella kulkemista tähänkin asti. Jos miehet ovat kylmiä normaaliminälle, en rupea niitä mielistelemään olemalla joku neiti aurinkoinen, kun se ei luonteeseeni kuulu. Ja naisilla on sentään sen verran kohteliaisuutta, että kohtelevat minua arvostaen omana itseäni, ihmisenä jolla on joskus negatiivisiakin ajatuksia, kuten kellä tahansa. Jos miehille ei se riitä, vaan pitää olla niin kylmä, niin en voi asialle tehdä muuta kuin ihmetellä ja ehkä muuttaa ulkonäköäni nätimmäksi. En kuitenkaan teeskentele olevani luonteeltani muuta kuin olen.

ap.

Vierailija
64/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko tulkinnut ihan väärin vai valittaako rumat naiset täällä siitä, että eivät saa samaa erikoiskohtelua kuin kauniit naiset ja siksi miehet ovat kylmiä? Onko miehet nyt kylmiä mua kohtaan, kun ei ne anna mullekaan mitään erityishuomiota?

-mies

Kyllä, olet tulkinnut väärin, mitä ei ehkä olisi tapahtunut, jos olisit lukenut keskustelun tarkkaan, koska tuollaista ei ole täällä mielestäni havaittavaissa. Miehet ovat minun maailmassani kylmiä, koska he kohtelevat minua huonommin kuin naiset. Jotta en pitäisi miehiä kylminä, heidän tulisi kohdella minua yhtä ystävällisesti (esim. asiakaspalvelijat) kuin naisetkin kohtelevat, sen enempää ei siis "vaadita", mutta jo tuo peruskohteliaisuuskin on miehille kohdallani liikaa.

ap.

Olin tuossa viikko sitten mieslääkärillä. Hän oli "kylmä". Ei ottanut kummoista kontaktia ja, vaikka heitti läppää, niin hoiti homman ns. liukuhihnamoodilla. Olisin voinut pitää häntä kylmänä, mutta en pidä sillä sellaisia miehet usein ovat. Naislääkäri on melkein aina "mukavampi". Silti tiedostan että se mukava naislääkäri saattaa ajatella minusta paljon negatiivisemmin kuin se "kylmä" mieslääkäri, koska sukupuolissa nyt vaan on sellainen ero käytöksessä.

Vierailija
65/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni luultavasti että a) vaihtoehtoon pitäisi olla joku julmetun kaunotar.

"Ei pidä paikkaansa koska olen tavis ja silti mulle ollaan ystävällisiä".

Siis a) vaihtoehtoon riittää että on kutakuinkin sopusuhtainen ja riittävän symmetriset piirteet. Niin ettei näytä seinään juosseelta ja katujyrän alle jääneeltä ja kehnosti kokoonparsitulta.

Tietysti vaikuttaa myös miten itse käyttäytyy. Jos vaikutat iloisella ja ystävälliseltä, niin myös aina kohdellaan ystävällisemmin. Jos on naama norsinvitulla niin varmasti saat tylympää kohtelua.

Jaa niin itse sanoisin A. Vaikka olen ihan tavis perheenäiti hupparissa ja meikittä.

Joo. Naisille on tyypillistä vähätellä omaa ulkonäköään ja sen merkitystä. "Olen ihan tavallisen näköinen, joten miehet eivät varmastikaan ole suhteeni lainkaan pinnallisia / katso ulkonäköäni / anna sen vaikuttaa."

Onneksi en ole mikään kaikkivaltias, koska jos olisin, niin laittaisin nämä ulkonäkönsä vähättelijät maistamaan rumuutta. Sittenpähän näkisivät, että kyllä sillä ulkonäöllä sittenkin jotain vaikutusta oli.

ap.

Vierailija
66/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, no ton logiikan mukaan olen sitten kaunis. En ole koskana pitänyt itseäni kauniina, mutta olen kyllä ihan tottunutkin siihen, että jos meen jonnekin huoltsikalle tsekkaan rengaspaineita, niin hyvä kun ehtii ulos autosta, niin joku äijä on tarjoamassa apuaan (pätemässä) ja siis tämä koskee muitakin tilanteita, esim. töissä miehet kyllä auttavat heti jne. Eikö rumilla ole sitten näin?

Tai sitten he yrittävät iskeä sinua;) Nätit naiset saavat apua rumia useammin. Karua, mutta totta. 

Vierailija
67/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B, ja olen ruma! Esim miesasiakaspalvelijoista huomaa kylmäkiskoisuuden, joskus jopa halveksunnan. Moni mies tuntuu viestivän "hyi saatana, älä vaan kuvittele mitään rumilus". Joskus huomaan että miehet tuppaavat esim humalassa jopa vähän haastavan riitaa. Se ei haittaa, koska olen hyvä pitämään puoleni ja pieksen miehet aina sanallisesti.

Kauheaa, mutta olen itse tavallaan samanlainen miehiä kohtaan. Ystävällisin olen normaalin tai hyvällä tavalla persoonallisen näköisille miehille. Kiiltokuvapojille olen viileä ja vähän tyly. Mutta niin olen myös rumille pullaposkimiehille! Semmoisille nyhjäkkeille jotka ovat vähän mielistelevän ystävällisiä. Silloin huomaan että itselleni tulee olo "yääh eikai tuo kuvittele mitään" ja siksi tylytän vaikken tavallaan haluaisi.

Eli miehet ovat kyllä pinnallisia kusipäitä mutta niin olen minäkin! Olen ruma mutta pinnallinen kusipää, hahhahhaa :D Näin se maailma makaa!

Kiva että kirjoitit "maailmankuvasi" tänne, just tuollainen asenne miehistä välittyy minullekin. Jos menen vaikka kysymään kaupassa, että mistä löytyy jotain, niin ei voida hymyillä tai olla ihan vain kohteliaita, ihan kuin haisisin tai jotain. Naiset kyllä ovat useinkin tosi ystävällisiä minulle.

Ihan kohteliaita minulle ovat vanhusmiehet, eilen yksikin papparainen ystävällisesti kiitti kun häntä neuvoin jossakin, mutta nuorelta tai 4-kymppiseltä tuollaista kohteliasta kiitosta on turha odottaa, ellei kyseessä ole sellainen kaikkien kaveri -tyyppinen ihminen (joka on yleensä holhoavassa, hieman isällisessä asemassa työnsä puolesta).

ap.

Miehet eivät yleensä hymyile tuntemattomille, se ei kuulu meidän sosiaaliseen käyttäytymiseemme samalla tavalla kuin naisilla. Miehet myös töksäyttävät loogisen vastauksen, koska kysyit loogisen kysymyksen, vaikkapa "Tiedätkö missä ketsuppi on?" Eli olet vain kohdannut tavallisia miehiä, et varsinaisesti sinua kohtaan vihamielisiä.

Jos miehet ovat luonnostaan kylmiä ihan kaikille, niin mikseivät ihmiset ole vastanneet enemmän b-kohtaa? Jos sanomasi on totta, niin eivätkö miehet olisi yleisesti muidenkin naisten mielestä enemmän b:tä kuin a:ta?

Kommentoin lähinnä tuota ohjeen kysymistä tuntemattomalta mieheltä. Vaikea kuvitella, että eri näköiset naiset saisivat siinä erilaista kohtelua. Eivät minulta ainakaan. Eikä se ole kylmyyttä, vaan neutraaliutta.

Pidempään kestävissä sosiaalisissa tilanteissa asia on varmastikin eri.

Vierailija
68/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Yritä nyt ymmärtää, että kaunis nainen saa erikoiskohtelua, jota kukaan muu ei saa. Ei toinen mies eikä ruma nainen. Miehillä virtaa testosteronia veressä. Se saa suhtautumaan merkityksettömiin arkisiin tilanteisiin kylmemmin. Se ei ole huono ominaisuus, vaan tarkoittaa sitä että miehillä on erilaiset vahvuudet kuin naisilla. Se ystävällisyys mitä miehet osoittavat kauniille naisille ei ole mitään universaalia. Se on onnettomien epätoivoisten miesten yritys tehdä vaikutus naiseen. Ne miehet jotka ihan tosissaan ovat viehättäviä kauniiden naisten silmissä, eivät ole ystävällisiä näille. Ystävällisyys on alemmuuskompleksia potevan kuhnurin yritys hurmata kuningatar.

Vierailija
69/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti B, ja allekirjoitan tämän teorian täysin. Välttelen miehiä vastedeskin.

Vierailija
70/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis a) vaihtoehtoon riittää että on kutakuinkin sopusuhtainen ja riittävän symmetriset piirteet. Niin ettei näytä seinään juosseelta ja katujyrän alle jääneeltä ja kehnosti kokoonparsitulta.

Tietysti vaikuttaa myös miten itse käyttäytyy. Jos vaikutat iloisella ja ystävälliseltä, niin myös aina kohdellaan ystävällisemmin. Jos on naama norsinvitulla niin varmasti saat tylympää kohtelua.

Jaa niin itse sanoisin A. Vaikka olen ihan tavis perheenäiti hupparissa ja meikittä.

Joo. Naisille on tyypillistä vähätellä omaa ulkonäköään ja sen merkitystä. "Olen ihan tavallisen näköinen, joten miehet eivät varmastikaan ole suhteeni lainkaan pinnallisia / katso ulkonäköäni / anna sen vaikuttaa."

Onneksi en ole mikään kaikkivaltias, koska jos olisin, niin laittaisin nämä ulkonäkönsä vähättelijät maistamaan rumuutta. Sittenpähän näkisivät, että kyllä sillä ulkonäöllä sittenkin jotain vaikutusta oli.

ap.

Naisille on tyypillistä myös vähätellä miesten kaikkiruokaisuutta.

Kamoon, palautetaan taas mieliin se tarina orangista, joka oli ilotalon asiakkaiden keskuudessa suositumpi kuin yksikään ihmisnaaraista.

Ulkonäkönne ei ole niin merkittävä kuin luulette, mitä tulee jokapäiväiseen kanssakäymiseen miesten kanssa. Ulkonäkönne on merkittävä kun kilpailette muita naisia vastaan esim. siinä kenen perse pääsee iltalehteen tänään. Sinne ei kaikki perseet ihan pääse. Mutta kaikki perseet kyllä saavat jonkun miehen peniksen kovaksi.

Vierailija
71/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tussukka. Naisille positiivisen huomion ja avun saaminen miehiltä on yhtä elintärkeää kuin miehille seksin saaminen naisilta. Jos puutteesta valittaa, niin silloin alentaa itsensä lassukaksi/tussukaksi.

Vierailija
72/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

A, mutta en ole erityisen kaunis todellakaan. Mulla on vähän ylipainoa, hapsottavat hiukset ja vinot hampaat. Silmäni kääntyvät alaspäin, mutta päinvastaisesti suu usein ylöspäin. Kohtelen ihmisiä hyvin, joten muakin kohdellaan useimmiten. Itse kyllä huomaan puhun ihan normaalistisi ja ystävällisesti "rumillekin" miehille, todella komeiden seurassa menen puihin.

Vierailija
73/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap olet ilmeisesti ihan tosissasi. Pystytkö kokeilemaan seuraavaa noin 20-30 päivän ajan: suhtaudu kaikkiin ihmisiin rakkaudella. Kun puhut heille, puhu "sydämestäsi". Aamulla ennen ulos lähtemistä lähetä lämpimiä ajatuksia kaikkialle minne tulet menemään. Ajattele, että jokainen kohtaamasi ihminen on paras ystäväsi ja tosi mukava ja ihana sisältä.

Vaikka toinen murisisi vastaan, hymyile vain vähän ja rakasta häntä mielessäsi.

Lyön kanssasi vetoa, että oma asennemuutoksesi muuttaa elämäsi näiden päivien aikana. Ja ei, sinun ei tarvitse laittaa mekkoa ja korkokenkiä tai keikutella päätä tai lirkutella. Suhtaudut vain kaikkiin kohtaamiisi ihmisiin rakkaudella.

Aika kauan kesti, että joku tulee vihjaamaan minua itseäni syypääksi miesten kylmyyteen, tähän asti pysyttiin edes melkein asiassa.

Enköhän jatka ihan normiasenteella kulkemista tähänkin asti. Jos miehet ovat kylmiä normaaliminälle, en rupea niitä mielistelemään olemalla joku neiti aurinkoinen, kun se ei luonteeseeni kuulu. Ja naisilla on sentään sen verran kohteliaisuutta, että kohtelevat minua arvostaen omana itseäni, ihmisenä jolla on joskus negatiivisiakin ajatuksia, kuten kellä tahansa. Jos miehille ei se riitä, vaan pitää olla niin kylmä, niin en voi asialle tehdä muuta kuin ihmetellä ja ehkä muuttaa ulkonäköäni nätimmäksi. En kuitenkaan teeskentele olevani luonteeltani muuta kuin olen.

ap.

Sinun ei tarvitse teeskennellä tai käyttäytyä eri tavalla.

Vierailija
74/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A, mutta en ole erityisen kaunis todellakaan. Mulla on vähän ylipainoa, hapsottavat hiukset ja vinot hampaat. Silmäni kääntyvät alaspäin, mutta päinvastaisesti suu usein ylöspäin. Kohtelen ihmisiä hyvin, joten muakin kohdellaan useimmiten. Itse kyllä huomaan puhun ihan normaalistisi ja ystävällisesti "rumillekin" miehille, todella komeiden seurassa menen puihin.

Minulla on aina ollutkin sellainen käsitys, että naiset näkevät ihmisarvon kaikissa: niin miehissä ja naisissa, niin rumissa kuin kauniissakin.

Miehet taas näkevät tuon arvon kaikissa muissa paitsi rumissa naisissa.

ap.

Vierailija
75/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tussukka. Naisille positiivisen huomion ja avun saaminen miehiltä on yhtä elintärkeää kuin miehille seksin saaminen naisilta. Jos puutteesta valittaa, niin silloin alentaa itsensä lassukaksi/tussukaksi.

Aa, vau, en tiennytkään tästä sanasta. Eli tussukka on lassukka-sanan naisversio. Ihanaa!

Mies on lassukka, kun ei saa reikää. Nainen on tussukka, kun ei saa ihmisarvoista kohtelua miehiltä, näinkö?

ap.

Vierailija
76/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin mieheltäni, että onko hänen mielestään "rumilla naisilla" ihmisarvoa. Hän oli ihmeissään kysymyksestä. Ap, sinulla on todella ikävä käsitys itselläsi miehistä.

Vierailija
77/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina ollutkin sellainen käsitys, että naiset näkevät ihmisarvon kaikissa: niin miehissä ja naisissa, niin rumissa kuin kauniissakin.

ap.

Ihmisarvo on eri asia kuin seksuaalinen arvo. Miesten mielestä kaikilla ihmisillä on ihmisarvo ja noin 80 prosentilla naisista seksuaalinen arvo. Naisten mielestä kaikilla ihmisillä on ihmisarvo noin 20 prosentilla miehistä seksuaalinen arvo.

Vierailija
78/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Tää nyt on ihan sun oma cognitive bias, joka johtuu siitä että et saa miehiltä sitä huomiota, mitä kauniit naiset saavat. Samaa valittavat epävarmat miehet, joiden mielestä naiset ovat tylyjä kun antavat pakkeja.

Vierailija
79/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) ja oon susiruma.

Vierailija
80/100 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Naisille on tyypillistä myös vähätellä miesten kaikkiruokaisuutta.

Kamoon, palautetaan taas mieliin se tarina orangista, joka oli ilotalon asiakkaiden keskuudessa suositumpi kuin yksikään ihmisnaaraista.

Ulkonäkönne ei ole niin merkittävä kuin luulette, mitä tulee jokapäiväiseen kanssakäymiseen miesten kanssa. Ulkonäkönne on merkittävä kun kilpailette muita naisia vastaan esim. siinä kenen perse pääsee iltalehteen tänään. Sinne ei kaikki perseet ihan pääse. Mutta kaikki perseet kyllä saavat jonkun miehen peniksen kovaksi.

Naiselle tuo ulkonäkönsä vähättely on varmaan juuri sitä miesten kaikkiruokaisuuden vähättelyä, sitä ettei oivalleta, että miehen silmissä monikin on viehättävä ulkonäöltään. Ei uskota, että mies voi haluta sinua pinnallisista syistä tai vain esittää mukavaa (jota siis ei oikeasti ole, jos sitten rumille onkin kylmä), jos olet tavallinen, vaan että hän ihan mukavuuttaan vain on ystävällinen, pahimmillaan luullaan että mies ihastuu/rakastuu vain ja ainoastaan luonteeseen!! Tirsk!

ap.