Ambulanssihenkilökunnan toiminnasta valittaminen
Minne voi valittaa ambulanssikuskin toiminnasta? Voiko heidän käytöksestään tulla minkäänlaisia seuraamuksia ja jos niin mitä? Olisin kiitollinen, jos jollain olisi kokemusta aiheesta.
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Jouduin soittamaan hätäkeskukseen kun lähiomaiseni sai kohtauksen. Ambulanssihoitajat käyttäytyivät erittäin törkeästi, ja ylimielisesti. Ambulanssihoitajat tulivat meille, halusin kertoa mahd. Potilaan voinnin huonontumisesta niin minulle sanottiin: Voitko olla hiljaa. Myöhemmin paikalla oleva henkilö huomautti ambulanssihoitajia erittäin törkeästä ja ylimielisestä käytöksestä, niin vastakommentti oli: (Huutamalla) No... Antakaa meidän sitten tehdä työmme rauhassa.
He ovat siellä hoitamassa potilasta ja mahdollisesti pelastamassa hänen henkeään he eivät ole siellä sinua varten. Ambulanssihoitajat pelastivat ystäväni hengen mutta itken, koska he olivat minulle tylyjä.
Olet selvästi häirinnyt heidän työtänsä jos ovat joutuneet sinulle lopuksi jo huutamalla kertomaan, että älä häiritse heidän työtänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei muuten huomannut vastata toiseen kysymykseeni. Eli toivoisin vielä vastauksia tähän: voiko ensihoitajien käytöksestä tulla minkäänlaisia seuraamuksia ja jos niin mitä?
Ilmeisesti haluatkin jostain syystä hoitajille seuraamuksia? Sairasta tuollainen tarve kostaa.
Vastauksena kysymykseesi kyllä hoitajille voi tulla seuraamuksia mutta lääkäreille ei koskaan sillä he ovat kaiken yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajoin TIA-kohtauksen jälkeen töihin ja töistä soitin päivystykseen, jossa vihainen täti käski tulla päivystykseen ja heti. No menin päivystykseen, työpaikka onneksi lähellä sairaalaa, alle kilometri, joten kävelin sinne. Sairaalassa kerrottiin, että olisi pitänyt tilata ambulanssi ja sain kuukauden ajokiellon. Mutta kun en minä tiennyt, mistä oli kyse, vasta iltapäivällä sain tietää, että mulla on ollut aivoverenkierron häiriö.
Niin taisit saada sen kuukauden ajokiellon ihan muusta syystä, kuin siitä että kävelit sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitokset vastauksista. En ole tässä ketjussa kertonut, mitä tapahtui. En siis ole henkilö, joka kertoi poikansa umpisuolentulehduksesta. En ole varma, kerronko tarkempia yksityiskohtia, koska kyse ei ole minun vaan läheiseni terveydentilasta. Häntä hoitanut lääkäri piti ainakin ensihoitajan (anteeksi, että käytin aikaisemmin väärää nimikettä) erikoisena ja suositteli valituksen tekemistä. Lääkäri ei ollut ainoa henkilö, joka ajatteli näin.
Kukaan ei muuten huomannut vastata toiseen kysymykseeni. Eli toivoisin vielä vastauksia tähän: voiko ensihoitajien käytöksestä tulla minkäänlaisia seuraamuksia ja jos niin mitä?
--ap--
Huomautus voi tulla max.
Erikoista ettei laiminlyönneistä tai virheistä tule suurempia seuraamuksia.
Miksi sinulla on niin kova tarve kostaa ja haluat mahdollisimman ikäviä seuraamuksia työtänsä tekeville ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena kysyn seuraavaa: Onko ambulanssikyyti aina maksullinen? Olen joutunut kahdesti puolen vuoden sisällä turvautumaan ambulanssiin. Ensimmäisestä ei tullut laskua, toisesta tuli.
Kysyt onko ambulanssikyyti aina maksullinen ja sitten kerrot, että olet kulkenut ilmaiseksi ambulanssilla?
Tämän palstan käyttäjien älykkyys se pystyy aina yllättämään minut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena kysyn seuraavaa: Onko ambulanssikyyti aina maksullinen? Olen joutunut kahdesti puolen vuoden sisällä turvautumaan ambulanssiin. Ensimmäisestä ei tullut laskua, toisesta tuli.
Kysyt onko ambulanssikyyti aina maksullinen ja sitten kerrot, että olet kulkenut ilmaiseksi ambulanssilla?
Ehkä kyseinen henkilö halusi tietää, miksi ambulanssi on joskus maksullinen ja joskus ei...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kyseinen henkilö halusi tietää, miksi ambulanssi on joskus maksullinen ja joskus ei...
Sitten hän varmaan olisi kysynyt sitä? Kysymys, kun oli varsin selvä "Onko ambulanssikyyti aina maksullinen?"
Itselllä kerran lääkäri soitti perään laboratoriotulosten jälkeen. "Tilaa itsellesi äkkiä taksi ja sairaalaan heti, lähete on kirjoitettu." Menin julkisilla, kun rahaa ei ollut.
Lanssikyydistä tulee aina muodollinen lasku kotiin. Oli kiireinen tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ambulanssikyyti on aina maksullinen joten lasku tulee perästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ambulanssikuskit ovat kyllä nykyisin tosi ammattitaidottomia. Eivät tahdo ottaa oikein millään kyytiin, varsinkin jos kyseessä on nuori ihminen.
Varmasti ottavat jos on oikeasti ambulanssin tarpeessa,mikään taksi se ei ole vaan tarkoitettu akuutissa hengenvaarassa olevien kuljetukseen.
Ja aivoinfarkti ei olekaan mikään akuutti hengenvaara heidän mielestään. Maallikkokin näki varpaillaan, mistä on kyse, vaan ensihoitajat kehottivat menemään seuraavana aamuna päivystykseen, jos oireet ei lievity...
Mikset vieny sairaalan itse? Eihän tilanne selkeästi ollut akuutti jos hän itse pystyi kävelemään. Hoitohenkilökunta on varmasti antanut ohjeet hakeutua hoitoon ja sinne pitää itse mennä. Ambulanssi kun ei tosiaan ole taksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan käyttäjien ilkeys se pystyy aina yllättämään minut. Selvästikin kyseinen henkilö halusi tietää, miten toinen kyyti voi olla maksuton ja toinen ei. Oli se kysymys muotoiltu miten tahansa.
Miekkataksi menee seuraavana vaihtoehtona veronmaksajien piikkiin. Onneksi ei ole tarvinut kokeilla, mutta sieltä ei laskuja lähetellä. Putkayökin on ilmainen, tai saa kyydin lähimpään sairaalaan. Voinnista riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan käyttäjien ilkeys se pystyy aina yllättämään minut.
Niin ainahan täällä se syy on muissa :-) Ehkäpä siksi se maailma tuntuu teitä aina potkivan päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko se tulla perästä hyvinkin pitkän ajan jälkeen? Tapahtumasta on kulunut yli puoli vuotta.
Maallikot taas asialla. Ihminen voi hyvin seistä omilla jaloilla, keskustella järkevästi, avata oven jne. Vaikka olisi paha flimmeri sydämessä menossa tai muuta vastaavaa. Lisäksi kivunsietokyky on kovin erilainen. Toiset voivat olla henkihieverissä, mutta "kyllä tässä pärjäillään", vaikka tuskanhiki valuu otsalta. Toiset taas ovat pelkkien kipulääkkeiden perässä vierotusoireineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan minulle ole tullut. Pitäisikö soitella perään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko se tulla perästä hyvinkin pitkän ajan jälkeen? Tapahtumasta on kulunut yli puoli vuotta.
Mulla ainakin kesti todella pitkään. En muista enää kuinka kauan. Riippuu kunnastakin? Muutamakymmentä euroa silloin. Ulkomaillakin olen kyytiin joutunut ja siellä se omavastuu oli jo huomattavasti enemmän.
Minä jouduin kerran nuorempana soittamaan ambulanssin yksissä bileissä kun eräs henkilö alkoi yhtäkkiä kouristella ja hikoilla ja sätkiä - selvästi yliannostus jostain huumeesta.
Ambulanssi tuli, vasta hirveän maanittelun ja anelun jälkeen, ekalla kertaa ei ottanut kyytiin koska henkilö ei ollut riittävän heikossa hapessa. Sen sijaan ambulanssi henkilökunta keskittyi arvostelemaan minua ja toista jotka soittivat ambulanssin, kuinka vastuutonta huumeidenkäyttö jne on. Se vaan etten ollut itse koskenut mihinkään, enkä tiennyt mitä tuo henkilö oli ottanut kun sai oireita. Kuuntelin nöyränä ripitystä.
Lähes heti ambulanssin lähdettyä henkilön tila heikkeni ja soitin uudelleen ambulanssin. Nämä tulivat paikalle, ottivat potilaan tällä kertaa kyytiin ja jatkoivat paasausta ja moralisointia huumeista. Tässä vaiheessa kilahdin että hei camoon, minä en ole vetänyt mitään eikä muutkaan täällä juhlissa käsittääkseni paitsi tuo yliannostuksen ottanu, että viekää potilas sairaalaan ja jättäkää meidän muiden arvostelu ja moralisointi. Juhlissa siis kukaan muu ei ollut edes silminnähden humalassa tms ja meno rauhallista tuota yhtä tyyppiä lukuunottamatta.
Tuli paska fiilis ja tunne että ambulanssi henkilökunta syyllisti meitä. Vähättelivät myös potilaan oireita, läpimäräksi hikoiltu villapaita, järjetön syke ja holtiton sätkiminen ei ollut niin vakavaa.