Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko mennä huumeiden käyttäjän kämppään jos työn takia pitäisi mennä?

Vierailija
14.11.2016 |

...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan, teen päihderiippuvaisten kanssa töitä ja käyn noissa kämpissä päivittäin. 

Vierailija
2/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ten sitä jatkuvasti työssäni.

ensihoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu henkilöstä ja mitä huumeita käyttää. Pilvenpolttelijat on yleensä aika rentoa porukkaa. Joku väkivaltarikollinen joka vetää PCP:tä on kokonaan toinen juttu.

Vierailija
4/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, olen käynyt hakemassa velkoja.

Sinkkumies

Vierailija
5/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan, olen työn puolesta käynyt metsien miesten kaminamajoissakin kylässä...

Vierailija
6/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu henkilöstä ja mitä huumeita käyttää. Pilvenpolttelijat on yleensä aika rentoa porukkaa. Joku väkivaltarikollinen joka vetää PCP:tä on kokonaan toinen juttu.

Pcptä suomessa?Taidat olla oike ammattilainen näissä asioissa...

Vierailija
7/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin

Vierailija
8/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä nekin on, ei ne nyt automaattisesti kimppuun käy...

Vierailija
9/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiltosuojahanskat kädessä ja turvKengät jalassa niihin käskettiin mennä kun olin kaupungin sosiaalitoimella siivoamassa.

Vierailija
10/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo? Käyn ihan vapaaehtoisestikin. Frendien luona

Vierailija
11/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sitähän ei tiedä kai kukaan mitä käyttävät ennen kuin sinne menee, tietävätkö aina itsekään.

Joskus menee tosi tarkaksi tutkinnaksi ennen kuin selviää mitä kaikkea siellä on vedetty. 

Niin ja olen ollut, uskallan mennä. 

Vierailija
12/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä nähty. Osa on ihan tavallisia kämppiä, osa sotkuisia, osa piikkihelvettejä. Se riippuu paljon siitä ihmisestä. Ei narkomania tee ihmisestä automaattisesti väkivaltaista tai vaarallista.

Omassa työssäni on pari korvaushoidossa olevaa, satunnaista pilvenpolttelijaa. Ihan normaali kämppä ja nykyään ihan normaaleita ihmisiä, mitä nyt laittavat aamuisin kielen alle lääkkeen että voivat käydä töissä ilman että joku saa hysteerisen paniikkikohtauksen siitä että toisella on vieroitusoireita.

Enemmän minä niitä ihmisiä pelkään jotka ovat ratkomassa päihdeongelmaa "saunan takana".

Siis ihmisiä jotka tosissaan ehdottelevat joukkomurhaa. Murhaajat ja joukkomurhaajat ovat pelottavia.

Vierailija
13/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin? En.

Kyllä, jos olisin esim. poliisi ja seurana olisi tussari lanteilla ja innokas sakemanni vieressä.

Missä työssä joutuu menemään yksin tuntemattoman narkomaanin kotiin?

Vierailija
14/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

T: hoidettu hcv

Vierailija
15/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdittu joskus kun naapurilla kävi kotiavustaja että luulisi heidän käyvän kaksittain, en minä häntä pelännyt, kumminkin jos on uusi paikka menevätkö he tosiaan yksin?

Vierailija
16/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerran käytiin kämpässä, jossa epäiltiin olevan kannabista, mutta ei löytynyt todisteita. Ei tietty ennalta, mut olen alalla, jossa kartoiteaan asuntoja ja käydään monennäköisissä asunnoissa. Haju oli outo ja siellä oli oli oudon kirkas valo vaatehuoneessa. Meillä ei ollut sinne asiaa, mutta valo tuli läpi. Pomo puoli tosissaan sanoi, että täällä taidetaan polttaa tai kasvattaa jotain tupakkaa kovempaa. Asukkaat ei olleet kotona. 

Vierailija
17/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan ja työn puolesta joskus näin tapahtuukin. Yksin minun työpaikaltani ei tehdä mitään kotikäyntejä, ellei potilas ole pidemmältä ajalta tuttu. 

Vierailija
18/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerran käytiin kämpässä, jossa epäiltiin olevan kannabista, mutta ei löytynyt todisteita. Ei tietty ennalta, mut olen alalla, jossa kartoiteaan asuntoja ja käydään monennäköisissä asunnoissa. Haju oli outo ja siellä oli oli oudon kirkas valo vaatehuoneessa. Meillä ei ollut sinne asiaa, mutta valo tuli läpi. Pomo puoli tosissaan sanoi, että täällä taidetaan polttaa tai kasvattaa jotain tupakkaa kovempaa. Asukkaat ei olleet kotona. 

Jos tarkoitat kannabista, niin siihen verrattuna tupakka on todella kova huume. Erittäin harva pääsee eroon tupakasta ennen kuolemaansa, koska nikotiinin aiheuttamaa riippuvuutta lääketieteessä verrataan opiaattiriippuvuuteen. Riippuvuus syntyy myös melko nopeasti, ja siitä on erittäin vaikea päästä eroon. Ihanteellinen laillinen huume valmistajilleen ja kauppaajilleen.

Vierailija
19/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/21 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja käynkin. Työhöni kuuluu olennaisena osana myös kotikäynnit ja yksikkömme asiakkaina on pelkästään päihdeongelmaisia (painottuen lähinnä huumeisiin). Ei toistaiseksi ole mitään ihmeellistä koskaan noilla kotikäynneillä tapahtunut, ihan rauhallisesti kaikki ottavat. Tosin tietenkin jos jo ovella näkee että asiakas on ihan aineissa, niin käynti on silloin kaikinpuolin turha, joten usein sitten vaan todetaan että otetaan toisella kertaa uusiksi.

T. Sosiaalityöntekijä