Sähköautot kiellettävä, sähköpula
Ainakin kovilla talvipakkasilla kiellettävä, ja määräätävä ylimääräinen sähköverotus sähköautoille.
Lisäksi sähköautoilu saastuttaa: saksassa energiantuotannon päästöt ovat noin 300 g/kWh
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001954767.html
Sähköpula uhkaa Suomea – tuotanto on jo riskirajoilla
Tuet painaneet sähkön hintaa alas
Erilaiset tuet, kuten runsas tuulituki, ovat painaneet sähkön hinnan niin alas, että esimerkiksi perusvoimaa tekevät hiilivoimalat ovat muuttuneet kannattamattomiksi. Niitä on Suomessa jo suljettu ja tullaan todennäköisesti sulkemaan lisää.
Kommentit (31)
Asuntoihin lisää pistorasioita
t. Vihreät
Tuulivoimaloita on raknnettava lisää.
t. Vihreät
ps.
Viime talven kulutushuipun aikana Suomen tuulivoimatuotanto oli käytännössä nolla.
Vierailija kirjoitti:
Pieni tuuligeneraattori auton katolle, niin se tuottaa ajoviimasta oman sähkönsä.
Ja dynamot pyöriin. Kun niitä on neljä, mutta moottoreita vain yksi, niin autohan tuottaa enemmän sähköä kuin kuluttaa ja sitä voi myydä verkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni tuuligeneraattori auton katolle, niin se tuottaa ajoviimasta oman sähkönsä.
Ja dynamot pyöriin. Kun niitä on neljä, mutta moottoreita vain yksi, niin autohan tuottaa enemmän sähköä kuin kuluttaa ja sitä voi myydä verkkoon.
Autoihin lisäksi sellainen vatupassi-gps-seurantalaite, joka kirjaa ylös kaikki ylämäkeen ajetut kilometrit tai peräti metrit. Niiden perusteella voidaan sitten verottaa lisää huonosta reittivalinnasta.
Opastaisi kummasti lompsan kautta valitsemaan vain sellaisia enemmän alamäkiä sisältäviä ajoreittejä. Alamäkeen ajettaessa tunnetusti tarvitaan vähemmän energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni tuuligeneraattori auton katolle, niin se tuottaa ajoviimasta oman sähkönsä.
Ja dynamot pyöriin. Kun niitä on neljä, mutta moottoreita vain yksi, niin autohan tuottaa enemmän sähköä kuin kuluttaa ja sitä voi myydä verkkoon.
Autoihin lisäksi sellainen vatupassi-gps-seurantalaite, joka kirjaa ylös kaikki ylämäkeen ajetut kilometrit tai peräti metrit. Niiden perusteella voidaan sitten verottaa lisää huonosta reittivalinnasta.
Opastaisi kummasti lompsan kautta valitsemaan vain sellaisia enemmän alamäkiä sisältäviä ajoreittejä. Alamäkeen ajettaessa tunnetusti tarvitaan vähemmän energiaa.
Sitten valtio kuitenkin palkkaisi kustannuksista piittaamatta leegion pyörrekierre-insinöörejä rakentamaan Suomeen sellaiset mäet, jotka kääntyvät aina ylämäiksi.
Sähköautojen lisääntyminen tarkoittaa yhtä asiaa: tuulivoimalat ei riitä. Meille pitää tehdä taas ydinvoimaloita lisää.
Luonto ja tulevaisuuden sukupolvet kiittää...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni tuuligeneraattori auton katolle, niin se tuottaa ajoviimasta oman sähkönsä.
Ja dynamot pyöriin. Kun niitä on neljä, mutta moottoreita vain yksi, niin autohan tuottaa enemmän sähköä kuin kuluttaa ja sitä voi myydä verkkoon.
Autoihin lisäksi sellainen vatupassi-gps-seurantalaite, joka kirjaa ylös kaikki ylämäkeen ajetut kilometrit tai peräti metrit. Niiden perusteella voidaan sitten verottaa lisää huonosta reittivalinnasta.
Opastaisi kummasti lompsan kautta valitsemaan vain sellaisia enemmän alamäkiä sisältäviä ajoreittejä. Alamäkeen ajettaessa tunnetusti tarvitaan vähemmän energiaa.
haha. Alamäkeä ei voi olla ilman että ensin on ylämäki.
Pohjoiskarjalaiset, kainuulaiset ja Lapin asukkaat tietääkin tämän...
Onneksi bensasta ei tule koskaan pula koska sitä tehdään ilmasta ja lumesta.
Miten se sähkön hinta laskee kun se kokoajan nousee?
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen lisääntyminen tarkoittaa yhtä asiaa: tuulivoimalat ei riitä. Meille pitää tehdä taas ydinvoimaloita lisää.
Luonto ja tulevaisuuden sukupolvet kiittää...?
Parempi vaihtoehto ydinvoima on, mitä tuulivoima.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen lisääntyminen tarkoittaa yhtä asiaa: tuulivoimalat ei riitä. Meille pitää tehdä taas ydinvoimaloita lisää.
Luonto ja tulevaisuuden sukupolvet kiittää...?
Totta kai kiittää. Ydinvoima on päästötöntä energiaa, varsinkin sitten kun käytetyt polttoainesauvat saadaan kallion sisään varmaan talteen nykyisten vesialtaiden sijasta. Ja onhan niiden uusiokäyttöäkin energiantuotannossa jo luvattu.
Kuule aloittaja,niiden suosioon on vielä aikaa. Latausajat ovat pitkät, talviolosuhteet ovat hankalat.
Vierailija kirjoitti:
Miten se sähkön hinta laskee kun se kokoajan nousee?
Sähkövero ja siirtomaksut on noussut, mutta sähkönhinta on ollut laskussa ja halpaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen lisääntyminen tarkoittaa yhtä asiaa: tuulivoimalat ei riitä. Meille pitää tehdä taas ydinvoimaloita lisää.
Luonto ja tulevaisuuden sukupolvet kiittää...?
Parempi vaihtoehto ydinvoima on, mitä tuulivoima.
Normaalia tuulivoimalaa pitäisi käyttää maksimiteholla 50 vuotta 24/7, että siitä saataisiin ulos samat watit kuin yhdestä ydinpolttoainesauvasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni tuuligeneraattori auton katolle, niin se tuottaa ajoviimasta oman sähkönsä.
Ja dynamot pyöriin. Kun niitä on neljä, mutta moottoreita vain yksi, niin autohan tuottaa enemmän sähköä kuin kuluttaa ja sitä voi myydä verkkoon.
Autoihin lisäksi sellainen vatupassi-gps-seurantalaite, joka kirjaa ylös kaikki ylämäkeen ajetut kilometrit tai peräti metrit. Niiden perusteella voidaan sitten verottaa lisää huonosta reittivalinnasta.
Opastaisi kummasti lompsan kautta valitsemaan vain sellaisia enemmän alamäkiä sisältäviä ajoreittejä. Alamäkeen ajettaessa tunnetusti tarvitaan vähemmän energiaa.
Sitten valtio kuitenkin palkkaisi kustannuksista piittaamatta leegion pyörrekierre-insinöörejä rakentamaan Suomeen sellaiset mäet, jotka kääntyvät aina ylämäiksi.
Kyllähän nuo on jo sellaisia, että jokapaikkaan on aina hirveä ylämäki mennen tullen kannattaa vaikka kokeilla polkupyöräilyä, jos et usko.
Olin kesällä käymässä yhden virolaisen ystättären kanssa vanhempieni kesäpaikassa.
Siellä oli polkupyörä ja halusi käydä pyöräilemässä. Yritin neuvoa vaihteiden käyttöä, mutta ei mennyt jakeluun. Oli melko väsynyt ja punainen, kun tuli pikku lenkiltä harjumaisemissa. Viiden kilometrin matkalla on jyrkemmät korkeuserot, kuin mmTallinnasta matkalla Tallinnasta Riikaan.
Semmoisia vihreitä lätsiä ihmisille missä on patteri sisällä ja ropeli päällä. Aina kun on käynyt jossain viuhahtamassa sen patterin voi työntää pistorasiaan.
Kohta Suomi joutuu tukemaan verovaroista myös normaalin sähkön tuotantoa. Fortum on jo kaupannut veronmaksajille voimalaitosta varavoimaksi mutta vielä ei valtio ole kypsä tähän. Vasta sitten kun palellaan talvella.
Vierailija kirjoitti:
Miten se sähkön hinta laskee kun se kokoajan nousee?
Sähkön hinta on laskenut, siirtohinta noussut.
Sähkö ei voi loppua, sitä tulee töpselistä rajattomasti.
Pieni tuuligeneraattori auton katolle, niin se tuottaa ajoviimasta oman sähkönsä.