Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni jäi kiinni pettämisestä työmatkalla

Vierailija
18.11.2016 |

Sain aamulla puhelun miehen naispuoliselta kollegalta, jonka olen tavannut pari kertaa, että mieheni oli lähtenyt jonkun naisen kanssa huoneeseensa illalla.

En tiedä mitä tästä ajatella, hän sanoi että mielestään minulla on oikeus tietää. Tietenkin arvostan että kertoi, mutta en tiedä yhtään miten toimia. Normaali tilanteessa olisin pakannut kansani ennenkun mies edes saapuu kotiin mutta ystäväni sanoi että en voi luottaa vieraan naisen sanaan tässä asiassa? Miksi en, miksi hän valehtelisi?
Mieheni pitäisi palata huomenna illala kotiin. Pahoittelut viestin sekavuudesta!

Ja niin, olen 26v ja mieheni 34v, meillä on seksiä monesti viikossa ja olemme asuneet yhdessä pari vuotta, vauva 6kk.

Kommentit (653)

Vierailija
481/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että jälleen selitän samoja asioita,

Tässä vaiheessa minulle kyse ei ole enää siitä että pettikö hän todella, olen sanonut moneen kertaan että käytös sen jäljeen on syy miksi tilanne on tämä. Kuten olen sanonut, jos olisi myöntänyt pettäneensä sen kerran niin asiasta oltaisiin voitu puhua ja ajan kanssa sopiakin. Se miten hän tilanteen hoiti johti tähän.

Ja kuten myös kerron, kyllä, meillä on ollut normaali seksielämä noin kuukausi vauvan syntymän jälkeen.

Ap

Vierailija
482/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupsahdin tänne vahingossa, mutta jäin pitkäksi aikaa lukemaan lähes koko viestiketjun. AP:lle paljon tsemppiä. Kommenttini koskee nyt kuitenkin näitä pettämisen puolustajia. Meidän homomiesten suhteista yli 50 % on avoimia, koska heteronormatiivisuus ja siihen kuuluvan yksiavioisuuden oletetut ihanteet (ydinperheidylli- ja täydellisen parisuhteet fantasiat) eivät kosketa tätä vähemmistöä niin paljon. Tästä huolimatta olen itse monogaaminen, koska en koe tarvetta muiden kanssa naiskenteluun. Käytän omaa kättäni silloin kun on seksirintamalla hiljaisempaa ja kyllä seksi ihmisen kanssa, jota rakastaa on yksinkertaisesti parasta kuin hetken huumat.  Ajatus on vastenmielinen siitä, että poikaystäväni olisi käynyt lipittämässä jonkun toisen miehen m*lkkua tai pahimmassa tapauksessa peräreikää, vaikka tietääkseni ei sellaisesta tykkää, ja sitten sen jälkeen tulee lääppimään ja suutelemaan minua toisen miehen elimen limat tai anusnesteet suunpielissään. Tosin mistäs minä tiedän onko näin jo käynyt. Jos saisin tietää pettämisestä niin vaihtaisin miestä, koska se on helpompaa kuin pelätä jatkuvasti, että mies tuo lahjaksi minulle sukupuolitaudin.

Ihmettelen siis näitä pettämisen puolustajia ja petetyn haukkujia, joiden meilestä miehen toiminta naisen selän takana on hyväksyttävää, koska miehellä voi olla eri tarpeet ym. eikä avointa suhdetta uskalla ehdottaa, mutta miehellä pitää olla oikeus myös perheen perustamiseen, vaikka se tarkoittaisi valehtelua lastensa äidille. Onhan niitä polyamorisia naisiakin, joten hakua päälle nettiin ja sovelluksiin kun se on nykyaikaa. Sen ymmärrän, ettei avointa suhdetta haluavat ole aina välttämättä tienneet kaipaavansa useita kumppaneita silloin kuin ovat aloittaneet alunperin yksiavioisen suhteen. Mutta se ei ole tekosyy selkärangattomuudelle eli sille, ettei uskalla ottaa asiaa puheeksi, koska pelkää, että toinen suuttuu ja jättää. Kaikkea ei saa mitä haluaa tässä maailmassa, mutta harkitseekohan kukaan potentiaalinen pettäjä ennen pettämistä, että valitseeko seksitarpeensa vai perheensä.

Kysymys on myös luottamuksesta ja sen rikkomisesta. Jos pettäminen pitäisi hyväksyä kaiken valehtelun jälkeen, niin mitä muuta epärehellisyyttä onkaan odotettavissa pettäjän osalta? Luottamuksen uudelleenrakentaminen vie pitkän aikaa.  Jotkut pettäjät, joilla on avioliitossa kaikki kuitenkin hyvin, haluavat kaiken; sen ihanan perheidyllin ja lukuisat salaiset tai ei niin salaiset rakastajat ja/tai rakastajattaret päälle. Se ei ole moraalisesti oikein, että toista vedätetään. Jos kuvioissa on lapsetkin niin se on tietysti monimutkaista ja ulkopuolisten on helppo tuomita molemmat osapuolet kuten näistä kommenteista tulee esille.

Petetyn osapuolen syyllistäminen ulkopuolisten taholta ei auta mitään silloin kun shokki on päällä! Päinvastoin, se alkaa pahentamaan, jos muut tulevat selittämään kuinka "pettäjäpuolisosi on uhri, älä suutu sille, sehän halusi vain itsetyydyttää kehoaan toisen ihmisen vartalolla. Ei se ole sinulta pois. Olet itsekäs luuseri, jos katkaiset suhteesi sen vuoksi, että miehesi haluaa seksiä muidenkin kanssa. Teet lapsesi elämästä helvettiä jos eroat miehestäsi". Toista ei voi voimistaa, se on totta, mutta kenenkään ei ole pakko jäädä suhteeseen, jossa toisella on omat ehtonsa ja muut kumppanit. Kenties tästä petetyksi joutuvien syyllistämisestä on tulossa uusi trendi nyt kun vihervasemmistolaiset ajavat polyamoriaa lainsäädääntöön ja ties mihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain todellinen juoruämmä tekee tuollaista? Ei jumalauta. Eihän tuo kerro tuon naisen juoruilutaidoista mitään. Jollain vain on sellainen moraali, että haluaa ilmoittaa vaimolle, kun jotain noin selvää tapahtuu. Itselläkin ottaisi tiukkaa olla ilmoittamatta.

Ymmärräthän, että sinun hurskaalla "oikeudenmukaisuudellasi" on hintansa. Löydät nimittäin itsesi hyvin äkkiä kilometritehtaalta.

Meille haki töihin ihan OK:n oloinen mies (!) asiantuntijatehtäviin. Kaveri oli ollut hetken työttömänä, mutta muutoin oli CV kunnossa. Muutamalla referenssisoitolla selvisi lisää: mies oli oikeasti pätevä omassa ammatissaan.  Mutta hän oli firman pikkujoulureissulla tehnyt tarkkoja havaintoja kuka pussaili kenenkin kanssa ja kuka hipsi kenenkin huoneeseen yöksi. Seuraavalla viikolla tämä "omantunnonarka" sankarimme oli soittanut yhden naisen aviomiehelle ja kertonut pikku rouvan seikkailuista. Seurauksena miehestä tuli täysin hylkiö työpaikallaan. Jonkin aikaa kärvisteltyään mies sanoi itsensä irti.

Työyhteisö on porukka, joka ideaalitilanteessa vetää yhtä köyttä. Porukassa ei voi olla "petturia", joka pettää porukan keskinäisen solidaarisuuden. Otinko minä hänet töihin? En tietenkään. Kukaan ei halua selkäänpuukottajaa lähelleen.

