Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostimme tyttärellemme asunnon 18v syntymäpäivälahjaksi

Vierailija
16.11.2016 |

Ostimme kaksion helsingistä tyttärellemme 18v syntymäpäivälahjaksi. Hän muuttaa sinne opiskelujen perässä ja asunto hänen nimissään. Maksamme yhtiövastikkeen siihen asti kunnes tyttö valmistuu koulusta.

On vanhempien velvollisuus auttaa lapsiaan. Nykyään elämä on niin kovaa työelämässä, että ajattelimme ensiasunnon ainakin helpottavan hänen elämää jos töitä ei aina löydykään.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee!

Minä ostin tänään sämpylöitä kaupausta ja naudanlihaleikettä :)

Vierailija
22/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahja vai ennakkoperintö?

Joko on kootut selitykset veroviranomaisille jos ette meinaa veroja maksaa...

Mikä merkitys sillä on, lahja se kuitenkin tällä hetkellä on. Ei Ap silti kai missään vaiheessa ole sanonut, etteivät meinaa maksaa lahjaveroa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi ihan vilpittömästi, miten olette käytännössä hoitaneet asian verottajan suuntaan. Noin arvokasta lahjaa kun ei pysty mitenkään pimittämään verottajalta. Onneksi lahjavero ei ole sentään 30 %, kun lahja on vanhemmilta. 13 % on lähempänä oikeaa.

Vierailija
24/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi ostaa omiin nimiin ja kun esim. opiskelut ovat päättyneet, niin voisi antaa? Maksaisi vaikka nimellistä vuokraa, tyyliin euro kuussa.

Vierailija
25/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostimme kaksion helsingistä tyttärellemme 18v syntymäpäivälahjaksi. Hän muuttaa sinne opiskelujen perässä ja asunto hänen nimissään. Maksamme yhtiövastikkeen siihen asti kunnes tyttö valmistuu koulusta.

On vanhempien velvollisuus auttaa lapsiaan. Nykyään elämä on niin kovaa työelämässä, että ajattelimme ensiasunnon ainakin helpottavan hänen elämää jos töitä ei aina löydykään.

aika normia toimintaa nykyisin

monilla vanhemmilla on se sijoituskämppä jo ennestään hankittuna ja annetaan se lapsille sitten kun lähtevät opiskelemaan

aika moni keskituloinenkin toimii yllämainitulla tavalla, ei ole enää mitään rikkaiden hupia

Vierailija
26/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tyttö kiroaa, kun vanhemmat osti jonkun kämäsen kaksion Lassilasta :-)

Vierailija
27/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheen äiti kirjoitti:

Me on ajateltu samoin,hommattu 4 mäkkiä ja 2 omakotitaloa,vielä yksi mökki ostetaan ja kukin lapsi saa sitten aikanaan omansa.itse sain ennakkoperintöä 29v jonka sijoitin mökkiin ja rantatonttiin kun talo oli jo.

Aika hyvin. Itsellä vain kolme heseä, tosin kiikarissa ollut myös yksi burger king, josko lähiaikoina ostaisi.

Vierailija
28/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin asunnot jo silloin kun laset olivat pieniä ja vuokralaiset maksoivat ne:)

Vierailija
29/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau. On varmaan ihanaa olla noin rikas, että voi ostella asuntoja lapsille lahjoiksi.

Vierailija
30/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaha.

Mä ostin lapselleni Lego helikopterin 8-vuotissyntymäpäivälahjaksi.

Vierailija
31/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ostettiin asunnot jo silloin kun laset olivat pieniä ja vuokralaiset maksoivat ne:)

Täällä sama.

Vierailija
32/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös me ostimme kaikille kolmelle asunnot. Tosin omiin nimiimme ja vuokrasimme heille edullisesti (n. asumistuen verran) veroseuraamuksia välttääksemme.

Sittemmin myimme ne heille itselleen asunnon nimellisellä (jolla ei ole mitään tekemistä reaalihinnan kanssa) arviohinnalla -15%, eli todella edullisesti asunnot saivat. Sittemmin on reaalihinta noussut jo n. 150.000 eurolla, eli hyvät voitot saisivat, jos nyt myisivät.

Ja tämä kaikki siis ihan laillisesti, ei mitään veropimityksiä

Vierailija
33/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo huono synttärilahja ole ei. Mutta toivottavasti myös ymmärrette, että lahja ei kuitenkaan velvoita tytärtänne mihinkään. - Tarkoitan, että jos tyttärenne haluaa muuttaa opintojen perässä vaikka Rovaniemelle, niin jaksatte tukea häntä tässä päätöksessä. (Asunnon voi laittaa vaikka vuokralle). 

Vierailija
34/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ajatus, mutten silti kannata moista toimintaa, etenkään noin nuorena. Ensinnäkin se nuori voi paukauttaa pikapuoliin naimisiin jonkin rentun kanssa ilman avioehtoa ja sinne meni rahat. Siksi toisekseen lapsi ei opi itse ottamaan vastuuta taloudenpidostaan, kun saa kaiken ilmaiseksi. 

Minulla on yksiöitä, muttei lapsia. Jos olisi, niin saisivat asua niissä ensin nimellistä vuokraa vastaan. Saisivat asunnot sitten aikanaan, kun olisivat osoittaneet pärjäävänsä muutenkin.

Vierailija
35/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin siskonpojalle muumi-chokopelin 4v synttärilahjaksi  :) Hän tykkää kovasti pelata chokoa.

Vierailija
36/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu! Olette hyviä vanhempia. :) Minä ja siskonikin saimme asunnot kun täytimme 18v.

Pöh! Hyvä vanhempi ei siloittele lapsensa tietä ylenmäärin.

Minä olen saanut elättää itseni ja maksaa vuokrani siitä lähtien kun täytin 18. Minä olen tottunut ponnistelemaan hyvän elämän eteen ja sen myötä kasvanut vahvaksi ja pärjääväksi ja se on tuottanut elämääni menestystä.

Vierailija
37/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä kämpässä on hautumaan lähellä ja kauppa kaukana, onpa onneks myyjäiset pian:)

Vierailija
38/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinä kämpässä on hautumaan lähellä ja kauppa kaukana, onpa onneks myyjäiset pian:)

Siis Lassilan kämpässä. .

Vierailija
39/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta ja 3 sijoitusasuntoa.

Vuokralaiset lyhentävät sekä lapsilisät.

Jos isovanhemmilta tulee jotain extraa, nämä lyhennyksiin.

Jokainen saa omansa jossain muodossa, jollain tavalla, kaikki alle 10 vuotiaita ja otettiin 20 v lainat alunperin.

Tällä hetkellä lapset eivät edes tiedä asunnoista ja hyvä niin. Työsuhdeasuntoina ovat, kaikki isoissa firmoissa.

Vuokralaisen vaihtuessa on löytynyt uusi talon sisältä.

Vierailija
40/44 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä jää tuikitärkeä pärjäämisen oppitunti nuorelta aikuiselta välistä jos muuttaa suoraan isin ja äidin helmoista isin ja äidin maksamaan asuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme