Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro mahdollisimman lyhyesti kolme tämän hetkisen elämäsi pahinta ongelmaa

mtj
16.11.2016 |

Kerro mahdollisimman lyhyesti kolme tämän hetkisen elämäsi pahinta ongelmaa ja niihin ratkaisut.

Kommentit (304)

Vierailija
121/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jatkuva huoli veljestä, jolla on erään sairauden jälkiseurauksena mm. vaikea diabetes, neurologisia ongelmia ja 50 kiloa ylipainoa. Ennestään huumetausta ja näiden kaikkien seurauksena keskivaikea masennus ja ilmeisesti jonkinasteinen paniikkihäiriö. Kun ei tiedä yhtään, miten voisi auttaa ja mistä edes aloittaa. On niin toivoton olo. En tiedä ratkaisua.

2. En uskalla kertoa vanhemmilleni seurustelevan naisen kanssa, ja tyttöystäväni vanhemmat vihaavat minua, vaikkemme ole edes tavanneet. Ratkaisu: jossain vaiheessa on vain kerrottava.

3. Pelko lapsettomaksi jäämisestä, kun ikä alkaa jo nelosella eikä mitään suunnitelmia perheen perustamiseksi ole osittain edellisen ongelman takia. En tiedä ratkaisua.

Tuossa varmaan pahimmat. En jaksa enää pitää pätkätyöhelvettiä, jatkuvaa työnhakua ja työelämän epävarmuutta sekä näistä seuraavia rahahuolia erityisinä ongelmina. Niistä on tullut minulle normiarkea.

Vierailija
122/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kodistamme löytyi hometta vuoden jatkuvan sairastamisen jälkeen. Ollaan muutettu ja tavarat on puhdistettu /osa uusittu, sairastaminen jatkuu kuitenkin. Lääkärin mukaan tähän ei ole muuta ratkaisua kuin aika, että keho toipuu ja sairastaminen loppuu.

- Rahat on tiukalla. Sairastamisen takia olen ollut pitkään pois töistä ja kelan päivärahalla. Tämäkin asia ratkeaa ainoastaan ajan kanssa, kun pääsen takaisin töihin.

- Tylsyys. Useampi kuukausi kotona, en oo käynyt muualla kuin lääkärissä, kaupassa ja vanhempieni luona. Kaikki mahdolliset sarjat on katottu, oon kutonut muistaakseni 10 paria sukkia, kahdet lapaset ja villapaidan ja kaikki kirjat mitä kotoa löytyy on luettu. Vielä ainakin kolme viikkoa kotona, eli täytyy vähintään ladata bookbeat tai jotain :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että olen täysin epäonnistunut ihminen. Tähän kytkeytyy muut ongelmani, kuten huumeriippuvuus, syömishäiriö joka on pilannut elämäni, menetetty elämän rakkaus, järjetön kaipuu toiseen maahan, tunne siitä ettei ole siellä missä kuuluu, päin helvettiä menevät yliopisto-opinnot, luottamusongelmat.

:-( paha olla.

Vierailija
124/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mtj kirjoitti:

Kerro mahdollisimman lyhyesti kolme tämän hetkisen elämäsi pahinta ongelmaa ja niihin ratkaisut.

En ole lukenut koko ketjua läpi, mutta varmaankin aika ahdistavaa, kun ihmiset eivät löydä ongelmilleen ratkaisua.

Oma top 3 tällä hetkellä

1. haluan parisuhteen - ratkaisu: laajennan tuttavapiiriä/aloitan uuden "miesten" harrastuksen

2. vääränlaiset työpaikat (työpaikkakiusaamista) - ratkaisu: piilotyöhakukampanja käynnissä

3. tiukka taloudellinen tilanne - ratkaisu: teen kahta matalapalkkaista osa-aikaista työtä - matkoineen menee 14h/päivä, mutta toivottavasti löydän pian yhden kokoaikaisen työn lähistöltä. Burn out vaanii, mutta eteenpäin on mentävä.

Vierailija
125/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon pikkasen liikaa. Tahtoisin ehkä juoda pikkasen vähemmän. (Tai että ei olis sitä tarvetta ottaa pari lasia viiniä pari kertaa viikossa.)

Ratkaisu: palautan urheilurytmini (silloin en juo. Toisaalta just tällä hetkellä taas tilanne töiden puolesta ollut semmoinen että urheilu mennyt hankalaksi...)

En saa itseäni kirjoittamaan kirjaani valmiiksi.

Ratkaisu: aika. Ja rohkeus. Pitäis jättää työ ja perhe vähäksi aikaa ja vaan kirjoittaa se kirja.

Miehen kanssa vois olla enemmän yhteistä hauskaa ja naurua kuin mitä on.

Ratkaisu: no ei ole. Ongelma on minun eikä miehen - hän on ilmeisesti ihan tyytyväinen näinkin. Ehkä mun pitäis tutustua ihmisiin jotka enemmän jakaa minun mielenkiinnon kohteita.

Vierailija
126/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuuden pelko

Masennus

En tiedä mitä haluan

Vierailija
127/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ei oo mitään ongelmia. Lopetin tupakoinnin, laihdutin, menin naimisiin, opinnot etenee mallillaan, terveys on hyvä mulla ja läheisillä.

Ehkä ajoittainen persaukisuus ei sovi kuvaan.

Vierailija
128/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhmaikäiset kotona. Teinit töissä. Kokonaisvaltainen väsymys (ja tietenkin kaiken seuraukset).

Vierailija
129/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuuden pelko

Masennus

En tiedä mitä haluan

Ainiin, ratkaisut unohtui. Noh, pitäisi varmaan hakea apua jostain.

Vierailija
130/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unenpuute,ratkeaa lasten kasvaessa

Ei ole energiaa tai aikaa seksiin,ratkeaa heti ensimmäisen ongelman poistuttua.

Pahantuulisuus ja oman itsen hetkellinen katoaminen, ratkeaa heti toisen ongelman hävittyä.

Vierailija
131/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus

Opiskelu ei suju

Yksinäisyys

Rahaongelmat ja lihominen...

Vierailija
132/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Yksinäisyys

2. Terveysongelmat

3. Sosiaalisen hyväksynnän puute

Vierailija
133/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Yksinäisyys

2. Terveysongelmat

3. Sosiaalisen hyväksynnän puute

Ratkaisut:

1. Uusien harrastusten aloittaminen, tinder-naisten tapaaminen, sosialisointi baarissa, työttömyyden päättäminen työllistymällä tai opiskelemaan lähtemällä.

2. Ehkä lääkärikäynti, mutta todennäköisesti ei. Myös aika ja hieronta.

3. Työllistyminen tai opiskelupaikan saaminen.

Vierailija
134/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus

Tosi hankala teini

Hirveä työilmapiiri

Välillä tekis mieli vaan nukkua. Tai jos kuolema korjais että pääsis pois.

Vierailija
135/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradun teko kokopäivätyön ohella vie mehut, enkä oikein jaksa pitää yhteyttä ystäviin tai perheeseen. Haluaisin jaksaa, sillä äitini on yksinäinen ja sairastaa masennusta. Tähän ratkaisu on tehdä gradu loppuun, ja siihen ei enää mene pitkään.

Muuten minulla taitaa mennä yllättävän hyvin, kun en keksinyt muita pahoja ongelmia. Töissä viihdyn ihan kohtalaisesti ja palkkakin on ok, työsopimus on määräaikainen mutta työnhaku mahdollisesti ajankohtaista vasta kuukausien kuluttua. Parisuhteessa menee hyvin. Talouteni on ok, kohta voisin halutessani maksaa kaikki opintolainani pois. Terveyteni on ihan hyvä. Olen kiitollinen kun olen viimein toipunut vuosien syömishäiriöstä. Minulla on harrastus, jota rakastan. En myöskään muista, milloin olisin viimeksi tuntenut itseni yksinäiseksi. Paljon asioita, joista olla kiitollinen.

Vierailija
136/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma - Ratkaisu

1. Yksinäisyys - Vietän vapaa-aikani lähinnä kotona, joten sosialisoituminen olisi ratkaisu. Pitkäaikainen yskinäisyys on kuitenkin tehnyt ihmisiin tutustumisen vaikeaksi.

2. Unettomuus - Lähti aikoinaan rahahuolista, jatkuu edelleen. Nukun arkena 4-6 tuntia, nukahtamisessa kestää. En myöskään osaa nukkua yksin, ennen olin parisuhteessa ja nukuin silloin paremmin. Kestänyt 3 vuotta.

3. Yksinkertaisesti "vihaan" elämääni - Työ-koti-työ-koti, elämäni on tylsää paskaa. Ratkaisu, motivaation löytäminen. Haaveita ja tavotteita. Ystäviä, harrastuksia jne jne.

Vierailija
137/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaantunut mies.

Oma väsymys/unettomuus.

Vauvan yösyöminen.

Pahimmuus järjestyksessä, yösyötöt ja väsymyksen kestäis kyllä muuten, kun tietää että se on ohimenevä vaihe. Mutta mies rasittavaa siitä tekee kun mies valittaa pienistä vastoinkäymisistä ja omasta työmotivaation puutteestaan tai jostakin selkä/korva/jalka-vaivasta joka päivä.

Vierailija
138/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma - Ratkaisu

1. Yksinäisyys - Vietän vapaa-aikani lähinnä kotona, joten sosialisoituminen olisi ratkaisu. Pitkäaikainen yskinäisyys on kuitenkin tehnyt ihmisiin tutustumisen vaikeaksi.

2. Unettomuus - Lähti aikoinaan rahahuolista, jatkuu edelleen. Nukun arkena 4-6 tuntia, nukahtamisessa kestää. En myöskään osaa nukkua yksin, ennen olin parisuhteessa ja nukuin silloin paremmin. Kestänyt 3 vuotta.

3. Yksinkertaisesti "vihaan" elämääni - Työ-koti-työ-koti, elämäni on tylsää paskaa. Ratkaisu, motivaation löytäminen. Haaveita ja tavotteita. Ystäviä, harrastuksia jne jne.

Hienosti olet nostanut esille ongelmat ja niihin ratkaisut. Pohdin tuota pitkäaikaiseen yksinäisyyteen ja vuorovaikutukseen liittyvää ongelmaa. Onko se jokin neurologinen ongelma? Ratkeaako ongelma itsestään kun ympärille alkaa muodostua uutta sosiaalista verkostoa?

Vierailija
139/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuus - mies

Masennus - terapia+lääke

Ahdistava työ - irtisanoutuminen

Vierailija
140/304 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa äitisi poismenon johdosta <3