Välitätkö siitä jos sinusta puhutaan pahaa seläntakana ja juorutaan?
Miten suhtaudut ihmisiin jotka tekevät tällaista?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välitän. Ihmiset ei aina ymmärrä, että muka hauskaksi tarkoitettu juoruilu voi oikeasti olla todella ikävää. Minusta liikkui jokin aika sitten perätön juoru, jonka mukaan minulla on suhde varatun kollegani kanssa. Eräs juorukello katsoi meillä olevan suhteen, koska juttelimme kahden kesken julkisella paikalla ja herranjestas, hymyilimme! Toki tuollainen perätön juoru vahingoittaa minunkin mainettani (vaikka sinkku olen), mutta enemmän harmittaa kollegan vaimon puolesta. :(
Miksi menet kahden kesken juttelemaan varatulle kollegalle? Ei luulisi puhtaiden työasioiden hymyilyttävän joten tietysti tuosta tulee sellainen fiilis että jotain on menossa etenkin jos tilanne toistuu useamminkin.
Tällä logiikalla minulla on suhde lähes kaikkien työkavereideni (myös siis naisten) kanssa. Täytynee laskea myös ystävät, ystävien perheet ja naapurit mukaan tähän listaan. :D
T. alkuperäisen viestin kirjoittanut
Välitän, ja olen tuskallisen tietoinen siitä, että ihmiset puhuvat minusta pahaa. Paljon. Ja juurikin seläntakana, suoraan ei sanota, kehutaan vain edessäpäin.
Pyrin olemaan tällaisille ihmisille kohtelias, mutta en halua olla enemmin tekemisissä. Yllättävän paljon on tässä maailmassa kaksinaamaisia kusipäitä. Valitettavasti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välitän. Ihmiset ei aina ymmärrä, että muka hauskaksi tarkoitettu juoruilu voi oikeasti olla todella ikävää. Minusta liikkui jokin aika sitten perätön juoru, jonka mukaan minulla on suhde varatun kollegani kanssa. Eräs juorukello katsoi meillä olevan suhteen, koska juttelimme kahden kesken julkisella paikalla ja herranjestas, hymyilimme! Toki tuollainen perätön juoru vahingoittaa minunkin mainettani (vaikka sinkku olen), mutta enemmän harmittaa kollegan vaimon puolesta. :(
Miksi menet kahden kesken juttelemaan varatulle kollegalle? Ei luulisi puhtaiden työasioiden hymyilyttävän joten tietysti tuosta tulee sellainen fiilis että jotain on menossa etenkin jos tilanne toistuu useamminkin.
Ootko turhan mustasukkainen, jos pahoitat mielesi tuollaisesta?
En pahoita mieltäni siitä jos näen joidenkin juttelevan mutta en ihmettele yhtään miksi joku voi saada käsityksen että jotain on meneillään jos henkilöt useinkin juttelee keskenään, hymyilee jne. eikä selvästikään kyseessä ole työasiat. Kyllä minullekin tulisi sellainen mieleen, tosin en lähtisi mitään juoruja levittämään ainakaan jos tietäisin toisen tai vaikka molempien olevan varattu.
Mutta sitä vaan ihmettelin että miten se voi tulla yllätyksenä että joku on luullut että heillä on suhde jos on itse käyttäytynyt siten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pahoita mieltäni siitä jos näen joidenkin juttelevan mutta en ihmettele yhtään miksi joku voi saada käsityksen että jotain on meneillään jos henkilöt useinkin juttelee keskenään, hymyilee jne. eikä selvästikään kyseessä ole työasiat. Kyllä minullekin tulisi sellainen mieleen, tosin en lähtisi mitään juoruja levittämään ainakaan jos tietäisin toisen tai vaikka molempien olevan varattu.
Mutta sitä vaan ihmettelin että miten se voi tulla yllätyksenä että joku on luullut että heillä on suhde jos on itse käyttäytynyt siten?
Voihan työjututkin olla hauskoja, ainakin meillä nauretaan monesti työkaverien kans töissä. Surullista, että joku tulkitsee päässään nauramisen tai hymyilyn pettämiseksi/siihen viittaavaksi.
Minustakin puhutaan pahaa. Se ärsyttää siinä mielessä, että en tee mitään ihmeellistä arkiaskareideni lisäksi. En myöskään ole itse innokas juoruilija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan työjututkin olla hauskoja, ainakin meillä nauretaan monesti työkaverien kans töissä. Surullista, että joku tulkitsee päässään nauramisen tai hymyilyn pettämiseksi/siihen viittaavaksi.
Kevyttä huumoripitoista small talkia ei Suomessa pidä harrastaman. Syntiä on se ja huorintekoa.
Kyllä ottaa päähän, kun tietää että täyttä paskaa puhutaan, mutta ei ole mitään mahdollisuutta oikaista asiaa ja puolustautua.
