Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitäisi suhtautua besser wisser- mieheen?

Vierailija
16.11.2016 |

Yhteistä taivalta kuljettu 17 vuotta, eikä besserwisseröinti ole laantunut. "Kannattaa katsoa päiväykset maidoista siellä kaupassa". "Mitä varten oli pakko varata yksiö, kun tässä hotellissa oli melkein samanhintaisia kaksioita". "Ojaan luisuu auto, jos ajat liian läheltä aurauskeppiä, eikö järkikin sen sano". Nämä ja tuhannet muut letkautukset, joilla mies hyvää hyvyyttään joko opastaa tai jälkikäteen haluaa päteä. Alkuvuosina tilanteissa tuli riitojakin, kun otin itseeni. Vähitellen olen oppinut suodattamaan. Ja mieskin välttää moittimista jos anoppi tai sukua on paikalla. Paitsi taas isänpäivänä, jolloin oli vuoden opastus- ja jälkipuintipäivä. Kakkuun kannattaa laittaa riittävästi munia eikä liikaa jauhoja, niin ei tulisi niin lättänää ja sitkeää. Ja ajoaikaan isovanhempien luo pitäisi varata vartti enemmän huonolla kelillä (ja tämän hän kertoi siinä vaiheessa kun oltiin jo myöhässä). Voiko tuolle ihmiselle tehdä mitään ja kannattaako edes yrittää?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri. Minuakin holhotaan - itsetunto on mennyt ajat sitten. Aluksi luulin, että se on huolehtimista. Nykyään en voi hengittää enää, tunnen tukehtuvani holhoamiseen. Ota ero, jos voit. Minä en. Koska lapset.

Vierailija
2/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saisi leipoa kakkunsa ja ostaa maidon jos meno ei muutu. Pitääkö mies sua aivan idioottina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata edes yrittää, ei tule muuttumaan. Mulla samanlainen. Ensin koin todella loukkaavana, kun mies alun "kuherruskuukauden" jälkeen, kun piti kuin kukkaa kämmenellä ja oli kohtelias, ryhtyi pätemään isolla P:llä. Sitä onkin jatkunut jo yli 10 vuotta. Olen korkeakoulutettu ja ihan yhtä älykäs kuin mieheni, mutta besserwisseröinti ei taukoa. Korvasta sisään, toisesta ulos.

"Kyllä", "Olet oikeassa kulta", " Miten en tullutkaan ajatelleeksi" jne jne. Helpommalla pääsee ja mies saa pönkitettyä itsetuntoaan taas kerran. Teen kuitenkin miten ITSE parhaaksi näen. Saa mäkättää sitten. Joo joo, niin se on, oot oikeessa, olinpas tyhmä blaa blaa.

Mutta ei siis tod muutu miksikään ellei pahemmaksi.

Vierailija
4/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh olet ollut tuon pätijän kanssa 17 vuotta?! Seurustelin kerran besser wisserin kanssa mutta jo kuukauden yhdessäolon jälkeen minun oli potkaistava mies pihalle sillä hänen läsnäolonsa sai vitutuskäyräni ja verenpaineeni kohoamaan pilviin.

Otan osaa Ap.

Vierailija
5/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh olet ollut tuon pätijän kanssa 17 vuotta?! Seurustelin kerran besser wisserin kanssa mutta jo kuukauden yhdessäolon jälkeen minun oli potkaistava mies pihalle sillä hänen läsnäolonsa sai vitutuskäyräni ja verenpaineeni kohoamaan pilviin.

Otan osaa Ap.

Minun isäni ajoi autoakin vierestä, antoi siis ohjeita. Jos piti peruuttaa, isä saattoi käskeä äidin pois ja hypätä rattiin. Ei voinut mitään luonnolleen, rauha hänen sielulleen.

Vierailija
6/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Besserwisser tietenkin siis yhteen.

Vierailija
7/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne ovat aina ensikatsomalta söpöjä, tekee mieli taputtaa ja pörröttää. Siis kuinka joku voikaan ripustaa niin paljon merkitystä kaikenlaisiin nippelitietoihin! Mutta jos alkavat hyppiä silmille, eivätkä käyttäydy, niin onhan se tosi ärsyttävää. Silloin kannattaa muistaa, että emännätön besserwisseri on onneton besserwisseri ja kaipaa takaisin omalle turvalliselle paikalleen.

Vierailija
8/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä asiaa enää on itkeä. Voit toki kälättää yhtä idiootteja miehellekin niin hän ehkä huomaa, mutta paras on vain vaikka alkaa laulamaan jotakin Aatsipoppaa pojat teki soppaa -renkutusta aina kun mies alkaa jotakin turhanpäiväistä skeidaa jauhamaan. Meillä mies (DI) yritti joskus tuollaista, mutta olen sen verran vahvaksi ihmiseksi kasvatettu, että lopetin sen alkuunsa. Joskus mies yrittää vielä päteä jotenkin, mutta ei kauan, sillä hän tietää minun kälättävän takaisin sellaisella volyymillä, että hän ei enää saa sananvuoroa. Asiallinen käytös taas saa aikaan mukavan tunnelman, päteminen päinvastaisen.

Vierailija
9/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat vaan samalla tavalla besserwisseröimään takaisin. Onko kyseessä miespuolinen Hyacinth Bukee? Yleensä tuo on kai naisten tapa.

Vierailija
10/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat vaan samalla tavalla besserwisseröimään takaisin. Onko kyseessä miespuolinen Hyacinth Bukee? Yleensä tuo on kai naisten tapa.

Se on nimenomaan miesten tapa. Exäni, kapiainen, oli karmea besserwisser, ja nyksäni, lääkäri, on tuhat kertaa pahempi. Kaikkien alojen ja asioiden tuntija, joka aina oikaisee tyhmää ja tietämätöntä avokkiaan (minua), yläasteen aineenopettajaa, kaikesta mahdollisesta.

Mutta kun päivät jaksaa teinarien parissa, niin besserwisser saa päteä ihan keskenään muulloin ja yleensä sanon jaa, ai jaa, no niin, sepäs kiinnostavaa jne. Minulla ei ole tarvetta päteä. Se on jotenkin testosteroniin liittyvä tarve, tästä olen varma. 😊

Siinä vaiheessa kun mies alkaa LUENNOIDA, sanon kuitenkin että voisitko olla nyt hiljaa. Jos teinijonne sen uskoo, niin näin myös aikuinen lääkärimies.

Vierailija
11/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keksinyt muuta kuin ehdottaa, että hän ensi kerralla tekisi vaikka itse tämän asian x. Toimii parhaiten ajokortittomalle besserwisserille, joka kertoo miten ajetaan :D

Vierailija
12/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googletapa mitä besserwisser tarkoittaa.

Rouva Bucket haluaa hienostella ja olla bättre folk, mutta ei se liity tähän asiaan millään tavalla. Tämä on erityisesti nörttimiesten ominaisuus. Lasteni isällä tätä esiintyi runsain mitoin. Ja esiintyy edelleen, mutta ei oo enää kuvioissa, siis mies. Sattuneesta syystä.

Toisaalta nykyvaimolleen hänellä varmaan onkin paljon opetettavaa. 😊 Win-win

Vierailija
13/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdotan besserwisserointiin että mies, joka olisi osannut tehdä tämänkin asian paremmin tekee sen ensi kerralla itse. Ei tee mitään, neuvoo vaan.

Vierailija
14/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo jos mikä on besserwisseriyttä. Kuten meidän perheen kaikkitietäjä. Viimeksi sain motkotusta, kun kirjoitin väärin kalanvonkale.

Vierailija
15/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jos sen kirjoittaa erikseen, niin sitten otsikossa pitäisi lukea besser wisser -mieheen. :)

Vierailija
16/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo jos mikä on besserwisseriyttä. Kuten meidän perheen kaikkitietäjä. Viimeksi sain motkotusta, kun kirjoitin väärin kalanvonkale.

Huumori kateissa jo näin aikaisin aamulla?

Vierailija
17/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhh, samaistun täysillä.

Minulla itselläni on kait sen verran testosteronia, et potuttaa sikana, kun mies besserwisseröi. Luennoi, opastaa ja jälkipui.

Kotona jos paistan lasten kanssa kaloja pannulla, ohikulkiessa mies heittää kommentit ja ohjeet, miten kaloja paistetaan. Ei puhettakaan, että itse alkaisi itse niitä paistamaan. Toisaalta sain tänä vuonna autooni talvirenkaat vaihdatetuksi hänellä, kun kuuntelin samaan aikaan luentonsa aiheesta. (Kiero minä).

Olen koettanut ehdottaa, että hankkiutuisi opetustehtäviin, saisi päteä siellä.

Ehkä lohduttavaa, että asia harmittaa muitakin. En ole ainoa.

Vierailija
18/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uhh, samaistun täysillä.

Minulla itselläni on kait sen verran testosteronia, et potuttaa sikana, kun mies besserwisseröi. Luennoi, opastaa ja jälkipui.

Kotona jos paistan lasten kanssa kaloja pannulla, ohikulkiessa mies heittää kommentit ja ohjeet, miten kaloja paistetaan. Ei puhettakaan, että itse alkaisi itse niitä paistamaan. Toisaalta sain tänä vuonna autooni talvirenkaat vaihdatetuksi hänellä, kun kuuntelin samaan aikaan luentonsa aiheesta. (Kiero minä).

Olen koettanut ehdottaa, että hankkiutuisi opetustehtäviin, saisi päteä siellä.

Ehkä lohduttavaa, että asia harmittaa muitakin. En ole ainoa.

Tuo minun puolisoni, joka pitää vaikka 15 minuutin luennon aiheesta: kuinka kalanvonkale kirjoitetaan, on ylläriylläri opettaja. Päteminen työssä ei poista tarvetta vapaa-ajalta. Kielioppisäännöt, sanojen taivutus- ja yhteenkirjoitusäännöt ovat erityisen rakkaita hänelle.

Vierailija
19/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä kun besserwissermies on vielä tyhmä ja tietämätön :D Väittää kivenkovaan epätotta todeksi ja perustelee sitä mitä kummallisimmin kääntein niin kauan että myönnyt, joojoo, olet varmaan oikeassa. Sellaiseen hajoaa. 

Vierailija
20/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syytätte jotain muuta, jos käytännön asiat on hukassa? Ottaisitte opiksenne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä