Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi itku. Yritettiin lasta, nyt olen sitten raskaana ja mies perääntyy :(

Vierailija
19.11.2016 |

Ollaan oltu yhdessä kaksi vuotta, asuttu yhdessä vähän yli vuosi. Jätettiin ehkäisy pois pari kk sitten miehen ehdotuksesta. Mutta itsekin haluaisin lapsen, niin se oli minulle ok ehdotus. Ja ollaan molemmat 35-vuotiaita niin ajattelin, että ei tässä vuosia kannata odotella kuitenkaan. Nyt sitten plussasin, tein testin viikko sitten, eli raskaana ollaan. Ilo vaihtui suruksi kun mies täräyttikin suutuspäissään että ei halua sitä lasta ja katuu että olen raskaana. En ymmärrä miten voi mieli muuttua parissa viikossa noin :( . Mies ei suostu puhumaan asiasta, vihoittelee vain. Hän sitä ehkäisyä halusi pois jättää ja hössötti lapsesta, minä en yhtään houkutellut häntä siihen. En voi tehdä aborttia, joten tässä sitä ollaan sitten. Itkettää vain enkä pysty ajattelemaan järkevästi. Mistä ihmeestä voi olla kyse?

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi tehdä aborttia? Eiköhän se olisi paras ratkaisu, jos mies OIKEASTI on sitä mieltä, ettei halua isäksi. Tai sitten kannat vastuun yksin, mies toki maksaa elarit.

Vierailija
2/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tässä on kyse? Vastaus = miesvihaprovosta.

Miksi niin ajattelet? Provo tämä ei ole. Omalle miehelle olen kyllä vihainen. En muille miehille. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset voi tehdä aborttia? Eiköhän se olisi paras ratkaisu, jos mies OIKEASTI on sitä mieltä, ettei halua isäksi. Tai sitten kannat vastuun yksin, mies toki maksaa elarit.

En pysty, en antaisi ikinä anteeksi itselleni että olen abortoinut lapsen. En voisi elää sen asian kanssa, tunnen itseni kyllä. 

Vierailija
4/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tosi hieno ajatus: päätetään yhdessä yrittää lasta, ja sitten kaikki vastuu lankeaakin vain toiselle osapuolelle. Tapu tapu. Nykyään on näköjään muotia olla niin kyyninen, että abortin tekeminen vastaa suunnilleen sukkien vaihtamista.

En nyt osaa antaa mitään neuvoja, mutta mä itse olen ollut aika paljon kauhuissani raskausajat. Sehän on hirveän lopullista, kun lapsi on tulossa. Voisikohan olla vähän samanlaisia tuntemuksia miehelläsi?

Vierailija
5/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi itku kyllä. Kannattaisiko muistuttaa miestä, että hänhän sitä ehdotti alun perin. Ehkei uskonut, että näin nopeasti tärppää - olisiko siitä kyse? Oli ehkä varautunut siihen, että joskus puolen vuoden, vuoden kuluttua ehkä raskaus toteutuu.

Jos hän ei ole valmis kantamaan vastuuta, niin ei voi mitään. Jos itse haluat lapsen, pidät sen ja hoidat asiat, kuten kuuluu, elatusmaksut sitten tulevat jotain kautta. Jos et halua jostain uskonnollisesta tms. syystä aborttia, voit antaa lapsen adoptoitavaksi. Ei sekään hyvä ratkaisu ehkä ole, mutta tilanteita on niin monia, ettei voi ennalta sitä poiskaan laskuista jättää.

Vierailija
6/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta. Abortti ei ole mikään ratkaisu tilanteessa, jossa lapsi on yhdessätuumin alulle laitettu.

Miehelle voi ilmoittaa, että aikuistuu eikä ala nyt ruikuttaa kuin pikkulapsi.

Vierailija
7/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty, en antaisi ikinä anteeksi itselleni että olen abortoinut lapsen. En voisi elää sen asian kanssa, tunnen itseni kyllä. 

No sitten et see aborttia ja synnytät sen lapsen. Mies luultavammin lähtee lätkimään mutta saat ainakin elarit. Apua saa neuvolasta ja toivottavasti sulla on omiakin turvaverkkoja. Harmillinen juttu mutta näin siinä saattaa käydä. Suosittelen mennään naimisiin ensin ja sitten vasta hankkimaan ne lapset.

Vierailija
8/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä edes mietit aborttia? Ethän sä sitä lasta kai miehen takia halunnut, vaan lapsen itsensä takia? Ilman miestäkin selviää lapsen kanssa, vaikka se toki rankempaa voikin olla.

Vierailija
9/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pikkuisenkaan toivot saavasi joskus lapsia, niin aborttia ei kannata tehdä.

Onnittelut raskaudesta! Voi olla, että miehellä on paniikki, joka menee kohta ohitse, mutta jos ei mene, niin selviät yksinkin.

Oletteko naimisissa? Onko avioehto?

Nyt kannattaa myös soittaa esim. miehen sukulaisille, ja kysyä, että saako heistä apua, kun olet raskaana, ja nyt ei mies haluakaan lasta.

Vierailija
10/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sie pärjäät yksinkin, älä huoli. Miehelle iski ehkä kriisi kun lapsen tulo ko konkretisoitui. Saattaa vielä tokkeentua.

Vierailija
11/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten se on oma valintasi ja turha siitä on muita syyttää.

Vierailija
12/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten et see aborttia ja synnytät sen lapsen. Mies luultavammin lähtee lätkimään mutta saat ainakin elarit. Apua saa neuvolasta ja toivottavasti sulla on omiakin turvaverkkoja. Harmillinen juttu mutta näin siinä saattaa käydä. Suosittelen mennään naimisiin ensin ja sitten vasta hankkimaan ne lapset.

Naimisissa olo vaan ei auta tuollaisessa tilanteessa mitään.

Vierailija
13/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ryhdyit tietoisesti au-äidiksi? Kahdessa vuodessa ei ihmistä opi tuntemaan, joten aivan liian varhain rupesit äidiksi haaveilemaan. Lisäksi, eikö tuon isäpotentiaalin näe jo melko aikaisin. Penikkatauti ei saa vaivata, jos isäksi ryhtyy...

Lapsella on OIKEUS äitiin ja isään.

Vierailija
14/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on urpo, sitä ei papin aamenet paljon muuta.

Vierailija
15/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta. Abortti ei ole mikään ratkaisu tilanteessa, jossa lapsi on yhdessätuumin alulle laitettu.

Miehelle voi ilmoittaa, että aikuistuu eikä ala nyt ruikuttaa kuin pikkulapsi.

Minä tietysti suutuin miehelle hänen sanoistaan ja sanoin suunnilleen kuin ehdotat, siis pari päivää sitten. Että kasva aikuiseksi ja lakkaa olemasta kuin viisi vuotias kakara ja kanna vastuusi. Joo huusin, koska olin niin ahdistunut kun hän oli ensin huutanut minulle muun riidan yhteydessä että ei halua sitä lasta. Mies tietysti suuttui lisää sanoistani ja mököttää nyt, ei suostu keskustelemaan. Ap.

Vierailija
16/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi itku kyllä. Kannattaisiko muistuttaa miestä, että hänhän sitä ehdotti alun perin. Ehkei uskonut, että näin nopeasti tärppää - olisiko siitä kyse? Oli ehkä varautunut siihen, että joskus puolen vuoden, vuoden kuluttua ehkä raskaus toteutuu.

Jos hän ei ole valmis kantamaan vastuuta, niin ei voi mitään. Jos itse haluat lapsen, pidät sen ja hoidat asiat, kuten kuuluu, elatusmaksut sitten tulevat jotain kautta. Jos et halua jostain uskonnollisesta tms. syystä aborttia, voit antaa lapsen adoptoitavaksi. Ei sekään hyvä ratkaisu ehkä ole, mutta tilanteita on niin monia, ettei voi ennalta sitä poiskaan laskuista jättää.

Tästä kommentista (abortti+adoptiojutut) tulee mieleen vaan kysymys, että tosissaanko ei ennen ehkäisyn poisjättöä mietitä, pärjääkö lapsen kanssa yksin.

Jos tosiaan ollaan aborttia tekemässä halutussa raskaudessa jos mies perääntykin, niin ei pitäisi missään tapauksessa edes harkita lapsen hankkimista. Lapsi ei ole lelu, jolla leikitään niin kauan kuin mieskin leikkii ja sitten heitetään nurkkaan.

Vierailija
17/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikki iski miehelle. Kyllä se siitä, useimmissa tapauksissa. Tuo on yllättävän yleistä. Että mies toivoo lasta ja sitten kun kumppani tuleekin raskaaksi niin mies sanoo että ei olekaan valmis.

Vierailija
18/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rauhallisesti, vaikka se onkin sydäntäsärkevää.

Mies voi muuttaa mielensä kun lapsi syntyy ja näkee miten ihana vauva on.

Ja jos ei niin mies on itsekäs munapää eikä lapsen arvoinen. Älä ainakaan laita lasta maksamaan hengellään siitä, että isä sattui muuttamaan mieltään hetken mielijohteen jälkeen...

Voimia sulle!

Vierailija
19/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin äidiksi saman ikäisenä kuin ap enkä olisi millään pärjännyt yh.na. Syy, lapsella oli niin paha koliikki ja refluksi ja päivät olivat suoraa itkua. Vasta n vuoden ikäisenä alkoi helpottaa. Kyllähän yh-äitinä olo menee helpon vauvan kanssa mutta jos vauva on haastava niin se on varmasti todella raskasta.

Vierailija
20/115 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä mitään riitaa ennen kuin kerroit?

Ehkä mies on tavannut toisen, ja aikoi juuri erota. Tai sitten hän vain pelästyi hetkellisesti, on kohta taas järjissään ja pyytää anteeksi.

Joka tapauksessa onnea raskaudesta! SINÄ saat lapset, ilman miestä tai hänen kanssaan. Tulet varmasti pärjäämään hyvin myös yksinhuoltajana, vaikka nyt pelottaisikin. Onko sinulla sukulaisia tai ystäviä, jotka olisivat valmiita auttamaan lapsen kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme