Vanhemmat miehet HOI!
Olen 25 v. nainen ja korviani myöten ihastunut 47 v. mieheen. Haluan painottaa, että tähän ei liity mitään "isähahmon kaipuu"-tuntemuksia, pidän vain häntä älyttömän komeana ja puoleensa vetävänä. Onkohan kuinka mahdollista/yleistä, että ikäerostamme huolimatta mies kokisi samoin. Mielestämme välillämme on kemiaa ja hän esim. puhuu minulle eri tavalla kuin muille seurueessa oleville. Ongelma on se, että hän on ukkomies. En uskalla paljastaa tunteitani hänelle. Uskaltaisitko sinä, vanhempi mies tehdä aloitteen jos ikäeroa olisi noin paljon?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Apua, nyt kaikki rumat, haisevat setämiehet innostuvat tästä ketjusta!
No johan se solvaaminen alkoi. Ehdinkin jo ihmetellä miksei miehiä haukuttu heti. Sen te osaatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös ap:n kaltainen tilanne eli itseäni 15 vuotta vanhempi mies kiinnostaa (hän ei ole varattu). Joten olisi tosiaan mukava kuulla varttuneempien miesten fiilis siitä, että tekisivätkö aloitteen ikäerosta huolimatta ja miten toisaalta suhtautuisivat, jos selkeästi nuorempi nainen olisi aloitteellinen.
Jos olisin ylettömän rikas, voisin kuvitella mammonan tekevän minusta kiinnostavan. Mutta koska vuosituloni ovat hikisen sadan tonnin luokkaa, minun olisi vaikea uskoa nuoren naisen olevan minusta millään lailla kiinnostunut. Eli jos tuo kuvaamasi tilanne tosiaan on noin, ja jos tuo heppu yhtään välittää maineestaan, sinun on tehtävä aloite jollain tavalla, joka ei jätä epäselvyyttä.
Tuossa olet kyllä ihan oikeassa. Sadan tonnin tuloilla kannattaa olla hiljaa. Ei tsäänssejä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kelläkään miehellä ole kokemusta nuoren naisen aloitteellisuudesta? :)
Miehillä on hyvin vähän kokemusta muiden kuin kännisten naisten aloitteista. Ja keski-iässä koettua nuorten naisten aloitteellisuutta on ainoastaan elokuvissa.
Vierailija kirjoitti:
En oleta, että mies jättäisi vaimonsa takiani, haluaisin tietää olenko lukenut häntä aivan väärin. Hänellä on myös lapsia, suht pieniäkin. Suuria tunteita ja asioita pelissä. 3 vuotta ollut lähes tauotta mielessäni. Olo on tukala.
Turha täällä puida asiaa. Miehiin tehoaa suora puhe, et voi menettää mitään jos kerrot oman tilanteesi. Tilanteesta riippuen, kaikkea ei kuitenkaan kannata lukita.
Kerro että haluat puhua luottamuksellisesti , ilman että muut saa tietää. Jos mitään ei tapahdu, asian voi pitää salaisuutena.
Kaikki jotka kuvittelevat, että olen ihastunut miehessä rahaan; ei, minulla ei ole hajuakaan kuinka paljon hän tienaa. Olen ylipäätänsä ihminen joka laittaa painoarvon aivan muille asioille. On perusduunari, sen tiedän.
Ja kylläpä vaan huomaa täällä perheellisten vaimojen kirjoitukset, haukutaan ämmäksi ja mitään järkevää sanottavaa ei löydy. Älyttömän lapsellista. Varmaan jokainen vaimo täällä kuvittelee, että olen juuri heidän miehensä kimpussa niin pitää ottaa heti kynnet esille. Kas kun ei huoraksi vielä ole haukuttu.
Jos teillä on hyviä vinkkejä miten pääsen tuntemuksistani miestä kohtaan eroon, otan niitä ilomielin vastaan. Ei se oli niin mustavalkoista ja yksinkertaista, että "senkun unohdat vaan". Ei uskoisi teidän olevan aikuisia ihmisiä. -Ap Kiitän edelleen asiallisista vastauksista.
"Ei! Vaan näissä keisseissä apn pitäisi lopettaa ukosta haaveilu ja siirtää mielenkiintonsa muihin miehiin - vapaisiin.
Oletko ap joku hylkiö jos tuossa iässä ei ole riittävän kuumia suhteita että ajatukset siirtyisivät muualle? Ei kun oletkin itse pitkässä, vaisussa suhteessa. Pitäisikö erota? Ehkä sinkkuus ja vapaat markkinat auttaisivat asiaa.
Ja ihan sama onko ihastusta ruokittu 3 vai 5 vuotta, ihastuksia tulee ja menee ja huonot yhtälöt vain karsitaan."
En ole hylkiö, miehiä pyörii kyllä ympärillä, komeitakin. Oletko ikinä kokenut palavaa intohimoa johonkin ihmiseen? Sellaista selittämätöntä kemiaa ja tunteiden roihua? Jos et, sinun on aivan turha käskeä minua ottamaan itseäni niskasta kiinni ja siirtymään eteen päin. Kuulostat helvetin ahdasmieliseltä.
Enkä muuten ole parisuhteessakaan, en ole ollut hetkeen. Luuletko, että olen itse valinnut ihastumisen ukkomieheen? Sinkkuus ja vapaat markkinat eivät auta asiaa kun vain yksi ihminen pyörii mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 25 v. nainen ja korviani myöten ihastunut 47 v. mieheen. Haluan painottaa, että tähän ei liity mitään "isähahmon kaipuu"-tuntemuksia, pidän vain häntä älyttömän komeana ja puoleensa vetävänä. Onkohan kuinka mahdollista/yleistä, että ikäerostamme huolimatta mies kokisi samoin. Mielestämme välillämme on kemiaa ja hän esim. puhuu minulle eri tavalla kuin muille seurueessa oleville. Ongelma on se, että hän on ukkomies. En uskalla paljastaa tunteitani hänelle. Uskaltaisitko sinä, vanhempi mies tehdä aloitteen jos ikäeroa olisi noin paljon?
En ota nyt kantaa siihen, onko tämä vanhempi uros ukko- vai poikamies, mutta noin yleisellä tasolla ja kohtuullisen kokemuksen myös nuoremmista naisista omaavana sanoisin, että kyllä yli 20 vuotta nuoremman täytyisi aika selkeästi kiinnostuksensa ilmaista, ennen kuin asiassa etenisin. Eli ainakin melko ymmärrettävää flirttiä pitäisi tähän suuntaan tarjoilla, ennen kuin alkaisin minkään sorttisia askelia siihen suuntaan ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kelläkään miehellä ole kokemusta nuoren naisen aloitteellisuudesta? :)
Miehillä on hyvin vähän kokemusta muiden kuin kännisten naisten aloitteista. Ja keski-iässä koettua nuorten naisten aloitteellisuutta on ainoastaan elokuvissa.
Tämä nyt on ihan täyttä paskaa. Tottakai tietyillä miehillä kaikkinainen kokemus naisrintamalla on pelkkää päiväunta, mutta sitten on miehiä, jotka kyllä saa aloitteita ihan minkä ikäisiltä vaan.
Itse olen kokenut reilusti yli nelikymppisenä runsaastikin nuorten naisten aloitteellisuutta ja nyt puhun nimenomaan nuorista naisista, siis paljon nuoremmista, kuin kaksvitoset, mutta täysi-ikäisistä kuitenkin. Pitää vain liikkua oikeissa piireissä ja osata oikeanlaisia naisia kiinnostavia asioita ja tottakai pitää olla miehekäs ja puoleensavetävä ja osata kommunikoida naisten kanssa. Baareissa tuskin ketään kesi-ikäistä miestä nuoret naiset lähentelee, mutta on niitä muitakin paikkoja ja tilanteita.
Ihan vain sellainen pieni fakta, että kuka tahansa mies, nuori tai vanha on imarreltu jos heille kertoo suoraan kiinnostuksestaan vaikkei se mihinkään johtaisikaan! Mutta sittenpähän voi siirtyä eteenpäin...
Minulla on ollut joskus saman tyyppinen tilanne nuorempana, ikäeroa tosin oli alle 20 vuotta. Riippuu aika paljon siitä minkälainen miehen parisuhde on nykyisessä liitossaan ja onko teidän välillänne mitään vai onko kyseessä vain sinun ihastumisesi, jonka saat kyllä menemään ohitse. Ihastuminen voi olla molemminpuolista ja sekin voi olla ohimenevää etenkin jos miehen oma parisuhde on ihan ok, mutta hakee vähän vaihtelua tai on ns. seikkailija, joka pettää vaimoaan jatkuvasti tai silloin tällöin.'
Jos miehen nykyinen suhde on eron partailla niin antaa palaa vain. Voithan kysyä hänen mielipidettään. Jos suhde on ihan omaa ihastumistasi eikä toisella osapuolella ole siihen osaa eikä arpaa niin unohda ihan saman tien.
Ikäero yksistään ei ole yhteen menon tai eroamisen syy mutta kyllähän teillä aika pitkä ikäero on. Tuosta alussa mainitsemastani omasta kokemuksesta voisin kertoa sen verran että olin alle kolmekymmentä kun tapasin neljävitosen, komean ukkomiehen, jolla oli kolme lasta ja huono parisuhde, seksipuoli ainut mikä toimi siinä avioliitossa. Jonkin aikaa mies olikin erossa vaimostaan ja perheestään mutta joutui sitten palaamaan vaimon vuoksi, lasten kasvatuksesta kun ei vaimolta tullut mitään. Vuosien varrella olen tavannut miehen useitakin kertoja ja molemmin puolinen viehätys on edelleen tallella. Nyt kun olen itse viisikymppinen ja mies jo hyvän matkaa yli kuusikymmentä ikäeromme on ensimmäisen kerran alkanut tuntua. Mies, joka on kansainvälisessä liike-elämässä ansioitunut, paljon matkustellut, on alkanut osoittaa vanhenemisen merkkejä, muitakin kuin ulkoisia, niitähän on näkynyt jo viidestäkympistä lähtien. Jos olisimme silloin aikoinaan tehneet sen siirron että olisimme avioituneet ja perustaneet perheen olisimme varmasti vielä yhdessä enkä usko että miehen aikaisempi vanheneminenkaan suhdettamme lopettaisi näinä päivinä. Onnea valinnallesi, päätätpä mitä hyvänsä.