Vierailija kirjoitti:
no, mitäpä sille voi? Ihmiset todellakin juoruu ja puhuu toisistaan seläntakana paskaa. En ota stressiä, koitan vaan pitään huolen siitä etten anna aihetta paskanpuhumiselle. Eli en kerro omista asioistani mitään, ja höpöttelen aika turhanpäiväisistä asioista, enkä lähde mielipide asioihin mukaan. En myöskään sano kenestäkään mitään pahaa, ja jos joku nyt työpaikallakin haluaa jostain avautua, kuuntelen puolella korvalla ja toisten tyhmästä että jaa.. vai niin.. Olen nimittäin alalla, joka on naisvaltainen ja työpaikallani on tollaset 200 naista, joten hyvin voi arvata että kuppikuntia on ja paskanpuhuminen kukoistaa.
Mulla on olemassa kyllä oma ystäväpiiri, jossa sitten puhutaan ne omat asiat, ja pohditaan tätä maailman menoa, ja se mitä puhutaan, pysyy sitten siinä ystäväporukassa.
Päätä jo. Joko kerrot asioistasi tai et kerro.
Mulle tulee paha mieli jos kuulen että joku on puhunut musta jotain ikävää, koska haluaisin olla kaikkien kanssa hyvissä väleissä. Mutta toisaalta jos ne juoruavat tyypit ovat itse kamalia ihmisiä, niin yritän olla välittämättä. En mä kuitenkaan halua olla tekemisissä ikävien ihmisten kanssa, puhukoon mitä lystää sitten.
Jos joku minun mielestä kiva tyyppi puhuis musta pahaa, niin sitten harmittais tosi paljon. Onneksi näin ei oo tapahtunut ainakaan vielä.
Yleensä en välitä. Joskus lisään vettä myllyyn, valehtelen ja paisuttelen omia asioitani. On hauska huomata että kohta asia liikkuu totena pitkin kyliä.
Erikoinen oletus, jos joku olettaa että huonosti/itsekkäästi käyttäytyvästä henkilöstä ei puhuttaisi hänen poissaollessaan, varsinkin jos hän on asemassa jolla on vaikutusta muiden tilanteeseen. Sitähän tämä palstakin on 95% sisällöstä.
Tiedän, että mua haukutaan selän takana eräässä työpaikan porukassa. Mutta yritän antaa asian olla, koska olen itse aiheuttanut sen omilla toimillani.
Jossain vaiheessa nimittäin mulla oli vähän masentunut kausi omassa henkkoht elämässäni ja se heijastui mun työntekoon, olin flegmaattinen ja tein työni hitaasti. Sain kyllä hommat tehtyä, mutta en niin tehokkaasti kuin voisi. Käytin työaikaa puhelimen näpräämiseen ja Iltalehden lukemiseen enkä keskittynyt täysillä työtehtäviini, minkä muutkin huomasivat, samassa toimistossa kun ollaan. Totta kai tämä aiheutti ihmisissä ärtymystä ja nyt eräs porukka pitää mua varmaan ikuisesti laiskana työntekijänä.
Yritän kuitenkin olla välittämättä ja tehdä nyt työni kunnolla, kun olen päässyt yli tuosta ikävästä kaudesta. Ehkäpä tuo porukka huomaa sitten, että en olekaan laiska tai tahallani huono työntekijä ja juoruaminenkin loppuu. Selitellä en jaksa, kun en heidän kanssa ole juurikaan tekemisissä ja en halua avautua heille omista henkilökohtaisista asioistani.
Kyllä mutta silloin tarvitsee olla myös tapahtunut jotain pahaa. Esim joku taloudellinen ahdinko, häätö, velka-asiat. Ovat pahasti traumatisoivia tilanteita jotka saattavat aiheuttaa psykoottisia oireita. Uskon että pikkukaupungissa itselleni tuntemattomat tietävät meidät ja meidän perheen. Katsovat Facebookista yms.
Jos saisin todisteita, nostaisin syytteet valheellisen tiedon levittämisestä ja kunnianloukkauksesta. Jos siis olisi tapahtunut.
Epäilys on suuri ja vahva. Mutta siihen on periaatteessa myös syytä.
Mihinkään tahoon ei ole luottamista mutta siihen on perusteita ja olen kuullut että tässä kaupungissa ei voi luottaa edes sossuun tai pankkivirkailijaan 🤣
Onko ihme että sekoaa.
Ainii tää ei ollu skitsokeskustelu.
Terveisiä häpäisijöille, kiusaajille, mustamaalaajille jne.
No en. En yleensä jaksa ihmisiä ja töissä en edes pidä työkavereistani. Joten ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jollain on salasuhde he tietenkin tapaisivat salassa eikä juttelisi julkisesti mitään, vaan viesteillä. Täytyy olla ääliö jos ei sitä tajua.
En ole koskaan ainakaan itse kuullut, että minusta puhuttaisiin pahaa selkäni takana, joten en osaa sanoa juuta enkä jaata. Varmaan jokaisessa ihmisessä on jokin ärsyttävä piirre tai maneeri, josta voi syntyä keskustelua. Mutta ainakaan omassa työyhteisössäni tai kaveripiirissäni tuo keskustelu ei ole pahantahtoista, ja kaikki tulevat toimeen keskenään. Tai sitten olen vain autuaallisen tietämätön asioiden todellisesta tilasta.
En välitä, ihan sama mulle. Ihmettelisin kyllä sikäli moista, että mikä minussa voisi olla niin kiinostavaa?