Nainen, näin tiedät oletko ruma vai kaunis!
Rumuutesi tai kauneutesi selviää tällä yksinkertaiselle testillä.
Ovatko miehet mielestäsi enemmän a) ystävällisiä, hyviä ja lämpimiä vai b) epäystävällisiä, pahoja ja kylmiä?
Jos vastaat a, olet kaunis, ja jos vastaat b, olet ruma. Mitä varmempi vastauksesi on, sitä varmempaa on myös kauneutesi tai rumuutesi. Jos et osaa päättää vastausta, olet todennäköisesti tavallisen näköinen.
Mihinkö tämä perustuu? Siihen, että jos tarkastelemme miehiä joukkona, he kohtelevat kauniita naisia paremmin kuin rumia. Rumia kohtaan he ovat välinpitämättömämpiä, joten rumille syntyy miehistä etäinen vaikutelma. Miehet eivät välitä heistä. Kauniisiin naisiin miehet suhtautuvat miellyttämisenhaluisesti ja ystävällisemmin. Tämä koskee myös tilanteita, joissa miehet eivät ainakaan tietoisesti halua naisilta mitään vastineeksi. Miehet huomaavat kauniit naiset nopeammin ja haluavat päästä heidän suosioonsa, koska he pitävät heitä arvokkaampina kuin rumia naisia. Maailma näyttää siis miesten suhteen kauniiden ja rumien naisten silmin erilaiselta.
Kummin vastaat kysymykseen? Oletko samaa mieltä tuloksen kanssa?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
B, ja olen ruma! Esim miesasiakaspalvelijoista huomaa kylmäkiskoisuuden, joskus jopa halveksunnan. Moni mies tuntuu viestivän "hyi saatana, älä vaan kuvittele mitään rumilus". Joskus huomaan että miehet tuppaavat esim humalassa jopa vähän haastavan riitaa. Se ei haittaa, koska olen hyvä pitämään puoleni ja pieksen miehet aina sanallisesti.
Kauheaa, mutta olen itse tavallaan samanlainen miehiä kohtaan. Ystävällisin olen normaalin tai hyvällä tavalla persoonallisen näköisille miehille. Kiiltokuvapojille olen viileä ja vähän tyly. Mutta niin olen myös rumille pullaposkimiehille! Semmoisille nyhjäkkeille jotka ovat vähän mielistelevän ystävällisiä. Silloin huomaan että itselleni tulee olo "yääh eikai tuo kuvittele mitään" ja siksi tylytän vaikken tavallaan haluaisi.
Eli miehet ovat kyllä pinnallisia kusipäitä mutta niin olen minäkin! Olen ruma mutta pinnallinen kusipää, hahhahhaa :D Näin se maailma makaa!
Kiva että kirjoitit "maailmankuvasi" tänne, just tuollainen asenne miehistä välittyy minullekin. Jos menen vaikka kysymään kaupassa, että mistä löytyy jotain, niin ei voida hymyillä tai olla ihan vain kohteliaita, ihan kuin haisisin tai jotain. Naiset kyllä ovat useinkin tosi ystävällisiä minulle.
Ihan kohteliaita minulle ovat vanhusmiehet, eilen yksikin papparainen ystävällisesti kiitti kun häntä neuvoin jossakin, mutta nuorelta tai 4-kymppiseltä tuollaista kohteliasta kiitosta on turha odottaa, ellei kyseessä ole sellainen kaikkien kaveri -tyyppinen ihminen (joka on yleensä holhoavassa, hieman isällisessä asemassa työnsä puolesta).
ap.
Kaikkein rumimmat miehet : heillä on ihme pakkomielle kauniisiin naisiin, tunkevat joka tuutista ettei ne hyvännäköiset miehet ollenkaan ehdi edes.
Onkohan tämä samoin että rumemmat naiset palvovat niitä komeita?
Minua tuijottaa vain mamut. Mistä tämä kertoo?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein rumimmat miehet : heillä on ihme pakkomielle kauniisiin naisiin, tunkevat joka tuutista ettei ne hyvännäköiset miehet ollenkaan ehdi edes.
Onkohan tämä samoin että rumemmat naiset palvovat niitä komeita?
Ei ainakaan minun kohdallani. Luulen että jotenkin oma miesmaku mukautuu oman ulkonäön mukaan. Pidin hiljaisista ujoista nörteistä, suorastaan rumistakin, mutta sitten tajusin, että se oli vain harhaa, että he olisivat muka vähemmän pinnallisia. Heidän käytöksestään ei vaan huou sitä samaa ylimielistä kylmyyttä kuin komeista miehistä, koska he ovat niin ujoja, ettei heistä oikein välity mitään. Voi sitten toiveikkaasti kuvitella, että ehkä he pitävät sinusta mutteivat vaan näytä sitä ujoutensa takia, vaikka oikeasti he eivät pidä sinusta sen enempää kuin ne rohkeammatkaan miehet.
