Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni jäi kiinni pettämisestä työmatkalla

Vierailija
18.11.2016 |

Sain aamulla puhelun miehen naispuoliselta kollegalta, jonka olen tavannut pari kertaa, että mieheni oli lähtenyt jonkun naisen kanssa huoneeseensa illalla.

En tiedä mitä tästä ajatella, hän sanoi että mielestään minulla on oikeus tietää. Tietenkin arvostan että kertoi, mutta en tiedä yhtään miten toimia. Normaali tilanteessa olisin pakannut kansani ennenkun mies edes saapuu kotiin mutta ystäväni sanoi että en voi luottaa vieraan naisen sanaan tässä asiassa? Miksi en, miksi hän valehtelisi?
Mieheni pitäisi palata huomenna illala kotiin. Pahoittelut viestin sekavuudesta!

Ja niin, olen 26v ja mieheni 34v, meillä on seksiä monesti viikossa ja olemme asuneet yhdessä pari vuotta, vauva 6kk.

Kommentit (653)

Vierailija
121/653 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap:n pitäisi ymmärtää pettäminen ja pelastaa perhe? Heillä ei ole ollut sopimusta vapaasta suhteesta ( kun kaikki täällä haukkuu että kuinka YKSI kerta voi kaataa kaiken) eikä mies ole ehdottanut tälläistä joten miten mies sitten "saa" ottaa tälläisiä riskejä? Sillä uhalla että perhe hajoaa?! Miksi kaikki vastuu ja pahan mielen nieleminen on jälleen naisella?

Jos mies haluaa panna muita, hän keskustelee asiasta.

Ei se mene niin että miehelle annetaan lupa vieraisiin samaan aikaan kun nainen hoitaa vauvaa ja kotia! Silloinhan naiselle pitäisi järjestää samat "panovapaat"! Luulenpa että mies ei tälläisestä kamalasti innostuisi.

Vierailija
122/653 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatka Porvoossa. 0/5.

Miksi tämä olisi provo?

Tuota tapahtuu koko ajan. Itsekin tiedän samasta firmasta monia vastaavia tapauksia. Siis ihan samasta tiimistä.

Miksi kukaan keksisi tuollaista, itsekin aina toivon, että pettäjät jäävät kiinni, usein tehnyt mieli kertoa pettäjän puolisolle, mutta ei ole pokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/653 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n pitäisi ymmärtää pettäminen ja pelastaa perhe? Heillä ei ole ollut sopimusta vapaasta suhteesta ( kun kaikki täällä haukkuu että kuinka YKSI kerta voi kaataa kaiken) eikä mies ole ehdottanut tälläistä joten miten mies sitten "saa" ottaa tälläisiä riskejä? Sillä uhalla että perhe hajoaa?! Miksi kaikki vastuu ja pahan mielen nieleminen on jälleen naisella?

Jos mies haluaa panna muita, hän keskustelee asiasta.

Ei se mene niin että miehelle annetaan lupa vieraisiin samaan aikaan kun nainen hoitaa vauvaa ja kotia! Silloinhan naiselle pitäisi järjestää samat "panovapaat"! Luulenpa että mies ei tälläisestä kamalasti innostuisi.

huoh, no eikö se ole se nainen joka tässä on jostain yhdestä mahdollisesta seksikerrasta sekoilemassa - ihan vain jonkun typerän periaatteen vuoksi. Ja mistä meinasit löytää miehen, joka EI halua koskaan harrastaa seksiä kenenkään toisen kanssa? Se vaan joudutaan tekemään seläntakana suurimmassa osassa tapauksia. Mielestäni tästä nyt on AP:n aika turha mieltään pahoittaa muutenkaan, se on vain yksi yhdyntä, hei haloo. ei mikään iso juttu. 

Vierailija
124/653 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa fakta: Joku nähnyt naisen menevän miespuolisen työkaverinsa huoneeseen. Ei ole kuullut, eikä nähnyt mitään yhdyntään liittyvää todistusaineistoa, eikä mitään muutakaan. Soittaa vaimolle :D

Nainen on voinut mennä huoneeseen esim. kysymään jotain työhön liittyvää ja mielensä tullutta asiaa tai ideaa, sellaista mitä on hankalampi selittää puhelimessa.

Nainen on voinut mennä kysymään miehen mielipidettä jostain toisesta työntekijästä, joka on vaikka saattanut tehdä jotain vilppiä, jonka nainen on vahingossa saanut tietoonsa. (Mulla omakohtaista kokemusta. Eräs mieskollega pyysi treffeille, mutta onneksi kieltäydyin. Myöhemmin selvisi, että mies oli tehnyt suurehkon kavalluksen firmassamme. Satavarmaa, että olisin myös ollut epäiltynä!).

Nainen voi olla vaikka laiminlyönyt tehtäviänsä tai työteho ei ole ollut pomon mieleen, joten nyt hakee työkaverista puolestapuhujaa tm kannustinta, kuuntelijaa tai neuvoja..

Nainen on itse tullut petetyksi ja saanut tietää jotain tai epäilee, eikä pysty olemaan yksin. Mies on ollut kiva ja miellyttävä työkaveri, jolle voi ehkä uskoutua ja kuulla miehen mielipiteen jne.

Mielenkiintoista, mua on itseä petetty monta kertaa, mutta silti pystyn ajattelemaan realistisesti. Nainen ja mies kahden samassa huoneessa ei välttämättä tarkoita  eläimellistä naimista. Mun kohdalla ei ainakaan. Ja tavannut olen useita miehiä, jotka ei ole mitään ehdotelleet, vaikka on ollut otolliset mahdollisuudet pettää. En ole ruma, vaan ihan pantavan näköinen.

Kuinka olet joutunut petetyksi monta kertaa? Huono ihmistuntija?

Kysytkö ihan tosissasi? :D Ei, en ole huono ihmistuntija, mutta petetyksi tulemista ei tietääkseni voi estää mitenkään.

Jos jokainen mies vuorollaan sen ensimmäisen kerran pettää ja siitä saan tiedon, en mielestäni ole huono ihmistuntija. Luotan ihmiseen siihen asti kunnes se pettäminen toteutuu. Siihen loppuu suhde. Jos seuraava tekee samoin, ei se ole mun ihmistuntemuksesta kiinni. Ihan yhtä lailla  voi pettää se hiljaisin nössykkä, kuin hurmaavin pelimieskin. Löysin kuitenkin aikoinaan helmen, lopultakin.

Esitä tämä sama kysymyksesi kaikille muillekin ketjun petetyille, ole hyvä :)

Itse aiheeseen et sitten tarttunut ollenkaan :D

Vierailija
125/653 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko so kertoa missä kaupungissa tämä tapahtui? Kuulostaa kauhean tutulta ja minulla saattaa olla lisätietoa asiasta.

Vierailija
126/653 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen en itse usko että tämä nainen olisi ollut itse huoneessa, hän on huomattavasti iäkkäämpi ja perheellinen, toki kaikki on mahdollista.

Enkä tietenkään todellisuudessa tiedä sitäkään kuka nainen on ja mitä huoneessa tapahtunut, mutta soittajan puheesta sain käsityksen että oli suunnilleen ikäiseni nainen, ei heidän työkuvioihin liittyvä henkilö.

Paljon jäi itseltä kysymättä varmasti oleellista sillä menin niin jäihin hetkeksi. Numeroni hän varmasti sai ihan numeropalvelusta.

En jatka suhdetta, itselle epäilys on jo liikaa enkä pystyisi enää luottamaan.

Mutta sitä tässä mietin että miten asian saa hoidettua asiallisesti ja mahdollisimman nopeasti. Pienen vauvan kanssa en jaksa alkaa riitelemään kaikesta.

Ap

Älkää nyt herran tähden tehkö lapsia sellaisiin parisuhteisiin, joissa pelkkä epäilys pettämisestä riittää eron syyksi. Siis pelkkä epäilys, varsinaisen pettämisen kyllä ymmärrän aiheuttavan kohtuutonta epäluottamusta parisuhteeseen. Kaksi aikuista ihmistä saavat minun puolestani jättää toisensa vaikka vessanpöntön kannen takia, mutta jos menee lapsia jonkun kanssa tekemään, täytyy kantaa jonkinlainen vastuu siitä, kenet on valinnut lapsensa vanhemmaksi.  

Vierailija
127/653 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko so kertoa missä kaupungissa tämä tapahtui? Kuulostaa kauhean tutulta ja minulla saattaa olla lisätietoa asiasta.

Sanon että asumme pk-seudulla ja työmatka oli Keski-Suomessa.

Palaten ylempään kommenttiin, se oli vaan yksi pano? En näe asiaa niin enkä ole sellaisen miehen kanssa joka ei kunnioita minua sen vertaa että edes sanoisi haluavansa avoimen suhteen vaan panee tuolla työreissullaan ja asettaa minut naurunalaiseksi. Mielummin olen yksin enkä olisi sellaisen miehen kanssa yhteen mennyt jos olisin tiennyt,

Ap

Vierailija
128/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa fakta: Joku nähnyt naisen menevän miespuolisen työkaverinsa huoneeseen. Ei ole kuullut, eikä nähnyt mitään yhdyntään liittyvää todistusaineistoa, eikä mitään muutakaan. Soittaa vaimolle :D

Nainen on voinut mennä huoneeseen esim. kysymään jotain työhön liittyvää ja mielensä tullutta asiaa tai ideaa, sellaista mitä on hankalampi selittää puhelimessa.

Nainen on voinut mennä kysymään miehen mielipidettä jostain toisesta työntekijästä, joka on vaikka saattanut tehdä jotain vilppiä, jonka nainen on vahingossa saanut tietoonsa. (Mulla omakohtaista kokemusta. Eräs mieskollega pyysi treffeille, mutta onneksi kieltäydyin. Myöhemmin selvisi, että mies oli tehnyt suurehkon kavalluksen firmassamme. Satavarmaa, että olisin myös ollut epäiltynä!).

Nainen voi olla vaikka laiminlyönyt tehtäviänsä tai työteho ei ole ollut pomon mieleen, joten nyt hakee työkaverista puolestapuhujaa tm kannustinta, kuuntelijaa tai neuvoja..

Nainen on itse tullut petetyksi ja saanut tietää jotain tai epäilee, eikä pysty olemaan yksin. Mies on ollut kiva ja miellyttävä työkaveri, jolle voi ehkä uskoutua ja kuulla miehen mielipiteen jne.

Mielenkiintoista, mua on itseä petetty monta kertaa, mutta silti pystyn ajattelemaan realistisesti. Nainen ja mies kahden samassa huoneessa ei välttämättä tarkoita  eläimellistä naimista. Mun kohdalla ei ainakaan. Ja tavannut olen useita miehiä, jotka ei ole mitään ehdotelleet, vaikka on ollut otolliset mahdollisuudet pettää. En ole ruma, vaan ihan pantavan näköinen.

Huoneeseen mennyt nainen ei kuulunut työporukkaan.

Vierailija
129/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaten ylempään kommenttiin, se oli vaan yksi pano? En näe asiaa niin enkä ole sellaisen miehen kanssa joka ei kunnioita minua sen vertaa että edes sanoisi haluavansa avoimen suhteen vaan panee tuolla työreissullaan ja asettaa minut naurunalaiseksi. Mielummin olen yksin enkä olisi sellaisen miehen kanssa yhteen mennyt jos olisin tiennyt,

Ap

Minusta surullisinta on, että tässä tunnemyrskyssä ei ajatella lapsen elämää ollenkaan. Nyt on esitetty epäily ja syytös ja vaikka se osoittautuisi todeksi, niin todellako ratkaisu on hajottaa lapsen perhe? Lapsen perhe hajoitetaan ulkopuolisen esittämän epäilyn perusteella tai koska ap kokee mielipahaa. Ajattele ap nyt vähän pidemmälle. Millaista lapsen elämä on 10-15 vuoden kuluttua.

Vierailija
130/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minusta surullisinta on, että tässä tunnemyrskyssä ei ajatella lapsen elämää ollenkaan. Nyt on esitetty epäily ja syytös ja vaikka se osoittautuisi todeksi, niin todellako ratkaisu on hajottaa lapsen perhe? Lapsen perhe hajoitetaan ulkopuolisen esittämän epäilyn perusteella tai koska ap kokee mielipahaa. Ajattele ap nyt vähän pidemmälle. Millaista lapsen elämä on 10-15 vuoden kuluttua.

Varmasti ihan hyvää elämää ja samanlaista kuin muillakin lapsilla. Ei tsiisus mikä kommentti taas.

Vierailija
131/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmatka Porvoossa. 0/5.

Miksi tämä olisi provo?

Tuota tapahtuu koko ajan. Itsekin tiedän samasta firmasta monia vastaavia tapauksia. Siis ihan samasta tiimistä.

Miksi kukaan keksisi tuollaista, itsekin aina toivon, että pettäjät jäävät kiinni, usein tehnyt mieli kertoa pettäjän puolisolle, mutta ei ole pokkaa.

Kukaan ei soittele niistä toisten puolisoille kotiin, eikä niitä myöskään läheskään kaikki harrasta. Osa on pukkeja jo syntyessään, niistä kannattaa pysytellä kaukana.

t. DI nainen

Vierailija
132/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

'Vanhempien parisuhde on lasten koti'

-Miksi pitäisi antaa lapselle turvaton koti täynnä epäluottamusta?

Olen itse jatkanut mieheni kanssa, kun hän petti. Monien vuosienkin jälkeen asia vaivaa minua enkä pysty luottamaan. Luottamuksen voi menettää vain kerran kunnolla.

Jos asia olisi niin yksinkertainen, että voisi vain unohtaa ja jatkaa, niin mikäs siinä. Lapselle ehjä, onnellinen koti ja sitä rataa... Mutta kun se ei ole. Se repii rikki, nollaa itsetunnon, vie uskon ihmisiin, rikkoo luottamuksen jolle parisuhde rakentuu, jne.

Eikä tärkeintä ole hyvä, tasapainoinen, turvallinen koti? Onko parempi katsella riitoja, epäluottamusta, antaa lapselle huono parisuhdemalli?

Varsinkin kun tilastojen valossa pettäjä useimmiten pettää uudelleen - sama läpi useita kertoja.

Vierailija
133/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmatka Porvoossa. 0/5.

Miksi tämä olisi provo?

Kukaan ei soittele niistä toisten puolisoille kotiin, eikä niitä myöskään läheskään kaikki harrasta. Osa on pukkeja jo syntyessään, niistä kannattaa pysytellä kaukana.

t. DI nainen

Ei kaikki, mutta paljon sitä tapahtuu.

Ja mistäs sinä tiedät, soittaako niistä joku kotiin? Kyllä varmasti sekaan mahtuu myös korkeamoraalisia ihmisiä, joilla käy sääliksi kun vaimo on pienen vauvan kanssa kotona ja haluavat tehdä asialle jotain.

Itseasiassa uskon, että ei ole 1. kerta, jos jotakin kollegaa alkaa v*tuttaa kyseinen toiminta niin paljon että soittaa puolisolle.

Voisin kuvitella että on seurannut vastenmielistä toimintaa jonkin aikaa sivusta ja viimeisen kohdalla tuntee jo niin suurta v*tutusta, että ilmoittaa puolisolle.

Vierailija
134/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmatka Porvoossa. 0/5.

Miksi tämä olisi provo?

t. DI nainen

Ei kaikki, mutta paljon sitä tapahtuu.

Ja mistäs sinä tiedät, soittaako niistä joku kotiin? Kyllä varmasti sekaan mahtuu myös korkeamoraalisia ihmisiä, joilla käy sääliksi kun vaimo on pienen vauvan kanssa kotona ja haluavat tehdä asialle jotain.

Itseasiassa uskon, että ei ole 1. kerta, jos jotakin kollegaa alkaa v*tuttaa kyseinen toiminta niin paljon että soittaa puolisolle.

Voisin kuvitella että on seurannut vastenmielistä toimintaa jonkin aikaa sivusta ja viimeisen kohdalla tuntee jo niin suurta v*tutusta, että ilmoittaa puolisolle.

Kollegoiden kanssa on tehtävä töitä yhdessä, eikä heitä voi valita.

Miten jatkat työntekoa kun saat jonkun parisuhdesotkut silmillesi, et mitenkään.

Vierailija
135/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan näkee, kuka poistuu ja kenen kanssa hotellihuoneeseen. Ei meidän työmatkoilla ole hotellihuoneet ripirinnan vaan hajallaan ympäri hotellia, lisäksi usein jokainen viettää illan ihan omalla tavallaan eikä 24 h työjavereiden kanssa.

Vierailija
136/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni huoneeseen vaan paniko? Minun huoneeseen on työmatkalla tullut mies ja olen itse ollut miehen huoneesssa, mutta eipä ollut kyse pettämisestä. Sinuna en laukkuja pakkaisi. Ps. Vastasin ap:lle ensimmäisen viestin perusteella.

Vierailija
137/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää helkkarissa vain kukaan koskaan menkö sekaantumaan toisten parisuhteisiin ja paljastamaan pettämisiä! Tieto siitä, että puoliso pettää on niin hirvittävä, että niin fysiikka kuin psyyke on vaakalaudalla jopa vuosia. Myös taloudellinen puoli voi sortua täysin. Jos et siis ole valmis ottamaan petetyn puolison mielenterveyttä, fyysistä jaksamista ja taloudellisen turvan takaamista kontollesi ÄLÄ SEKAANNU TILANTEESEEN. Ymmärrän halusi toimia "oikein", mutta se on silti väärin. Been there, for the rest of my life...

Onhan se sairasta, jos pitkässä suhteessa YKSI seksikerta - joka ei ole millään muotoa pois siltä puolisolta - kaataa tuolla tavalla ihan kaiken. Silloin olisi syytä kyllä katsoa peiliin, että miksi se toinen pitää sillä tavalla omistaa ja toista rajoittaa? Eikö se ole melko itsekeskeistä, jos  kuitenkin ollaan pitkässä parisuhteessa, toinen on esimerkiksi työreissulla, niin ei koskaan enää ikinä saisi kiihottua toisesta ihmisestä ja harrastaa seksiä? Jotenkin koko ajatus on äärimmäisen surullinen. 

Meillä saa kyllä käydä vieraissakin eli harrastaa yhdenillanjuttuja. Hyvin harvoin kumpikaan sitä oikeutta käyttää ja kotona voidaan niistä myös kertoa. Se on ihanaa, koska meidän suhde on äärimmäisen vahva, mutta rakkautta ei ole ehdollistettu niin, että "rakastan sua vain jos et tee tätä, tätä, tätä ja tätä". Meillä rakastetaan toista kokonaisuudessaan ja halutaan, ettei parisuhde ole asia, jonka vuoksi tarvitsee jättää ihania juttuja kokematta tai mahdollisuuksia käyttämättä. Kyllä parisuhteen kuuluu kestää elämää. 

AP:n tilanteessa en todellakaan tekisi edes mitään johtopäätöksiä vaan juttelisin rauhassa miehen kanssa. Jos nyt sitten mies on harrastanut seksiä niin kannattaako siitä ihan välttämättä vetää kamalaa draamaa, kun se ei kuitenkaan ole pois sinulta millään muotoa. En lähtisi tuollaisen jutun takia romuttamaan perhettä ja suhdetta. 

On vähän eri asia olla avoimessa suhteessa (josta sovittu kumppanin kanssa) kuin yksiavioisessa suhteessa lähteä pettämään. Jos et voi elää ilman jonkun muun kuin kumppanin pildeä/munaa, niin ratkaisukin on yksinkertainen: Et vain ala yksiavioiseen suhteeseen.

Pettäminen on epäreilua kumppania kohtaan, koska siinä toimitaan hänen selkänsä takana, ei olla avoimia, viestitään että kumppani ei riitä, rikotaan "sopimusta" yksiavioisesta suhteesta "salassa" ja evätään kumppanilta oleellinen tieto, jonka pohjalta hänen tulisi voida päättää, haluaako hän olla tällaisessa suhteessa.

Niin yksinkertaista se on. Joko sovit avoimesta suhteesta tai et petä, koska olet suostunut yksiavioisuuteen. Pysy sinkkuna sitten, jos yksiavioisuus ei kiinnosta, mutta älä huijaa meitä yksiavioisen suhteen haluavia. Pettäjiä en katsele, eikä kuulu muidenkaan.

Vierailija
138/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämisessä on kyse luottamuksen pettämisestä, rikkomisesta, ei itsessään seksistä.

Turha siis vertailla avoimen suhteen seksiä toisten kanssa kuin yksiavioisen suhteen (jossa yksiavioisudsesta luonnollisesti sovittu) seksiä toisten kanssa.

Toisessa petetään, toisessa ei.

Ja nyt on kyse pettämisestä.

Vai onko ok, jos puoliso alkaa valehtelemaan joka asiasta, puhumaan ihan mitä sattuu eikä koskaan pidä lupauksiaan eikä missään asiassa voi luottaa?

Niin. Kyse ei ole seksistä vaan luottamuksesta.

Vierailija
139/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettämisessä on kyse luottamuksen pettämisestä, rikkomisesta, ei itsessään seksistä.

Turha siis vertailla avoimen suhteen seksiä toisten kanssa kuin yksiavioisen suhteen (jossa yksiavioisudsesta luonnollisesti sovittu) seksiä toisten kanssa.

Toisessa petetään, toisessa ei.

Ja nyt on kyse pettämisestä.

Vai onko ok, jos puoliso alkaa valehtelemaan joka asiasta, puhumaan ihan mitä sattuu eikä koskaan pidä lupauksiaan eikä missään asiassa voi luottaa?

Niin. Kyse ei ole seksistä vaan luottamuksesta.

Totta! Ja spekuloidaan lisää...

Kun mietin, että kumpi satuttaisi enemmän, pettäminen ja vilppi esim. raha-asioissa vaiko kumppanin satunnainen pano jossain työmatkalla, niin kyllä se vaan kallistuis tuon jälkimmäisen puolelle. Naurettavaa kai, mutta meitä on moneksi.

Raha-kusetus ei kuitenkaan ole mitenkään "intiimi", mutta jos kaveri kertoisi paneskelleensa koko yön jotain vastaantulijaa,  "olisin jatkossa jotenkin tuon saman naikkosen kanssa", jos miehen kanssa  petiin menisin. Yököttävää.

Vierailija
140/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos ap:n puoliso tuli kotiin? Miten tämä tarina jatkui?