mä en ymmärrä niitä jotka huutavat. Että 2tyypin diepetes on aina. Itse aiheutettu.
Mulla puhkes diabetes haimatulehduksen jälkeen. Ja haimatulehdus tuli lääkkestä jota söin riskejä tietämättä. Kun luotiin liikaa lääkäriin.
Kommentit (13)
Minä en ymmärrä heitä, jotka eivät opi kirjoittamaan ollenkaan oikein, Suomen hyvästä perusopetusjärjestelmästä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Diepetes on vakava sairaus.
Anteeksi. Otsikkoon tuli virhe vahingossa. Voiko sitä korjata jotenkin. Ap
Ei todellakaan johdu aina elintavoista, joillakin se voi tulla ihan muista syistä. Suurinosa siihen sairastuvia on kuitenkin itse sen aiheuttanut elintavoillaan ja mikä minua ärsyttää on se kun diabetes on itse aiheutettu ja sitten valitetaan että eihän, kun tää johtuu jostain ihan muusta, ei ole oma vikaperinteisestä. Se vie uskottavuuden kokonaan niiltä joilla ei oikeasti ollut mitään tekemistä oman sairastumisensa kanssa
ei valitettavasti voi korjata otsikoita tai tekstejä, se on harmi tällä palstalla.
En kuitenkaan usko, että oli kirjoitusvirhe, nuo kirjaimet eivät ole vierekkäin. No, oppia ikä kaikki, ei ole koskaan liian myöhäistä oppia kirjoittamaan sairauksienkaan nimiä tai muita sanoja oikein.
Niin, en tiedä. Minulla ainakin maksa tuottaa liikaa sokeria ja siksi sokerit on koholla vaikka kuinka vähän muuten käyttäisin sokeria/hiilihydraatteja. En tiedä miten itse voisin asiaan vaikuttaa, muuta kun nyt syömällä lääkärin määräämiä pillereitä.
Suurimmaksi osaksi syynä ovat geenit.
Vierailija kirjoitti:
ei valitettavasti voi korjata otsikoita tai tekstejä, se on harmi tällä palstalla.
En kuitenkaan usko, että oli kirjoitusvirhe, nuo kirjaimet eivät ole vierekkäin. No, oppia ikä kaikki, ei ole koskaan liian myöhäistä oppia kirjoittamaan sairauksienkaan nimiä tai muita sanoja oikein.
Joo. Nopeasti kirjoitin. Niin tuli nyt nuin. Ap
Diabetes ei ole mikään yksiselitteinen sairaus joka voidaan mustavalkoisesti jakaa ykkös- ja kakkostyypin diabetekseen. Raja on varsin häilyvä ja sairastuneella voi olla molempien tyyppien piirteitä. Näin ollen diabetes ja sen hoitotasapainon löytyminen on hyvin yksilöllistä. Ei voida yksiselitteisesti sulkea genotyypin, ravinnon, ympäristön ja esimerkiksi virusten aiheuttamaa vaikutusta sairauden ja sen oireiden puhkeamisessa.
E-pilleritkin voi aiheuttaa 2 tyypin diabeteksen.
Tässä diabeteksessä on se ikävä puoli. Että on syötävä kolmen tunnin välein. Vaikka ei tekis yhtään mieli syödä. Muuten laskee sokerit liian alas. Ap
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että ap ei osannut kirjoittaa sitä otsikkoon, mutta viestiinsä osas?
Hmm
Tieto lisää tuskaa.
Useimmat tietävät aiheesta liian vähän, joten he mellastavat.
Samat ihmiset luulevat, että syövän saa aina tekemällä jotain tai jättämällä jotain tekemättä.