Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluruoka

Vierailija
17.11.2016 |

Mitä teillä joulupöydässä tarjolla jouluaattona ja joulupäivänä?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joulupöytä melko riisuttu. Löytyy kinkkua, paistettua lohta. Kastike, perunat, porkkana-ja lanttulaatikko, herneet, sienisalaatti, vihersalaatti. Joulupäivänä syödään samaa. Lisäksi tortut, piparit, juklaat, kakkua ym. Suolaista ja makeaa vuorotellen. :)

Vierailija
2/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo mikään riisuttu malli ole,oikein vanhan ajan hieno joulumenuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika perinteinen kattaus. Kinkku, lämminsavu- ja graavilohi, silliä, lanttu-, porkkana- peruna- ja makaronilaatikko, rosolli, vihersalaatti, keitetyt perunat, ehkä jotain lämpimiä kasviksia.

Vierailija
4/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvelin että ihan pelkkä kinkku ja perunat ja kastike ja graavilohta ja joku vihersalaatti ja lanttulaatikko.

Olen niin monena jouluna laittanut just kaikkee mahdollista ja sit niitä pakko syödään monta päivää ja siltikin paljon menee roskiin.

Vierailija
5/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku, kastike, perunaa, porkkanalaatikko, punajuurilaatikko, imelletty perunalaatikko, graavilohi. Siinä se.

Vierailija
6/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkunaa ainakin.

Vierailija
7/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen joulupöytä kaloineen, mateineen, kinkkuineen ja laatikkoineen (paitsi perunalaatikko puuttuu, se on niin pahaa). Tapanina onkin sitten jo ihan jotain muuta.

Vierailija
8/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te jotka nautitte mätiä niin kertoisitteko ohjeen miten se olisi herkullista?

Vierailija
9/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulisilakat, graavilohta,  savustettua lohta, muikun mätiä+smetana+sipuli- ja tillisilppu,  valkosipulitäytteisiä oliiveja marinadissa.

Itse tehtyä metsäsienisalaattia, tomaatti/mozzarella salaattia, rapeaa vihersalaattia

Lanttu- ja porkkanalaatikkoa

Kokonainen kalkkuna äidin reseptillä, keitetyt perunat, kastike kalkkunan liemestä

Lisäksi itse tehdyt karjalanpiirakat+munavoi, kotikaljaa. maitoa ja Vichyä

Jälkkäriksi luumurahkatäytettyä täytekakkua ja pannukahvit

Vierailija
10/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ups

Vierailija
11/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonilaatikkoa joulupöydässä? Yhh....

Vierailija
12/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt tämä pahaksi puhuttu vegaani, niin on nyt jäänyt nuo kinkut ynnämuut syömättä. Onneksi on tullut uudenlaisia ruokia vegeillekkin kauppoihin, niin saa maistella. Näytti olevan hyvännäköisiä rosamiinirullia, niitä voisi vaikka kokeilla pottujen kanssa tänä jouluna :) sit tietty porkkana sekä bataattilaatikko. Vielä on onneks aikaa katella ja testailla, mitä tahtoo!

Vierailija
13/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te jotka nautitte mätiä niin kertoisitteko ohjeen miten se olisi herkullista?

Vaaleaa leipää, raakaa sipulia ja mätiä tao peruna leivän tilalle jos huvittaa

Vierailija
14/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna vain niitä mistä tykätään eli lohta, mätiä, kinkkua ja perunalaatikkoa.

Vierailija
15/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nyt tämä pahaksi puhuttu vegaani, niin on nyt jäänyt nuo kinkut ynnämuut syömättä. Onneksi on tullut uudenlaisia ruokia vegeillekkin kauppoihin, niin saa maistella. Näytti olevan hyvännäköisiä rosamiinirullia, niitä voisi vaikka kokeilla pottujen kanssa tänä jouluna :) sit tietty porkkana sekä bataattilaatikko. Vielä on onneks aikaa katella ja testailla, mitä tahtoo!

Rosollia myös, tietty ilman silliä.

Vierailija
16/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkeja, perunamuusia, makaronilootaa.

Vierailija
17/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku ei meillä pakollista, mutta lohta eri muodoissa, punajuuri-lanttu- pataatti-peruna -ja porkkanalaatikko. Erilaisia salaatteja, kermaperunoita, munajuustoa,maustekurkku"veneitä", yrttimaustettuja porkkanoita, keitettyjä kananmunia puolikkaina  ja vielä jotain kasvis-vege juttuja. Osa perheestä kasvissyöjiä. Ja jotain hyvää jälkiruokaa, jota kukaan ei kuitenkaan jaksa syödä ;)

Vierailija
18/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rosollia myös, tietty ilman silliä.

Juu rosollia voisikin tehdä, korvaa vaan sen kerman mikä taidetaan siinä perinteisessä tehdä? 

Vierailija
19/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poron ulkofileetä, kylmäsavulohta, porkkanalaatikkoa, blinejä lisukkeineen ja uunijuureksia nyt ainakin. Jälkkäriksi juustoja ja suklaata. :)

Vierailija
20/61 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitankinkku+ kastike,peruna-,porkkana-,ja lanttulaatikot, rosolli (kalaton), herneitä, vihersalaatti.nämä teen itselleni aatoksi ja jos pari ystävää tulee käymään, tuovat ehkä sitten jotain lisäksi. Joulupäivänä ja Tapaninpäivänä syön sukulaisissa , vien jotain ruokaa mukanani ja siellä tarjolla on vaikka mitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi