Kerro mahdollisimman lyhyesti kolme tämän hetkisen elämäsi pahinta ongelmaa
Kerro mahdollisimman lyhyesti kolme tämän hetkisen elämäsi pahinta ongelmaa ja niihin ratkaisut.
Kommentit (304)
Masentunut ilkeä ja henkisesti uskoton puoliso. Avioeron pohdinta kun perheessä pieniä lapsia. Taloudellinen tilanne mahdollisen eron seurauksena.
Hali kaikille tasapuolisesti. Minä toivon että saatte asianne kuntoon. Tämä on ollut avartavaa ja terapeuttista lukea tätä. Toivon teille kaikkea parasta.
*Avomies joka menettänyt minun luottamuksen -> rakkauteni taitaa olla sammunut
*Univaikeudet
*Elämänilon kadotus
Varsin sitkeästä työnhausta huolimatta olen ollut nyt 1,5v. virallisesti työttömänä, koska äitiyslomien ja vanhempainvapaan jälkeen ei ollut työpaikkaa johon palata.
Olen lihonut muutaman kilon tässä kotona pyöriessä. Olen siis edelleen ihan normaalipainoinen mutta oma peilikuva ei miellytä.
Huono fyysinen kunto.
Ratkaisut: päivätöiden etsimisen lisäksi olen nyt alkanut edistää aktiivisesti freelance-projekteja, joiden kautta toivon saavani jalkaa firmojen oven väliin.
Aion myös olla liikunnallisesti parempi ihminen ja alkaa taas lenkkeilemään. Jätän turhat välipalat ja tunnesyömisen pois.
1. Selkä vinksallaan ja se aiheuttaa mm. veemäisiä päänsärkyjä, mutta ei ole varaa käydä kiropraktikolla tai osteopaatilla, vaikka se helpottaisi oloa välittömästi (tiedän kokemuksesta).
2. Joudun varmaan pyytämään vuokraan lisää maksuaikaa.
3. Väsyttää jäätävän paljon koko ajan, vihaan talvea ja pimeää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Masennus
Työttömyys
Paska parisuhde
Ylipaino
Mulla sama👍
Ainut ongelmani on etten näytä kuolevan millään vaikka olen jo 65v.Ratkaisu olisi itsemurha, mutten voi tehdä sitä lasten vuoksi, joten sairastuminen on ainut ratkaisu.Mutta en pysty tupakoimaan, eikä viina maistu yhtään.Ja kaikenlisäksi olen fyysisesti terve.
Päättämättömyys; ajelehdin elämässä vailla päämäärää (esim. olen ammatiton, vaikka resursseja lähes minkä tahansa opiskeluun olisi, mutta juuri loputtomat vaihtoehdot ovat yksi syy päätösten teon vaikeuteen)
Huonot perhesuhteet, huono parisuhde
Ahdistuneisuus, masentuneisuus ja aloitekyvyttömyys, jotka kaikki ovat sekä syytä että seurausta edeltäville
T. Luultavasti apua tarvitseva N20, mutta joka ei saa aikaiseksi hakea sitä (yllätys)
Vierailija kirjoitti:
Leskiyksinhuoltaja, kiteyttää aika hyvin kaikki tämän hetken ongelmat.
Sama.
Avioeron harkinta-aika, ex-miehen kanssa samassa työpaikassa, uutta työtä ei järjesty vaikka kuinka yritän :(
Kahden lapseni erityisvaikeudet
-> aika ja kypsyminen?
Prostituutio
-> ammattiin valmistuminen ja palkkatyö?
Yksinäisyys
-> työelämä, osallistuminen?
Seksitön avioliitto
- ratkaisu: salarakas, jos vain löytyisi jostakin
Sotkuinen asunto (vaimo ei hyväksy KonMari-tyhjennystä)
- ratkaisu: ei ole
Raskaat työmatkat (siis kotoa työpaikalle fillarilla lumihangessa)
- ratkaisu: vasta eläkkeelle pääsy korjaa tilanteen
Tajusin just että mulla on juuri tällä hetkellä asiat tosi hyvin, kun en keksi tähän vastaukseksi mitään.
Aina ei näin ole ollut.
Pahasti päihdeongelmainen nuori aikuinen lapsi.
Em. asian mukanaan tuomat pelot, kauhut, toivottomuus, jatkuvat hallitsemattomat ongelmat päihdemaailmasta johtuen, vanhemman suru kun lapsi ei pärjää elämässä tulevaisuus ei olekaan toivoa ja elämää täynnä niin kuin normaali elämänkierto olisi.
