Mieheni jäi kiinni pettämisestä työmatkalla
Sain aamulla puhelun miehen naispuoliselta kollegalta, jonka olen tavannut pari kertaa, että mieheni oli lähtenyt jonkun naisen kanssa huoneeseensa illalla.
En tiedä mitä tästä ajatella, hän sanoi että mielestään minulla on oikeus tietää. Tietenkin arvostan että kertoi, mutta en tiedä yhtään miten toimia. Normaali tilanteessa olisin pakannut kansani ennenkun mies edes saapuu kotiin mutta ystäväni sanoi että en voi luottaa vieraan naisen sanaan tässä asiassa? Miksi en, miksi hän valehtelisi?
Mieheni pitäisi palata huomenna illala kotiin. Pahoittelut viestin sekavuudesta!
Ja niin, olen 26v ja mieheni 34v, meillä on seksiä monesti viikossa ja olemme asuneet yhdessä pari vuotta, vauva 6kk.
Kommentit (653)
Vierailija kirjoitti:
Ei savua ilman tulta.
Aika usein ihmismieli kuvittelee näkevänsä myös tulen vaikka näkeekin vai savun.
älä höpäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin lapset, hommanhan nimi on tämä. Pettämistä tapahtuu jokaisessa työpaikassa, aivan varmasti (sinisilmäiset älkää kommentoiko). Ja pettäminen on työkavereiden tiedossa. Ikinä en ole kuullut, että kukaan olisi käräyttänyt työkaveriaan kollegalle, sillä aikuiset ihmiset ovat sen verran fiksuja ja heillä on sen verran elämänkokemusta, että ymmärtävät olla puuttumatta toisten ihmisten elämiin. Etenkin kun lapset ovat kuvioissa.
Joo, olin minäkin kovin sinisilmäinen reilu 20+ ikäisenä, mutta kummasti on kokemus tässä vuosien saatossa opettanut että mikään maailmassa ei ole mustavalkoista ja kaikki ei ole niin kuin ulkopuolisista saattaa näyttää.
No ei takuulla tapahdu kaikissa työpaikoissa. Omassa työpaikassani on kaksi miestä ja kaksi naista. Ei tulisi mieleenikään tehdä mitään kummankaan noista naisista kanssa....
Mistäs tiedät ettei ne naiset muhinoi keskenään?
Kannattaisiko vaan hakea tavarat vaihvihkaa kun mies on töissä ja vuokrata joku varasto siksi aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko vaan hakea tavarat vaihvihkaa kun mies on töissä ja vuokrata joku varasto siksi aikaa?
Erittäin hyvä vaihtoehto, mutta herran dokailun jne perusteella luulen että on hakenut sairaslomaa tms ja on kotona päivisinkin, en viitsi riskeerata.
Ap
Hello, onko herra ollut aina noin ailahteleva, käy vieraissa, huutaa, haukkuu sinua ja dokaa eikä käy töissä? Vai tuliko nämä "oireet" vasta kun tämä episodi alkoi. Aika kolauksen on saanut kaveri siinä tapauksessa jos oireeet tuli vasta.
kysymys kirjoitti:
Hello, onko herra ollut aina noin ailahteleva, käy vieraissa, huutaa, haukkuu sinua ja dokaa eikä käy töissä? Vai tuliko nämä "oireet" vasta kun tämä episodi alkoi. Aika kolauksen on saanut kaveri siinä tapauksessa jos oireeet tuli vasta.
Hei,
Baareissa käy kavereiden kanssa ehkä parin kuukauden välein, ei alko-ongelmaa. Luulen vain viestien perusteella että on kännissä, en tiedä. Töissä on käynyt normaalisti.
Meillä ei normaalisti olla huudettu eikä haukuttu, en ole varsinaisesti nainen joka katselisi jatkuvasti huutavaa/haukkuvaa juoppolallia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
kysymys kirjoitti:
Hei,
Baareissa käy kavereiden kanssa ehkä parin kuukauden välein, ei alko-ongelmaa. Luulen vain viestien perusteella että on kännissä, en tiedä. Töissä on käynyt normaalisti.
Meillä ei normaalisti olla huudettu eikä haukuttu, en ole varsinaisesti nainen joka katselisi jatkuvasti huutavaa/haukkuvaa juoppolallia.
Ap
Av-mammoilla on tiukat testit :D Kaikkea parasta sulle kuitenkin ohiksena!
Ensimmäinen puoli vuotta on todellista haipakkaa ja sielu huutaa rauhaa. Mutta joku kaunis aamu onkin sitten se erilainen ja toivoa täynnä! Terveisin todella karmivan eron alkoholistista läpi käynyt.
Olisiko mies ihan OIKEESTI järkyttynyt kaikesta hulinasta. Jos vaikka onkin syytön kun ei ole syylliseksikään todistettu...
Miehelläkin on tunteet vaikkei niitä osaa aina ilmaista. Itkee ja ryyppää nyt.
Toivon sulle kovasti voimia tilanteeseen,helpottaa varmasti kun pääset arkeen lapsen kanssa kahdestaan,jos tuo mieskin aikaa myöden rauhoittuu.
Hän kai oletti ettei jää kii koskaan,mutta oma epäilyni on että miehen työkaveri on käyny samanlaisia asioita elämässään läpi ja ymmärtää että sulla vois olla parempi elämä jonkun uskollisen kanssa.
Onneks tälläsiä rohkeita ihmisiä on,että uskaltaa kertoa.
En ymmärrä miksi kenenkään pitäis hyväksyä pettämistä parisuhteessa.
Haukkuminen ja väheksyminen on ihan verrattavis lyömiseen.
Ite oon jääny jatkamaan suhdetta pettäjän kanssa,ei oo loppunu pettäminen,mutta kadun joka ikinen päivä sitä että annoin tavallaan anteeksi,en vaan pysty unohtaan.
Ja kun oon tarpeeks vahva heivaan tuon huijarin mäkeen.
Kyllä silti uskon rakkauteen,en vaan tajua mihin oon tuossaki ukossa rakastunu.Sullekin löytyy vielä se oikea mies.
Koko ketjua seurannut siitä alkaen kun ap tän aloitit.. Huhhuh! Ei ole sanoja.
Mulla on hämmästyttävän samantyylinen kokemus takana. Erosta on nyt noin 10 vuotta, lapsi oli erotessamme 3 kk vanha. En todellakaan ollut noin vahva, mitä sinä ap (tai ainakin minkä kuvan tätä kautta sinusta saa!). Lähdin kyllä vauvan kanssa ovet paukkuen mutta kuinkahan monta kertaa olin palaamassa takaisin... Onneksi sisko, jonka luokse menin, piti mut järjissäni.
Ex-mieheni käyttäytyi silloin hyvin samantyylisesti kuin sinun miehesi. Ei myöntänyt tekoa, haukkui ja solvasi. Tosin tätä oli ollut jollain tasolla jo ennen pettämistä, sinulla taisi tulla tuollainen käytös uutena? Jälkikäteen sain myös tietää että se kerta, josta jäi kiinni, ei ollutkaan ensimmäinen (yllätys yllätys...)
Käytännön asiat järjestyi hitaasti mutta loppupeleissä suht kivuttomasti.
Mies oli lapsemme elämässä mukana eron jälkeen noin 5 vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti, jonka jälkeen yhteydenpito hiipui. Nyt ei enää mitään, muutti vuosi sitten käsittääkseni toiselle paikkakunnallekin. En tiedä hänestä enää mitään.
Itse löysin uuden miehen 3 vuotta eron jälkeen, naimisiin kesällä 2015 :)
Tyttärelleni olen ollut rehellinen isästään, jos tätä isäksi voi edes kutsua.. Nykyinen mieheni korvaa isän paikkaa oikein hyvin.
Noh, tsemppiä joka tapauksessa! Meillä jokaisella on oma polku kuljettavana, nämä vastoinkäymiset vaan vahvistaa. Jään seuraamaan ketjua jos vielä jossain vaiheessa kirjoittelet :)
AP ja sen mies kirjoitti:
Voiko asiasta keskustella puolison kanssa niin kuin aikuiset?
Parisuhteessa on lapsi mukana.
Koulutusmatkat eivät ole kenellekään helppoja olla etäällä rakkaimmista ihmisistä.
Kun palaa takaisin ja saa kuulla, että on tehnyt jotain, jota ei välttämättä ole tehnyt ja ei saa edes kunnolla avata suutaan, voi ihminen hermostua.
Toivon, että saatte parisuhteenne kuntoon lapsenkin vuoksi. Ihmiset tekevät virheitä ja ovat tilanteissa, jotka asettavat haasteita. Sovinto on parhain :-) Anteeksi pyytäminen ja anteeksi antaminen, auttavat elämässä eteenpäin.
Mies myönsi jo, että hänellä on oikeus haluta nuorempaa naista. Hänet on nähty AP:ta nuoremman naisen kanssa so you can do the math. Lisäksi mies ilmoitti, ettei halua olla oman lapsensa kanssa tekemisissä ja ei halua maksaa tämän elatuksesta.
AP varaudu myös siihen, ainakin henkisesti, että mies voi toteuttaa uhkauksensa ettei ole lapsen kanssa tekemisissä.
Hämmästyttävää miten kunnollinen perheenisä toimii. Ei kai naiset muunlaisten kanssa perheitä perusta?
Tarina on kuin Louhimiehen elokuvista.
Vierailija kirjoitti:
Mä jään odottaman Kaurismäen askeettista ohjausta.
Vierailija kirjoitti:
Joku väitti tuolla että miehille sopisi suhde jossa saa paneskella muita. Hassua, että itse olen törmännyt ihan toisenlaisiin miehiin.
Oma mieheni jätti exänsä koska tämä exä petti. Samoin käräytti veljensä petturinaisen koska ei halunnut katsoa sivusta kun velipoikaa huijataan. Sisaren mies veti kilarit siskoni liian läheisestä suhteesta kaverimieheen ja meinasi tulla ero. Moni tuttu mies on sitämieltä ettei pettämistä tarvitse antaa anteeksi ja se on naiselle heihei jos eksyy vieraaseen petiin.
Mä lienee tunnen vaan sitten ne toiset ääripäät ;)
Joo, mutta mitens suhtaudutaan poikaporukassa kaveriin, joka eksyy vieraaseen petiin? Päteekö miehiin samat jyrkät säännöt, kerrotaan oitis vaimolle ja ollaan tyytyväisiä, kun vaimo sanoo heihei, eihän pettämistä tarvitse sietää?
Tämähän se onkin, että todella monelle "suoraselkäiselle" miehelle on ihan selvää, minkälaisen kohtelun ansaitsee pettävä nainen, mutta miesten tapauksessa, noh, se on vähän niin kun eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä jään odottaman Kaurismäen askeettista ohjausta.
Joo tuossa miehen käytöksestä jäisi ainakin riehuminen pois. Tulee "työmatkalta" nortti suupielessä likaisin hiuksin kotiin, poplari päällä. Vaimo tokaisee tuskin kuuluvalla äänellä:"Huoripukki." Mies lähtee tyynesti ovesta ulos kohti uusia seikkailuja. Huivipäinen vaimo jää lapsi sylissään tuijottamaan ikkunasta salkkua kantavaa miestään. He kumpikin tiesivät sen.
Muutama kommentti vähän samaa kokeneelta ja jo eronneelta naiselta.
Ap on todennäköisesti tässä vaiheessa ns. shokkivaiheessa ja siksi pystyy toimimaan järkevällä tavalla, usein tämä shokkivaihe voi kestää esim 2 viikkoa, mutta vaihtelee toki ihmisen mukaan ja senkin mukaan miten kiintynyt on ollut, myöhemmin ap:llekin tuleee luultavasti tunteitakin mukaan, surua, vihaa, kunnes sitten lopulta pääsee kaiken ikävän yli. Älkää muut arvioiko pahalla sitä, että ap järkkää nyt asunto ja tapaamis yms asioita.
Ap:lle sanoisin, että niin pettynyt kuin varmaan oletkin nyt miehen käytökseen, niin sinun kannattaa pitää keskusteluyhteyttä yllä. Tavatkaa vaikka julkisessa kahvilassa, jossa voitte jutella ilman pelkoa hulluista raivokohtauksista. Kun teillä on yhteinen lapsi, niin ette koskaan voi lopettaa yhteydenpitoa vaan olette sidottu ainakin seuraavaksi 18 vuodeksi toisiinne. Nuorempana kun suhteen lopetti, niin siinä saattoi sulkea oven takanaan, mutta nyt et tule pääsemään miehen huonoista puolista koskaan eroon vaan tulet lähettämään lapsesi isänsä luo tapaamaan häntä viikko toisensa jälkeen. Nyt kun vauva on vielä pieni, niin tapaamiset ovat varmaan lyhyitä ja tiuhaankin.
Tsemppiä sulle ap. Selviät kyllä.
Ap, olen todella ylpeä sinusta! Halauksia!
Tee näin jos mies jatkaa venkoilua. Tsemppiä!