Listataan tähän bussilinjoja
Laitanpa aloitukseksi TKL:n bussin numero 9, joka kulkee Annalasta keskustaan.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
1 Härmälä - Pyynikintori
2 Lappi - Ahjola
3 Kauppi - Hyhky
4 Rahola -Keskustori
5 Vehmainen - Keskustori
6 Lamminpää - Keskustori
7 Ruotula - Keskussairaala - Onkiniemi
8 Tahmela - Keskustori
9 ???? - Pohtola
10 Ikuri - Keskustori
11 Muotiala - Pyynikintori
12 Korkinmäki - Pyynikintori
13 Kalkku - Keskustori
14 ????? - Ryydynpohja
15 Nekala - Kaleva - Pispalanharju
16 Kissanmaa - Pyynikintori
17 Holvasti - Keskustori
18 Kumpula - Keskustori
19 Pienkodit - Keskustori
20 ????
21 ????
22 Hallila - Viiala - Keskustori
23 Hervanta - Keskustori
24 Kaukajärvi - Eteläpuisto
25 Sammonkatu - Ammattikoulu
26 Multisilta - Keskustori
Tamperelaisia linjoja 1970-luvulta tjsp.
14 Sampola - Ryydynpohja
20 Messukylä - Keskustori
21 Koivistonkylä - Keskustori
27 Irjala - Keskustori
29 Postitalo - Lentävänniemi
Vierailija kirjoitti:
Olisi hauska kuulla myös, että mikä on teidän mielestänne kaikkein paskin bussilinja?
Helsingin kantakaupungin bussilinjat 17 ja 24 on molemmat kauheaa rahantuhlausta.
17 perustettiin, jotta Kruununhaasta pääsee vaihtamatta terveyskeskukseen, ihan kuin niin rikkaalta alueelta juuri kukaan muutenkaan menisi julkiseen terveyskeskukseen. Kyydissä yleensä nollasta kahteen ihmistä.
24 kulkee pitkän kierroksen Hietaniemen hautausmaan ja uimarannan kautta hidastaen matkantekoa, kun aikaisemmin sinne meni oma bussilinja strategisina aikoina eli kesäisin ja viikonloppuisin. Puolet reitistä on sitä varten, ettei rikkaiden suosimalta Merikadulta tarvitse kävellä kaksisataa (200) metriä raitiovaunupysäkille.
Vantaan Ikealta lähtevä 74 kiertelee melkein tunnin Hakaniemeen kiertäen hyvin omituisella tavalla jokaisen matkan varrella olevan juna-aseman, vaikka tuolla pääsisi lähemmäs Ikeaa kuin muilla linjoilla. Tuo tosin lakkautetaan onneksi ensi syksynä.
Ap:n mainitsemalla Ysillä oon menossa huomenna. Just itse asiassa tarkastin aikataulun ennen ku tulin AV:lle :D
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mainitsemalla Ysillä oon menossa huomenna. Just itse asiassa tarkastin aikataulun ennen ku tulin AV:lle :D
Samoin. Annalassa on siis useampiakin AV-mammoja...
739 menee Rautatientorilta Pohjois-Nikinmäkeen
Vierailija kirjoitti:
Olisi hauska kuulla myös, että mikä on teidän mielestänne kaikkein paskin bussilinja?
Länsi-Pakilaa ja Torpparinmäkeä palvelevat linjat 63, 66 ja 67 on järkyttävän hitaita. Kaikki on laitettu kiertelemään sen sijaan että yksi niistä ajaisi suoraan moottoritielle ja kulkisi vaikka sitten hieman harvemmin.
Kaarina-Turku-Naantali 7
Parainen-Turku 801
109T Kamppi-Jorvi (Lauttasaaren kautta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkuisen ohis, mutta pidän kovasti eräästä puhelinsovelluksesta, joka näyttää missä kohtaa mikäkin kaupungin bussilinja on parhaillaan menossa. Bussien kulkua kartalla on jotenkin rauhoittavaa seurata. ☺️
Minä pidän siitä myös, kuin touhukkaita (ja hitaita) muurahaisia menisi edestakaisin ruudulla...mutta vähän säälittää ne muutamat, jotka nököttävät yksinään paikallaan, päättärillä jossain hornantuutissa 😔
Mikä tämä sovellus on? Toimiiko tietokoneella myös?
Olen Tampereella, meillä se on Lissu Liikenteenseuranta (lissu.tampere.fi), ja toimii myös tietokoneella.
Kiitos! Tämä on hypnoottinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkuisen ohis, mutta pidän kovasti eräästä puhelinsovelluksesta, joka näyttää missä kohtaa mikäkin kaupungin bussilinja on parhaillaan menossa. Bussien kulkua kartalla on jotenkin rauhoittavaa seurata. ☺️
Minä pidän siitä myös, kuin touhukkaita (ja hitaita) muurahaisia menisi edestakaisin ruudulla...mutta vähän säälittää ne muutamat, jotka nököttävät yksinään paikallaan, päättärillä jossain hornantuutissa 😔
Olen Tampereella, meillä se on Lissu Liikenteenseuranta (lissu.tampere.fi), ja toimii myös tietokoneella.
Eikö olekin? 90T on erilainen, yksin tuolla kaukana, matkalla kohti Kaanaata. Parka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin? 90T on erilainen, yksin tuolla kaukana, matkalla kohti Kaanaata. Parka.
Ei siis juuri nyt sunnuntai-iltana, mutta viimeksi kun katsoin. Yritän lopettaa yksinpuhelun.
Tkl 29, Linnainmaa-Pitkäniemi-Linnainmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, kiitos vaan. Jäin tuohon lissu-liikenteenseurantaan heti koukkuun. Tuijotellut sitä useamman tunnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, kiitos vaan. Jäin tuohon lissu-liikenteenseurantaan heti koukkuun. Tuijotellut sitä useamman tunnin.
Odotapa huomista, arkipäivänä on enemmän vuoroja liikkeellä, muurahaispesässä kuhisee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin kantakaupungin bussilinjat 17 ja 24 on molemmat kauheaa rahantuhlausta.
17 perustettiin, jotta Kruununhaasta pääsee vaihtamatta terveyskeskukseen, ihan kuin niin rikkaalta alueelta juuri kukaan muutenkaan menisi julkiseen terveyskeskukseen. Kyydissä yleensä nollasta kahteen ihmistä.
24 kulkee pitkän kierroksen Hietaniemen hautausmaan ja uimarannan kautta hidastaen matkantekoa, kun aikaisemmin sinne meni oma bussilinja strategisina aikoina eli kesäisin ja viikonloppuisin. Puolet reitistä on sitä varten, ettei rikkaiden suosimalta Merikadulta tarvitse kävellä kaksisataa (200) metriä raitiovaunupysäkille.
Vantaan Ikealta lähtevä 74 kiertelee melkein tunnin Hakaniemeen kiertäen hyvin omituisella tavalla jokaisen matkan varrella olevan juna-aseman, vaikka tuolla pääsisi lähemmäs Ikeaa kuin muilla linjoilla. Tuo tosin lakkautetaan onneksi ensi syksynä.
Valtaosa hautuumaalla käyvistä on vanhempia ihmisiä joista usealla liikkuminen ei ole niin sujuvaa tai jalat ei kanna pidempiä matkoja. 200 metriä ylimääräistä kävelyä suuntaansa on pitkä matka on hautuumaallakin pitää kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 Härmälä - Pyynikintori
2 Lappi - Ahjola
3 Kauppi - Hyhky
4 Rahola -Keskustori
5 Vehmainen - Keskustori
6 Lamminpää - Keskustori
7 Ruotula - Keskussairaala - Onkiniemi
8 Tahmela - Keskustori
9 ???? - Pohtola
10 Ikuri - Keskustori
11 Muotiala - Pyynikintori
12 Korkinmäki - Pyynikintori
13 Kalkku - Keskustori
14 ????? - Ryydynpohja
15 Nekala - Kaleva - Pispalanharju
16 Kissanmaa - Pyynikintori
17 Holvasti - Keskustori
18 Kumpula - Keskustori
19 Pienkodit - Keskustori
20 ????
21 ????
22 Hallila - Viiala - Keskustori
23 Hervanta - Keskustori
24 Kaukajärvi - Eteläpuisto
25 Sammonkatu - Ammattikoulu
26 Multisilta - Keskustori
Tamperelaisia linjoja 1970-luvulta tjsp.14 Sampola - Ryydynpohja
20 Messukylä - Keskustori
21 Koivistonkylä - Keskustori
27 Irjala - Keskustori
29 Postitalo - Lentävänniemi
Johdinautoilla ("rollikoilla") liikennöitiin linjoilla 1, 2, 3, 11 ja 25.
Tää on sympaattisin ketju pitkään aikaan:)
Vierailija kirjoitti:
Erityismaininta pitänee antaa TKL:n bussille numero 90, joka lähtee Pyynikintorilta ja jatkaa aivan Teiskon perälle Kaanaaseen saakka.
No dösä 26 lähtee Tesomalta ja menee aina Petsamoon asti. En usko, että Suomesta pitempää bussilinjaa löytyy.