Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten löydän köyhän pienen perheen, jota auttaa?

Vierailija
13.11.2016 |

Haluaisin auttaa jouluna köyhää perhettä, jossa on vain yksi tai max kaksi lasta. Olen käynyt jouluapu-ryhmiä läpi, mutta kaikki perheet on suurperheitä, joihin on vielä jättimäisen köyhyyden/masennuksen/työttömyyden keskelle tehty vauva. Tai yh-perheitä, joissa on samassa tilanteessa vielä vauva.

Haluan auttaa perhettä, jossa köyhyys ei ole omasta tyhmyydestä johtuvaa, vaan esim. yllättävästä menetyksestä, työttömyydestä jne johtuvaa.

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen löytänyt muista Facebookin avustusryhmistä. Esim yhden lapsen yh, joka on opiskelija. Lapsi kuitenkin jo eskari-ikäinen.

Vierailija
2/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta et oikein mistään. Meillä ei ole juuri lainkaan köyhyyttä vaan holtittomuutta ja elämänhallinnan puutetta.

Vierailija
4/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta työtöntä lassukkaa.

Vierailija
5/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MML:stä voi saada vihjeitä:

http://www.mll.fi/vanhempainnetti/kipupisteita/perheen_kriisit_ja_muuto…

Ei kai mll:n kenenkään yhteystietoja anna. Näinköhän edes toimittavat perille mitään?

Vierailija
6/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä ihmisillä on toisensa edes mutta kaikkein heikoimmassa asemassa ovat köyhät ja aivan yksinäiset ihmiset. Heitä on puoli miljoonaa ja pelkästään yksinasuvia jo yli miljoona! Miksi et auttaisi heitä? Lapsiperhe saa aina apuja ja elintaso on aina isompi.

Vierailija
7/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin auttaa jouluna köyhää perhettä, jossa on vain yksi tai max kaksi lasta. Olen käynyt jouluapu-ryhmiä läpi, mutta kaikki perheet on suurperheitä, joihin on vielä jättimäisen köyhyyden/masennuksen/työttömyyden keskelle tehty vauva. Tai yh-perheitä, joissa on samassa tilanteessa vielä vauva.

Haluan auttaa perhettä, jossa köyhyys ei ole omasta tyhmyydestä johtuvaa, vaan esim. yllättävästä menetyksestä, työttömyydestä jne johtuvaa.

Kovin on ehdollista auttamisesi.

Ne lapset ovat syyttömiä tilanteeseen, aina. Sinä siis haluat laittaa lapset kärsimään vanhempiensa valinnoista vielä lisää.

Vierailija
8/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi yhden lapsen yh-perhe;)

Vierailija
9/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaksplus -palstan hyvä joulumiele -ketju oli hyvä. Osallistuin auttajana viitenä vuonna. Kymmentä perhettä tuli autettua. Harmi ettei tuota enää ole. Toissa vuonna oli viimeisen kerran. Viime vuonna en auttanut ketään, kun en osannut facebookin ryhmiä käyttää.

Vierailija
10/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta et oikein mistään. Meillä ei ole juuri lainkaan köyhyyttä vaan holtittomuutta ja elämänhallinnan puutetta.

Tuliko nyt hyvä mieli omasta paremmuudestasi, jolla haluat kerskua muillekin?

Työttömyys ei ole holtittomuutta ja se on tällä hetkellä suurin syy köyhyyteen.

Vierailija
11/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin auttaa köyhää yksinasuvaa. En siksi, että haluaisin rangaista köyhiä lastenteosta, vaan siksi että asun itsekin yksin ja yksinasuvien puolesta ei puhu kukaan. Lapsiperheiden puolesta puhuu jokaikinen puolue ja monet järjestöt. Ei taida edes olla olemassa mitään keräyksiä yksinäisille köyhille? 

Vierailija
12/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin on ehdollista auttamisesi.

Ne lapset ovat syyttömiä tilanteeseen, aina. Sinä siis haluat laittaa lapset kärsimään vanhempiensa valinnoista vielä lisää.

Tiedostan kyllä, että lapset ovat syyttömiä. En silti pysty tukemaan tällaista idiotismia. Pahimmassa tapauksessa lisääntyvät vielä lisää, kun avustuksia saavat.

Vierailija
13/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä muotisana tästä elämänhallinnasta on tullut tällä palstalla? Helpottaako se jotain tunteita, jos voi sen avulla ajatella, että köyhyys johtuu jostain köyhän omasta puutteesta.

Tuntemani köyhät (eli työttömät) tulevat toimeen niin pienillä rahoilla, etten itse voi kuin ihailla heidän suunnitelmallisuuttaan ja elämänhallintaansa. Moni ei pystyisi, pystyisitkö itse?

Vierailija
14/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä auttaa köyhää yksinäistäkin. Mutta heitä ei ainakaan löydä mistään. :(

Ap

Vierailija
15/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kaksplus -palstan hyvä joulumiele -ketju oli hyvä. Osallistuin auttajana viitenä vuonna. Kymmentä perhettä tuli autettua. Harmi ettei tuota enää ole. Toissa vuonna oli viimeisen kerran. Viime vuonna en auttanut ketään, kun en osannut facebookin ryhmiä käyttää.

Loppui, kun ketjun järjestäjänä toiminut mode lähti palstalta.

Vierailija
16/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys, sairaus tai se, että lähtee opiskelemaan uudelleen jouduttuaan työttömäksi, ei ole elämänhallinnan puutetta. Eikä ylimielisyys ole estänyt itseään erinomaisena pitäneitä tyyppejä jäämästä työttömäksi. Kyllä näitä tiedetään. 

Ap, joidenkin vertaistukijärjestöjen kautta voit löytää yksinäisiä sairaseläkeläisiä. 

Vierailija
17/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene leipäjonoon. Kysy lasusta, pelastakaa lapset ry:stä, kirkolta, psykpolilta... Voit antaa lahjoituksen ja kertoa mihin haluat sen menevän.

18/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta vanhusta tai jätä auttamatta niin ei tarvi miettiä miten ja missä lapsi on tehty. En mä usko että kukaan välttämättä tarvii just sun apua, pidä vaan itsestäsi huolta..

Vierailija
19/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kyllä auttaa köyhää yksinäistäkin. Mutta heitä ei ainakaan löydä mistään. :(

Ap

No minä olen juurikin tällainen:(!

Vierailija
20/163 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme