Millainen nainen antaa miehen maksaa treffeillä?
Miten kehtaat? Kahvilassa näkee päivittäin miehiä jotka kustantavat naiselle koko setin. Feminismi tarkoittaa vapauden lisäksi vastuuta tällaisissa asioissa. En ikinä kehtaisi laittaa toista ostelemaan minulle asioita vain koska hän on mies.
Eikö yhtään häiritse että miehet valittelevat avoimesti naisten maksullisuudesta ja siitä miten seksi lukuisine treffeineen maksaa kaikki päivälliset ja kahvit? Luuletteko oikeasti että miehet tarjoavat hyvää hyvyyttään?
On kohteliasta kieltäytyä kohtuuttomuuksista ja maksaa itse omat pöperöt. Ethän sinä naisenkaan seurassa odota huviesi kustannuksia.
Kommentit (80)
Anna miehen maksaa treffeillä jos olen hänestä todella kiinnostunut. Jos en oikein tiedä mitä ajattelen miehestä haluan maksaa omani ja saatan maksaa miehenkin, koska en halua jäädä "velkaa" miehelle josta en vielä tiedä haluanko nähdä uudestaan.
Nykyään minulla on avomies ja meillä on yhteinen tili eli ei se mies meillä oikeasti tarjoa vaikka siltä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyhmiä te naiset olettekaan? "mieheni saa iloa maksaessaan minulle" jep, aivan varmasti miehet saa iloa maksaessaan vaimolleen/puolisolleen, mutta että tuntemattomalle naikkoselle? Joo varmasti tuottaa oikein paljon iloa. Ja ne miehet tarjoutuvat maksamaan ei koska niin huvittaa vaan koska toisille treffeille ei pääse ellei naista osta tällä "vapaaehtoisella" tarjouksella.
T. N28
Jos mies vaatii päästä ensitreffeillä tuntemattoman naisen kanssa syömään (mihin tosin itse en kokemuksista viisastuneena edes suostuisi) niin kyllä, kyllä hänen kuuluu silloin myös maksaa. Juuri noihin kokemuksiini viitaten tiedän, että tilaisuudesta voi tulla tosi kiusallinen, kun toinen osoittautuu erilaiseksi kuin kuvitteli. En todellakaan halua maksaa sellaisesta.
Jos taas miehelle riittää kävelytreffit joiden päätteeksi käydään juomassa kahvit, jos tuntuu että synkkaa, ja se kaksi euroa on hänelle kynnyskysymys, niin suhtautumisemme rahan käyttöön on niin erilaista, etten usko että juttu toimisi jatkossakaan. Minulle sopii erittäin hyvin, että tarjotaan vuorotellen eikä tarvitse laskea euron tarkkuudella.
Tällä hetkellä en deittaile koska olen parisuhteessa. Käytän kuukaudessa noin 200 euroa pelkästään siihen, että matkustan miesystäväni luokse tapaamaan häntä. Ensimmäiset treffimme olivat kävelytreffit, joiden päälle minä tarjosin hänelle kotonani teetä ja croissanteja enkä laskuttanut niistä.
Elämästä ja deittailusta saa hankalaa, jos haluaa. Voi sopia ensitreffeiksi vaikka oopperan ja aterian viiden tähden ravintolassa. Tai sitten voi ehdottaa kävelyä tai talvella vaikka luistelua rautatientorilla (jos on Helsinkiä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, minä, minä -nainen. Ja tällaisia naisia on Suomi pullollaan.
En nyt ymmärrä mitä naisia Suomi on pullollaan, itse asiassa suomalaiset naiset on ihan ainoita maailmassa, joiden voisi edes kuvitella treffeilläkin ehdottavan tai jopa vaativan laskun puolittamista.
Minulla on enemmän kokemusta ulkomaalaisista naisista ja ei oikeasti ole mahdollista mikään muu kuin, että mies maksaa.
Opiskeluaikoinani olin paljonkin ulkomailla ja aika köyhä, kun kävin naisen kanssa ulkona syömässä, niin että nainen antoi minulle etukäteen rahat joilla minä sitten maksoin laskun. Nainen saattoi antaa puolet tai jopa rahat koko laskuun.
Ehkäpä fiksummat Suomessakin toimivat näin, ainakin paremman luokan ravintolassa pitäisin nolona Suomessakin, jos nainen maksaa.
Näin me teemme matkoilla Keski- ja Etelä-Euroopassa. Annan joko etukäteen miehelle rahat tai maksan oman osuuteni jälkikäteen tai laitetaan kuitit talteen ja tasataan kulut vasta kotimaassa. Ei siellä kysytä tulevatko laskut erikseen vaan lasku tuodaan miehelle aivan kuten automaattisesti odotetaan hänen myös tekevän tilauksen ja maistelevan viinin.
Taas tämä lompakkoloisulisija. Miksi vastaatte sille?
Millainen nainen...no tällainen: romanttinen nainen, joka odottaa, että mies viettelee hänet. Eli mies on kohtelias, avulias, maksaa treffeillä kaiken, avaa ovet, auttaa takin päälle ja on kaikin puolin ihana, miehekäs mies. Tällainen mies minulla onkin ollut jo kohta 30 v. Onnellisia ollaan <3.
Vuorotellaan me minun naispuolisten ystävienikin kanssa, toisella kertaa toinen tarjoaa ja toisella kertaa toinen. Tai joskus se jolla on enemmän rahaa kustantaa hieman enemmän. Ei riity sukupuoleen, vaan varallisuuteen.
Minä vietin treffivuoteni Keski-Euroopassa, missä on ilmeisesti vieläkin vielä vähän vanhanaikainen koodisto tällaiseen. Toisaalta pidin siitä: en siksi, ettei minun tarvinnut koskaan maksaa treffeillä (se ei vaan kuulunut naiselle), vaan myös siksi, että treffikumppanit olivat oikeita vanhanajan herrasmiehiä, jotka osasivat käyttäytyä eivätkä olleet heti vonkaamassa seksiä. Eipä sitä ollut heti tarjollakaan. - Toki toisille jne. treffeille ei lähdettykään epäkiinnostavan tyypin kanssa.
Tämä oli ennen tinderiä. Suomalainen treffikulttuuri on jäänyt vieraaksi, ja luultavasti kokisin neuvottelut siitä, kumpi maksaa kahvikupilliset, varsin kiusalliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jokunen viikko sitten tuli teemalta Mozartin ooppera "Don Giovanni". Siinä rappeutunut aatelinen metsästää yhä uusia naisia valloituksikseen ja Leporello niminen palvelija auttaa herraansa tämän hankkeissa. Don Giovanni pyytää Leporellollata moraalitonta tekoa jolloin tämä vastaa (luuleeko herrani minun olevan ostettavissa kullalla kuten nainen". Jo Mozartin aikana jo siis tiedettiinn että naiset ovat ennen kaikkea pulleiden lompakkojen perään ja niin se on nykyäänkin.
Ikiaikainen hommahan tuo on.
Silloin kun laivoissa ei vielä päässyt liikkumaan luokkien välillä niin naiset lahjoivat henkilökunnan päästämään heidät ylemmälle kannelle jotta he voisivat tavata varakkaita miehiä... ja äidit tekivät näin naimaikäisten tyttäriensä puolesta :D
Se mies saa laitettua kahvittelumme firman piikkiin. Kuitin taakse kirjoitetaan vaan "yhteistyöneuvottelu, osallistujat NN ja MM"
Aikasmoista että tällaisesta jaksaa tehdä joku haloon. Mielipidekysymys ja ensinnäkin tilanteesta kiinni! Yleensä miehet saattavat haluta tarjota ja näyttää näin miehisyyttään ja kohteliaisuutta treffeillä..joskus lasku laitetaan puoliksi jos vaikka mies niin sanoo että "erikseen", niin se kertoo jo ettei hän halua ainakaan sillä kertaa tarjota.. ja baarissa oltaessa joskus tilataan omat juomat ja joskus saattaa mennä niin että vuoroperään tilataan jotain.
Minulla on ainakin mennyt monien treffien jälkeen sekä- että..tilanne ja ihminen sen on joskus määrännyt, mutta ajattelisin että usein miehet haluavat tarjota jos haluavat näyttää kiinnostustaan seuralaiselle tai jonkinlaisia tapoja, vaikka treffit sitten päätyisivätkin sänkyyn..viisas nainen ei vaan anna heti. Tietty kai se riippuu kahdesta ihmisestä..Mikä kiire sänkyyn jos molempia aidosti kiinnostaa tutustua siihen ihmiseen.
Ulkomaalaiset saattavat odottaa että mies kustantaa koko elämän heille..tiedän vaikla yhden ulkomaalaisen (brasilialaisen), joka on ollut Suomessa jo 5 vuotta eikä osaa kunnolla kieltä ja roikkuu hyvin tienaavassa miehessä..mies saa koska haluaa ja nainen tekee mitä mies haluaa niin siinä on joidenkin suhteiden diili. Sellainen nainen ei voi sanoa vastaan koska ilman miestä hän olisi puilla paljailla - ja HUI..voisi joutua töihin tai opiskelemaan. Yksinkertaista! Tällaisessa mennään "tarjoamisen" ylitse jo minusta. No, siinä painaakin vaan kiima eikä äly.
Ei tehdä kärpäsestä härkästä ;).. Kukin herrasmies tekee niinkuin haluaa daaminsa kohdalla.
Kalamalapala kirjoitti:
Vaimo on työtön. Minä maksan kaiken. Meillä kyllä on käytännössä yhteiset rahat, koska hänella ei ole rahaa, ja minä hallitsen rahan käytön. Edellisen avokin kanssa hän vaati, että maksaa aina puolet vaikka hänen taloudellinen tilanne ei ollut hirveän hyvä, ja sillä mentiin. Tämä on sinällään parempi, että kun käyttää omia rahoja, niin ymmärtää paremmin mitä kaikki maksaa.
Treffeillä olen yleensä maksanut ruoat ja ruokajuomat. Jos mennään jatkoille, niin sitten akka maksaa pääasiassa omansa. Jos on tullut ilmi, että akka ei ole töissä, niin sitten saatan pyrkiä maksamaan myös hänelle. Seksin saamiseen tämän ei pitäisi vaikuttaa suuntaan tai toiseen, koska en tykkää maksullisista naisista. Amatöörihutkujen kanssa pitää viettää ilta maksaen kaiken, ja ammattihutkujen kanssa pääsee suoraan asiaan. Itse arvostan suuresti sitä, että nainen aktiivisesti tarjoutuu (ei vain puheella vaan aktiivisesti tekee maksusuorituksen mainostamatta sitä) välillä maksamaan jotain. Tämä osoittaa, että naisella on omanarvontuntoa ja kyky ajatella muitakin kuin itseään myös käytännössä - kiinnostun naisesta enemmän. Mitään tekemistä tällä ei ole minkään naurettavan feminismi-aatteen kanssa.
Aika jännä että tapailet "akkoja" & maksullisistakin sinulla näemmä on kokemusta. Itse panostan naisissa ainakin laatuun enkä heitä hauku.
Treffeillä kerran kieltäydyin kohteliaasti miestä tarjoamasta, koska tiesin ettei seuraavia tule 😀..niin ei ainakaan miehelle jäänyt siitä paha mieli.
Jos ihastuu kunnolla niin ei tarvitse mennä menu-ravintolaan tällaista miettimään 😉
Vaihtoehtoja on niin monta etten osaa päättää. Itse henkilökohtaisesti en halua että vieras mies tarjoaa minulle yhtään mitään, paitsi seksiä jos sattuu olemaan komea. Välillä vituttaa olla näin ylpeä, mutta minkä sille tekee.
Maksullinen nainen, virallisesti tai epävirallisesti.
Vähän ot, mutta kerran kun oltiin perheen kesken vähän kalliimmassa ravintolassa, katselin nuortaparia joka oli yhdessä syömässä. Olivat pukeutuneet kauniisti ja söivät pitkän kaavan mukaan. En tiedä seurustelivatko vai olivatko vain treffeillä, mutta laskun maksaminen sujui niin hienosti että se on jäänyt mieleen. Siinä kohtaa kun jälkiruuat oli syöty ja daami poistui naistenhuoneeseen puuteroimaan nenäänsä, tarjoilija kipitti laskun kanssa ja mies ehti maksaa ennen kuin daami palasi pöytään. Niin tyylikästä! Ei tarvinnut edes keskustella vaivautuneena, kuka maksaa.
Lähden treffeille sillä periaatteella, että kutsuja tarjoaa. Jos mies kutsuu mut treffeille, niin hän tarjoaa ja jos mä kutsun, niin mä tarjoan. En kuitenkaan ala vänkäämään vastaan, jos mies tahtoo tarjota, kun ei kiinnosta riidellä sitten siitä miksi en antanut maksaa mun puolesta.