Mikä siinä Macbookissa on parempaa kuin muissa läppäreissä?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brändi
Jos unohdetaan brändi ja käyttöjärjestelmä, niin itse läppäri on erittäin hyvää ja kestävää tekoa. Käytetään laadukkaita komponentteja. Läppäreiden "premium".
Periaatteessa käytetään ihan samoja komponentteja kuin PC-koneissa, mutta käytännössä paketti on paljon parempi kuin osiensa summa. Se vaan kestää ja kestää.
Ja on siis kokemuksia ihan hemmetin monesta läppäristä parilta vuosikymmeneltä.
Tämähän ei pidä paikkaansa. Applen rauta ei ole kovin ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brändi
Jos unohdetaan brändi ja käyttöjärjestelmä, niin itse läppäri on erittäin hyvää ja kestävää tekoa. Käytetään laadukkaita komponentteja. Läppäreiden "premium".
Periaatteessa käytetään ihan samoja komponentteja kuin PC-koneissa, mutta käytännössä paketti on paljon parempi kuin osiensa summa. Se vaan kestää ja kestää.
Vaio on kyllä paremmin tehty kuin mäkit.
ja jos tarvitsee oikeasti kestävän, niin sitten Toughbook tai Getac.
Juuri viime viikolla käytin monta tuntia sukulaisen Vaiolle kaikkien esiasennettujen skeidaohjelmien poistoon. Ei ole rakenteeltaan kaksinen.
Toughbook menee ihan eri, ruggeroituun segmenttiin. Kestämisellä ei täss yhteydessä varmaankaan tarkoitettu sateen ja vasaroinnin kestoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä vaihdoin media-alaa opiskelevana mäcit pc:hen. Toki mielellään teen esim. taittoa ja kuvankäsittelyä pöytämäcin isolla ruudulla. Mutta ei mulla ole varaa niin tehokkaaseen mäcciin, missä suuret kuva-, video- ja 3d-jutut pyörii sujuvasti. Perusmacbookin hinnalla saa aikamoisen pc:n.
Lisäksi sylettää yhtiön rahastustoiminta mm. aina uusilla liitinmalleilla.
Itse media - ja graafisella alalla vuosia olleena en vain voi käsittää, mistä se Maccien suosiminen johtuu alalla. En kertakaikkiaan. Pc:lle saa samat ohjelmat (ja enemmän), sen voi itse rakentaa paremmaksi, ruudun koko ei todellakaan riipu siitä minkä merkkinen itse tietokone on, en tajua! Mulla on kolme hyvää näyttöä, itse kasattu todella tehokas pc, johon sopii kaikki ohjelmat, piirtolevyt yms. En tajua miten macillä saisin enemmän (olen niitäkin käyttänyt vuosia). Ja muuten ihan samalla tavalla se rauta posahtaa maceissa ja koneet menee jumiin. Ihan kukkupuhetta sanoa että kestäisivät paremmin, ei kestä. Kyllä se brändi siinä on se, mikä on ylivertainen muihin verrattuna, ei mikään muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brändi
Vaio on kyllä paremmin tehty kuin mäkit.
ja jos tarvitsee oikeasti kestävän, niin sitten Toughbook tai Getac.
Juuri viime viikolla käytin monta tuntia sukulaisen Vaiolle kaikkien esiasennettujen skeidaohjelmien poistoon. Ei ole rakenteeltaan kaksinen.
Toughbook menee ihan eri, ruggeroituun segmenttiin. Kestämisellä ei täss yhteydessä varmaankaan tarkoitettu sateen ja vasaroinnin kestoa.
Moniko noista esiasennetuista ohjelmista oli hardista?
Siis eihän sinulla ole koneen sisuksista mitään käsityksiä ohjelmien perusteella.
Kestäminen on juuri sitä että kone kestää.
Ruggeroidut kestävät ja minulla on niitä muutama.
Vierailija kirjoitti:
Ei viiruksia ja käynnistyy heti
Säälittää välillä ihmisten harhaluulo, että ei ole viruksia/malwarea. Kyllä niitä macillekin löytyy ihan tarpeeksi, kiitos massasuosion.
Itsellä mac lähinnä sen takia, että oma tietokoneen käyttö on melko vähäistä ja mac riittää aiihen hyvin (toistaiseksi en juurikaan pelejä pelaa). Itsellä 6 vuotta vanha macbook pro, mutta edelleenkin siinä pyörii uusimmat käyttöjärjestelät ongelmitta. Eli on pysynyt melko pitkäikäisenä. Seuraava kone tuskin tulee olemaan mac, uskon, että ostan surface 4 pron.
Maccien hinnassa on liikaa ilmaa verrattuna todellisiin kustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vaihdoin media-alaa opiskelevana mäcit pc:hen. Toki mielellään teen esim. taittoa ja kuvankäsittelyä pöytämäcin isolla ruudulla. Mutta ei mulla ole varaa niin tehokkaaseen mäcciin, missä suuret kuva-, video- ja 3d-jutut pyörii sujuvasti. Perusmacbookin hinnalla saa aikamoisen pc:n.
Itse media - ja graafisella alalla vuosia olleena en vain voi käsittää, mistä se Maccien suosiminen johtuu alalla. En kertakaikkiaan. Pc:lle saa samat ohjelmat (ja enemmän), sen voi itse rakentaa paremmaksi, ruudun koko ei todellakaan riipu siitä minkä merkkinen itse tietokone on, en tajua! Mulla on kolme hyvää näyttöä, itse kasattu todella tehokas pc, johon sopii kaikki ohjelmat, piirtolevyt yms. En tajua miten macillä saisin enemmän (olen niitäkin käyttänyt vuosia). Ja muuten ihan samalla tavalla se rauta posahtaa maceissa ja koneet menee jumiin. Ihan kukkupuhetta sanoa että kestäisivät paremmin, ei kestä. Kyllä se brändi siinä on se, mikä on ylivertainen muihin verrattuna, ei mikään muu.
Se johtuu siitä, että aikojen alussa PC oli toimistokone, jossa "ei kuulu olla kunnollisia värejä tai ääniä, koska ne ovat tarpeettomia".
Mäkeissä oli ja lisäksi näyttö tehtiin muistaakseni Postscripitillä, joten se mikä näkyi ruudulla oli myös täsmälleen sama kuin mitä tuli printteristä.
Amigasta olisi kyllä voinut tulla se mitä mäkit ovat nyt, sillä se oli siihen aikaan selvästi mäkkejä parempi kone, mutta Commodore mokasi koko jutun.
Käyttöjärjestelmä on eri. Jotkut tykkää Mäcin OSX:stä, ja ovat sen takia valmiita maksamaan itse koneesta maltaita. Toki voi Applen designistakin tykkää, muilta valmistajilta tosin saa aika samannäköisiä, ilman omenalogoa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttöjärjestelmä on eri. Jotkut tykkää Mäcin OSX:stä, ja ovat sen takia valmiita maksamaan itse koneesta maltaita. Toki voi Applen designistakin tykkää, muilta valmistajilta tosin saa aika samannäköisiä, ilman omenalogoa.
OSX:n voi muuten asentaa myös windows-koneeseen.
Komponentit pitää valita sopiviksi, niin onnistuu.
No meillä ostettiin teinille mäkki kahdesta syystä: se on tehokas ja ihan hiton kevyt verrattuna muihin vastaaviin - ja keveydellä on merkitystä, kun teini sitä päivittäin joutuu kanniskelemaan koulun ja kodin väliä.
Ja siksi, että mäkkeihin ei tule juuri koskaan viruksia, ja kun lukiolainen joutuu sillä olemaan kaikenlaisissa oppimisympäristöissä verkossa kiinni, viruksien riski on iso (vaikka onkin ajantasaiset torjuntajärjestelmät ja palomuurit)
(Kolmas syykin voisi olla, se että hänellä on jo muutenkin paljon applen kamaa, tabletti ja känny, joten oheiskamaa on latureista kuulokkeisiin ja yhteensopivuus on taattu.)
30 lisää vielä neljännenkin syyn (kylläpäs niitä tuleekin), joka on, että teini opiskelee kuvataidelukiossa, jossa on mäkkipohjaiset graffaohjelmat, ja tuo oma läppis keskustelee niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No meillä ostettiin teinille mäkki kahdesta syystä: se on tehokas ja ihan hiton kevyt verrattuna muihin vastaaviin - ja keveydellä on merkitystä, kun teini sitä päivittäin joutuu kanniskelemaan koulun ja kodin väliä.
Kyllähän muitakin läppäreitä löytyy tehokkaana ja kevyenä kuin Mäkkejä. Eri asia jos vertaat jotain 200e Powerin tarjousläppäriä ja kahen tonnin Macbook Pro:a, totta kai Mäkkiä vaikuttaa olevan ihan eri vuosituhannelta tällöin.
Viruksista: toki mäkeissäkin on jonkun verran viruksia, mutta selvästi vähemmän kuin muissa.
"People used to argue that Macs had no viruses. Some still do, although that statement is no longer true. Nevertheless, far fewer viruses exist for Mac and most Mac users get by just fine without any antivirus protection. While this may not last forever, and Apple doesn't have the best reputation when handling security issues, fewer viruses is a current and legitimate perk of OS X. Windows, on the other hand, suffers from more than just a few security exploits."
http://lifehacker.com/mac-vs-windows-your-best-arguments-486125257
ja tämän:
“We have discovered and registered more than 48 million new unique malware samples this year alone, but more than 98% have been written for the Windows platform,” says Andreas Marx, AV-Test CEO, “Less than 5,000 new viruses were written for Mac OS X, but these kinds of malicious software do exist.
http://www.digitaltrends.com/computing/can-macs-get-viruses/
Se on nii kuuli. Mä istun aina muumiehen vanha mäkki sylissä julkisilla paikoilla vaikkei se toimikaan. Ihan on pöksyt märkänä ku se on nii kuuli
Öykkäreiden "brändi", jonka kanssa joutuu kalliille sivuraiteelle nykyajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän muitakin läppäreitä löytyy tehokkaana ja kevyenä kuin Mäkkejä. Eri asia jos vertaat jotain 200e Powerin tarjousläppäriä ja kahen tonnin Macbook Pro:a, totta kai Mäkkiä vaikuttaa olevan ihan eri vuosituhannelta tällöin.
Ei, mä vertaan samaa runsaan tonnin hintaluokkaa. Ei löytynyt ainakaan täältä stadista Gigantista yhtä kevyttä ja tehokasta, Ja postissa ei alettu tilailla näkemättä ja summamutikassa.
Lapselle siis ostettiin justkin MacBook pro, saatiin vaan ainoa jäljellä oleva reilulla tonnilla.
30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mä vertaan samaa runsaan tonnin hintaluokkaa. Ei löytynyt ainakaan täältä stadista Gigantista yhtä kevyttä ja tehokasta, Ja postissa ei alettu tilailla näkemättä ja summamutikassa.
Lapselle siis ostettiin justkin MacBook pro, saatiin vaan ainoa jäljellä oleva reilulla tonnilla.
30
Lapsi kärsii kun eristyy kavereistaan. Ja joutuu vaikeuksiin viimeistään koulussa ja työelämässä kun ei osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30
Lapsi kärsii kun eristyy kavereistaan. Ja joutuu vaikeuksiin viimeistään koulussa ja työelämässä kun ei osaa.
Läpä läpä. Happamia, sanoi kettu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30
Aika erikoista. Itsellä on työläppärinä tällä hetkellä tehokas Macbook Pro, ja aiemmin ollut esim. Dell, sekä kotona on ollut eri merkkisiä läppäreitä, niin eipä toi Macbook ole painon suhteen mitenkään eronnut. Muut ovat olleet halvempia, mutta OSX on kyllä omissa hommissa toiminut oikein pätevästi, vaikka Windowsin saa siinäkin päälle virtuaalikoneen kanssa.
Macit on aina ollu yliarvostettuja. Design olevinaan jotain niin mahtavaa, mitä se ei enää edes ole.
Vaikeampi käyttää, korjata/korjauttaa, yhteensopivuusongelmat, vähemmän ohejlmia/pelejä, kalliita.
Summa summaarum: PASKA