Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö minä muka jotain väärää?

Vierailija
17.11.2016 |

Puhuimme mieheni kanssa juuri äsken olohuoneen sohvalla kaloista. Puhuimme tuoreen kalatiskin ja vakuumipakatun, pakastetun ja säilöntäaineilla säilötyiden kalojen eroista.
Keskustelu meni ehkä hivenen pienen väittelyn puolelle, mutta ei mitään sen ihmeellisempää.

Noh, mieheni jatkoi tätä keskustelua ja aloitti lauseen. Keskeytin hänen lauseensa, mutta kun tajusin puhuvani päälle- eli lähes välittömästi- lopetin puhumisen ja kuuntelin. Mies reagoi tähän jatkamma lausettaan halventavaan ja vittumaiseen sävyyn minulle. Hän näytti myös ilmeillänsä ja koko olemuksellaan, että häntä vituttaa aivan suunnattomasti.

Reagoin tähän sitten takaisin tokaisemalla, että '' miksi sun täytyy olla noin kauhea ihminen?'' ( Tällaista käytöstä on ollut miehen puolella jo hyvin pitkään. Ilmeilyä tai puhuu mulle epäkunnioittavaan sävyyn, jos jokin asia ei miellytä).
Yht'äkkiä mieheni suuttui minulle tuosta kommentista. Minä muka haukuin häntä. Ja hänelle tuli paha mieli, koska minä olen niin ilkeä, kun haukuin häntä tuolla tavalla.

Seuraavaksi hän lähti ovet paukkuen asunnostani, mutta palasi pian takaisin hakemaan puhelintansa, joka oli jäänyt sisälle. Oven takana hän riehui hetken, koska en päästänyt häntä sisälle. Hän vain hoki miten kauhea ja ilkeä minä olen ja että minä olen pelottava ihminen, koska tein joskus kuukausi sitten feikkiprofiilin Tinderin kaltaiseen deittisivustoon, jossa seurasin varattujen miesten käytöstä.
Testasin siellä, että miten helposti miehet lähtevät mukaan. En missään nimessä ole käyttänyt tähän aikaa juuri paljoakaan, enkä missään tapauksessa ole siellä omalla naamallani, joten miksi ihmeessä olen pelottava ja kusipää? Tein sen käyttäjän puhtaasti vain mielenkiinnosta ja hetken mielijohteesta.

Mies on nyt kotonaan ja minä omassani. Hän halusi erota. Hän on usein vauhkoamassa eroa, jos joku asia ei miellytä. Ollaan oltu yli 5 vuotta yhdessä. Ja nyt viimeisen vuoden ajan on ollut tällaista.

Mua harmittaa suunnattomasti, että näin normaali ja aivan mitätön keskustelu kääntyi aivan järkyttäväksi tappelutantereeksi.

Teinkö mielestänne jotain väärin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo sinun kommenttisi "miksi sinun pitää olla noin kauhea ihminen" oli ilkeä. Asiallista olisi ollut sanoa esim. "Minusta tuntuu tosi ikävältä, kun sinä puhut minulle tuolla tavalla."

Se on sitten toinen juttu, että ilmeisesti miehesi on ollut sinulle ilkeä. Harvoin siihen kuitenkaan auttaa se, että maksaa itse samalla mitalla takaisin.

Vierailija
2/28 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan eksältäni. Nyt järki käteen ja kuvittele itsesi miehen asemaan.

1) Keskeytät miehen kun hän yrittää puhua sinulle

2) Haukut häntä kauheaksi ihmiseksi, kuka järkevä luulee että se on ok sanoa tuota rakkaimmalleen?

3) Et päästä häntä asuntosi sisälle keskustelemaan asiasta, koska olet niin pikkumainen ja et kestä sitä jos hän on oikeassa.

4) Onhan se nyt aika outo että kehitetään feikkiprofiili ja tehdään jotain tuollaista.

Et selvästikään ota miestäsi tosissaan. Kuvittele jos nuo kaikki asiat tehtäisiin sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaa ei toiminut ihanteellisesti, mutta jos puhutaan pelkästään sinun osuudestasi, ehkä olisit voinut kommentoida eri sanoilla miehen käytöstä.

Tuosta "Miksi sun täytyy olla noin kauhea ihminen?" voi tulla sellainen vaikutelma, että sanoja tuomitsee toisen kokonaisuudessaan eikä vain jotain tämän ihmisen yksittäistä käytöstä, johon ihminen voi vaikuttaa ja jota voi muuttaa suht vaivattomasti. Jos ihminen kokee, että hänet tuomitaan kokonaan, hänelle voi tulla sellainen olo, että hän on toivoton tapaus, niin kamala ettei hän voisi paljonkaan tehdä asiaa muuttaakseen. Se on sellainen olo, ettei sitä halua uskoa todeksi, vaan mieluummin kohdistaa raivon toiseen ihmisee kuin ajatukseen, että olisi itse täysin kelvoton.

(Puhun omasta puolestani, koska minulle on tullut joistakin kommenteista sellainen olo, että olen kokonaisuudessani vastenmielinen, mutten vieläkään tiedä, tarkoitettiinko kommenteilla sitä vai jotain olettamaani pienempää osaa minusta, jolloin tulkintani olisi ollut ylireagointia.)

Ehkä sinun olisi kannattanut kohdistaa arvostelu vain ja ainoastaan miehen puhetapaan, jolloin hän olisi helpommin ymmärtänyt mitä haluat sanoa, eikä olisi ottanut sitä niin suurena loukkauksena koko olemassaoloaan kohtaan. (Ehkä hänellä on huono itsetunto kuten minullakin.)

Vierailija
4/28 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täysi vittupää, mutta saat toki miesvihapalstalla mammojen täydet sympatiat.

Tinderiselityksesi on kaiken huippu. Pettäjälehmä.

Vierailija
5/28 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaan oloinen suhde. Parempi erota.

Vierailija
6/28 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo nyt kovin kypsää ole kummankaan osalta.

Vierailija
7/28 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä olis tosi loukkaavaa joutua feikin huiputtamaksi tinderissä, vaikka se ei pidemmälle menisikään. Ne (muut) ihmiset tinderissä on ihan oikeita :o

Vierailija
8/28 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä just sopivat toisilleen

Vierailija
9/28 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa

Vierailija
10/28 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä täysi sekopää kaikkine feikkiprofiileinesi.

Vierailija
11/28 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2) Haukut häntä kauheaksi ihmiseksi, kuka järkevä luulee että se on ok sanoa tuota rakkaimmalleen?

3) Et päästä häntä asuntosi sisälle keskustelemaan asiasta, koska olet niin pikkumainen ja et kestä sitä jos hän on oikeassa.

4) Onhan se nyt aika outo että kehitetään feikkiprofiili ja tehdään jotain tuollaista.

Et selvästikään ota miestäsi tosissaan. Kuvittele jos nuo kaikki asiat tehtäisiin sinulle.

1) Innostuttiin aiheesta ja ikävä kyllä keskeytin kahdella lauseella. Ymmärsin silti nopeasti virheeni ja olin hiljaa. Keskeyttäminen on epäkohteliasta.

2) En haukkunut häntä. Päinvastoin. Mulle tuli todella paha mieli, koska hän käyttytyy mua kohtaan melko usein noin. Yleensä vain sen takia, jos jokin asia ei miellytä häntä, niin hän alkaa vittuilemaan ja puhumaan todella törkeään sävyyn.

3) Annoin oven raosta sen puhelimen. Tiesin kyllä itsekin sillä hetkellä, että oli tyhmää laittaa turvalukko, mutta en jaksanut sitä huutamista. Jokaikinen epämiellyttävä keskustelu tai riita, alkaa aina hänen huutamisella ja kiivastumisella. Rakastan miestäni, mutta hän ei osaa välillä hillitä itseään. 

4) En hakenut sillä profiilila itselleni mitään mielihyvää, vaan puhtaasti tein sen mielenkiinnosta. Enkä ole sitä juuri käyttänyt. 

Miestäni en ole IKINÄ pettänyt, eikä hänkään minua. Tulemme muuten hyvin toimeen, mutta nämä riidat eivät ole terveitä. 

Vierailija
12/28 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Innostuttiin aiheesta ja ikävä kyllä keskeytin kahdella lauseella. Ymmärsin silti nopeasti virheeni ja olin hiljaa. Keskeyttäminen on epäkohteliasta.

2) En haukkunut häntä. Päinvastoin. Mulle tuli todella paha mieli, koska hän käyttytyy mua kohtaan melko usein noin. Yleensä vain sen takia, jos jokin asia ei miellytä häntä, niin hän alkaa vittuilemaan ja puhumaan todella törkeään sävyyn.

3) Annoin oven raosta sen puhelimen. Tiesin kyllä itsekin sillä hetkellä, että oli tyhmää laittaa turvalukko, mutta en jaksanut sitä huutamista. Jokaikinen epämiellyttävä keskustelu tai riita, alkaa aina hänen huutamisella ja kiivastumisella. Rakastan miestäni, mutta hän ei osaa välillä hillitä itseään. 

4) En hakenut sillä profiilila itselleni mitään mielihyvää, vaan puhtaasti tein sen mielenkiinnosta. Enkä ole sitä juuri käyttänyt. 

Miestäni en ole IKINÄ pettänyt, eikä hänkään minua. Tulemme muuten hyvin toimeen, mutta nämä riidat eivät ole terveitä. 

Siis kahdella sanalla! 

AP

Vierailija
13/28 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä just sopivat toisilleen

Jep, kaksi typerystä - sopivat toisilleen täydellisesti. Heidän yhteinen elämänsä ei ole ainakaan tylsää.

Vierailija
14/28 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista porukkaa täällä.

Eli, jos teidän puolisonne suuttuisi usein hyvinkin pienistä asioista, niin homma teille ok?

Esim. jos keskustelette vaikka nyrkkeilijöistä ja hänen mielestään hänen suosikkinsa on parempi kuin sinun, niin saa alkaa vauhkoamaan ja huutaa toiselle? Vaikka sanoisit keskustelussa monta kertaa, että ymmärrätte sen toisenkin kannan ja niin edelleen, niin ymmärtäisitte silti suuren kiihtymisen, vain sen takia että olette eri mieltä? - Selvä! 

Itse kasvoin kodissa, jossa äiti raivosi lähes päivittäin huutaen meille lapsille ja riehuen. Kävi jopa käsiksi sillon tällöin, niin en kyllä ymmärrä sellaisia aikuisia ihmisiä, jotka voivat huutaa toisillen eikä osata riidella rakentavasti. Asioista voi puhua järkevämmälläkin ja kunnioittavalla äänensävyllä! 

AP

Vierailija
15/28 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaikuttaa vain omaan osuuteesi.

Jos haluat että mies ei suutu sinulle tuolla tavoin, niin joudut petraamaan omaa kommunikaatiotasi korrektimpaan suuntaan.

Olet täällä hakemassa oikeutusta omalle toiminnallesi, ja tuomiota miehellesi, mutta vaikka saisit ne, ikävät tilanteet suhteessanne jatkuisivat samalla tavalla.

Miksi? Koska riidassa on aina kaksi osapuolta. Ja sinä voit vaikuttaa vain omaan osuuteesi.

Syyttelemällä toista varmistat että riidat jatkuvat.

Vierailija
16/28 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana muka otsikossa kertoo tarpeeksi.

Vierailija
17/28 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa erikoinen pariskunta. Missä on molemminpuolinen kunnioitus?

Vierailija
18/28 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-mies ja lasteni isä nosti neljä vuotta sitten vähän samantyyppisestä pienestä arkiasiasta metelin, joka johti myöhemmin avioeroon. Olin silloin ihan pihalla enkä voinut käsittää miten vaatteiden säilytyksestä voi saada sellaisen vyöryn aikaiseksi. Kyllähän se sitten vähitellen aukesi eli miehellä oli ollut toinen paljon nuorempi nainen jo monta kuukautta eikä ollut uskaltanut sanoa sitä mutta oli kuitenkin valmistellut eroa ja uuden naisen luo muuttoa vähitellen. Kun tuli sopiva tilaisuus vääntää järjetön riita, mies teki sen ja sai väännettyä mut osasyylliseksi, koska olin "huutanut raivohulluna" niin että mies pelkäsi. Olen edelleen katkera siitä että mies veti lapset mukaan tuohon sotkuun eikä uskaltanut hoitaa asiaa järkevästi ja olin vähällä menettää mielenterveyteni. Nyt kun tapahtumista on yli neljä vuotta olen selvinnyt siitä, mutta olen edelleen katkera tavasta, jolla mies vei asian eroamiseen asti.

Vierailija
19/28 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen riita kaupan kalavalikoimista, ellette satu olemaan kala-alalla. Toki siitä saa aikanaan hauskan erotarinan jos eroon päädytte.

Ja aika erikoinen oli kyllä myös tuo tinder-juttu.

Vierailija
20/28 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex-mies ja lasteni isä nosti neljä vuotta sitten vähän samantyyppisestä pienestä arkiasiasta metelin, joka johti myöhemmin avioeroon. Olin silloin ihan pihalla enkä voinut käsittää miten vaatteiden säilytyksestä voi saada sellaisen vyöryn aikaiseksi. Kyllähän se sitten vähitellen aukesi eli miehellä oli ollut toinen paljon nuorempi nainen jo monta kuukautta eikä ollut uskaltanut sanoa sitä mutta oli kuitenkin valmistellut eroa ja uuden naisen luo muuttoa vähitellen. Kun tuli sopiva tilaisuus vääntää järjetön riita, mies teki sen ja sai väännettyä mut osasyylliseksi, koska olin "huutanut raivohulluna" niin että mies pelkäsi. Olen edelleen katkera siitä että mies veti lapset mukaan tuohon sotkuun eikä uskaltanut hoitaa asiaa järkevästi ja olin vähällä menettää mielenterveyteni. Nyt kun tapahtumista on yli neljä vuotta olen selvinnyt siitä, mutta olen edelleen katkera tavasta, jolla mies vei asian eroamiseen asti.

edelleen ja ainavaan ihmettelen miten Palsta Valaat aina onnistuu löytämään sen kusipäistä kusipäisimmän ukon ja menevät vielä vapaaehtoisesti kimppaan sen kanssa ja lisääntyvätkin!

tyhymyydellä ei ole mitään rajaa näköjään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi