Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toivon, että äitini kuolee. Tuntuu kammottavalta ajatella näin.

Vierailija
16.11.2016 |

Äitini on siis täysin narsistinen ja äärettömän vaikea henkilö. Olen nyt 25-vuotias ja äiti on reilu viisikymppinen. Olen ainoa lapsi ja äitini oli yksinhuoltaja. Hän teki elämästäni helvettiä ja alusta alkaen teki selväksi, etten ole toivottu. Olen monta kertaa kuullut, miten mut olis "pitänyt hukuttaa jo vauvana". Kun olin teini, niin äiti katsoi asiakseen ilmoittaa monta kertaa päivässä miten lihava mä olen (olin normaalipainon alarajalla jo silloin). Sitten muutin omilleni ja syömisen kontrollointi lähti täysin käsistä ja laihduin yli 15 kiloa todella nopeasti.
Nyt olen avoliitossa, olen valmistumassa yliopistosta ja elämä menee näennäisesti hyvin. Äiti soittelee, ilmestyy oven taakse ja uhkailee itsemurhalla jos en vastaa. Olen tuhat kertaa yrittänyt sanoa että jätä mut rauhaan. Toivon vaan että se kuolis pois. Onko tässä jo aihetta poliisille menemiseen ja lähestymiskiellon hankkimiseen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

on.hae heti niitä.

Vierailija
2/9 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omena ei kauaksi puusta putoa "äiti sanoi että ois hukuttanut mut vauvana, toivon että äiti kuolisi"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda puhelinnro salaiseksi. Älä avaa ovea. En ole varma, saatko lähestymiskieltoa, mutta kannattaa yrittää. Sinulla on oikeus, jopa velvollisuus, suojella itseäsi. Älä ota itseesi, jos joku jaksaa ihmetellä ja paheksua. Näiltä ihmisiltä puuttuu aiheeseen liittyvä elämänkokemus.

Vierailija
4/9 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Kun olin teini, niin äiti katsoi asiakseen ilmoittaa monta kertaa päivässä miten lihava mä olen (olin normaalipainon alarajalla jo silloin). Sitten muutin omilleni ja syömisen kontrollointi lähti täysin käsistä ja laihduin yli 15 kiloa todella nopeasti.

Eli olet nyt ilmeisesti anorektinen?

Muuhun sanon, että ehdoton yhteydenpitokielto. Voimia.

Vierailija
5/9 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se joskus kuoleekin. Kirjoita sille kirje missä kerrot lapsuudestasi ja sanot että hän aikuisena ihmisenä ei ole enää tervetullut sinun, aikuisen ihmisen, elämään ja hoidattaa nuppiongelmansa ammattilaisella. 

Oli kuin olisit kertonut omasta äidistäni, joka ei tosin itsemurhalla uhkaile koska "niin tekevät heikot". Sitäpaitsi oma on asiansa jos niin tekisi.

Tämä on kovin tabu, toivoa ilkeän/sairaan vanhemman kuolemaa. 

Itseäni auttoi kun ajattelin ettei minun tarvitse samoissa jalanjäljissä kulkea vaan olen vapaa valitsemaan. Vihasi on oikeutettua ja ajattelemasi toimenpiteet myöskin.

Kyllä sinä äidistäsi irti pääset, ja olet jo päässytkin, koska hänellä ei ole enää sitä valtaa mitä lapsuudessasi.

Viisautta ja voimaa elämääsi.

Vierailija
6/9 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismin sijaan kuulostaa mielenterveyspotilaalta. Hanki muuta aikuista seuraa!

Vierailija
7/9 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli hyvä idea kirjoittaa se kirje niin kuin 5 kommentoija kirjoitti. Samalla selkenee sulle itsellekin ne syyt konkreettisemmin ja ehkä et tuntisi (jos tunnet) syyllisyyttä siitä että katkaiset välit kokonaan. Lähestymiskieltoon on varmaan jotkin perusteet laissa? Henkinen väkivalta? Katso että löydät ohjeen mukaiset perusteet niin saat sen lähestymiskiellon voimaan. Se olisi varmaan hyvä. Pystyisit ehkä rauhoittumaan asiasta ja toi (äidin) kuoleman toivominenkin loppuisi... Voimia.

Vierailija
8/9 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä toivo äidin kuolemaa, koska silloin se helposti tarkoittaa, että leikittelet myös kuolemahaaveilla itsesi suhteen. Tämä on lopulta vapaa maailma, voit taistella omasta tilastasi ilman noita kuolemisjuttujakin.

Vierailija
9/9 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä toivo äidin kuolemaa, koska silloin se helposti tarkoittaa, että leikittelet myös kuolemahaaveilla itsesi suhteen. Tämä on lopulta vapaa maailma, voit taistella omasta tilastasi ilman noita kuolemisjuttujakin.

Sinä et nyt tainnut ollenkaan ymmärtää ap:ta. Ap:n lapsuus ja nuoruus on ollut äidin takia hyvin  ahdistavia, ja nyt aikuisena ap haluaisi eroon ja etäälle äidistä. Mutta äiti vaan takertuu ja tunkee väkisin lähelle vaikka ap ottaa etäisyyttä. Siksi toivoa kuolemaa, koska kuolema tuo etäisyyden. Sen etäisyyden, jota ei millään järkipuheella ja välttelyllä ole saanut. Koska äiti vyöryy kaikkien rajojen yli tukahduttaen ja ripustautuen. Kuin heidän välissä olisi näkymätön köysi: mitä kauemmas ap pyrkii, sitä lähemmäs äiti tunkee.