Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro mahdollisimman lyhyesti kolme tämän hetkisen elämäsi pahinta ongelmaa

mtj
16.11.2016 |

Kerro mahdollisimman lyhyesti kolme tämän hetkisen elämäsi pahinta ongelmaa ja niihin ratkaisut.

Kommentit (304)

Vierailija
161/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua seksiä.

Oma ylipaino.

Loputon riittämättömyyden tunne.

Vierailija
162/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1.työpaikkakiusaamisesta johtunut irtisanoutuminen

2.edellämainitusta johtuva rahapula (karenssi, kohta ollut 3kk täysin ilman rahaa)

3.edellämainitusta johtuvat mielenterveysongelmat, masennus ja unettomuus.

Ai niin, ne ratkaisut. Ensin täytyy varmaan saada pää hoidettua kuntoon, että pystyy edes menemään töihin, että voi tienata sitä rahaa. Tällä hetkellä tuntuu ihan toivottomalta urakalta sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus

Vierailija
164/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pitäisi jaksaa huomenna ajaa heti aamuvuoron jälkeen kolme tuntia kaverin luokse illanviettoon.

2. Pitäisi jaksaa ottaa keittoa (ja kunnolla) sekä valvoa aamuyölle, noin vuoden täysjuomattomuuden jälkeen.

3. Pitäisi herätä seuraava aamuna hengissä sängynpohjalta.

Vierailija
165/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradu. Se ei valmistu.

Työnhaku. Töihin ei pääse.

Tapaamani unelmien mies. Pelkään kämmääväni koko jutun tavalla tai toisella :D

Vierailija
166/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Uniongelmat. Kahdeksatta vuotta jo, tosin nyt tänä syksynä ilmennyt uusi ongelma aiemman nukahtamisongelman sijaan: joskus uni on katkonaista, heräilen aamuyöllä ja enää en saa nukuttua tarpeeksi pitkään, ts. vapaapäivinäkin herään seitsemältä vaikka olisin mennyt kahdelta aamuyöllä nukkumaan.

Nukahtamiseen olen syönyt melatoniinia ja syön yhä, ja näin saanut asian kuntoon, mutta en minä tuosta univajeestakaan ihmeemmin nauti. Onneksi anoppi(kokelas) on lääkäri, voisin seuraavalla tapaamiskerralla kysyä ratkaisua tuohon (auttaisiko esim. melatoniinin vaihtaminen vahvempaan/kokonaan toiseen valmisteeseen tms.)

2. Paino-ongelmat. En minä nytkään järjettömän lihava ole, BMI jotain 26 mutta kymmenen kilon kerääntyminen vatsaan ja reisille vuoden sisällä ei tunnu hyvältä. Laihdutus toki ratkaisuna, mutta ruoka on hyvää ja syöminen kivaa... Viimeistään sitten tulee laihdutettua kun en mahdu enää vaatteisiini (vaatekaappini sisältö on niin "rakas" minulle etten suostu luopumaan + opiskelijalla ei kauheasti varaakaan olisi ostella uusia vaatteita).

3. Laiskuus. Dead linet ahdistavat, joten lykkään (koulu)tehtävien tekemistä myöhemmäksi, jolloin ahdistaa vielä enemmän :'D Ratkaisuna itseni niskasta kiinni ottaminen. Ja kyllähän se onnistuu, saan halutessani tehtyä vaikka mitä mutta mistä löytäisi päivittäin tarvittavan motivaation, ajan ja jaksamisen?

Sun ylipaino saattaa johtua univajeesta. Jos nukkuu liian vähän, elimistö erittää liikaa kortisolia ja se nostaa painoa. Uniongelmiin (ja painoon) voisi auttaa liikunta. Tee joka päivä tunnin ulkoilulenkki. Selvitä ootko masentunut, se voi selittää sekä univaikeudet, ylipainon että motivaatio-ongelmat että jaksamisen puutteen.

Vierailija
167/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) olen isoäiti mutta toisaalta kuin äiti lastenlapselleni , joka on vauvaikäinen. Hoidan häntä viikosta keskimäärin 3-4 päivää. (Yötä myöden) Vanhempien eron takia. Etuoikeus , mutta suren lapsen puolesta hänen arkeansa.

2) talousasiat; haluaisin pystyä auttamaan lapsiani ja läheisiäni . Suomessa on paljon köyhyyttä joka ei näy.

3) kiltin tytön syndrooma vielä aikuisenakin

Ratkaisut : 1. kohtaan en voi kuin avata sylini ja olla mummina läsnä ja rakastaa. Kiitollinen muttei poista kipua ja surua.

2. kohtaan; teen kaikkeni muttei vain näy eikä riitä. Palkkani on pienehkö.

3. kohtaan; vuosikymmenten opettelua asioissa mutta istuu sitkeässä. Onko luonne vai opittu tapa antaa muiden sanella

Vierailija
168/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkätyöläisyys eri työnantajilla ja palkka jolla ei elä minä ja kolme lasta.

Ratkaisu: Olen jo pitkän aikaa pyöritellyt eri rahoitusvaihtoehtoja pienen ruokapaikan perustamiseksi. Vaatisihan se pääomaa, mutta jos osakkaita olisi useampi, kulut jäisivät suht pieniksi mikäli nämä henkilöt sitoutuisivat itse työskentelemään kuppilassa. Kenties sopiva porukka työttömyyteen ja yksinäisyyteen kyllästyneitä, ruoan suhteen luovia, puuhakkaita ihmisiä? Perustulomalli kannustaa ainakin itseäni tähän kokeiluun, emme jäisi täysin tyhjän päälle mikäli projekti ei menestyisikään.

Oikeastaan, minulla ei tällä hetkellä olekaan muita huolia. Paitsi ehkä mieletön luomisen tarve joka ei tyydyty nykyisessä työssä. Visiot raflasta kiertää kehää mielessä tunnista toiseen ja puskee mieleen, en pysty keskittymään enää nykyiseen työhöni.

Vierailija
169/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Oksettavien massateinien Kånken-reput

2. Oksettavien massateinien Jopo-pyörät

3. Oksettavien massateinien Converse-kengät

Tämän takia voin jatkuvasti pahoin ja minun on vältettävä liikkumista alueilla missä noihin todennäköisesti törmää. Kaikkein pahinta on se, että asun lähellä yläastetta.

Vierailija
170/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Oksettavien massateinien Kånken-reput

2. Oksettavien massateinien Jopo-pyörät

3. Oksettavien massateinien Converse-kengät

Tämän takia voin jatkuvasti pahoin ja minun on vältettävä liikkumista alueilla missä noihin todennäköisesti törmää. Kaikkein pahinta on se, että asun lähellä yläastetta.

Oletko varma ettei näiden luettelemiesi "ongelmien" syyt ole jossain syvemmällä? Esim.koulukiusaamisessa?

Vierailija
171/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Uniongelmat. Kahdeksatta vuotta jo, tosin nyt tänä syksynä ilmennyt uusi ongelma aiemman nukahtamisongelman sijaan: joskus uni on katkonaista, heräilen aamuyöllä ja enää en saa nukuttua tarpeeksi pitkään, ts. vapaapäivinäkin herään seitsemältä vaikka olisin mennyt kahdelta aamuyöllä nukkumaan.

Nukahtamiseen olen syönyt melatoniinia ja syön yhä, ja näin saanut asian kuntoon, mutta en minä tuosta univajeestakaan ihmeemmin nauti. Onneksi anoppi(kokelas) on lääkäri, voisin seuraavalla tapaamiskerralla kysyä ratkaisua tuohon (auttaisiko esim. melatoniinin vaihtaminen vahvempaan/kokonaan toiseen valmisteeseen tms.)

2. Paino-ongelmat. En minä nytkään järjettömän lihava ole, BMI jotain 26 mutta kymmenen kilon kerääntyminen vatsaan ja reisille vuoden sisällä ei tunnu hyvältä. Laihdutus toki ratkaisuna, mutta ruoka on hyvää ja syöminen kivaa... Viimeistään sitten tulee laihdutettua kun en mahdu enää vaatteisiini (vaatekaappini sisältö on niin "rakas" minulle etten suostu luopumaan + opiskelijalla ei kauheasti varaakaan olisi ostella uusia vaatteita).

3. Laiskuus. Dead linet ahdistavat, joten lykkään (koulu)tehtävien tekemistä myöhemmäksi, jolloin ahdistaa vielä enemmän :'D Ratkaisuna itseni niskasta kiinni ottaminen. Ja kyllähän se onnistuu, saan halutessani tehtyä vaikka mitä mutta mistä löytäisi päivittäin tarvittavan motivaation, ajan ja jaksamisen?

Sun ylipaino saattaa johtua univajeesta. Jos nukkuu liian vähän, elimistö erittää liikaa kortisolia ja se nostaa painoa. Uniongelmiin (ja painoon) voisi auttaa liikunta. Tee joka päivä tunnin ulkoilulenkki. Selvitä ootko masentunut, se voi selittää sekä univaikeudet, ylipainon että motivaatio-ongelmat että jaksamisen puutteen.

Kortisolitasot heittelee, masentuneilla on yleensä jatkuvasti kortisolit korkealla. Käsittääkseni ei suoraan lihota mutta tulee helposti syötyä enemmän ja liikuttua vähemmän.

Vierailija
172/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Liian yksilö-ja suorituskeskeinen, välinpitämätön ja ylimielinen kulttuuri,jossa elän--> yhteisöllisyyden ja tuen puute, yksinäisyys. Ratkaisu: asennemuutos yhteiskunnassa

2.Itsetuntoa heikentäneet kokemukset= väkivalta parisuhteissa--> työttömyys ja luottamusongelmat muihin, yksinäisyys

3.Työttömyys--> rahattomuus--> toimettomuus ja yhteisöjen puute, häpeä & eristäytyminen--> syvempi yksinäisyys ja mielialan lasku

Ratkaisu: opiskelu/työpaikka

Vierailija
173/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mtj kirjoitti:

Kerro mahdollisimman lyhyesti kolme tämän hetkisen elämäsi pahinta ongelmaa ja niihin ratkaisut.

Liiian pitkä työmatka, liian pieni palkka,  tyhmä pomo.Vielä ei ole löytynyt uutta työpaikkaa.

Vierailija
174/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-saavuttamaton ihastus (en tiedä edes sukunimeä, eli en voi ottaa yhteyttä, vaikka haluaisin)

-boreout töissä

-ikääntyvät vanhemmat ja faijan alkoholismi

Kakkosen voisi ratkaista vaihtamalla hommia, mutta ei se tuosta noin onnistu, sitäpaitsi mulle maksetaan hyvin ja pidän työkavereistani. Ja mitäpä mä tekisin, kun unelma-ammattini vaatisi 7 vuoden opiskelut. Eli en nyt viitsi 41 vuotiaana lähteä enää vuosikausiksi opiskelemaankaan.

Vierailija
175/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin on lapsettomuus--> Hoidot menossa ( ei toivoa menetetty ) :) 

Huoli läheisistä, lähinnä Äidin terveydestä. ( kohonnu verenpaine, sokeritauti, ylipaino,  tupakoi ) :(  --> en voi auttaa vaikka kuinka koittanut. Asutaan myös kaukana toisistamme, mutta silti läheisiä ollaan. Rakas mummini myös juuri menehtyi.

En löydä työtä missä oikeasti viihtyisin. Otin loparit kesällä, koska oli liikaa stressiä ( vaikutti myös lapsettomuuteen) --> en vaivu synkkyyteen, koska tiedän että saan töitä heti kun olen vain valmis siihen taas. Koulutus on ja työkokemusta 20. vuotta. Onneksi on hyvä ja ymmärtäväinen mies.

Että aika pieniä ongelmia verrattuna moniin muihin! Kaikille tsemppiä! <3 

Vierailija
176/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pieniä ongelmia suurimmalla osalla, olkaa onnellisia. Täällä tällaista:

- 35-vuotiaana oman äidin osa-aikaisena omaishoitajana toimiminen, hän loukkaantui auto-onnettomuudessa ja sai erittäin vaikean aivovamman. Pyörätuolissa ja lähes täysin autettava. Järki pelaa, muisti ei.

- Oma pitkäaikainen lapsettomuus ja sen taustalla oleva vaikea ja kivulias krooninen sairaus. Itsestäni huolehdin jo hyvin (liikunnallinen ja terveellinen elämäntapa, ei alkoholia tai tupakkaa) että enempää en asiaan voi vaikuttaa.

- Oma työura. Päätin lopettaa yrittäjänä toimimisen ja opiskelin itselleni uuden akateemisen ammatin. Nyt en jaksa näistä murheista, masennuksesta, toivottomuudesta, katkeruudesta ja elämänhalun puutteesta johtuen hakea itselleni töitä. Jos vaikka sattuisin niitä saamaan, ei olisi motivaatiota ja aikaa syventyä uuteen haastavaan ammattiin sen vaatimalla intensiteetillä. Kohta alankin sitten jo olla liian vanha "tulokkaaksi" työmarkkinoille. Positiivisuus on hyvin vaikeaa, vaikka kovasti olen yrittänyt.

Vierailija
177/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha.

Vierailija
178/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha

Mies

Väsymys

Raha-asialle en juuri nyt voi mitään mutta onneksi helpottaa ensi vuoden alussa.

Mies on muuttamassa pois kunhan löytäisi kämpän jostain.

Väsymystä on vaikea ratkaista. Teen vain sen mitä on pakko.

Vierailija
179/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Isäni on masentunut :( Hän ei vaan pääse yli yhdestä menneisyyden traumasta...

- Aloitin yliopistossa tänä syksynä ja välillä tunnen itseni vähän yksinäiseksi, ei ole vielä löytynyt sitä omaa porukkaa. Toisaalta ymmärrän kyllä, että eihän sitä muutamassa kuukaudessa todellisia ystävyyssuhteita luoda, ja koitan olla onnellinen siitä, että on edes ihmisiä joiden viereen voin mennä luennoilla istumaan ja syömään lounasta :)

- Raha on aina vähissä ja aiheuttaa stressiä...

Vierailija
180/304 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reuman aiheuttamat kivut, kuumeilu, väsymys ja siitä seuraava saamattomuus

Psyykkiset ongelmat, kuten ahdistuneisuus, uniongelmat, sekavuus, ocd, masentuneisuus

Kyvyttömyys lopettaa epäterveelliset elämäntavat, kuten tupakointi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi