Mieheni jäi kiinni pettämisestä työmatkalla
Sain aamulla puhelun miehen naispuoliselta kollegalta, jonka olen tavannut pari kertaa, että mieheni oli lähtenyt jonkun naisen kanssa huoneeseensa illalla.
En tiedä mitä tästä ajatella, hän sanoi että mielestään minulla on oikeus tietää. Tietenkin arvostan että kertoi, mutta en tiedä yhtään miten toimia. Normaali tilanteessa olisin pakannut kansani ennenkun mies edes saapuu kotiin mutta ystäväni sanoi että en voi luottaa vieraan naisen sanaan tässä asiassa? Miksi en, miksi hän valehtelisi?
Mieheni pitäisi palata huomenna illala kotiin. Pahoittelut viestin sekavuudesta!
Ja niin, olen 26v ja mieheni 34v, meillä on seksiä monesti viikossa ja olemme asuneet yhdessä pari vuotta, vauva 6kk.
Kommentit (653)
Vierailija kirjoitti:
äiti55 kirjoitti:
AP:
"Olen varannut jo ajan lastenvalvojalle liittyen tapaamisiiin ja elatukseen. Lisäksi kysyin että onko hänelle toiveissa lunastaa minut ulos talostamme vai laitammeko myyntiin, minä en sinne palaa enää. Jos myynti niin onko toiveita välitysfirman suhteen jne. Ehdin soitella sinnekinpäin"
Epämääräisen puhelinsoiton ja tämän kirjoituksen välillä on 3 pv.
Olen ollut 30 vuotta naimisisaa ja kaikelaista on sattunut. Eroa emme ole ottaneet. Riidelty kyllä on ja jouduttu muuttamaan toimintatapojamme. Silti olemme olleet sitoutuneita avioliittoomme ja lapsiimme.
Moni puolustaa AP:ta että hänhän antoi miehelle tilaisuuden selittää ensimmäisenä iltana. Voi kuvitella kuinka hän oli ovella vastassa ja kysymyksiä puhelinhiljaisuuden jälkeen tuli kuin konekivääristä. Mies oli varmasti ihan ulalla. En kuitenkaan puolustele miestä. Ehkä oli joku kännisekoilu tapahtunut. Olisiko voinut antaa miehen selittää ihan juurtajaksain miksi moinen puh soitto on tapahtunut. JA mitä siellä huoneessa tapahtui. Raivoava nainen on on pelottava.
3:n päivän kuluttua on jo varattu lastenvalvojalle aika...voi jestas. Todella kypsää.
Mutta voimia valitsemallenne tielle.
Ymmärrän kantasi hyvin jos olisi kyse vain tuosta pettämisepäilystä.
Mutta luitko ollenkaan että mies haukkui naisena lehmäksi jne kun häneltä kysyttiin tuosta toisesta naisesta? Ymmärrän että mies saattoi olla huolissaan perheestään kun ap ei vastannut puhelimeen ja väsynyt työmatkasta ja kun toinen tulee kyselemään mahdollisesta pettämisestä niin suuttuu (oli pettänyt tai ei). Mutta kova huutaminen ja toisen syyttely lehmäksi ym ei kyllä ole silti kohtuullista.minusta miehen heitto oikeudestaan haluta nuorempaa on aika ala-arvoinen ja ilmeisesti ap on kuitenkin miestään selkeästi nuorempi. Kuulostaa mieheltä jonka mielestä hänellä on aina oikeus saada haluamansa ikäistä naista oli oma ikä ja perhetilanne mikä tahansa. Jos asenne on tuo niin ei siitä normaalia suhdetta tule enää millään. Ap vanhenee teki mitä tahansa joten miehellä on mielestään oikeutensa...
Jos haukkuu ja huutaa toiselle raivon ja lähettää hirveitä tekstareita niin kyllä siinä on toisen kunnioitus kaukana. Itse kuvittelisin että syytön mies olisi saattanut suuttua epäilyksistä mutta olisi ruvennut selvittämään miksi ap epäilee ja selittänyt tilanteen. Syytön mies tuskin olisi ruvennut pelkästään syyllistämään ja haukkumaan.
Silti kuvittelisin että apn kannattaisi kohdata ex-miehensä ja keskustella tilanne läpi. Tämä lapsen takia. Ei siksi että ap haluaisi ehkä palata takaisin vaan siksi että saataisiin joku puheyhteys josta olisi iloa lapselle myöhemmin. Nyt pahimmassa tapauksessa vaan mies häipyy täysin myös lapsen elämästä. Jos tilanne käytäisiin läpi niin ehkä mies kykenisi luomaan jatkossakin jonkinlaisen suhteen lapseensa. Ja siinä voittaa nimenomaan lapsi.
