Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HKI:n keskustassa asuvat, onko taloissa oikeasti rottia ja ötököitä?

Vierailija
17.11.2016 |

Jostain vanhoista ketjuista luin, että Helsingin keskustan kerrostaloissa olisi rottia, turkiskuoriaisia ja muita inhottavia ötököitä.

Onko tämä kuinka yleistä? Vastauksia vain sellasia, jotka asuvat keskustassa kiitos.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talon kellarissa Kruununhaassa on ollut hiiriä. Muista mainituista ötököistä en ole kuullut.

Vierailija
2/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talosta ei löydy mitään enkä ole kuullut naapurustossakaan asuvilta  ystäviltäni että olisi mitään ongelmia.  Alueet Punavuori/Ullanlinna/Eira. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan rööperissä tai tölikassa ole ollut ikinä näinä vuosikymmeninä joina olen täällä asunut (70-luvulta alkaen). (itse lasken nuo alueet keskusta-alueeksi)

Rottia on joskus torien laitamilla tai isojen roskiskatosten ympärillä. Staran työntekijät käy kuitenkin aika nopeesti asentamassa niitä myrkkyloukkuja ja sillähän ne rotat häviää aika hyvin.

Vierailija
4/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei kiitos :) 

Vierailija
5/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan rööperissä tai tölikassa ole ollut ikinä näinä vuosikymmeninä joina olen täällä asunut (70-luvulta alkaen). (itse lasken nuo alueet keskusta-alueeksi)

Rottia on joskus torien laitamilla tai isojen roskiskatosten ympärillä. Staran työntekijät käy kuitenkin aika nopeesti asentamassa niitä myrkkyloukkuja ja sillähän ne rotat häviää aika hyvin.

Kiitos tästä! Ja kyllä miellän myös rööperin ja töölön keskustaksi. 

Kiitos vastauksista: )

Vierailija
6/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut kuin sokeritoukkia (eikä niitäkään näkyvissä mitenkään usein). Olen asunut kolmessa eri taloyhtiössä.

Vierailija
7/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etu-Töölössä asun, ja pari viikkoa sitten näin pihalla rotan matkalla naapuritalon pihalle - sisällä en rottia ole nähnyt. Joissain asunnoissa on kuulemma ollut turkiskuoriaisen toukkia, itse en ole nähnyt.

Vierailija
8/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lutikoita olisi vähemmän jos paljon matkustavat ( nuoret, opiskelijat) tarkistaisivat laukkunsa ja tavaransa. Lutikoita on tullut 5 tähden hotelleistakin. Eli aina tarkista petivaatteet ennen majoittumista.

Jotkut sitten vie ötökkäiset kamat kirpparille.

Turkiskuoriaisia on kalliossa monessa talossa.

Jos kaikki siivoaisivat, ongelmaa ei olisi. Ötökät leviää ilmastoinnin ym mukana koko taloon.

Vierailija
9/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölössä asuessa oli turkiskuoriaisongelma, kellareissa myös rottia+tokan kerroksen asuntoon oli rotta löytänyt tiensä wcpöntöstä.

Vierailija
10/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ullanlinnassa meillä oli turkiskuoriaisia ja paljon, vaikka kuinka siivottiin!

Vierailija
11/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliossa turkiskuoriaisia

Vierailija
12/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yök, just tätä pelkään :( Nimenomaan Ullanlinnasta olet katsonut myytäviä asuntoja mutta huolestuttaa nämä asiat. Mä en vaan pysty elämään tälläisissä taloyhtiöissä, kun on niin kova hyönteispelko. 

Turvallinen vaihtoehto olisi muuttaa uuteen taloyhtiöön, mutta eipä niitä 2000-luvulla rakennettuja asuntoja oikeastaan ole keskustassa :( /ap

Vierailija
13/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök, just tätä pelkään :( Nimenomaan Ullanlinnasta olet katsonut myytäviä asuntoja mutta huolestuttaa nämä asiat. Mä en vaan pysty elämään tälläisissä taloyhtiöissä, kun on niin kova hyönteispelko. 

Turvallinen vaihtoehto olisi muuttaa uuteen taloyhtiöön, mutta eipä niitä 2000-luvulla rakennettuja asuntoja oikeastaan ole keskustassa :( /ap

Meillä on satunnaisia turkiskuoriaisia ja rottiakin on ollut. Ei niitä niin hirveästi tarvitse pelätä. Siivoaa normaalisti ja tarvittaessa käyttää myrkkyä, niin pysyvät poissa. Niin on ihmiset ennenkin tehneet. Ei niitä laventelipusseja alun perin vain tuoksun takia sijoiteltu liinavaatekaappeihin. Jos asuu yli sata vuotta vanhassa talossa, on niihin rakenteiden pikku kolosiin luontoakin majoittunut.

Ihan todella paljon on kiinni siitä, minkä verran itse siivoaa. Ei ne silloin löydä kotoasi piilopaikkoja, vaikka talossa esiintyisikin juuri esim. turkiskuoriaisia. Eivätkä ehdi tehdä pahojaan. Ja tosiaan mitä sitten, jos joskus näkee ötökän. Ei ne niin kamalia ole.

Vierailija
14/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 siis Ullanlinnasta.

Vierailija
15/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rottia on koko kaupungissa. Rotta on viisas eläin, eikä niitä helposti näe, mutta se ei tarkoita, etteikö niitä olisi. Jos onnistut näkemään yhden rotan, niin aivan lähettyvillä on silloin 20 rottaa.

Elämä on.

Vierailija
16/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiskuoriaisia ja sokeritoukkia on kaikissa vanhoissa taloissa jonkin verran. Rotat saadaan hävitettyä aina nopeasti kun niitä huomataan.

T. Remontti-Reiska