Pidän niitä ns. komeimpia miehiä aika vastenmielisinä kokonaisuuksina, koska he ovat niitä kaikkein kylmimpiä. Ehkä jos olisin kaunis, niin olisin saanut heistä eri kuvan (koska he olisivat lämpimämpiä minua kohtaan), mutta kun tiedän välittömästi tällaisen komean miehen nähdessäni, että tuo on/olisi minua kohtaan kylmä, niin aika vaikea sitä on siinä palvoa.
ap.
Moni luultavasti että a) vaihtoehtoon pitäisi olla joku julmetun kaunotar.
"Ei pidä paikkaansa koska olen tavis ja silti mulle ollaan ystävällisiä".
Siis a) vaihtoehtoon riittää että on kutakuinkin sopusuhtainen ja riittävän symmetriset piirteet. Niin ettei näytä seinään juosseelta ja katujyrän alle jääneeltä ja kehnosti kokoonparsitulta.
Tietysti vaikuttaa myös miten itse käyttäytyy. Jos vaikutat iloisella ja ystävälliseltä, niin myös aina kohdellaan ystävällisemmin. Jos on naama norsinvitulla niin varmasti saat tylympää kohtelua.
Jaa niin itse sanoisin A. Vaikka olen ihan tavis perheenäiti hupparissa ja meikittä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus A ja aikalailla epäröimättä. Olen naamasta varmaan ihan tavallinen rillipää, mutta kroppa on kamala. Olen 170cm pitkä ja 115kg painava. Jokainen voi arvioida kuinka kaunis olen.
Eli en ole lainkaan samaa mieltä ap:n kanssa. Minusta kyllä ihmiset ovat pääsääntöisesti kivoja ja ystävällisiä, ja sellainen olen itsekin muille, sukupuoleen katsomatta.
Oletko sitten olemukseltasi suloinen tai tosi naisellisen näköinen? Vaikka olisit kuinka pullukka, niin miehet voivat nähdä sinussa jotain viehättävää, jos olet naisellisen näköinen. Vaikea uskoa, että miehet olisivat sinua kohtaan yleisesti ottaen ystävällisiä, jos olisit ruma.
ap.
En ole erityisen naisellinen. Hameita ja korkokenkiä en käytä koskaan. Meikkaan tosi harvoin ja tukka on ihan peruspolkka. Yleensä pukeudun mustiin ja tummiin vaatteisiin. Ikää mulla on jo päälle 40. Kropan malli lähinnä jotain tasapaksun ja omenan väliltä.
En pidä yhtään todennäköisenä sitä, että miehet suhtautuisivat minuun ystävällisesti ulkonäköni takia. Ei mulla esim. yöelämässä, silloin harvoin kun viihteellä käyn, koskaan flaksi käy. Hyvin harvoin kukaan mies yrittää iskeä, mutta pääsääntöisesti kaikki kehen arjessa törmään, suhtautuu joko ystävällisesti tai ei huomaa olemassaoloani sen erityisemmin. Kyllä mä luulen, että minuun suhtaudutaan positiivisesti ja ystävällisesti siksi, että itsekin suhtaudun samoin kanssaihmisiini. Ulkonäöllä se ei ainakaan selity.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
B, ja olen ruma! Esim miesasiakaspalvelijoista huomaa kylmäkiskoisuuden, joskus jopa halveksunnan. Moni mies tuntuu viestivän "hyi saatana, älä vaan kuvittele mitään rumilus". Joskus huomaan että miehet tuppaavat esim humalassa jopa vähän haastavan riitaa. Se ei haittaa, koska olen hyvä pitämään puoleni ja pieksen miehet aina sanallisesti.
Kauheaa, mutta olen itse tavallaan samanlainen miehiä kohtaan. Ystävällisin olen normaalin tai hyvällä tavalla persoonallisen näköisille miehille. Kiiltokuvapojille olen viileä ja vähän tyly. Mutta niin olen myös rumille pullaposkimiehille! Semmoisille nyhjäkkeille jotka ovat vähän mielistelevän ystävällisiä. Silloin huomaan että itselleni tulee olo "yääh eikai tuo kuvittele mitään" ja siksi tylytän vaikken tavallaan haluaisi.
Eli miehet ovat kyllä pinnallisia kusipäitä mutta niin olen minäkin! Olen ruma mutta pinnallinen kusipää, hahhahhaa :D Näin se maailma makaa!
Kiva että kirjoitit "maailmankuvasi" tänne, just tuollainen asenne miehistä välittyy minullekin. Jos menen vaikka kysymään kaupassa, että mistä löytyy jotain, niin ei voida hymyillä tai olla ihan vain kohteliaita, ihan kuin haisisin tai jotain. Naiset kyllä ovat useinkin tosi ystävällisiä minulle.
Ihan kohteliaita minulle ovat vanhusmiehet, eilen yksikin papparainen ystävällisesti kiitti kun häntä neuvoin jossakin, mutta nuorelta tai 4-kymppiseltä tuollaista kohteliasta kiitosta on turha odottaa, ellei kyseessä ole sellainen kaikkien kaveri -tyyppinen ihminen (joka on yleensä holhoavassa, hieman isällisessä asemassa työnsä puolesta).
ap.
Miehet eivät yleensä hymyile tuntemattomille, se ei kuulu meidän sosiaaliseen käyttäytymiseemme samalla tavalla kuin naisilla. Miehet myös töksäyttävät loogisen vastauksen, koska kysyit loogisen kysymyksen, vaikkapa "Tiedätkö missä ketsuppi on?" Eli olet vain kohdannut tavallisia miehiä, et varsinaisesti sinua kohtaan vihamielisiä.
Öö, no ton logiikan mukaan olen sitten kaunis. En ole koskana pitänyt itseäni kauniina, mutta olen kyllä ihan tottunutkin siihen, että jos meen jonnekin huoltsikalle tsekkaan rengaspaineita, niin hyvä kun ehtii ulos autosta, niin joku äijä on tarjoamassa apuaan (pätemässä) ja siis tämä koskee muitakin tilanteita, esim. töissä miehet kyllä auttavat heti jne. Eikö rumilla ole sitten näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en hymyile vieraille ja minulla on se resting bitch face. Kun menen kauppaan saan palvelua. En osaa erottaa mitään muuta kuin hyvän palvelun ja olemattoman palvelun. Sehän on huono myyjä jos ei osaa myydä kuin kauniille ja hymyileville :D
Ap on kyllä niin porvoolainen, että nauraa varmaan makeasti näitä lukiessaan.
Mieluummin olisinkin porvoolainen naureskelija, kuin b-vastauksen antava rumilus, jota ei paljon naurata.
En tajua, miksi se on miehille niin vaikea antaa peruskohteliasta palvelua rumille naisille. Onko niin tärkeää, ettei anna väärää kuvaa, ettei nainen vaikka luule, että hänellä on ihmisarvo? Mutta tavisnaisten ja kauniiden kohdalla tämä riski ei haittaa, koska heitä voi ihan perusinhimillisesti kohdella.
ap.
Jotkut miehet varmaan pelkäävät, että se "ruma" nainen rupeaa luulemaan jotain, jos sille on ystävällinen.
Olenko tulkinnut ihan väärin vai valittaako rumat naiset täällä siitä, että eivät saa samaa erikoiskohtelua kuin kauniit naiset ja siksi miehet ovat kylmiä? Onko miehet nyt kylmiä mua kohtaan, kun ei ne anna mullekaan mitään erityishuomiota?
-mies
Vierailija kirjoitti:
Öö, no ton logiikan mukaan olen sitten kaunis. En ole koskana pitänyt itseäni kauniina, mutta olen kyllä ihan tottunutkin siihen, että jos meen jonnekin huoltsikalle tsekkaan rengaspaineita, niin hyvä kun ehtii ulos autosta, niin joku äijä on tarjoamassa apuaan (pätemässä) ja siis tämä koskee muitakin tilanteita, esim. töissä miehet kyllä auttavat heti jne. Eikö rumilla ole sitten näin?
Lisättäköön tähän, että olen hyvin hoikka ja sellainen tyttömäinen vartalolta, vaikka olen yli nelikymppinen. Oisko se sit joku suojelunhalun herättäminen. Oikeasti olen helvetin kova eukko, mutta kuten sanoin, niin ilman miesten apua ei ole kyllä tarvinnut kärvistellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa sillä suurin osa miehistä pelkää todella kauniita naisia ja tylyttää siksi.
Meinasin juuri kommentoida samaa, koska olen saanut myös todella tylyä käytöstä miehiltä osakseni, jonka voi liittää ulkonäköön tai vastaavaan, kuten ihastumiseen tms. Olen esim. saanut kännivittuilua (joiltain harvoilta) tutuilta miehiltä ikävin sanakääntein, joissa viitattu ulkonäkööni ja nähnyt mukavan käytöksen muuttumisen kylmäksi, kun on tajuttu ettei ole mahiksia.
Vierailija kirjoitti:
Oman ulkonäkönsä tason huomaa siitä minkänäköset katselee sua kun tulet vastaan kaupungilla
Niin siis, minkänäköiset EI katsele sinua. Rumatkin miehet katsoo tietenkin kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa sillä suurin osa miehistä pelkää todella kauniita naisia ja tylyttää siksi.
Meinasin juuri kommentoida samaa, koska olen saanut myös todella tylyä käytöstä miehiltä osakseni, jonka voi liittää ulkonäköön tai vastaavaan, kuten ihastumiseen tms. Olen esim. saanut kännivittuilua (joiltain harvoilta) tutuilta miehiltä ikävin sanakääntein, joissa viitattu ulkonäkööni ja nähnyt mukavan käytöksen muuttumisen kylmäksi, kun on tajuttu ettei ole mahiksia.
Tähän liittyy myös se ehkä ap:tä lohduttava kauneuden kiro, että miehet ei osaa/halua olla "vain kavereita" ja (monet) naiset on mustasukkaisia miehistään. On ikävä huomata, että joku mies oli mukava vain siksi että halusi jotain muutakin ja kun ei saa, muuttuu ääni kellossa.
Vierailija kirjoitti:
Haha, mulle ei todellakaan ikinä kävis noin. Outoa ajatella, että jollekulle tuo on ihan normisettiä. Kyllä se meidän ero varmasti ulkonäössä on, missäs muussakaan, kun tuntematon ei oikein muuta voi ensimmäisenä meistä tietää.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No melko kovan luokan kaveripoika pitää olla, jos jää nuolemaan persettä vielä pakkien jälkeenkin. Ihan täysi kastraatti ja niin ajattelisit itsekin. Kunnioitat enemmän niitä, jotka kylmenevät.
Vierailija kirjoitti:
Olenko tulkinnut ihan väärin vai valittaako rumat naiset täällä siitä, että eivät saa samaa erikoiskohtelua kuin kauniit naiset ja siksi miehet ovat kylmiä? Onko miehet nyt kylmiä mua kohtaan, kun ei ne anna mullekaan mitään erityishuomiota?
-mies
Kyllä, olet tulkinnut väärin, mitä ei ehkä olisi tapahtunut, jos olisit lukenut keskustelun tarkkaan, koska tuollaista ei ole täällä mielestäni havaittavaissa. Miehet ovat minun maailmassani kylmiä, koska he kohtelevat minua huonommin kuin naiset. Jotta en pitäisi miehiä kylminä, heidän tulisi kohdella minua yhtä ystävällisesti (esim. asiakaspalvelijat) kuin naisetkin kohtelevat, sen enempää ei siis "vaadita", mutta jo tuo peruskohteliaisuuskin on miehille kohdallani liikaa.
ap.
Ap olet ilmeisesti ihan tosissasi. Pystytkö kokeilemaan seuraavaa noin 20-30 päivän ajan: suhtaudu kaikkiin ihmisiin rakkaudella. Kun puhut heille, puhu "sydämestäsi". Aamulla ennen ulos lähtemistä lähetä lämpimiä ajatuksia kaikkialle minne tulet menemään. Ajattele, että jokainen kohtaamasi ihminen on paras ystäväsi ja tosi mukava ja ihana sisältä.
Vaikka toinen murisisi vastaan, hymyile vain vähän ja rakasta häntä mielessäsi.
Lyön kanssasi vetoa, että oma asennemuutoksesi muuttaa elämäsi näiden päivien aikana. Ja ei, sinun ei tarvitse laittaa mekkoa ja korkokenkiä tai keikutella päätä tai lirkutella. Suhtaudut vain kaikkiin kohtaamiisi ihmisiin rakkaudella.
Näin se taitaa mennä. Koska enemmistö ei ole rumia, niin ei ihmekään, että suurin osa täällä ei tajua yhtään mistä tässä aloituksesta on kyse. Tein kyllä itse virheellisen kahtiajaon rumiin ja kauniisiin, vaikka oikeammin olisi ollut jakaa naiset rumiin ja tavallisiin tai sitä kauniimpiin. Ylivoimaisesti suurin osa naisista on minun näkökulmastani kauniita, mutta muut eivät ole kanssani samaa mieltä, joten on vaikea puhua aiheesta sellaisesta näkökulmasta, että muutkin tajuaisivat. Muille tavallisennäköisyys on pelkkä itsestäänselvyys, minulle se on jotain mistä voin vain haaveilla.
ap.