Tsemppiä ap
Siinä tapauksessa että haukkui lehmäksi on tietenkin hyvä syy hakea avioeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n tarina voisi olla tottakin. Mutta: Olen useita kertoja työmatkoilla viettänyt aikaa miespuolisten työkavereiden huoneessa ilman, että mitään fyysistä tai edes henkistä pettämistä on tapahtunut. Joskus miehiä on ollut jopa useampia, eikä siltikään ole kimppakivaa harrastettu.
Hassuja naisia olette, jos ette miesten kanssa muuta osaa kuin vällyihin sukeltaa. Mistä kertonee?Eihän se nainen ollut työkaveri vaan joku random muidu. Että tuskin sitä mennään yhdessä huoneeseen tuntemattomien kanssa työmatkalla...
Voi tietenkin tässä tapauksessa olla joku random muidu, mutta en minä ainakaan tunne työkavereiden ystäväpiiriä niin hyvin että osaisin sanoa onko joku jonka kanssa hän menee huoneeseen entuudestaan tuttu vai tuntematon. Voisihan se randomi olla joku lapsuuden ystävä joka vain sattui samaan aikaan samaan paikkaan.
Antakaa ihmisten keskustella kirjoitti:
Jos tämä on mielestäsi trolli, niin miksi pirussa luet tätä??? Ihmetyttää muutenkin tuo tällä palstalla jylläävä hinku leimata milloin mikäkin juttu trolliksi tai provoksi. Edellisen kerran kirjoitin tänne av:hen muutama vuosi sitten aloituksen, jossa kerroin silloisen mieheni oudosta malliohjelma-fanituksesta. (Hän kävi aina ennen ohjelman alkua suihkussa, vaihtoi puhtaat vaatteet ylleen, lotrasi partavettä ja parkkeerasi sohvaan pari minuuttia ennen Huippumalli haussa (tai mikä noista sarjoista se nyt kulloinkin oli)-sarjan alkua ja tuijotti silmä (ja varmaan jotain muutakin) kovana ohjelman alusta loppuun saakka... Kysyin häneltä kerran, mistä moinen kiinnostus malliohjelmiin. Hän vastasi hyvin närkästyneenä, että hän haluaa katsoa niitä "valokuvaajan näkökulmasta", niistä voi saada hyviä vinkkejä. Joo-o, mies ei ainakaan minun tietääkseni ollut muotivalokuvaaja, wannabe-harrastelijakuvaaja korkeintaan. Osteli toinen toistaan hienomoia kameroita, eikä käyttänyt niitä. ) No, joka tapauksessa: aloitukseni lytättiin täällä välittömmästi provoksi, ja keskustelu loppui toiseen viestiin. Mies on muuten nykyään jo ex, jäi kiinni pettämisistä. Ehkä hän sitten oli kuvaillut noita misujaan, mistäs sen tietää.
Siis voi luoja mikä äijä. Mielikuvitustreffit kotisohvalla. Oman naisen katsellessa vierestä. :DD
Mutta niinhän se on, että totuus on usein niin uskomatonta, että siitä ei voisi kirjoittaa kirjaa. Kukaan ei pitäisi tapahtumia uskottavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n tarina voisi olla tottakin. Mutta: Olen useita kertoja työmatkoilla viettänyt aikaa miespuolisten työkavereiden huoneessa ilman, että mitään fyysistä tai edes henkistä pettämistä on tapahtunut. Joskus miehiä on ollut jopa useampia, eikä siltikään ole kimppakivaa harrastettu.
Hassuja naisia olette, jos ette miesten kanssa muuta osaa kuin vällyihin sukeltaa. Mistä kertonee?Eihän se nainen ollut työkaveri vaan joku random muidu. Että tuskin sitä mennään yhdessä huoneeseen tuntemattomien kanssa työmatkalla...
Voi tietenkin tässä tapauksessa olla joku random muidu, mutta en minä ainakaan tunne työkavereiden ystäväpiiriä niin hyvin että osaisin sanoa onko joku jonka kanssa hän menee huoneeseen entuudestaan tuttu vai tuntematon. Voisihan se randomi olla joku lapsuuden ystävä joka vain sattui samaan aikaan samaan paikkaan.
No hyvänen aika. Kai mies tuossa tapauksessa olisi ilman raivoamista voinut kertoa että " sehän oli Lissu, oltiin yhtaikaa yläasteella." Kaivanut luokkakuvan esille ja näyttänyt jne.
Vaikka ei sitä yleensä mennä hotellihuoneeseen vaan ehkä baariin ja otetaan oluet ja jutellaan kun tapaa jonkun vanhan tutun.
Siis kaiken kaikkiaan, ensi reaktio syytökseen olisi voinut olla ärtymys ja suuttumus miehellä, mutta kyllä aika nopeasti olisi mieheltä tullut uskottava selitys ihan asiallisesti jos pettämistä ei olisi tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvänen aika. Kai mies tuossa tapauksessa olisi ilman raivoamista voinut kertoa että " sehän oli Lissu, oltiin yhtaikaa yläasteella." Kaivanut luokkakuvan esille ja näyttänyt jne.
Vaikka ei sitä yleensä mennä hotellihuoneeseen vaan ehkä baariin ja otetaan oluet ja jutellaan kun tapaa jonkun vanhan tutun.
Siis kaiken kaikkiaan, ensi reaktio syytökseen olisi voinut olla ärtymys ja suuttumus miehellä, mutta kyllä aika nopeasti olisi mieheltä tullut uskottava selitys ihan asiallisesti jos pettämistä ei olisi tapahtunut.
Asioista kannattaa toisinaan keskustella yleisellä tasolla siksi yritin aluksi viita siihen että tässä tapauksessa saattaa tosiaan hyvin olla niin että tyyppi oli random muidu.
...mutta en mä kyllä itse lähtisi soittamaan kenellekään jos näen jokun työkaverin menevän hotelli huoneeseen jokun minulle tuntemattoman tai tutunkaan kanssa.
Tuntuu että nämä muutaman viime sivun kommentoijat eivät ole lukeneet ketjua ollenkaan....!
Vierailija kirjoitti:
äiti55 kirjoitti:
AP:
"Olen varannut jo ajan lastenvalvojalle liittyen tapaamisiiin ja elatukseen. Lisäksi kysyin että onko hänelle toiveissa lunastaa minut ulos talostamme vai laitammeko myyntiin, minä en sinne palaa enää. Jos myynti niin onko toiveita välitysfirman suhteen jne. Ehdin soitella sinnekinpäin"
Epämääräisen puhelinsoiton ja tämän kirjoituksen välillä on 3 pv.
Olen ollut 30 vuotta naimisisaa ja kaikelaista on sattunut. Eroa emme ole ottaneet. Riidelty kyllä on ja jouduttu muuttamaan toimintatapojamme. Silti olemme olleet sitoutuneita avioliittoomme ja lapsiimme.
Moni puolustaa AP:ta että hänhän antoi miehelle tilaisuuden selittää ensimmäisenä iltana. Voi kuvitella kuinka hän oli ovella vastassa ja kysymyksiä puhelinhiljaisuuden jälkeen tuli kuin konekivääristä. Mies oli varmasti ihan ulalla. En kuitenkaan puolustele miestä. Ehkä oli joku kännisekoilu tapahtunut. Olisiko voinut antaa miehen selittää ihan juurtajaksain miksi moinen puh soitto on tapahtunut. JA mitä siellä huoneessa tapahtui. Raivoava nainen on on pelottava.
3:n päivän kuluttua on jo varattu lastenvalvojalle aika...voi jestas. Todella kypsää.
Mutta voimia valitsemallenne tielle.
Tiedätkö, nyt eletään vuotta 2016, se että sinä olet mennyt naimisiin sillä mentaliteetilla että vaikka ukko hakkais/pettäis/joisi niin yhdessä ollaan kun on luvattu! Ei se ole mitään lasten ajattelua että antaa kasvaa riitaisassa, pahimmillaan väkivaltaisessa kodissa sen takia että voi sanoa meillä olevan ydinperhe! Jos sinä olet sietänyt jotain ei anna sinulle oikeutta arvostella niitä jotka eivät halua sietää! Meillä kaikilla on yksi elämä.
Varsinkin kun AP ei ole missään vaiheessa sanonut heidän olevan naimisissa.