Mitätön tai oikeammin täysin olematon auttamismahdollisuus eli joutuu vain katsomaan kun oma lapsi on pilannut koko elämänsä ja jos asiat ei muutu niin tulee todennäköisesti elämään lyhyen elämän.
Kissa pitäisi opettaa astmalääkkeen ottoon. Mulla vähän huono pinna moiseen. Mitenköhän tuon tekis toisiamme kunnioittavasti. Ja säästävästi.
Oon vähän saamaton. Siivoan ja siistin noin 2vk välein heiluen kuin hullu tuntikausia vaikka sitä ei tarttis tehdä jos joka päivä vaan tekis jotakin vähäsen.
Addikti Netflixiin ja päätelaitteisiin. Oon tuntikausia muualla kuin oman pään sisällä.
Oon lihavimmillani nyt ja vituttaa. Kaikki aiemmat laihtumiset on kerta kerran jälkeen pistetty plörinäksi.
Jotenkin lohdullista, että täällä on monta työtöntä lisäkseni. Ei siis siksi, että ompa kiva kun olette osa työttömiä, mutta tulee olo, etten ole yksin tämän järjettömän häpeän ja rahapulan kanssa.
Tsemppiä ja työnhakumotivaatiota kaikille, myös niissä paskoissa työpaikoissa! :)
1. Uniongelmat. Kahdeksatta vuotta jo, tosin nyt tänä syksynä ilmennyt uusi ongelma aiemman nukahtamisongelman sijaan: joskus uni on katkonaista, heräilen aamuyöllä ja enää en saa nukuttua tarpeeksi pitkään, ts. vapaapäivinäkin herään seitsemältä vaikka olisin mennyt kahdelta aamuyöllä nukkumaan.
Nukahtamiseen olen syönyt melatoniinia ja syön yhä, ja näin saanut asian kuntoon, mutta en minä tuosta univajeestakaan ihmeemmin nauti. Onneksi anoppi(kokelas) on lääkäri, voisin seuraavalla tapaamiskerralla kysyä ratkaisua tuohon (auttaisiko esim. melatoniinin vaihtaminen vahvempaan/kokonaan toiseen valmisteeseen tms.)
2. Paino-ongelmat. En minä nytkään järjettömän lihava ole, BMI jotain 26 mutta kymmenen kilon kerääntyminen vatsaan ja reisille vuoden sisällä ei tunnu hyvältä. Laihdutus toki ratkaisuna, mutta ruoka on hyvää ja syöminen kivaa... Viimeistään sitten tulee laihdutettua kun en mahdu enää vaatteisiini (vaatekaappini sisältö on niin "rakas" minulle etten suostu luopumaan + opiskelijalla ei kauheasti varaakaan olisi ostella uusia vaatteita).
3. Laiskuus. Dead linet ahdistavat, joten lykkään (koulu)tehtävien tekemistä myöhemmäksi, jolloin ahdistaa vielä enemmän :'D Ratkaisuna itseni niskasta kiinni ottaminen. Ja kyllähän se onnistuu, saan halutessani tehtyä vaikka mitä mutta mistä löytäisi päivittäin tarvittavan motivaation, ajan ja jaksamisen?
1.työpaikkakiusaamisesta johtunut irtisanoutuminen
2.edellämainitusta johtuva rahapula (karenssi, kohta ollut 3kk täysin ilman rahaa)
3.edellämainitusta johtuvat mielenterveysongelmat, masennus ja unettomuus.
Pitkä työttömyys - löydä ensimmäinen työpaikka
Lapsen hyvinvointi ja kasvatus - kasvata omaa äidillisyyttä ja herkkyyttä kuunnella lasta, sekä kärsivällisyyttä ja varallisuutta
Oma ja miehen jaksaminen - rakenna turvaverkko ja luota muihin aikuisiin kykenevinä lastenhoitajina
Ylipaino - aktivoituminen, sohvaperunaelämän lopettaminen
Sinkkuus - edellä mainittu ratkaisu toteutuminen + treffailu, miehen löytäminen
Ahdistava tunnevammainen lapsuuden perhe, jossa alko- ja mt-ongelmia - Miehen löytäminen, jotta voisi perustaa yhdessä oman perheen ja päästä siinä mielessä elämässä eteenpäin tuosta painajaisperheestä