Vierailija
484/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parahin Ap! Ymmärrän hyvin mitä käyt juuri nyt läpi. Olen itse ollut lähes identtisessä tilanteessa 5 kk tyttäreni kanssa. Minullakin tilanne muuttui hyvin lyhyessä ajassa "hyvästä" liitosta eroon. Kriisitilanteissa tulee se ihmisen todellinen luonne esiin.

Tulet varmasti pärjäämään hyvin tyttäresi kanssa kahdestaankin, jos ei sopivaa kumppania löydy tai isä ei ole kiinnostunut tapaamisiin. Yksinhuoltajien arvosteijoita löytyy varmasti. Myös meitä sääälittiin ja arvosteltiin jostan ihmeen syystä. Totta on, että yksinhuoltajalta vaaditaan tuplasti jaksamista.

Tulette aivan varmasti pärjämään, siinä missä kahden lähivanhemman perheetkin.

Ja ennenkuin joku tulee arvostelemaan yksinhuoltajia/kirjoitustani, haluan sanoa, että en ole saanut mitään tukia( vaikka ei niiden tarvitsijoissa ole mitään pahaa todellakaan). Asun omakotitalossa ja tytär yliopistossa.

Vierailija
485/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että jälleen selitän samoja asioita,

Tässä vaiheessa minulle kyse ei ole enää siitä että pettikö hän todella, olen sanonut moneen kertaan että käytös sen jäljeen on syy miksi tilanne on tämä. Kuten olen sanonut, jos olisi myöntänyt pettäneensä sen kerran niin asiasta oltaisiin voitu puhua ja ajan kanssa sopiakin. Se miten hän tilanteen hoiti johti tähän.

Ja kuten myös kerron, kyllä, meillä on ollut normaali seksielämä noin kuukausi vauvan syntymän jälkeen.

Ap

Noin lyhytpinnainen ja -näköinen nainen (tai mies) ei tule koskaan selviämään MISSÄÄN suhteessa!

Elämässä kun sattuu kaikenlaisia vastoinkäymisiä.

Juokse karkuun vaan...tulee kyllä pitkä matka tyttöseni.

Vierailija
486/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...kyse ei ole enää siitä että pettikö hän todella, olen sanonut moneen kertaan että käytös sen jäljeen on syy miksi tilanne on tämä"

Tiedoksi vaan että jonain päivänä elämäsi keskipiste, tyttäresi, haukkuu sinua ymmärtämättömäksi ämmäksi. Ja käyttäytyy muutenkin todella huonosti, jos on normaali teini. Syy voi olla vaikka ettei saa olla yli klo 22 ulkona.

Heitätkö hänetkin heti pellolle?

Vierailija
487/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt minustakin alkoi tuntumaan että AP on isin pikkurinsessa jolle ei saa sanoa mitään ikävää mutta HÄN KYLLÄ SAA tehdä mitä vaan. HEti vaan iso mylly pyörimään viranomaisineen kun vähän kuuli olevansa lehmä ja mitä kaikkea.

Äiti ja isikin on ihan kympillä mukana sättimässä miestä joka EHKÄ EI sittenkään tehnyt muuta kuin suuttui vääristä syytöksisä ja sanoi pari lausetta varomattomasti.

Ja se käsilaukkukin...

Vierailija
488/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi se äijä löytää tänne palstalle, sen verran asiatonta paskaa ap tuntuu niskaansa saavan...

Vierailija
489/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain todellinen juoruämmä tekee tuollaista? Ei jumalauta. Eihän tuo kerro tuon naisen juoruilutaidoista mitään. Jollain vain on sellainen moraali, että haluaa ilmoittaa vaimolle, kun jotain noin selvää tapahtuu. Itselläkin ottaisi tiukkaa olla ilmoittamatta.

Ymmärräthän, että sinun hurskaalla "oikeudenmukaisuudellasi" on hintansa. Löydät nimittäin itsesi hyvin äkkiä kilometritehtaalta.

Meille haki töihin ihan OK:n oloinen mies (!) asiantuntijatehtäviin. Kaveri oli ollut hetken työttömänä, mutta muutoin oli CV kunnossa. Muutamalla referenssisoitolla selvisi lisää: mies oli oikeasti pätevä omassa ammatissaan.  Mutta hän oli firman pikkujoulureissulla tehnyt tarkkoja havaintoja kuka pussaili kenenkin kanssa ja kuka hipsi kenenkin huoneeseen yöksi. Seuraavalla viikolla tämä "omantunnonarka" sankarimme oli soittanut yhden naisen aviomiehelle ja kertonut pikku rouvan seikkailuista. Seurauksena miehestä tuli täysin hylkiö työpaikallaan. Jonkin aikaa kärvisteltyään mies sanoi itsensä irti.

Työyhteisö on porukka, joka ideaalitilanteessa vetää yhtä köyttä. Porukassa ei voi olla "petturia", joka pettää porukan keskinäisen solidaarisuuden. Otinko minä hänet töihin? En tietenkään. Kukaan ei halua selkäänpuukottajaa lähelleen.

No kuule tuskin oli suuri menetys kyseiselle (fiktiiviselle) hahmolle. Työpaikkoja katsos on monenlaisia: sellaisia, missä mitä tahnsa sikailua katsotaan läpi sormien ja siihen oikein lietsotaan, koska " meidän työporukka" ( on muuten helvetin ahdistavaa niille, joilla on normaali moraalikäsitys). Sitten on niitä, joissa ei pidetä yllä jotain näennäistä ryhmähenkeä sikailun peitteeksi.

Vierailija
490/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän rajaa kirjoitti:

"...kyse ei ole enää siitä että pettikö hän todella, olen sanonut moneen kertaan että käytös sen jäljeen on syy miksi tilanne on tämä"

Tiedoksi vaan että jonain päivänä elämäsi keskipiste, tyttäresi, haukkuu sinua ymmärtämättömäksi ämmäksi. Ja käyttäytyy muutenkin todella huonosti, jos on normaali teini. Syy voi olla vaikka ettei saa olla yli klo 22 ulkona.

Teini ja aikuinen mies on ihan pikkasen eri asiat. Teini toivottavasti kasvaa kypsäksi aikuiseksi, mutta aikuinen mies joka on jäänyt teinin tasolle on todellakin jotain mistä kannattaa hankkiutua eroon mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
491/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vähän rajaa kirjoitti:

Teini ja aikuinen mies on ihan pikkasen eri asiat. Teini toivottavasti kasvaa kypsäksi aikuiseksi, mutta aikuinen mies joka on jäänyt teinin tasolle on todellakin jotain mistä kannattaa hankkiutua eroon mahdollisimman nopeasti.

Kyllä! Mies ulos kun puheet ei miellytä. Seuraava sisään ja sama kohtalo tälle kun on isompi riita eikä äijän puheet ole mukavia...tätä rataa. Kyllä miehiä maailmassa piisaa.

Missä muuten on miehen vanhemmat. Tietävätköhän he jo tästä episodista...

Vierailija
492/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aviomies38 kirjoitti:

Vieläkään ei ole selvinnyt oliko mies sukupuoliyhteydessä vieraan naisen kanssa. Oliko hänellä pidempiaikainen suhde?  VASTATKAAPA SIIHEN!!!

Lyhytaikainenkin riittää.

aviomies38 kirjoitti:

Tapahtumasta on on hädintuskin viikko ja ja jo puhutaan lapsen tulevista ongelmista ja ties mistä.

Olisiko parin olut järkevämpi puida kotona asiaa kaksin eikä heti vetää siihen avovaimon vanhempia mukaan.

Ap meni äitinsä luokse koska halusi vauvansa rauhalliseen ja turvalliseen ympäristöön jossa vauva ei joudu kuuntelemaan riitelyä. Koska niin vastuullinen vanhempi tekee, lastensa äitiä haukkuva ja raivoava mies EI ole vastuullinen.

aviomies38 kirjoitti:

Mies on yllättävän herkkä kapistus. On noloa kun tulee matkalta kotiin ja siellä on  täysi tulitus vastassa ja aoppikin vyötetty asiaan. (ihan turha sanoa että rauhassa yritin keskustella)

Voi kyynel.

aviomies38 kirjoitti:

Todella epäkypsää käytöstä.

En puolustele ketään enkä hyväksy pettämistä mutta jotain joustoa pitää parisuhteessa olla.

Epäkypsää on miehen toiminta jossa raivoaa ja huutaa lastensa äidille kun jää kiinni 

aviomies38 kirjoitti:

Kuka tietää vaikka avovaimo olisi pihdannut seksiä kotona lapsen syntymästä lähtien

Ei oikeuta pettämistä.

aviomies38 kirjoitti:

on perfekti kotihirmu

Ei oikeuta pettämistä.

aviomies38 kirjoitti:

tai äidissään roikkuva pikkutyttö.

Ei oikeuta pettämistä.

aviomies38 kirjoitti:

Asioilla on monta puolta. Nyt mies on leimattu ISOKSI SIAKSI, PETTÄJÄKSI JA JUOPOKSI yhden puhelinsoiton perusteella. ONKO MITÄÄN FAKTAA??

Voin kuvitella kuinka miestä vituttaa. JA varmasti kaduttaa jos erehtyikin.

Ehkä sen kerran elämässään.

Vastuullinen isä harkitsee asioita ennenkuin menee oman mulkkunsa perässä vieraisiin peteihin. Vastuullinen mies myös keskustelee asioista ilman syyllistämistä, huutamista tai raivoamista lapsensa äidille. 

Vierailija
493/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aviomies38 kirjoitti:

Vieläkään ei ole selvinnyt oliko mies sukupuoliyhteydessä vieraan naisen kanssa. Oliko hänellä pidempiaikainen suhde?  VASTATKAAPA SIIHEN!!!

Lyhytaikainenkin riittää.

aviomies38 kirjoitti:

Tapahtumasta on on hädintuskin viikko ja ja jo puhutaan lapsen tulevista ongelmista ja ties mistä.

Olisiko parin olut järkevämpi puida kotona asiaa kaksin eikä heti vetää siihen avovaimon vanhempia mukaan.

Ap meni äitinsä luokse koska halusi vauvansa rauhalliseen ja turvalliseen ympäristöön jossa vauva ei joudu kuuntelemaan riitelyä. Koska niin vastuullinen vanhempi tekee, lastensa äitiä haukkuva ja raivoava mies EI ole vastuullinen.

aviomies38 kirjoitti:

Mies on yllättävän herkkä kapistus. On noloa kun tulee matkalta kotiin ja siellä on  täysi tulitus vastassa ja aoppikin vyötetty asiaan. (ihan turha sanoa että rauhassa yritin keskustella)

Voi kyynel.

aviomies38 kirjoitti:

Todella epäkypsää käytöstä.

En puolustele ketään enkä hyväksy pettämistä mutta jotain joustoa pitää parisuhteessa olla.

Epäkypsää on miehen toiminta jossa raivoaa ja huutaa lastensa äidille kun jää kiinni 

aviomies38 kirjoitti:

Kuka tietää vaikka avovaimo olisi pihdannut seksiä kotona lapsen syntymästä lähtien

Ei oikeuta pettämistä.

aviomies38 kirjoitti:

on perfekti kotihirmu

Ei oikeuta pettämistä.

aviomies38 kirjoitti:

tai äidissään roikkuva pikkutyttö.

Ei oikeuta pettämistä.

aviomies38 kirjoitti:

Asioilla on monta puolta. Nyt mies on leimattu ISOKSI SIAKSI, PETTÄJÄKSI JA JUOPOKSI yhden puhelinsoiton perusteella. ONKO MITÄÄN FAKTAA??

Voin kuvitella kuinka miestä vituttaa. JA varmasti kaduttaa jos erehtyikin.

Ehkä sen kerran elämässään.

Vastuullinen isä harkitsee asioita ennenkuin menee oman mulkkunsa perässä vieraisiin peteihin. Vastuullinen mies myös keskustelee asioista ilman syyllistämistä, huutamista tai raivoamista lapsensa äidille. 

MUTTA KUN NYT EI OLE VARMA ONKO KETÄÄN PETETTY eli oltu sängyssä!!! On vaan hermonsa menettänyt pikkurouva. Ja sen takia kotona sairaslomalle jäänyt mies.

Että jos se mulkku onkin pysynyt housuissa...kaikki on ollut turhaa...ai niin sanoihan se pahasti pikkurouvalle...sili sili.

Vierailija
494/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

äijien puolesta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vähän rajaa kirjoitti:

Kyllä! Mies ulos kun puheet ei miellytä. Seuraava sisään ja sama kohtalo tälle kun on isompi riita eikä äijän puheet ole mukavia...tätä rataa. Kyllä miehiä maailmassa piisaa.

Onneksi kaikkien elämät ei pyöri sen ympärillä saako mahdollisesti petollisen miehen vai ei...

Elämme kuitenkin vuotta 2016, jolloin nainen voi itekin tienata elantonsa.

Vierailija
495/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullinen nainen myös keskustelee ilman huutamista, syyllistämistä ja raivoamista lapsensa isän kanssa.

Vierailija
496/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kollega yritti iskeä miestäsi, mies kieltäytyi ja nainen loukkaantuneena keksi kyseisen tarina. Tai sitten hän on itse tuo nainen ja haluaa miehen itselleen. Eli kyllä on syitä keksiä tuollainen tarina.

Joo, minullekin tuli heti mieleen samaa. Ensin pitää saada todistusta, esim., kuvia, viestiä mm, sitten jo päätää, eikö uskoa kaikkien sanoo.

Mutta miksi heti uskoa vieraille naisille, ei omalle miehelle? Se on epäselvä.

Vierailija
497/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkään en tajua miks heti tällanen härdelli ja lapsen pois vieminen, tavaroiden jako, kiinteistövälittäjät, isät äidit ja lahjojen palautukset. ja ei oo ees selvitetty mitä tapahtu.

Vierailija
498/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla velvollisuudet kirjoitti:

Vastuullinen nainen myös keskustelee ilman huutamista, syyllistämistä ja raivoamista lapsensa isän kanssa.

Ehkä minä itse tiedän miten nämä asiat ovat menneet, kiitos vain.

Ap

Vierailija
499/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että ketään en ole haukkunut juopoksi siaksi?

Nimeomaan kirjoitin että alko ei normaalisti ole ongelma! Lue koko ketju ennen kun alat vääntämään.

Ap

Vierailija
500/653 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

äijien puolesta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vähän rajaa kirjoitti:

Niinpä, tottakai mies lentää pellolle jos puheet ei miellytä! Mitä ihmettelemistä tässä on, tietysti huonosta käytöksestä on seuraamuksia :D ja todellakin miehiä tässä maailmassa riittää, enimmäkseen surkeita luusereita mutta oikeita helmiäkin löytyy. Itse en ole joutunut koskaan parisuhteessa kuuntelemaan epäkunnioittavaa käytöstä vaikka riideltykin on. Minua ei tarvitsisi haukkua kuin kerran niin suhde olisi siinä :) Minä en epäkunnioittavan miehen kanssa olisi missään tekemissä, yksin olisi siinä tapauksessa aina parempi. Eipä ole tarvinnut kuitenkaan yksin olla, kyllä niitäkin miehiä löytyy jotka osaavat riitatilanteessakin olla asiallisia. Te jotka puolustatte näitä riehuvia miehiä taidatte olla juuri niitä jotka eivät ole mitään ilman parisuhdetta? Uskomattoman säälittävää.

Ap olet ihan huippu tyyppi, paljon tsemppiä! Sulla ja lapsella on edessä huikea tulevaisuus :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän