Kun mies ilmoittaa ottavansa eron
Oltiin sovittu muutaman kotihomman tekemisestä yhtenä iltana. Syöttiin, juteltiin, mies otti muutaman (liikaa) ja katsoi 3 tuntia lätkää. Nukkumaan käydessä kysyin mihin se kotihomman tekeminen jäi (en saa yksin tehtyä vaan tarvisin avustusta). Olin luullut että vielä lätkän jälkeen sen olisi voinut tehdä...
Mies hermostui, kritisoin kuulemma kaikesta, osoittelen hänen heikkoja kohtiaan, eikä hän saa koskaan tehdä mitä haluaa, ilman nalkutusta.
Tämä nyt ei ihan pidä paikkaansa, mutta stressaantuneena mies ottaa kaiken itseensä ( kuten nyt sekin että minä olisin tarvinnut apua). Seuraus oli että mies nukkui yönsä sohvalla, laittoi olohuoneesta muutaman äkäisen tekstiviestin, ilmoitti ottavansa eron. Seuraavina päivinä ei vastaa tekstareihin tai puheluihin, viettää illat vierashuoneeseen sulkeutuneena. Tätä on nyt jatkunut 4 päivää. Ei kyllä ole eropapereitakaan tuonut.
Yhteisiä vuosia 18, naimisissa 14, 3 lasta. Ja mun sydän on rikki ja tulevaisuuden pelko painaa mieltä.
Kommentit (47)
Mikset itse hae eroa noin lapsellisesta miehestä?
Mies on oikeasti hellä ja aktiivinen. Pitkään jatkuneen työpaineen alla alkoholin käyttö on lisääntynyt ja näen ettei mies voi hyvin. Onhan meillä nyt normaaleja erimielisyyksiä ollut ennenkin, mutta hänen paha olonsa johtunee mielestäni enemmänkin työpaineista ja stressista sekä ikäkriisistä kuin huonosta parisuhteesta.
Tai sitten hän on piilottanut tunteensa hyvin ja inhonnut elämää kanssani jo Pitkään. Kuitenkin hyvät hetket yhdessä on todella hyviä hetkiä ja niitä on monta kertaa viikossa.
Ap. Paniikissa odottelee miehen kotiutumista, tuleeko eropaperit vai ei
Vierailija kirjoitti:
Koska rakastan häntä, perhearki on toimivaa ja vietellään Muuten mukavaa elämää, riitoja lukuottamatta (pieniä erimielisyyksiä n kerran kuussa).
Ap
Vierailija kirjoitti:
lompakolla on kiva loisia.
Olen kyllä ihan omillani toimeentuleva ja työssäkäyvä nainen.
Enemmän murehdin koululaisteni hyvinvoinnista, muutosta, paikkakunnan vaihdosta, uuden elämän ja rutiinien luomisesta.
Toisaalta satuttaa, että luulin eläväni tasavertaisessa, avoimessa ja lämpimässä suhteessa. Yöllisessä viestissä mies ilmoitti että ilman lapsia hän olisi lähtenyt jo kauan sitten. Että se siitä rakkaudesta. Itse rakastan vieläkin ja olen varma että lasteni isä, hyvä mies on elämäni rakkaus.
Ap
No nyt kissa pöydälle ja keskustelua. Annat miehelle kaksi vaihtoehtoa, joko lopettaa murjotuksen ja erolla uhkailun tai ottaa oikeasti eron. Jos ei suostu kumpaakaan, ota sä ero. Ei tuollaisessa erolla uhkailussa ole mitään järkeä eikä sun tarvitse alistua elämään sellaisessa epävarmuudessa, että et tiedä, mitä toinen aikoo tehdä.
Tottakai suren myös yhteisten tulevaisuudensuunnitelmien murskautumista. Nyt kun lapset alkavat olla sen verran isoja että yhteistä aikaakin olisi taas mahdollista viettää enemmän, niin nyt mies ei sitä enää haluakaan.
Ap
Ei mies tule sinua jättämään, paitsi silloin jos uusi nainen on katsottu jo valmiiksi. Näin ei varmaankaan ole, joten voit olla huoleti sen suhteen.
Mikä kotihomma on niin vaativa, että nykynainen joka on olevinaan niin itsenäinen ja vahva ei siitä yksin siitä selviä?
Mistä tuli eilen kolme tuntia lätkää?
Onko mies ennen uhkaillut erolla, kun on ollut äkäisellä tuulella? Onko epäilystä, että hänellä on toinen nainen? Alkoiko etäisyys ennen jääkiekko-riitapäivää jo? Voiko olla, että mies rakensi tarkoituksella riidan saadakseen syyn käynnistää erokeskustelun? Eli voisiko syysuhde mennä toisinpäin?
Ehkä olen uudenaikainen mutta en ymmärrä näitä ihmisiä jotka menevät naimisiin ihmisten kanssa joiden kanssa jokanen minuutti ei ole kultaista ihanuutta.
Pitäisikö minunkin mennä tämmöiseen liittoon? En ole alentanut standardejani
Vierailija kirjoitti:
Ei mies tule sinua jättämään, paitsi silloin jos uusi nainen on katsottu jo valmiiksi. Näin ei varmaankaan ole, joten voit olla huoleti sen suhteen.
Eli onko miehesi liian laiska pettämään? Vai voisiko tarpeen tullen löytää uuden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli onko miehesi liian laiska pettämään? Vai voisiko tarpeen tullen löytää uuden?
Tuskinpa laiska, mutta tarvettakaan ei ole ollut. Ja tosiaan hänellä on tänä syksynä ollut sellainen työtilanne, että projektia on viety loppuun hinnalla millä hyvänsä, jaksamisesta välittämättä. En oikeasti usko että uuteen suhteeseen olisi ollut energiaakaan. Eikä " kummalisia" menojakaan.
Ja tarpeen tullessa löytäisi kyllä uuden, hyvännäköinen, huumorintajuinen ja hyvin toimeentuleva. Ehkä vähän erakkoluonne, mutt muuten melko mukiinmenevä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oltiin sovittu muutaman kotihomman tekemisestä yhtenä iltana. Syöttiin, juteltiin, mies otti muutaman (liikaa) ja katsoi 3 tuntia lätkää. Nukkumaan käydessä kysyin mihin se kotihomman tekeminen jäi (en saa yksin tehtyä vaan tarvisin avustusta). Olin luullut että vielä lätkän jälkeen sen olisi voinut tehdä...
Mies hermostui, kritisoinkaikesta, osoittelen hänen heikkoja kohtiaan ja hän ei koskaan tehdä mitä haluaa, ilman nalkutusta.
Tämä nyt ei ihan pidä paikkaansa, mutta stressaantuneena mies ottaa kaiken itseensä ( kuten nyt sekin että minä olisin tarvinnut apua). Seuraus oli että mies nukkui yönsä sohvalla, laittoi olohuoneesta muutaman äkäisen tekstiviestin, ilmoitti ottavansa eron. Seuraavina päivinä ei vastaa tekstareihin tai puheluihin, viettää illat vierashuoneeseen sulkeutuneena. Tätä on nyt jatkunut 4 päivää. Ei kyllä ole eropapereitakaan tuonut.Yhteisiä vuosia 18, naimisissa 14, 3 lasta. Ja mun sydän on rikki ja tulevaisuuden pelko painaa mieltä.
Eli olet perseestä, etkä osaa katsoa edelleenkään peiliin???????
Miehen vikaa, tottakai. Miehen kertomat asiat ovat toki mitättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kotihomma on niin vaativa, että nykynainen joka on olevinaan niin itsenäinen ja vahva ei siitä yksin siitä selviä?
Ei muuten vaativa, mutta siihen kuuluu sähköjuttuja, kaapelin yhdistämistä, pistokkeiden vaihtamista ja muuta. Sähköjuttuihin en oikein uskalla yksin ruveta. Sen sähköasennuksen jälkeen saan kyllä jutun hoidettua loppuun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lompakolla on kiva loisia.
Mieshän se tuossa erolla uhkailee. Onko miehet niin laiskoja, että halutessaan erota jättävät senkin vaimon tehtäväksi? Sitten, kun vaimo tekee niin kuin mies haluaa, alkaa väninä, että naiset hakee eroa. Laiskuri saa mitä haluaa ja laittaa syyn toisen niskoille.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuli eilen kolme tuntia lätkää?
Ei ollut eilen vaan alkuviikosta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies hermostui, kritisoinkaikesta, osoittelen hänen heikkoja kohtiaan ja hän ei koskaan tehdä mitä haluaa, ilman nalkutusta.
Tämä nyt ei ihan pidä paikkaansa, mutta stressaantuneena mies ottaa kaiken itseensä ( kuten nyt sekin että minä olisin tarvinnut apua). Seuraus oli että mies nukkui yönsä sohvalla, laittoi olohuoneesta muutaman äkäisen tekstiviestin, ilmoitti ottavansa eron. Seuraavina päivinä ei vastaa tekstareihin tai puheluihin, viettää illat vierashuoneeseen sulkeutuneena. Tätä on nyt jatkunut 4 päivää. Ei kyllä ole eropapereitakaan tuonut.Yhteisiä vuosia 18, naimisissa 14, 3 lasta. Ja mun sydän on rikki ja tulevaisuuden pelko painaa mieltä.
Eli olet perseestä, etkä osaa katsoa edelleenkään peiliin???????
Miehen vikaa, tottakai. Miehen kertomat asiat ovat toki mitättömiä.
Onhan se kauheaa miehen arvostelemista, jos erehtyy kysymään, onko mies tehnyt mitä lupasi. Ja ilman muuta miehen mielestä lätkän katsominen on paaaljon tärkeämpää ja raskaampaa kuin tehdä, mitä vaimo on erehtynyt pyytämään.
Voi apua mikä pikkulapsi miehenä.