Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri lähetti työtarjouksen jossa hakuaika oli mennyt umpeen

Vierailija
18.11.2016 |

Kirje oli päivätty samalle päivälle kun haku päättyi. Piti rekisteröityä yhtiön omaan järjestelmään ja työpaikka oli poistunut sieltä.
Äsken kun soitin TE-toimistoon niin ne veti johtopäätöksen että kieltäydyn ja puhui karenssista. Mitä ihmettä?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan postilla joku ihan erityinen tieto työttömistä, kun nimenomaan heille lähetetyt kirjeet ovat aina myöhässä?

Ei kun työkkärin virkailijat joko eivät välitä tai (se pelottavampi ajatus) haluavat tahallaan aiheuttaa karensseja työttömille. Kenties jopa toimistopäällikön ohjeistuksen mukaan, jotta saadaan kiintiö täytettyä. Tarpeeksi työttömiä pitää saada vaihtamaan statusta joko karenssille, koulutukseen tai töihin tai toimisto näyttää huonolta ja tehottomalta ulospäin.

Näistä päätöksistä on lupa valittaa ja loppupeilessä niistä vastaa työttömyysturvan muutoksenhakulautakunta, jonka päätökset perustuu lakiin  eikä virkailijan tai toimistöpäälikkön mielivaltaisiin päätöksiin. Näissä asioissa yleensä on vallalla käsitykset, jotka perustuu yhden osapuolen näkemyksiin, mutta näillä viranhalijoilla on vaitiolovelvollisuus eivätkä he voi tuoda asioita esille viranomaisten silmin.

Vierailija
42/49 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän tuonne työkkäriin pääsisi töihin lähettelemään noita tarjouksia? Ei vissiin ole kovin vaativa duuni. Ei tarvitse edes osata numeroita ja päivämääriä. Lukutaidoksikin riittää aivan alkeet kun  voi lähettää tarjouksia kelle vaan mistä vaan paikoista. Vastuuta ei ole mistään.

Työkkärin virkailijoissa on paljon eroja. Nykyinen omavirkailijani on huipputyyppi. Käsittääkseni maisteri tosin sillä ei ole asian kannalta mitään merkitystä. Osaava ja positiivinen ihminen, jonka kanssa asiat voi puhua läpi ja sopia. Edellinen oli aika katastrofi. Paljon en hänen kanssaan asioinut, mutta tapaamisia jäi merkitsemättä ja tiedonkulussa oli puutteita. Saattoi saada potkut kun hävisi niin yhtäkkiä. Sitten olen kohdannut sellaisen henkilön, jota ei kiinnostanut yhtään mikään. Tämän voisin kuvitella lähettelevän karenssilappuja ihan puhtaasti lakikirjan pohjalta kuin robotti. Ihan turha selittää tai kysyä koska hän on vain työssä siellä.

Olen ollut kaksi kertaa työttömänä yhteensä n. 4 vuotta ja käynyt parikin koulutusta läpi, niin on jonkin verran tullut asioitua. Tärkein ominaisuus työkkärin virkailijassa on tunnistaa asiakkaan motiivit ja sovittaa oma toimintansa niihin. Työnvieroksujia pitää pakottaa ja uranvaihtajia tukea. Sitten niitä kaikkein lennokkaimpia fantasioita omaavia huippuasiantuntijoita pitää ehkä vähän toppuutellakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi sama juttu ja kaiken lisäksi työ oli kolmivuorosiivoustyötä. 4kk karenssi tuli.

Mitä väliä sillä on mitä työtä se olisi ollut, vaikka olisi ollut johtajan paikka? Pointtihan oli se, että ei ehtinyt hakea. Sillä sitä paikkaa on PAKKO hakea, vaikka se olisi miten älytön tai ei muuten vaan kelpaisi itselle.

Olen yksinhuoltaja enkä ota vastaan muuta kuin päivätyötä. Tästä on sovittu jo työllistymissuunnitelmassa, joten pidä sinä vaan leipäluukkusi kiinni ja mene muualle pätemään tietämättömyyttäsi :)

"Ota vastaan" herranjumala mistä teitä sossunelätti yh-mammoja sikiää? Kun kuule tyllrerö, oikeassa elämässä, kunnon ihmisillä, nää asiat menee niin että itse haetaan se työpaikka ja otetaan mitä tahansa työtä vaastaan jos on pakkorako, ei roikuta työkkärin listoilla vuodesta toiseen ja odoteta että kaikki tippuu syliin kuin manulle illallinen.

En ole ko. yksihuoltaja, mutta sanonpahan vaan, että esim. tuollainen siivoustyö voi pahimmillaan olla kenties näitä kuuluisia nollatuntisoppareita, jolloin olet työllistynyt, mutta vuoroja ei ole ja puljaat papereiden kanssa päivät pitkät, että saat jostain anottua rahaa. Tai stressaat lastenhoitokuvioita. Itse olen hakenut työtä aktiivisesti ja sitä saanut ihan itsenäisesti, mutten ollut missään pakkoraossa kuitenkaan. Ajattelinpahan vaan, etten tahdo olla työkkärin listoilla enää. Ja menin siis tekemään sitä kaikista halveksituinta puhelinmyyntiä. No voin kertoa, että se työ on niin p*rseestä, että miltei paloin loppuun. Sitä ei vaan voi tehdä. Lopetin. Vastaedes jos jotain tämänkaltaista tarjotaan pakolla esim. työkkäristä, niin haen sairaslomaa niin kauan että pääsen masiksen ja mielenterveyshäiriöiden takia eläkkeelle viimein ja siinähän sitten yhteiskunta pulittaa. Jotta näin.

Vierailija
44/49 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää hakea niitä paikkoja verkkopalvelun kautta.

Luitkos aloitusta? Sieltä verkkopalvelustahan AP yritti hakea, mutta haku kyseiseen paikkaan oli jo päättynyt eli ilmoitus kadonnut eli ei voi tehdä hakemusta kyseiseen paikkaan.

Sulla on velvollisuus seurata verkkopalvelua 24/7 juuri sen takia ettet missaa työtarjouksia.

Mulla ei ole mitään velvollisuutta seurata mitään rekrypalveluita, mutta saan toki niin tehdä jos haluan vaihtaa työtäni. En myöskään saa työkkäristä mitään kirjeita, kun en ole työkkärin asiakas. Kunhan vaan vastasin tuohon "hae verkkopalvelusta" vastaukseeen.

-vakituisessa työssä oleva vastaaja nro 4

Vierailija
45/49 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon yksinhuoltaja ja teen kolmivuoroa, en kyl näe siinä mitään ongelmaa

Vierailija
46/49 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap:n tilanne sitten ratkesi?

Vierailija
47/49 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hait heti kirjeen saapumispäivänä?

Työtön, joka haet epätoivoisesti töitä ja et saa. Jos tämä kirjoittaja on töissä, niin tässä taas yksi loistoesimerkki siitä, että ei se ole aina se järjen jättiläinen, joka palkataan. Itse sain töitä kun tajusin, että tällaisia ääliöitä palkataan ja jotenkin nousi itsevarmuus: en minä ainakaan tuota tollompi ole.

Vierailija
48/49 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan postilla joku ihan erityinen tieto työttömistä, kun nimenomaan heille lähetetyt kirjeet ovat aina myöhässä?

Ääliö. Noita ei edes lähetetä työkkäristä ajoissa. Ei posti sille mitään voi.

Harmillisesti Te-toimiston järjestelmästä ei voi lähettää E-kirjettä, jos hakupäivämäärä huomenna tai jo mennyt. Kyllä se on työtön, joka keksii tekosyitä.

Sähköinen asiointitili tulossa kaikille 2018 ja sinne siirtyvät valtion ja kuntien postit vähitellen. Sitten ei postilaatikko kolahda laisinkaan ja saa samalla sekunnilla postin kouraan kun se lähetetään. Sieltä voisi todistaa että milloin läheteyty ja milloin luettu.

Sitä ihmettelen että eivät ole siirtyneet netpostiin käyttöön jo. No niiden nettisivutkkn on ihan vanhan aikaiset joten ei ihme että ovat muussakin ajasta jäljessä.

Vierailija
49/49 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajalle vuorotyö on ongelma silloin, kun lapset ovat pikkukoululaisia. Yksin et voi jättää illaksi/yöksi tai lasu puuttuu, vuoropäiväkodit eivät ota tämän ikäistä ja sukulaisia ei välttämättä ole lähimaillakaan jos on elossa ollenkaan.

Kuinka moni teistä olisi valmis ottamaan koululaisenne kaverin illaksi/yöksi säännöllisesti pari kertaa viikossa, myös kouluviikon aikana? Ei kavereiden vanhempien varaan voi omaa työssäkäyntiään laskea.

Asia ei millään lailla koske minua, kun en ole yh, mutta valoja tauluun voi laittaa muutkin kuin asianomaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme