Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia rahalahjoja teidän opiskelevat lapset saa isovanhemmiltaan?

Vierailija
01.09.2023 |

Mun äiti antoi omillaan asuvalle 20v pojalleni syntymäpäivälahjaksi 20e.
Mummolla hyvä eläke josta jää säästöön 1000e kuussa, velaton asunto, ja 100.000e säästöt. Mun mielestä mummo on 'hiukan' pihi =)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pihi äitini, jolla on talo, mökki, auto, isompi eläke kuin mun palkka ja säästöjä: 20€ lukiossa opiskelevalle synttärilahjaksi. 

Mun anoppi, joka asuu vuokralla ja pieni eläke: 100€ lahjaksi. 

Vierailija
2/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-50 euroa. Minun mielestäni nuo on ihan sopivasti, eihän se isovanhempien asia ole rahoittaa opiskelevan nuoren elämää. Ukit ja mummot voi aivan hyvin käyttää rahansa omaan elämiseen niin kuin parhaaksi näkevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kun isovanhemmat on kuollut.

Vierailija
4/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Mutta rasittavinta on se lannistaminen.

Vierailija
5/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat antaa aina jokaiselle lapsenlapselle 100 e jouluna ja synttärinä.

Appivanhemmat antaa jouluna 500 e.

Kaikille sanotaan kiitos

Mun äiti antaa mulle aina 20 e, kun käyn. Sanon aina en tarvi, käyn töissä. Äiti sitten jemmaa sen jonnekin. Nykyään otan vastaan, kun pelkään se sitten tippuu

Vierailija
6/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti jätti 20v lapsenlapselle 50 000 e perinnön, josta koitui kaikenlaista hankaluutta opintotuen kanssa.

Vierailija
7/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon rahat, ei sun.

Mun näkökulmasta tyytyväinen pitää olla jo siitäkin, jos ehtii jonkun isovanhempansa näkemään ja tuntemaan. Omistani oon tavannut kaksi, opiskelemaan lähtiessä enää yksi eli vanhainkodissa. Olin 20, kun hänkin kuoli. Ei tullut rahaa, onneksi ehti tulla edes vähän muistoja.

Vierailija
8/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€. Viimeinenkin isovanhempi kuoli kun kuopus oli 3v. Voin sanoa, että jokainen meidän lapsista olisi ottanut elävät isovanhemmat ihan vaikka vaan ilman mitään rahalahjoja mieluummin kuin tämän tilanteen.

Vierailija
9/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan siskon tytölle 60 euroa joka kk. 

Vierailija
10/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pihi äitini, jolla on talo, mökki, auto, isompi eläke kuin mun palkka ja säästöjä: 20€ lukiossa opiskelevalle synttärilahjaksi. 

Mun anoppi, joka asuu vuokralla ja pieni eläke: 100€ lahjaksi. 

Sun äidillä on aika isot käyttökulut ja -verot noista omistuksistaan. Jo vakuutukset ja verot on aika kovat, muista ylläpitokustannuksista puhumattakaan. Te ette tietenkään käytä mummon kesämökkiä?

Vierailija
11/11 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti jätti 20v lapsenlapselle 50 000 e perinnön, josta koitui kaikenlaista hankaluutta opintotuen kanssa.

No olihan hänellä rahaa opiskeluun ilman tukiakin. Ei kai kukaan nosta tukia, jos on itselläkin rahaa?