Vastaanpa vielä. En minäkään sanonut että meillä on VÄKIVALTAA tai edes riitaa LASTEN KUULLEN. Emme käytä alkoholiakaan kovinkaan paljon. Vaan tarkoitin että jos on oltu liian pitkään iltamenoissa ja on ollut naisseuraa tai miesseuraa josta on tullut sanomista on päätetty että tullaan sitten suoraan kapakasta kotiin tästä lähtien ettei tule turhia riitoja mokoman takia. Sellaisia toimintamallin muutoksia tarkoitin.
Ehkä se on sitten vuotta 2016 että vedetään turpaan. Ennen käyttäydyttiin kai hillitymmin. Asioista ja syistä ja seurauksista keskusteltiin (riideltiin) yhdessä jonkin aikaa ennenkuin soitettiin lastenvalvojalle ja kiinteistövälittäjälle. Asiat puitiin perin pohjin. Totta kai loukkaannuttiin ja itkettiin .
Väkivaltainen ja jatkuvasti riitaisa perhe-elämä on ERI ASIA. Ymmärsin että tässä tapauksessa elossa ei ollut jatkuvaa riitaa eikä väkivaltaa, vai kuinka? Kaikki alkoi jostain puh soitosta ja siitä että sitten AP:ta kutsuttiin lehmäksi. Sitä ennen oli jo vauva viety äidille hoitoon ja ehkä syykin kerrottu. hiillostettu puhumattomuudella.
Ja se on se keskinäinen rakkaus joka pitää parin yhdessä hyvässä ja pahassa. Tässä perheessä sitä ei ilmeisesti tarpeeksi ollut. Kummankaan puolella. Sori vaan.
Avoliiton eikä avioliiton tarvi kestää koko sitä ainoaa elämää jos kärsii mutta tällä tempperamentilla niitä elämia eri miesten ja naisten kanssa kertyy kyllä aika monta.
Asiaa seuranneena kysyisin vaan että, NO, PETTIKÖ SE MIES?
Onko kärpäsestä tehty härkänen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kaiken kaikkiaan, ensi reaktio syytökseen olisi voinut olla ärtymys ja suuttumus miehellä, mutta kyllä aika nopeasti olisi mieheltä tullut uskottava selitys ihan asiallisesti jos pettämistä ei olisi tapahtunut.Asioista kannattaa toisinaan keskustella yleisellä tasolla siksi yritin aluksi viita siihen että tässä tapauksessa saattaa tosiaan hyvin olla niin että tyyppi oli random muidu.
...mutta en mä kyllä itse lähtisi soittamaan kenellekään jos näen jokun työkaverin menevän hotelli huoneeseen jokun minulle tuntemattoman tai tutunkaan kanssa.
Kun nyt puhutaan siis yleisellä tasolla, niin tilanne on ollut se että tuo soittelija on nähnyt miehen touhuja jo monta kertaa ja nyt tuli mitta täyteen ja päätti LOPULTA soittaa miehen vaimolle eli aplle.
Tai sitten homma on ollut selvää jostain muusta syystä esim. suutelua ja kuhertelua jota on selvästi lähdetty jatkamaan hotellihuoneeseen.
Eli kun puhutaan normaaleista ihmisistä, toki on kaikenlaisia kilahtaneita maailmassa, mutta ei tässä voi tietää kuka jutun henkilöistä sellainen on.
Jos luottaa että apn antamaan kuvaan itsestään , niin minä ainakin oletan että soittajan kertomus ja miehen käytös ovat kertoneet tapahtuneen selvästi.
Minuakin kiinnostaa Ap:n kuulumiset, olisi kiva kuulla enemmänkin miten jatkossa menee.
Luin koko ketjun läpi, paljon erilaisia mielenkiintoisia mielipiteitä ja uusiakin ajatuksia. Kirjoitin eilen nimimerkillä 'Käytännön Yh' oman "tarinani", eli aika samankaltainen tilanne täälläkin pienen vauvan kanssa, tosin vielä mietin mitä teen.
Tässä ketjussa on ihmeellisen paljon miehen puolustelua. miehen, jonka pitäisi vastuullisena ja vahvana olla perheensä tukena ja suojana, rakentaa yhteistä tulevaisuutta ja keskittyä perheeseensä. Naisenko pienen vauvan kanssa pitäisi vaan hyväksyä että mies romuttaa luottamuksen ja kunnioituksen ja asettaakin omat seksuaaliset halunsa etusijalle aikana, jolloin nainen eniten tarvitsisi miestään ja vauva isäänsä?
Puolustellaan kivikautisilla asioilla evoluution tässä vaiheessa, jossa on todisteita että on olemassa myös miesten älyllistä elämää.
Eipä silti kukaan ole täydellinen, virheitä tapahtuu ja niistä opitaan; olennaista on halu oppia ja kehittyä ja luoda itselleen haluamanlaisensa olosuhteet.
Tärkeintä minullekin suhteessa on rakkauden lisäksi kunnioitus, ja se, minkälaisessa suhteessa lapsi kasvaa ja elää. Toivon antavani lapselleni rohkean ja rehellisen mallin, joka uskoo elämässä käyvän parhain päin, ansaitsevansa hyvää ja parasta, selvittäen haasteet ja karikot, oppivan luovimaan elämän aallokossa vahvana sydäntään seuraten, puhtaalla omallatunnolla ja mahdollisimman hyvällä fiiliksellä. Ikäviä asioita elämässä vaan sattuu, kyse on siitä kuinka ne kohtaa ja käsittelee, ja jokaisella on siihen omat lähtökohtansa ja tavoitteensa. Jokainen vetää omat rajansa siihen kuinka sallii kenenkäkin kohtelevan, ja kaikki eivät usko ansaitsevansa kovinkaan hyvää, tai että elämässä voisi olla paremmin.
Uskon omien ajatusten ja oman fiiliksen voimaan, kaikki ympärillä järjestyy sen mukaan.
En tiedä saako täällä mainostaa, kun en tunne entuudestaan tätä palstaelämää, mutta luen parhaillaan todella voimauttavaa kirjaa aiheesta, nimeltään Äitipeli, lämpimästi suosittelen tutustumaan ja toivon kovasti voimia Ap:lle! <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pakkaa vielä, voit pakata varmuuden vuoksi miehen kamoja hiukan kassiin.
Odotat että tulee kotiin, käyttäydyt normaalisti ekan 5 min kun mies tulee kotiin ja sitten ihan puskan takaa kysyt asiasta suoraan.
Reaktiosta saat kaikki vastaukset mitä tarvitset. Jos selitys on aivan liian pitkä, yksityskohtainen ja valmisteltu niin tiedät että valehtelee.
Luotat itseesi, osaat kyllä lukea miestäsi.
Keskity nyt ensin selvittämään se totuus ja kun se on selvillä, on aika miettiä sitä jatkoa.
P.s. mies lähtee kotoa, et sinä pienen lapsen kanssa!
P.s miehen ei tarvitse lähteä kotoaan mihinkään, eikä äidlillä ole mitään diktuurimaista rajatonta valtaa omia lasta itselleen ja lähteä tämän kanssa.
Oikeasti erossa mies lähtee tai laitetaan menemään ja lapsi jää lähes 100 %:sti äidille. Eli kannattaa pitää se letku housussa.
"Kun nyt puhutaan siis yleisellä tasolla, niin tilanne on ollut se että tuo soittelija on nähnyt miehen touhuja jo monta kertaa ja nyt tuli mitta täyteen ja päätti LOPULTA soittaa miehen vaimolle eli aplle."
Tämähän muuttaa ihan kupletin juonen. Mies on patologinen naistenmies ja pettäjä.
Vai menikö sittenkään noin...? Emme tiedä.
Voiko asiasta keskustella puolison kanssa niin kuin aikuiset?
Parisuhteessa on lapsi mukana.
Koulutusmatkat eivät ole kenellekään helppoja olla etäällä rakkaimmista ihmisistä.
Kun palaa takaisin ja saa kuulla, että on tehnyt jotain, jota ei välttämättä ole tehnyt ja ei saa edes kunnolla avata suutaan, voi ihminen hermostua.
Toivon, että saatte parisuhteenne kuntoon lapsenkin vuoksi. Ihmiset tekevät virheitä ja ovat tilanteissa, jotka asettavat haasteita. Sovinto on parhain :-) Anteeksi pyytäminen ja anteeksi antaminen, auttavat elämässä eteenpäin.
puolustus esiin kirjoitti:
"Kun nyt puhutaan siis yleisellä tasolla, niin tilanne on ollut se että tuo soittelija on nähnyt miehen touhuja jo monta kertaa ja nyt tuli mitta täyteen ja päätti LOPULTA soittaa miehen vaimolle eli aplle."
Tämähän muuttaa ihan kupletin juonen. Mies on patologinen naistenmies ja pettäjä.
Luit varmaan kommenttini loppuun.
Sanoin että tässä ei oikeasti tiedetä kuka on se hölmö, soittaja, mies vai ap.
Mutta yleisellä tasolla, jota joku vaati, on tavallista että toimitaan kun on aihetta.
Keskimäärin yleisempää on se että jos joku ilmiannetaan , on se aiheellista.
Ei savua ilman tulta.
Vierailija kirjoitti:
No niin lapset, hommanhan nimi on tämä. Pettämistä tapahtuu jokaisessa työpaikassa, aivan varmasti (sinisilmäiset älkää kommentoiko). Ja pettäminen on työkavereiden tiedossa. Ikinä en ole kuullut, että kukaan olisi käräyttänyt työkaveriaan kollegalle, sillä aikuiset ihmiset ovat sen verran fiksuja ja heillä on sen verran elämänkokemusta, että ymmärtävät olla puuttumatta toisten ihmisten elämiin. Etenkin kun lapset ovat kuvioissa.
Joo, olin minäkin kovin sinisilmäinen reilu 20+ ikäisenä, mutta kummasti on kokemus tässä vuosien saatossa opettanut että mikään maailmassa ei ole mustavalkoista ja kaikki ei ole niin kuin ulkopuolisista saattaa näyttää.
No ei takuulla tapahdu kaikissa työpaikoissa. Omassa työpaikassani on kaksi miestä ja kaksi naista. Ei tulisi mieleenikään tehdä mitään kummankaan noista naisista kanssa....
Vierailija kirjoitti:
puolustus esiin kirjoitti:
Luit varmaan kommenttini loppuun.
Sanoin että tässä ei oikeasti tiedetä kuka on se hölmö, soittaja, mies vai ap.
Mutta yleisellä tasolla, jota joku vaati, on tavallista että toimitaan kun on aihetta.
Keskimäärin yleisempää on se että jos joku ilmiannetaan , on se aiheellista.
Ei savua ilman tulta.
Itseeni ja puolisooni kohdistuvat epäilyt (ulkopuolisten) on kaikki toistaiseksi olleet perättömiä. Muiden osalta on vaikea arvioida kuinka paljon juoruissa on perää ollut.
Täällä taas,
Paljon on tässä tapahtunut niin en ole tänne ehtinyt.
Viestittely edennyt siihen että mies kieltäytyy tulemasta lastenvalvojalle ( aika onneksi saatu vasta parin viikon päähän niin tilanne saattaa muuttua) koska ei aio puheidensa mukaan maksaa mitään.
Ilmoittikin nyt että ei lunasta osuuttani talosta eli menee myyntiin.
Vihaisia viestejä on ollut niin paljon että niitä turha kommentoida erikseen.
Olen viestitellyt itse vaan käytännön asioihin liittyen.
Pääsemme vauvan kanssa muutamaan todennäköisesti aikaisintaan joulukuun alussa. Olen pyytänyt häntä miettimään jonkun päivän jolloin hänen sopii olla muualla jolloin voin tulla hakemaan isommat tavaramme pois.
Ap
No niin, vastuun pakoilu eikun jatkuu ukon taholta.....aikamoinen typerys on.
Laki lähtee siitä, että lapsella on oikeus elatukseen. Jos mies ei sinne ei tule, lapsi voi hakea elatusta oikeudelta, eli mies ei pääse siitä venkoilemaan. Lapsi on varaton eli saa oikeusavustajan. Eli otat sitten yhteyttä uuteen viranomaiseen ja laitat asian rullaamaan. Se on ulosottokelpoinen päätös ja napsahtaa perintään palkasta.....
En muista olitteko naimisissa, mutta voit oikeudelta hakea yhteisomistuksen purkua ja pesänjakajan määräämistä, jos mikään muu ei auta. Se häviö maksaa sitten miehellekin ulosottokelpoista kustannusta, jos kulua voi tulla sullekin.. sitä käytäntöä en tunne tarkemmin, mutta kulut käsittääkseni jaetaan.
Muistuta niistä.
Kun menet hakemaan tavaroita, ota joku mukaan. Ei voi tosiaan tietää, miten hän käyttäytyy. Tuskin suostuu poistumaan.
Tsemppiä teille!
Kyllä normaali ihminen tajuaa, että oma lapsi on elätettävä riippumatta siitä, onko toisen vanhemman kanssa yhdessä vai ei. Jonkinlaisella moraalilla varustettu petturikin myös yleensä tajuaa olleensa se, joka mokasi eikä käy riitelemään. Ja mitä tulee tiehen, pidempi ja kivisempi se on pettäjän kanssa kuin ilman.